Author Topic: Lukukausimaksut ja yliopistopolitiikka  (Read 11469 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
Re: Lukukausimaksut ja yliopistopolitiikka
« Reply #75 on: June 18, 2011, 16:50:01 »
Vahvensin sen kohdan, mikä sinulta ilmeisesti jäi lukematta. Eira ja Jakomäki eivät sijainneet kovinkaan lähellä mainittua maalaiskirkonkylää. Lisäksi tuo ylläoleva kirjoitukseni oli vastaus kommenttiisi, missä otit asiaksesi selostaa minulle, miten "isäni keskiluokkaisuus on vauvasta asti vaikuttanut kaveripiiriini". Esitit siis moisen lausahduksen itsellesi täysin tuntemattomalle ihmiselle.

Itse asiassa Jakomäki muistuttaa minusta aika suuresti maakuntien kirkonkyliä. Lähiö on aika eristyksissä muusta Helsingistä ja paikalliset pysyvät enimmäkseen siellä ostarin toimiessa "paikkakunnan" keskuksena, josta löytyy kaupan ja baarien lisäksi myös kirjasto, terveyskeskus, uimahalli sekä se kirkko. Ympärilläkin kasvaa metsää vaikka millä mitalla, jossa liikkuu mm. kettuja ja sillon tällöin hirviä. Metsässä sijaitsee jopa vedellä täyttynyt hiekkakuoppa, jota paikalliset käyttävät kesäisin uimarantanaan. 

Helsingin lähiöissä voi aika yllättäen muutenkin törmätä samanlaiseen yhteisöllisyyteen kuin mitä maakuntien kylissä tapaa. Tällä on myös varjopuolensa. Kun itse aikoinaan muutin pois kotilähiöstä kantakaupunkiin (mikä oli aina ollut unelmani), muuttui myös lähiöön jääneiden kavereiden asennoituminen minuun melkoisesti. Eräiden mukaan minusta oli tullut "trendipelle" ja "jengipetturi", joka piti itseään "liian hyvänä" asuakseen lähiössä ja viettääkseen aikaa siellä samalla ostarilla, missä nämä kaiffarit ovat iltaisin pyörineet 13-vuotiaasta asti ja pyörivät yhä. Ei niin kovin yllättäen olen joskus kuullut samanlaisia juttuja maakuntien kirkonkylistä isoihin kaupunkeihin muuttaneista.

ps. Minusta nyt vähän tuntuu, että tämä "Kössi Pöde" yrittää vain urkkia sinulta yksityiselämäsä asioita.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
« Reply #76 on: June 18, 2011, 18:19:42 »
Helsingin lähiöissä voi aika yllättäen muutenkin törmätä samanlaiseen yhteisöllisyyteen kuin mitä maakuntien kylissä tapaa. Tällä on myös varjopuolensa. Kun itse aikoinaan muutin pois kotilähiöstä kantakaupunkiin (mikä oli aina ollut unelmani), muuttui myös lähiöön jääneiden kavereiden asennoituminen minuun melkoisesti. Eräiden mukaan minusta oli tullut "trendipelle" ja "jengipetturi", joka piti itseään "liian hyvänä" asuakseen lähiössä ja viettääkseen aikaa siellä samalla ostarilla, missä nämä kaiffarit ovat iltaisin pyörineet 13-vuotiaasta asti ja pyörivät yhä. Ei niin kovin yllättäen olen joskus kuullut samanlaisia juttuja maakuntien kirkonkylistä isoihin kaupunkeihin muuttaneista.

"Voit ottaa Rotan idästä, muttet itää Rotasta"  ;) Sinulla oli ilmeisesti vahva halu päästä parempiin piireihin eli "pois idästä". Aiheesta on tehty myös tuonniminen laulu:
http://www.youtube.com/watch?v=hC3cYg-HE3Q

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #77 on: June 20, 2011, 13:39:34 »
Ei oikein hyvältä näytä.

Enemmistö tutkijoista haikailee pois yliopistomaailmasta

Quote from: Kainuun Sanomat, 20.6.2011

Enemmistö tutkijoista ja opettajista haluaisi siirtyä pois yliopistomaailmasta, selviää Tieteentekijöiden liiton tuoreesta jäsenkyselystä.

Erityisesti yliopistojen naisopettajat ovat harkinneet siirtymistä muihin työtehtäviin.

Kyselyn mukaan miesten ja naisten palkkaerot ovat kasvaneet selvästi. Naiset myös kokevat työsuhteensa uhatummaksi.

- Naiset tekevät miehiä useammin pätkätöitä, heille kertyy enemmän hallinnollisia tehtäviä ja miesten ja naisten palkkaerot ovat kasvaneet, luettelee Tieteentekijöiden liiton puheenjohtaja Tapani Kaakkuriniemi.

Jäsenkyselyn mukaan määräaikaisten työsuhteiden määrä on kääntynyt laskuun yliopistoissa ja tutkimuslaitoksissa. Silti selvä enemmistö vastaajista työskenteli yliopistoissa pätkäsuhteissa.

75 prosenttia vastaajista oli sitä mieltä, että työilmapiiri ei ole parantunut uuden yliopistolain myötä.

Uusi yliopistolaki muutti yliopistot itsenäisiksi laitoksiksi tai säätiöiksi viime vuoden alusta alkaen.

Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Jussi O:

• Guest
« Reply #78 on: June 21, 2011, 04:26:43 »
Kössi Pöde vaihtoi sitten toisen henkilön piikittelyyn Jalosen kiusaamisesta. Mutta varsinaisesti piti kysyä, että kuulkaahan trolli, miten se Jalonen nyt käyttää sitä yhdysmerkkiä systemaattisesti väärin? Näin äidinkielenopettajaksi aikanaan koulutettuna minua kiinnostaisi. Itse nyt en huomaa muuta kuin sen, että hänellä ei ilmeisesti ole näppäimistössään pikakomentoa, jolla saada yhdysmerkistä "-" ajatusviiva "-". Tämmöisissä nettikeskusteluissa tuota ei ole ollut tapana pitää kovin vakavana kielellisenä rikkeenä, saati arvostelevan huomauttamisen arvoisena seikkana. Muuten Jalonen käyttää tuota tekstinsä rytmittämisessä oikein mallikkaasti. Ihmeellistä vittuilua.  >:(

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #79 on: June 21, 2011, 16:17:19 »
Kössi Pöde vaihtoi sitten toisen henkilön piikittelyyn Jalosen kiusaamisesta. Mutta varsinaisesti piti kysyä, että kuulkaahan trolli, miten se Jalonen nyt käyttää sitä yhdysmerkkiä systemaattisesti väärin? Näin äidinkielenopettajaksi aikanaan koulutettuna minua kiinnostaisi. Itse nyt en huomaa muuta kuin sen, että hänellä ei ilmeisesti ole näppäimistössään pikakomentoa, jolla saada yhdysmerkistä "-" ajatusviiva "-". Tämmöisissä nettikeskusteluissa tuota ei ole ollut tapana pitää kovin vakavana kielellisenä rikkeenä, saati arvostelevan huomauttamisen arvoisena seikkana. Muuten Jalonen käyttää tuota tekstinsä rytmittämisessä oikein mallikkaasti. Ihmeellistä vittuilua.  >:(

Et tainnut huomata, että herra Squash poistui keskuudestamme inhimillisesti ottaen aivan liian varhain, - ainakin omasta mielestään, arvatenkin - tosin vain lyhyeksi aikaa.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline nirva

• Full Member
« Reply #80 on: June 21, 2011, 16:50:36 »
Kössi Pöde vaihtoi sitten toisen henkilön piikittelyyn Jalosen kiusaamisesta. Mutta varsinaisesti piti kysyä, että kuulkaahan trolli, miten se Jalonen nyt käyttää sitä yhdysmerkkiä systemaattisesti väärin? Näin äidinkielenopettajaksi aikanaan koulutettuna minua kiinnostaisi. Itse nyt en huomaa muuta kuin sen, että hänellä ei ilmeisesti ole näppäimistössään pikakomentoa, jolla saada yhdysmerkistä "-" ajatusviiva "-". Tämmöisissä nettikeskusteluissa tuota ei ole ollut tapana pitää kovin vakavana kielellisenä rikkeenä, saati arvostelevan huomauttamisen arvoisena seikkana. Muuten Jalonen käyttää tuota tekstinsä rytmittämisessä oikein mallikkaasti. Ihmeellistä vittuilua.  >:(

Virhe taisi olla siinä, että yhdyssanan kaksisanaisen alkuosan ja loppuosan välistä puuttui Jalosen viesteissä tyhjälyönti. Vittuilua se huomauttelu toki oli.

Jussi O:

• Guest
« Reply #81 on: June 22, 2011, 02:05:06 »
No herttinen, oikein piti katsoa ketju ja kyllä, kyllähän tässä JJ ainakin kahdesti tämän sieluain raastavan virheen tekee. Huomauttamisen paikka, meidän isämmaallisten mielestä. Ja niin vain sai Suomen kieltämme uhrautuvasti varjellut pöde arestia!!!1!