Poll

Mistä tulit tämän palstan keskusteluihin?

Jostain blogipalvelusta
4 (16%)
MuroBBS
0 (0%)
Suomi24
0 (0%)
Homma
7 (28%)
Muu
14 (56%)

Total Members Voted: 15

Author Topic: Heikko signaali  (Read 4277 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi Jalonen

• Guest
Re: Heikko signaali
« Reply #15 on: July 26, 2011, 23:45:36 »
Heh, en ole koskaan kehdannut, mutta josko nyt saa kysyä että mikä teidät kaikki sai alunperinkään sinne Usariin kirjoittamaan, oliko hyvät muistot vai mikä?

Ei ollut muutakaan tekemistä Puolassa, ja kotimaan uutisia oli helpointa seurata verkon kautta. Uutta Suomea mainostettiin kovasti, niin että tuli sitten lueskeltua sitä. Eräänlainen ratkaiseva sysäys, minkä seurauksena aloin siittyin blogipalvelun puolelle, taisi tapahtua etsiessäni materiaalia tähän artikkeliin, jonka kirjoitin puolalaisten pyynnöstä ja johon piti etsiskellä materiaalia, tuota noin, dosentti Johan B*ckmanin blogista.

Ikäviin ominaisuuksiini kuuluu tietynlainen kykenemättömyys jättää kommentoimatta kun siihen mahdollisuus on, joten osallistuin sitten myös niihin keskusteluihin. Lopulta pistin kokeilumielessä pystyyn oman blogin. Ties mistä syystä ensimmäinen raapustukseni Latvian sotienvälisen ajan moraalipolitiikasta nostettiin heti päivän ajaksi blogipalvelun yläotsikoihin näytekappaleeksi, vaikkei sitä edes lukenut tai kommentoinut juuri kukaan. Naapuriforumilla se noteerattiin lyhyesti.

Kyseenomainen nimike osallistui myös välillisesti holocaustiin panettelemalla juutalaisia ja pesten kansallissosialistista Saksaa puhtaaksi kaikesta negatiivisesta.

Viimeistään nämä seitsemän vuosikymmenen takaiset tapahtumat osoittavat, että oli siis tosi huono idea Vihreiltä valita samainen nimike vaalikampanjansa tunnukseksi.

Tosin on kenties aiheellista huomauttaa, ettei Uusi Suomi tuolloin täyttänyt myöskään kotimaisten laitapuolen kulkijain odotuksia. Sitaatti Vasarahammerilta:

"Odotin Uusi Suomi -verkkolehdestä selkeästi oikeistolaista vaihtoehtoa mediaan. Moinen usko osoittautui vääräksi ja Uusi Suomi edustaa ideologisesti samaa vasemmistoliberalismia kuin maan kaikki valtalehdet. Tämän voi päätellä katsomalla, millaisia blogikirjoituksia Uusi Suomi nostaa uutisjuttujensa yhteyteen. Liian usein olen saanut katsella Pekka Siikalan tympeää naamaa tai Jyrki J.J. Kasvin itsetyytyväistä virnistystä."

Lekamoukarin kirjoituksen sisältämistä kommenteista Gay Pride-marsseihin liittyen pitää todeta, että poikkesin piruuttani itsekin marssilla viime viikonloppuna täällä Tampereella. Tuplanuija on tuossa kirjoituksessaan lupaillut, että ne ovat "puolialastomien miesten ja naisten paraateja" ja "julkista seksualisoitumista", mutta eihän siellä piru vie mitään sellaisia ollut. Huijausta. Olin suorastaan pettynyt.

Best,

J. J.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #16 on: July 26, 2011, 23:51:19 »
80-luvulla Usari oli meidän lehti, se oli silloin siirtynyt nidottuun tabloidimuotoon ja äiti tilasi sen vain siksi että se oli helpompi käsitellä kuin Hesari. Eikä se nyt ihan mikään Der Stürmer ollut, kyllä se lehden viran täytti. Oli siinä toki näitä äärioikeistolaisia kirjoittajia kuten Sampo Ahto. Joten: kyllä Usarista paperilehtenä saattoi olla ihan kohtuuhyviä muistoja.

Minä en lukenut vanhaa Uutta Suomea ikinä, enkä edes tuntenut ketään, joka olisi lukenut. Kaipa sitä joihinkin opettajien perheisiin tilattiin. Meillä luettiin kotona Länsi-Suomea ja Hesaria, joista jälkimmäinen oli kotipitäjässäni hyvin erikoinen valinta. Tilasivat jotkut muutkin Helsingin Sanomia, mutta enemmänkin naapurustossa luettiin Satakunnan Kansaa sekä paljon myös Lallia. Euran puolesta kotoisin olleelle naapurille tuli myös Alasatakunta, ja Varsinais-Suomesta saapuneelle naapurustomme ruotsinkieliselle perheelle Turun Sanomat.

Maaseudun Tulevaisuus oli niin ikään monissa kotipaikkakuntani perheissä tosi kova sana, eikä Demarikaan tuntematon ollut.

Best,

J. J.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #17 on: July 26, 2011, 23:54:05 »
Heh, en ole koskaan kehdannut, mutta josko nyt saa kysyä että mikä teidät kaikki sai alunperinkään sinne Usariin kirjoittamaan, oliko hyvät muistot vai mikä?

Käytännön pakko. Usarin poliittisten blogien todellisuus oli vielä muutama vuosi sitten sellainen must-juttu kaikille, jotka harrastivat politiikan tekemistä. Lopetin kyllä tasan siihen paikkaan, kun kyseisen alustan käytölle ei enää löytynyt mitään perustetta.

Jaa, no minusta se oli silloin aloittaessaan ihan samanlainen kuin nytkin, ehkä pahempikin. Nythän sitä ei enää ota kukaan vakavasti, viihdearvokin alkaa olla samaa luokkaa kuin muillakin kansallismielisillä keskustelualustoilla. Sen vuoksi ihmettelinkin miksi Soini ja -nvaara sinne jälkihiivunnan aikaan tunkivat kun olivat luettuja jo omalla tontillaan. Ahneuttaan..?

Edelleen olen sitä mieltä, että vasemmiston kannattaisi järjestää itselleen hieman Uuden Suomen tyyppinen blogipalvelu vaikka Kansanuutisten kylkeen, tosin jollain laatu- ja asiallisuustakuulla, ehkä Terhofoorumin alaotsikon linjoilla tjsp.

Jussi O:

• Guest
« Reply #18 on: July 26, 2011, 23:56:35 »
(Saako täällä muuten sanoa "hompuusi"? Saako sanoa "hompanssi"?)

Termiä "hompanssi" olen itse pyrkinyt olemaan käyttämättä, koska siinä on matkijuuteen viittaavan merkityksen - joka sinänsä oikeuttaisi termin käytön -  ohella henkilöä ei-inhimillistävä merkitys. Samasta syystä vältän sanomasta blogisti-kansanedustaja Halla-ahoa "lieroksi", vaikka tämän tekstien ja lausuntojen liukas kiemurtelevuus toistuvine tilannetajuttomine piiloviesteineen sinänsä tekisikin siitä osuvan kirjoittaja- ja puhujahahmon retoriikkaan viittaavana attribuuttina.
« Last Edit: July 27, 2011, 00:04:10 by Jussi O: »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #19 on: July 27, 2011, 00:03:16 »

80-luvulla Usari oli meidän lehti, se oli silloin siirtynyt nidottuun tabloidimuotoon ja äiti tilasi sen vain siksi että se oli helpompi käsitellä kuin Hesari. Eikä se nyt ihan mikään Der Stürmer ollut, kyllä se lehden viran täytti. Oli siinä toki näitä äärioikeistolaisia kirjoittajia kuten Sampo Ahto. Joten: kyllä Usarista paperilehtenä saattoi olla ihan kohtuuhyviä muistoja.

Olin sielläkin hommissa, painon puolella tosin, 80-luvun alussa, Lennonin murhan aikoihin. Se muuten taisi olla niitä uutisia, joiden vuoksi vaihdettiin painolevyjä kesken ajon. Yövuoro painoi Usarin (Suur-Suomeksi sitä joku koiranleuka sanoi), aamuvuoro Iltalehden, johon yleensä vaihdettiin vain muutama sivu. Iltavuoro painoi Kauppalehden, televisiosta tuli Arto Tuominen senkin päätoimittajaksi. Saksalaisia oli vielä pystyttelemässä ja viimeistelemässä ynnä huoltamassa rotaatiopainoa, jonka uutta tekniikkaa, päällystettyä paperia ja painojälkeä kävivät ihastelemassa niin Turun Sanomien Ketoset kuin itse Harri Holkerikin.

Kyllä joskus pääkirjoituksia lukiessa hirvitti nuortamiestä ja kuriiriautossa Kaivokselan ja keskustan toimituksen välillä puhuttiin paljon Marskista ja niin edespäin. Oli siellä toki liberaalimpaakin väkeä, Maarit Niiniluoto taisi olla tähtitoimittajia tuolloin, Heikki Eteläpää kirjoitteli elokuvista, freelancereita musiikista ja niin edelleen. Koromakaan ei siitä pahimmasta päästä päätoimittajia ollut. Uskottavuudesta sanottakoon sen verran, että kerran sattui vappu pyhäpäivälle, jolloin Iltalehti piti painaa ennen vapunpäivää, jotta se saataisiin mahdollisimman pian myyntiin. Pääkirjoituksessa ruodittiin asiantuntevasti vapun puheita...

Mitä tulee tänne eksymiseen, niin melko lailla sattumaa se taitaa olla. Joistain uutisista vai oliko se peräti Spencerin Jihadwatchilta, jonne niin ikään uteliaisuudesta harhauduin, Scriptaan, sieltä Hommaforumia tsekkaamaan. Hommaforumilla haukuttiin Hommawatch niin lyttyyn, että piti käydä siellä lueskelemassa, millaisia hirveitä mokuttajia siellä kirjoittelekaan ja mitä.
« Last Edit: July 27, 2011, 00:11:38 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Annushka

• Guest
« Reply #20 on: July 27, 2011, 00:05:05 »
Edelleen olen sitä mieltä, että vasemmiston kannattaisi järjestää itselleen hieman Uuden Suomen tyyppinen blogipalvelu vaikka Kansanuutisten kylkeen, tosin jollain laatu- ja asiallisuustakuulla, ehkä Terhofoorumin alaotsikon linjoilla tjsp.

Käsittääkseni Kusarin blogialusta on jollain tapaa vapaa palvelu, joskaan en ole asiaan tutustunut. koska ei ole viime vuosina ollut mitään syyhyä kirjoittaa blogia. Jokseenkin huvittavasti tosin aika puskista nyt alkuviikosta kaikista maailman paikoista Huittisissa tapaamani eräs 70-vuotias taiteilijanretku oikein erikseen pyysi, että voisitko taas kirjoittaa. Minä kun luulin ettei niitä kukaan ole oikeasti lukenut.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #21 on: July 27, 2011, 00:07:49 »
Jokseenkin huvittavasti tosin aika puskista nyt alkuviikosta kaikista maailman paikoista Huittisissa tapaamani eräs 70-vuotias taiteilijanretku oikein erikseen pyysi, että voisitko taas kirjoittaa. Minä kun luulin ettei niitä kukaan ole oikeasti lukenut.

No sitten kyllä kannattaisi ihan vakavissaan kirjoittaa. Kun kerran Huittisissakin sinua on luettu, niin voi vain arvailla, kuinka huikeaa suosiosi onkaan ollut esimerkiksi Harjavallassa.

Best,

J. J.

Annushka

• Guest
« Reply #22 on: July 27, 2011, 00:19:49 »
Jokseenkin huvittavasti tosin aika puskista nyt alkuviikosta kaikista maailman paikoista Huittisissa tapaamani eräs 70-vuotias taiteilijanretku oikein erikseen pyysi, että voisitko taas kirjoittaa. Minä kun luulin ettei niitä kukaan ole oikeasti lukenut.

No sitten kyllä kannattaisi ihan vakavissaan kirjoittaa. Kun kerran Huittisissakin sinua on luettu, niin voi vain arvailla, kuinka huikeaa suosiosi onkaan ollut esimerkiksi Harjavallassa.

Mainitsemani otoksen perusteella tosiaan veikkaisin, että kirjoituksillani on ollut vähintään miljoonayleisö. Kirjadiili, here I come.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #23 on: July 27, 2011, 00:40:58 »
0-vuotias taiteilijanretku oikein erikseen pyysi, että voisitko taas kirjoittaa. Minä kun luulin ettei niitä kukaan ole oikeasti lukenut.

Tämä ei ole mikään ikäretkujen maailma. Thang ä jy ää! (Ellei kyseessä ole minun nobelistiset taideteokset/piirrokset. "Eli, vittua ukille, ukki on sairas." Sikäli kun ei taisa eli taida, mun jutskat kiinnostaa niingu ja ei edes maybe Teitä ja silleesti... Meen pois.

Todettakoon kuitenkin, että Hermannin anaalirauhaset ovat jälleen tulehtuneet. Mikä siis on hyysääjien, toiseudenpalvojien, viherpunasosdemdemlakeittolaisten osuus ja irtisanoutumis-indeksi?

Hermannia ei moiset kiinnosta ja siksi hän antaakin olemuksellaan ymmärtää että "alahan nyt kullinaama pelaa sitä vitun äksboksiiz ja niin edelleen, että pääsemme Hugen kanssa kunnolla lepää ja ulos.
Ja uloshan sä meidät päästät tai tule tonttuun ihan pukisti. VITUN HOMO! Ok?"

Offline Jussi Marttila

• Hero Member
« Reply #24 on: July 27, 2011, 01:00:15 »
Jaha nyt riitti minulle Timon show.
Sun bikinipöksyt on seeprannahkaa
Ja eniten inhoat maitorahkaa
Ja sitäkun hiutaleet paakkuuntuu veteen
Ja sitäkun miehelläei ota eteen

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #25 on: July 27, 2011, 02:36:55 »
Liityin Hommawatchiin aikanaan , jonkun "caustin" saattelemana. On ollut hyvä saada laajempaa näkemystä ajatuksilleen. (Olisihan sitä voinut fiksumman nimimerkin valita.)
Nyt olen kiitollinen. Tämän palstan tietyt vakiojäsenet ovat laajentaneet näkemystäni.

Esa Kärnä

• Guest
« Reply #26 on: July 27, 2011, 23:27:54 »
Millainen paikka tuo Hommawatch oikein oli? Minä en ehtinyt lukemaan sitä kertaakaan. Eero Paloheimon kirjoitukset on tähän mennessä oikeastaan ainoa maahanmuuttokritiikin lähde mitä olen lukenut.

Olen kirjoitellut tällä palstalla runsaat puoli vuotta, ja kuten monella muullakin kirjoittajalla, minulla on ollut pyrkimyksenä tuoda esiin omia ajatuksiani ja siten vaikuttaa omalta pikkuriikkiseltä osaltani yhteiskunnan ilmapiiriin. Valitettavasti tuo on alkanut tuntua toivottomalta tavoitteelta.

Kaikki merkit viittaavat siihen suuntaan, että Euroopassa tullaan aloittamaan seuraava suursota noin 2-10 vuoden kuluttua, ja aion ehtiä alta pois. Siksipä en käytä enempää aikaani tämän palstan seuraamiseen. En tule enää lukemaan tämänkään kirjoituksen kommentteja.

Toivotan kaikille mahdollisimman hyvää jatkoa.

Janne Kejo

Puheenvuorossa lähtijöiden määrä kiihtyy kuten osoittaa tuo Janne Kejon tänään jättämä viesti. Hän oli mielestäni yksi palstan parhaita kirjoittajia, sellainen aito ja omaperäinen.

Toivottavasti Suomessa ei ole käynnissä sellainen ilmiö että ainoastaan yhden mielipiteen äänekäs vähemmistö alkaa miehittämään kaikki aikaisemmin laadukkaat keskustelusivut.