Sitä paitsi idässä on tärkeämpää asioida venäläisten gangsterien ja huorien kanssa kuin saada minkäänlaisia kontakteja uppoavaan länteen.
Skarppaa nyt vähän. Tuollainen turha trollaaminen nyt ei ainakaan vie mitenkään eteenpäin keskustelua, jossa puhutaan tuhansien suomalaisten työpaikoista ja Itä-Suomen taloudellisesta kehityksestä.
Itä-Suomesta kotoisin olevana ja sieltä mm. pakkoruotsin ansiosta pois päässeenä olen todellakin kiinnostunein siitä, että fiksuimmilla itäsuomalaisilla on ovat auki vapaaseen länteen. Minun on oikeasti vaikea tajuta, miksi itäsuomalaisten pitäisi pakolla jäädä jälkiteollisiin persläpiinsä saamaan depressio ja tekemään itsemurha.
Mitä sitten tulee "Itä-Suomen taloudelliseen kehitykseen", sanon kuten Gandhi, että se on ihan hyvä idea. Kunhan ketään ei pakoteta sitä ideaa toteuttamaan. "Pakkoruotsi" tarkoittaa pakkovapautta muuttaa länteen, ja sen vastustaminen tarkoittaa sitä, että itäsuomalaisille annetaan ihana vapaus tulla turpeeseen sidotuksi, ts. ihana vapaus valita maaorjuus.
Maaorjuus eli
krepostnoje pravo on kyllä hieno venäläinen perinne, mutta harjoittakoot sitä Venäjällä.
On aivan turha selittää, että taloudellinen kehitys ja taloudellinen toimeliaisuus muuttaisivat itäsuomalaiset maaseutukaupungit elinvoimaisiksi ja kiehtoviksi paikoiksi, joista ei tarvitsekaan kenenkään muuttaa pois. Minä kasvoin omassa persläpipaikassani silloin, kun se vielä oli taloudellisesti elinvoimainen. Ja persläpi täynnä paskasakkia se oli jo silloin.
Yksilön tulee voida halutessaan päästä perähikiän paskasakkia pakoon. Tästä vapaudesta huolehtiminen on ihan oikeasti tärkeämpää kuin mikään taloudellinen elvyttäminen.