Author Topic: Tylsistelyä tähän ketjuun  (Read 31753 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Re: Tylsistelyä tähän ketjuun
« Reply #135 on: October 21, 2011, 19:40:27 »
Tästä keskustelusta jää mielikuva poliittisesta wanna-beesta, jolle kaikki käy. Huomiota haetaan Halmeella ja Halla-aholla. Tai Thorsia vastaan protestoimalla. Kaikki käy. Kornia menoa. Onnea seuraaviin haasteisiin.

Tarkoittanet minua? Pienenä muistutuksena, että tälläkään kertaa peliä en suinkaan avannut minä, vaan ihan joku muu. Toki vastaan, jos kysytään. Eipä tässä muuta.

Eli joku mystinen muu keräsi kortit Halla-aholle ja Muutokselle? Kuka pelin avasi? Aloitetaan Thors-adresista. Kuka Sinua on heilutellut?

Aloitetaan vaan. Thors-adressin avasin minä. Tosin en suinkaan protestoinut Thorsia vastaan, vaan ihan jotain muuta.

Offline ida

• Jr. Member
  • **
« Reply #136 on: October 21, 2011, 19:46:15 »
Ja Homman nikki Peter Faber on  IDA! Jolle myös totean, että jos ja kun tyytyy Halla-ahoon ja hänen dulleihin seuraajiin, niin sitten tyytyy ja pitää vielä härskisti Pyhän Kolminaisuuden-ikonia Homma-kuvanaan. Itse kuitenkin katsoisin ja väittäisin että kristityn ihmisen velvollisuus on myös lukea hieman mitä oman kirkon opettajat ja piispat ja maybe sitä lähellä olevat (katolinen kirkko/mm. isä Samir Khalil) teologit samaisesta tematiikasta kirjoittavat.

En tyydy mihinkään poliittiseen, mutta ihan oikeasti ihmettelen sitä mitä kirjoitin. Itse en ole nähnyt kenenkään ihmisen kannoissa mitään suurta muutosta, mutta äkkiä kaikki ovatkin mielestäsi poliittisesti täysin väärillä urilla.

Katolisessa kirkossa on varmaan poliittisia näkemyksiä joka lähtöön, eikä yksi jesuiittaa kesää tee, vaikka todella huomion arvoinen onkin. Suomessa tilanne on kuitenkin täysin erilainen, kuin islamilaisessa maailmassa, eikä Suomi oikeasti voi kovinkaan paljon vaikuttaa edes siihen miten Eurooppa islamiin suhtautuu. Ja itse en ihan oman kokemukseni mukaan ollenkaan usko siihen demonisoituun kuvaan, jota yrität perussuomalaisista luoda. Puutteita puolueessa varmasti on ja olisi todella hyvä, jos piispa ja pyhän Ursulan seurakunnan pappi saisivat määrätä perussuomalaisten linjan, mutta realistisesti ajatellen se ei taida olla oikein mahdollista?

Offline Rationaalinen

• Newbie
  • *
« Reply #137 on: October 21, 2011, 19:49:41 »
Eli kunhan keräsit kortteja Halla-aholle ja Thorssia vastaan? Mitä hait ja halusit muuttaa? Miksi lähdit Halla-ahon kelkkaan?

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #138 on: October 21, 2011, 19:52:18 »
Eli kunhan keräsit kortteja Halla-aholle ja Thorssia vastaan? Mitä hait ja halusit muuttaa? Miksi lähdit Halla-ahon kelkkaan?

Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? Juuri kirjoitin, että adressi ei vastustanut Thorsia, vaan suunniteltua lakimuutosta. EDIT: Ai niin, sori. Tämä loppu ei lukenutkaan selkokielellä edellisessä viestissäni. Pahoittelen.

Halla-ahon kelkassa en ole ollut koskaan. Kunhan nyt vähän jeesailin miestä hommassa jos toisessa.

Sen, mitä halusin muuttaa, löydät Muutoksen tavoiteohjelmasta.

Seuraava kysymys, olkaa hyvä.

Offline Rationaalinen

• Newbie
  • *
« Reply #139 on: October 21, 2011, 19:57:41 »
Sorry,

en halua loukata. Yritän ainoastaan löytää punaisen langan toimistasi, mutta tehtävä ei ole helppo. Hatun nosto energialle, mutta tavoite jää suht epäselväksi. Ja jäljelle jää mielikuva opportunistista. SDP, M11 ja seuraava?

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #140 on: October 21, 2011, 20:02:30 »
Sorry,

en halua loukata. Yritän ainoastaan löytää punaisen langan toimistasi, mutta tehtävä ei ole helppo. Hatun nosto energialle, mutta tavoite jää suht epäselväksi. Ja jäljelle jää mielikuva opportunistista. SDP, M11 ja seuraava?

Punainen lanka on halu ja pyrkimys vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin, ei välttämättä poliittisesti. Seuraava hanke - joka on jo hyvässä vauhdissa - ei ole suoranaisesti poliittinen.

Omasta puolestani myös pahoittelut, taisin kirjoittaa hieman liian kärkevästi.

Offline Rationaalinen

• Newbie
  • *
« Reply #141 on: October 21, 2011, 20:20:19 »
Älä suotta pahoittele.

Mahtava energia. Ja substanssi vaihtu kohteen mukaan. Koherenttia messagea voisi tosin rakentaa kvarttaalia pidemmällä jänteellä.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #142 on: October 21, 2011, 20:34:34 »

Ota iisisti, mä olen kuule ex-persu ja ex-halla-aholainen.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #143 on: October 23, 2011, 15:06:20 »

Tod.näk. Ja kuten ehkä huomasitkin, vastasinkin Ossille jo....

Vastasit sittemmin myös lisää. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi ihmeessä Demarit olisivat luontevin poliittinen kotisi seuraavissa kunnallisvaaleissa? Jotenkin kirjoituksistasi paistaa sellainen sääli on sairautta -asenne, joten Demarit kuulostavat oudolta valinnalta. Siellä(kin) on nykyään kaikenmaailman mokuttajaa ja yhteisten rahojen jakajaa. Jotenkin kelasin, että valintasi olisi ollut ihan pakko olla Kokoomus, jossa kaiketi enemmän ollaan skeptisiä kaiken maailman hyysäämiselle. No okei, sen "vähiten huonoin" -kortin tuolla Demareista pelasit, mutta miksi?

Ei tässä mitään mystistä ole. Perinteisistä puolueista demarit on aina miellyttänyt meikäläistä eniten. Sosialidemokratia on periaatteessa ihan mainio aate, lähinnä sydäntäni ja mielipiteitäni on yhteiskunnallisen tasa-arvon vaaliminen. Nyttemmin se vain on lähtenyt demareiltakin käsistä, kun kaikkien pitää olla niin tasa-arvoisia, että kohta kukaan ei viitsi yrittää mitään, koska yrittäminen on ulkoistettu valtiolle. Ja nyt en tarkoita yrittämistä yrittäjänä, vaan ihan elämässä ylipäätään.

Demareissa juu on kaikenmaailman mokuttajaa. Kuten jossain viestissäni jo totesin, niin olen elämästäni ollut muutaman viikon siinä huumassa, että mokutus kaataisi Suomen. Nyttemmin olen tullut taas järkiini ja ymmärrän asioiden tärkeysjärjestyksen. Lisäksi uskon, että mokutus vähenee demareissakin heti kohta, kun Halonen saada pois pressan virasta ja tuupattua johonkin YK:n neverhead komiteaan. Halosen uran edistämiseksi ne kai siellä demareissa mokuttaa.

Mitä tulee rahan jakamiseen, niin olen aina ollut oikeudenmukaisten tulonsiirtojen puolella. Tuloerojen tasoittamisesta olenkin sitten jo täysin eri mieltä. Se, että yhteiskunnassa menee mahdollisimman monelle pikkuisen paremmin kuin vain nippa nappa välttävästi, on tietysti kaikkien etu.

Ja mitä tulee mainitsemaasi asenteeseeni "köyhien kyykyttämisestä", niin tuo on aika yleinen väärintulkinta sanomisistani. Vika ei ole suinkaan yleensä kuulijan tai lukijan, vaan minulla nyt on tällainen tapa sanoa asiat suoraan ja aika pelkistetyssä muodossa. Virhetulkinnan mahdollisuus on tällöin aina suuri. Toki voisin täsmentää, oikoa ja selventää sanomisiani, mutta se on niin loputon suo - ja etenkin täällä internetissä - että enpä ole viitsinyt siihen lähteä, jos ei ihan äärimmäinen pakko ole ollut.

Kokoomus voisi olla toinen harkinnan arvoinen vaihtoehto, mutta ei ole, koska
a) juuri tuo mainitsemasi "köyhien kyykyttäminen" elää siellä aivan liian vahvana. Olin suoraan järkyttynyt, kun käytiin Jalos-Jussin kanssa talvella kokkareiden lobbaustilaisuudessa. Siellä eräs nuori nainen (nykyinen kansanedustaja) tykitti siihen malliin heikko-osaisista, että melkein pahaa teki) sekä
b) ne pelaa monilla korteilla. Väittävät itseään isänmaalliseksi puolueeksi, vaikka oikeasti Stubb ja Katainen on myyneet Suomen EU:lle ja tod.näk. myös Natolle jo ajat sitten. Kyllä kusettaa saa, mutta pitäisi olla miestä kusettaa reilusti silmiin katsoen.

Soiteltiin tuossa synkkien lähiöiden diakonin eli Eerikäisen Harrin kanssa. Mies on eronnut Muutoksesta ja liittynyt Kristillisdemokraatteihin. Mielenkiintoinen valinta, itsekin olen ko. puoluetta useamman kerran pohdiskellut. En toki ole läheskään kaikista asioista heidän kanssaan samaa mieltä, mutta tuskin hekään ovat meikäläisen kanssa, joten puntit ovat siinä mielessä tasan. Pitääpä soitella sekä sinne että demareille tuossa ensi viikolla ja vähän kuulostella.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #144 on: October 23, 2011, 15:54:51 »

Soiteltiin tuossa synkkien lähiöiden diakonin eli Eerikäisen Harrin kanssa. Mies on eronnut Muutoksesta ja liittynyt Kristillisdemokraatteihin. Mielenkiintoinen valinta, itsekin olen ko. puoluetta useamman kerran pohdiskellut. En toki ole läheskään kaikista asioista heidän kanssaan samaa mieltä, mutta tuskin hekään ovat meikäläisen kanssa, joten puntit ovat siinä mielessä tasan. Pitääpä soitella sekä sinne että demareille tuossa ensi viikolla ja vähän kuulostella.

Halleluja! Veli Mäki-Ketelä on nähnyt valon!!1! Siunausta, siunausta! Pidä vain Jeesus sydämessäsi, hän kuin isä rakkahasti näin vaalii luotujaan ja kaiken taitavasti näin ohjaa tuolta taivaastaan...
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #145 on: October 23, 2011, 16:14:46 »

Halleluja! Veli Mäki-Ketelä on nähnyt valon!!1! Siunausta, siunausta! Pidä vain Jeesus sydämessäsi, hän kuin isä rakkahasti näin vaalii luotujaan ja kaiken taitavasti näin ohjaa tuolta taivaastaan...

Amen!

http://www.youtube.com/watch?v=BOrlCYp8TgU

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #146 on: October 23, 2011, 17:46:08 »

Amen!

Tuohan on loistokipale. Tuota tosin saattavat veisata muutkin kuin helluntailaiset, lestadiolaiset, nokiamissiolaiset sun muut lahkolaiset.
« Last Edit: October 23, 2011, 17:49:08 by Vongoethe »

Offline Miniluv

• Full Member
  • hommabotti nro 0000000000007
« Reply #147 on: October 23, 2011, 20:54:19 »

Amen!

Since 1954 when an organ instrumental of "New Britain" became a bestseller, "Amazing Grace" has been associated with funerals and memorial services. It has become a song that inspires hope in the wake of tragedy,
Todellisuus: mielipiteitäon monia, keskustelijoita ei.
Kukkahatullinen todellisuutta.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #148 on: October 23, 2011, 21:53:32 »

Since 1954 when an organ instrumental of "New Britain" became a bestseller, "Amazing Grace" has been associated with funerals and memorial services. It has become a song that inspires hope in the wake of tragedy.

Mitäpä sanot, Minis? Onko tuossa näköä?

(Enkkuwikistä lisää)

Tämähän voisi olla Da Bigga Bald Bwana Widda Wigin uuden Armonkallio Vision -liikkeen hymni, eikö?

"Amazing Grace, how sweet the sound,
That saved a wretch like me....
I once was lost but now am found,
Was blind, but now, I see.    

T'was Grace that taught...
my heart to fear.
And Grace, my fears relieved.
How precious did that Grace appear...
the hour I first believed.  

Through many dangers, toils and snares...
we have already come.
T'was Grace that brought us safe thus far...
and Grace will lead us home.  

The Lord has promised good to me...
His word my hope secures.
He will my shield and portion be...
as long as life endures.    

Yea, when this flesh and heart shall fail,
and mortal life shall cease,
I shall possess within the veil,
a life of joy and peace.    

When we've been here ten thousand years...
bright shining as the sun.
We've no less days to sing God's praise...
then when we've first begun.  

"Amazing Grace, how sweet the sound,    
That saved a wretch like me....
I once was lost but now am found,
Was blind, but now, I see.
"
« Last Edit: October 23, 2011, 21:55:30 by Vongoethe »

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
« Reply #149 on: October 28, 2011, 01:57:15 »
a) juuri tuo mainitsemasi "köyhien kyykyttäminen" elää siellä aivan liian vahvana. Olin suoraan järkyttynyt, kun käytiin Jalos-Jussin kanssa talvella kokkareiden lobbaustilaisuudessa. Siellä eräs nuori nainen (nykyinen kansanedustaja) tykitti siihen malliin heikko-osaisista, että melkein pahaa teki)

Kai vähän voit referoida, mitä Sofia Vikman siellä puhui? Itse tykkäsin aikanaan kovasti siitä, kun Piitu Kauppi manasi mm. sellaisia epäkohtia maassamme, että työttömätkin käyvät leffassa ja niillä on varaa puhelimiin. Sitten se vielä muisti samassa NYT-liitteen haastiksessa mainita, että ei sitä itsekään missään pumpulissa ole kasvettu, kun porukat on yliopistolla tutkijoina  :D

Se on hienoa, kun ihmiset reilusti osoittavat halveksuntansa köyhiä kohtaan, eivätkä peittele sitä kuin mitkäkin Punavuoren tai Pispalan vihreät. Siksi tykkäsin tälläkin foorumilla siitä, kun pari nimimerkkiä kannatti ajatusta, että persaukisia pitäisi ammuskella kivillä, jos ne huutavat leivän perään. Taisi yksi olla peräti sama kaveri, jota meinaa heikottaa, kun kokkari-uraohjus latoo vähän faktaa pöytään. Aika rajuja ne Sofian jutut ovat siis mitä ilmeisimmin olleet.
« Last Edit: October 28, 2011, 02:03:52 by Kössi Pöde »