Author Topic: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe  (Read 41458 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annushka

• Guest
Re: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe
« Reply #135 on: May 09, 2011, 19:29:44 »

Epäilemättä, jos on kallellaan väkivaltaiseen vallankumoukselliseen toimintaan. Siinä vaiheessa kun tykinkuulat lentää tai taistellaan "rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho TÅ¡i Minh", niin ei kiitos. Massamurhaajien ja diktatuurien ylistäminen on lopulta aika perseestä. Tulee mieleen lähinnä joku Homma-läppä, jossa vastenmielisiä arvoja kailotetaan huumorin varjolla, mitä epäilemättä näiden biisien vetäminen useimmiten onkin.

Itse asiassa Homma-läppä saattaa tässä kohtaa olla oikeastikin tietoinen parodia siitä taistolaisläpästä. Niiltä osin kuin näen Homma-läpässä mitään inhimillisesti ymmärrettävää, pidän sitä lapsuudessa taistolaisuudesta traumatisoituneiden (tai taistolaisuutta pelästyneiden ja siitä ahdistuneiden vanhempien kasvattamien) ihmisten terapiaistuntona. Se kuitenkin hippasen vituttaa että tämä viimeinen kosto suuntautuu juuri sellaisia liberaaliporvareita vastaan, joiden kaltaiset 70-luvulla olivat vastaavasti taistolaisten teloituslistan kärkipäässä (ja vihreäthän ovat tosiasiassa suomenkielisen Suomen ainoa missään määrin liberaaliporvarillinen puolue nykyään, eikä siinä ole mitään väärää).

Kyllä ymmärtääkseni vastaavasti jossain kokoomusnuorissa vedellään jääkärimarssia ja onko niillä nyt muita sellaisia. Nuorisojärjestöt ovat nuorisojärjestöjä, näissä kysymyksissä en ole pitkään aikaan jaksanut ymmärtää niitä kauhistelijoita ja närkästyjiä. Taistolaislaulujen sanoitukset muuten aika huvittavalla tavalla ovat aika ajoin aivan samaa kamaa kuin mitä hommaforumilla suolletaan vakavina (ja useimmiten vakaumuksellisen antikommunistisina) poliittisina kannanottoina. Ei siis edes pelkästään retorisesti, vaan myös sisällöllisesti.

Sinänsä on ihan hauskaa, että Harri toisaalta nosti juuri taistolaislaulut esiin. Vihreät ovat nimittäin nähdäkseni tämän päivän suomalaisia taistolaisia, tai olivat pitkään, siinä sellaisessa varmuudessa omasta paremmuudestaan ihmisinä ja liikkeenä.

Harri

• Guest
« Reply #136 on: May 09, 2011, 19:33:05 »
Vaikka kysymys on tietysti ihan omista antipatioistani, niin sen verran tiedän etten ole ihan ainoa pk-seudulla asuva vassari joka kokee vihreiden ansainneen tappionsa.

Minusta tämä Vasemmistoliiton kannatuskehitys on ollut todella sääli. Jo 15 vuotta pelkkää laskua poikkeuksena 0,05 % nousu eurovaaleissa 2004. Mistä luulet itse johtuvan? Ansaittua?

Eduskuntavaalit

1991   19   274 639   10,08 %
1995   22   310 340   11,16 %
1999   20   291 675   10,88 %
2003   19   277 152   9,93 %
2007   17   244 296   8,82 %
2011   14   239 039   8,13 %

Kunnallisvaalit

Vuosi   Valtuutetut   Äänet
1992   1 319   310 757   11,67 %
1996   1 128   246 597   10,37 %
2000   1 027   219 671   9,88 %
2004   987   228 358   9,56 %
2008   833   223 673   8,77 %

Europarlamenttivaalit

Vuosi   Mepit   Äänet
1996   2   236 490   10,51 %
1999   1   112 757   9,08 %
2004   1   151 291   9,13 %
2009   0   98 690               5,93 %

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #137 on: May 09, 2011, 19:35:02 »
Katselet ilmeisesti pääkaupunkiseudulta käsin asiaa? Helsingissähän vihreät ovat suuri puolue, valtapuolue. On aika luonnollista, että monet kärjet kohdistuvat nimenomaan Helsingissä vihreisiin, joskin kyllä nähdäkseni niitä kokoomuksellekin ihan säännöllisesti menee. Maakunnissa taas vihreät eivät yleensä ole sillä tavalla tärkeitä, että tällaista kovin suuresti tapahtuisi. Kyseessä lienee vähän samankaltainen ilmiö kuin se, että vasemmistoliitto menetti perussuomalaisille ääniä nimenomaan pohjoisissa vaalipiireissä, joissa vasemmisto on enemmän valtapuolue ja näin ollen luonnollisemmin protestin kohde.

En mä tiedä mistä päin katson asiaa. Muutin Stadista korpeen opiskelujen perässä, ja samoin suurin osa tämänhetkistä lähempää tuttavaporukkaani on kotoisin aika laajalta alueelta.

Kyllä vihreät hankkivat vaalitappionsa aivan itse. Ei mikään vasemmiston haukkumiskampanja koskaan olisi vienyt voittoa siitä leijonakampanjasta.
Ei sen tarvinnutkaan, se vaan vitutti meikäläistä henkilökohtaisesti. Vitutti siksi, että siinä hienosti varmistettiin ainakin se, että vasemmistolaisuus ja ympäristöasiat saataisiin mahdollisimman kauas hallituspaikasta, edes noin teoreettisesti.

Vihreät ja vasemmisto ovat eri puolueita. Se on jännittävää, miten siihen suhtaudutaan jotenkin pyhäinhäväistyksenä jos minä tässä näin toisen kannattajana sanon etten diggaa siitä toisesta. Ikään kuin minulla olisi jokin velvollisuus tykkäillä vihreiden meiningistä kun vihreät nyt vaan ovat niin hyviä tyyppejä ja oikeassa. Tässä on taas sitä ajattelua, josta teidän, rakkaat vihreät ystäväni, tulisi päästä eroon mikäli meinaatte olla oikea puolue. Tottakai vihreiden kanssa voidaan tehdä yhteistyötä, aivan normaalisti, mutta miksikään samaksi porukaksi kanssani minä en teitä poliittisesti laske.

En mä ole vihreiden jäsen, mä olen vihreä vassaripaska joka vaan etsii omaa puoluettaan. Valitettavasti multa viedään vauhdilla mahdollisuutta äänestää ketään, kun entinen luonnonsuojelupuolue on profiloitunut viime aikoina lähinnä sosiaalisissa kysymyksissä ja heidän suurin saavutuksensa viime vaalikaudella oli toimia jarruna, ettei Kollajaa runtata, ja sitten vassarit tuntuvat keskittyvän tämän porukan dissaamiseen. Okei, eri puolueita, mutta jos vasemmisto mainostaa itseään punavihreänä ja "Vihreämpänä kuin vihreät" ja on aika selvää, että paljon kilpaillaan samankaltaisen porukan äänistä, niin kyllä se meikäläistä rupeaa mietityttämään.

On hauskaa katsoa, miten Annushkan kaltaiset ihmiset keskittyvät vittuilemaan sille toiselle porukalle jonka arvomaailma on jotakuinkin samankaltainen. Suosittelen, että kaikki ympäristöasioista huolestuneet ja sosiaalista tasa-arvoa kannattavat ampuvat itseään jalkaan mahdollisimman karkeilla hauleilla.

edit: Annushka, mitä Vihreät oikein tekivät ansaitaksesi tämän inhosi? Näytät välillä suhtautuvan heihin melkein samalla antipatialla kuin Köyry ja muutama muu hommalaisiin, mutta eivät kai vihreät nyt ihan yhtä kauhea kööri ole?

« Last Edit: May 09, 2011, 19:45:03 by Alkoholiton Lager »

Freefall

• Guest
« Reply #138 on: May 09, 2011, 19:36:51 »
Minusta tämä Vasemmistoliiton kannatuskehitys on ollut todella sääli. Jo 15 vuotta pelkkää laskua poikkeuksena 0,05 % nousu eurovaaleissa 2004. Mistä luulet itse johtuvan? Ansaittua?

Eduskuntavaalit

1991   19   274 639   10,08 %
1995   22   310 340   11,16 %
1999   20   291 675   10,88 %
2003   19   277 152   9,93 %
2007   17   244 296   8,82 %
2011   14   239 039   8,13 %

Kunnallisvaalit

Vuosi   Valtuutetut   Äänet
1992   1 319   310 757   11,67 %
1996   1 128   246 597   10,37 %
2000   1 027   219 671   9,88 %
2004   987   228 358   9,56 %
2008   833   223 673   8,77 %

Europarlamenttivaalit

Vuosi   Mepit   Äänet
1996   2   236 490   10,51 %
1999   1   112 757   9,08 %
2004   1   151 291   9,13 %
2009   0   98 690               5,93 %

Ette vain ole olleet tarpeeksi vastustamattomia.  8)

Annushka

• Guest
« Reply #139 on: May 09, 2011, 19:43:40 »
On hauskaa katsoa, miten Annushkan kaltaiset ihmiset keskittyvät vittuilemaan sille toiselle porukalle jonka arvomaailma on jotakuinkin samankaltainen. Suosittelen, että kaikki ympäristöasioista huolestuneet ja sosiaalista tasa-arvoa kannattavat ampuvat itseään jalkaan mahdollisimman karkeilla hauleilla.

edit: Annushka, mitä Vihreät ovat tehneet sinulle? Tulee melkein fiilis että suhtaudut heihin yhtä vihamielisesti kuin Panu hommalaisiin. Tai Demonisoitu lintuharrastajiin.

Mitä ihmettä? Tämä on oikeasti hieman hassua. Kun esimerkiksi porvarina esiintyvä Jussi Jalonen kirjoittaa tällä foorumilla että vihreät on "vastenmieliseen holhousyhteiskuntaan pyrkivä pehmototalitaristinen ja elitistinen puolue", niin yksikään palstan vihreistä ei älähdäkään. Lisäyksenä, että tässä ketjussa on myös esitetty että puheenjohtaja Sinnemäki on epäonnistunut mm. ihmisenä ja naisena, mitä pidin melko pahana asiana sanoa. Tästäkään ei seurannut kuitenkaan mitään ulinaa siitä kuinka nyt käydään vihakampanjaa vihreitä vastaan.

Kun minä taas kirjoitin muun muassa, että vihreät ovat selkeästi hukanneet olemassaolonsa tarkoituksen, ja että he harjoittavat ylimielistä moralismia sekä toimivat kokoomuksen puisto-osastona, niin tulee hirveä valitus että vihreät ovat nyt tehneet minulle jotain erikoisen kamalaa ja tällainen henkilökohtainen hirvittävä antipatia on ilmeisesti osoitus jostain traumasta tai vammasta.

Mistähän tuo suhtautumisen ero johtuu? Onko se ehkä sukupuolikysymys? Vai poliittinen? Että porvariksi julistautuva saa kyllä heittää mitä tahansa läppää, mutta jos julkivassari menee vihreitä disauttamaan niin se on heti jotain patologista vihaa ja yhyy?
« Last Edit: May 09, 2011, 19:46:25 by Annushka »

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #140 on: May 09, 2011, 19:49:29 »

Mitä ihmettä? Tämä on oikeasti hieman hassua. Kun esimerkiksi porvarina esiintyvä Jussi Jalonen kirjoittaa tällä foorumilla että vihreät on "vastenmieliseen holhousyhteiskuntaan pyrkivä pehmototalitaristinen ja elitistinen puolue", niin yksikään palstan vihreistä ei älähdäkään.

Kun minä taas kirjoitin muun muassa, että vihreät ovat selkeästi hukanneet olemassaolonsa tarkoituksen, ja että he harjoittavat ylimielistä moralismia sekä toimivat kokoomuksen puisto-osastona, niin tulee hirveä valitus että vihreät ovat nyt tehneet minulle jotain erikoisen kamalaa ja tällainen henkilökohtainen hirvittävä antipatia on ilmeisesti osoitus jostain traumasta tai vammasta.

Mistähän tuo suhtautumisen ero johtuu? Onko se ehkä sukupuolikysymys? Vai poliittinen? Että porvariksi julistautuva saa kyllä heittää mitä tahansa läppää, mutta jos julkivassari menee vihreitä disauttamaan niin se on heti jotain patologista vihaa ja yhyy?

Poliittinen, koska en oikein käsitä sitä. Jos et miellä vihreitä vasemmistopuolueeksi niin ihan vapaasti, mutta se herättää meikäläisen kaltaisessa ihmisessä joka liehuu jossain siellä vihreässä vassaripaskuudessa vähän enemmän mielenkiintoa kuin se, että Jalonen puhuu vihreistä miten puhuu. Olisin ihmeissäni jos Jalonen ei puhuisi niin vihreistä, mutta en jaa muutenkaan kyseisen herran poliittisia mielipiteitä juuri ollenkaan. Aika sama. Ei porvariakaan varmaan lotkauta korvaansakaan vasemmistolaisten maristessa sitä tai tätä.

Se siis toisin sanoen ärsyttää minua siksi, että se tuntuu siltä, että revitään moneen eri suuntaan ja samalla sitten on pakko tehdä paskoja kompromisseja. Jos kannattajien arvot ovat hyvin samankaltaisia, niin kai se nyt hämmentää, että toisen puolueen aktivisti puhuu samankaltaisesta porukasta täysin erillisenä ryhmänä jonka kanssa ei tunne kuuluvansa mitenkään samanlaiseen poliittiseen liikkeeseen ja käytännössä toivottaa kaikille hyvää matkaa hevokkoon. Ai jaa näiden kahden välillä sitä sitten ihmetellään. Tietenkin liikkeiden sisällä on valtavia eroja, varmaan enemmän kuin keskimäärin niiden välillä, mutta siis mitä helvettiä.
« Last Edit: May 09, 2011, 19:54:50 by Alkoholiton Lager »

Annushka

• Guest
« Reply #141 on: May 09, 2011, 20:06:10 »

Mitä ihmettä? Tämä on oikeasti hieman hassua. Kun esimerkiksi porvarina esiintyvä Jussi Jalonen kirjoittaa tällä foorumilla että vihreät on "vastenmieliseen holhousyhteiskuntaan pyrkivä pehmototalitaristinen ja elitistinen puolue", niin yksikään palstan vihreistä ei älähdäkään.

Poliittinen, koska en oikein käsitä sitä. Jos et miellä vihreitä vasemmistopuolueeksi niin ihan vapaasti, mutta se herättää meikäläisen kaltaisessa ihmisessä joka liehuu jossain siellä vihreässä vassaripaskuudessa vähän enemmän mielenkiintoa kuin se, että Jalonen puhuu vihreistä miten puhuu. Olisin ihmeissäni jos Jalonen ei puhuisi niin vihreistä, mutta en jaa muutenkaan kyseisen herran poliittisia mielipiteitä juuri ollenkaan.

Se siis toisin sanoen ärsyttää minua siksi, että se tuntuu siltä, että revitään moneen eri suuntaan ja samalla sitten on pakko tehdä paskoja kompromisseja. Jos kannattajien arvot ovat hyvin samankaltaisia, niin kai se nyt hämmentää, että toisen puolueen aktivisti puhuu samankaltaisesta porukasta täysin erillisenä ryhmänä jonka kanssa ei tunne kuuluvansa mitenkään samanlaiseen poliittiseen liikkeeseen? Tietenkin liikkeiden sisällä on valtavia eroja, varmaan enemmän kuin keskimäärin niiden välillä, mutta siis mitä helvettiä.

Onko se vaikeus siinä, että kaiken järjen ja logiikan mukaan minun täytyisi urbaanina, akateemisena ja vasemmistolaisena naisena vähintään symppailla vihreitä? Juuri tämän predestinaatioajattelun murtuminen on minusta hyvä asia, kuten alunperin totesin.

Vaalituloksen edelleen vihreät mokasivat ihan itse - huono hallitustaival yhdistettynä luokattoman huonoon vaalikampanjaan. Meillä vasemmistossa on molemmista, Harri, tosiaan kokemusta.

Vihreiden politiikkaa olen pitkään pitänyt aika vähän vasemmistolaisena. Jos ja kun Ville Niinistö valitaan vihreiden puheenjohtajaksi ensi kuussa, puolue kääntynee oikealle ja alkaa selkeämmin profiloitua kaupunkilaisen keskiluokkaisen liberaalioikeiston puolueeksi. Tämä ei varsinaisesti tule lähentämään vihreitä ja vasemmistoliittoa.

Kyllä minä monen vihreän kanssa tulen ihan hyvin toimeenkin. Monen kyllä en. Ei minulla ole taustalla mitään erityistä vihaa tai ikävää kokemusta. Kunhan en ole koskaan pitänyt vihreiden yli-ihmismentaliteetista; siitä että on olemassa yksi oikea moraalinen vihreä elämäntapa ja arvomaailma, ja jokaisen älykkään ihmisen tulisi allekirjoittaa se yksinkertaisesti siitä syystä että se on totuus maailmasta. Tämä on nyt kärjistys idean alleviivaamiseksi. Siihen sitten myös vihreiden sisäisessä toimintakulttuurissa on yhdistynyt hyvin vahva kilpailukulttuuri; sellainen jossa kilvoitellaan siitä kuka on askeettisin, akateemisin, kuka jättää itselleen vähiten vapaa-aikaa, kuka on ekologisin ja niin edespäin.

Mutta tämä ei toki ole se, mistä alunperin kirjoitin, ja jossa pointtinani oli se, että toisin kuin nuivalisto näyttää olettavan, vihreät ja vasemmisto eivät muodosta Suomessa mitään poliittista yhteisrintamaa, eivätkä aina ole niin hyvissä väleissäkään. Vaalien alla puheet minun nähdäkseni nimenomaan vihreiden suunnasta viestivät kyllä tästä huonontuneesta suhteesta näiden liikkeiden välillä (tästä oli esimerkkejä siellä alkuperäisessä viestissäni jonka johdosta tässä nyt vouhotetaan).

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #142 on: May 09, 2011, 21:35:41 »
Onko se vaikeus siinä, että kaiken järjen ja logiikan mukaan minun täytyisi urbaanina, akateemisena ja vasemmistolaisena naisena vähintään symppailla vihreitä? Juuri tämän predestinaatioajattelun murtuminen on minusta hyvä asia, kuten alunperin totesin.
Et sinä nyt ihan yksin tätä hämmennystäni ole ollut muodostamassa. Lähinnä vain se hieno fakta, että niinkin laajan yhteisen arvopohjan jakavat puolueet tuntuivat keskittyvän yhteisten tavoitteiden paskomiseen tappelemalla keskenään. Tosin tästä on paljon esimerkkejä muualtakin. edit: Tai sitten voi kiistää yhteisen arvopohjan, trololoo

Vaalituloksen edelleen vihreät mokasivat ihan itse - huono hallitustaival yhdistettynä luokattoman huonoon vaalikampanjaan. Meillä vasemmistossa on molemmista, Harri, tosiaan kokemusta.
Hallitustaipaleesta voin todeta, että mahtui sinne juuri se Kollaja, ja siihen se taisi sitten jäädäkin. Niinistö muuten sanoi, että vihreistä valuu porukkaa sekä Vasemmistoon että Kokoomukseen. Puhtaasti tältä kantilta voisi ajatella, että Vasemmistonhan itse asiassa kannattaisi yrittää hajottaa Vihreät mahdollisimman hyvin. Saisivat enemmän ääniä itselleen - ja niin saisi kokoomuskin, mutta saahan se muutenkin niin hemmetisti kannatusta, että vihreiden äänestäjät tuskin hetkauttaisivat lopputulosta enää paljoakaan.
« Last Edit: May 09, 2011, 21:59:53 by Alkoholiton Lager »

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #143 on: May 09, 2011, 21:52:46 »
Tästähän kehkeytyi kunnon kapakkatappelu! Maanantai-illan ratoksi ajattelin osoittaa, kuinka sentään omista pyhistä teksteistäni löytyy suomalaisen puoluepolitiikan koko kirjo! (paranee loppua kohden)

Vihrein löytämäni säe:

"Kaikesta huolimatta te astelette Minun maapallollani itsetyytyväisinä ja yltäkylläisinä, piittaamatta siitä, että Minun maapalloni on uupunut teihin ja kaikki siinä oleva karttelee teitä.-

Vasemmistolaisin säe:

"Oi maailman kuninkaat! Teidän kansalaisenne ovat teidän aarteenne. Älkää ryövätkö heitä pystyttääksenne itsellenne palatseja. Valitkaa heille sitä, minkä valitsette itsellennekin.-

"Kohdelkaa heitä pettämättömällä oikeudenmukaisuudella, että yksikään heistä ei puutteesta kärsisi tahi ainuttakaan ylellisyyksillä hemmoteltaisi.-

Oikeistolaisin säe:

"Kaikki on velvoitettu ansaitsemaan elatuksensa, ja mitä tulee niihin, jotka eivät siihen kykene, Jumalan valtuutettujen ja varakkaiden velvollisuus on heistä riittävästi huolehtia.-

"Älkää tuhlatko aikaanne joutilaisuuteen ja laiskuuteen, vaan tehkää sitä, mikä hyödyttää itseänne ja muita. Tarttukaatte lujasti vaurauden nuoraan ja pankaa luottamuksenne Jumalaan, kaikkien varojen Antajaan.-

RKP:läisin säe:

"Oi parlamenttien jäsenet kautta maailman! Valitkaatte yksi kieli kaikkien maan päällä olevien käyttöön ja omaksukaatte samoin yhteinen kirjoitustapa. Tämä on oleva ykseyden aihe, voisittepa sen vain käsittää, ja tärkein väline sopusoinnun ja sivistyksen edistämiseksi, jospa voisitte ymmärtää!-

Kristillisin säe:

"Oi Pojan  seuraajat! Oletteko te sulkeneet itsenne Minun tyköäni Minun nimeni tähden? Miksi ette sydämessänne tutkiskele? Päivin ja öin te olette Herraanne kaikkitietävää kutsuneet, mutta kun Hän suuressa loistossaan iäisyyden taivaasta saapui, te käännyitte syrjään Hänestä ja pysyitte vajonneina piittaamattomuuteen.-

"Katso! Isä on tullut ja se, mitä teille luvattiin valtakunnassa tulevaksi, on täyttynyt!-

Perussuomalaisin säe:

"Oi Konstantinopolin [lue: Helsingin] asukkaat! Katso, teidän keskuudestanne Me kuulemme pöllön pahaenteisen huhuilun. Onko intohimon humallus saanut teidät valtaansa? Näemme sinussa houkkien hallitsevan viisaita ja pimeyden rehentelevän valkeuden edessä. Onko ulkoinen loistosi tehnyt sinut turhamaiseksi? Pian se on katoava, ja sinun tyttäresi ja sinun leskesi ja kaikki sinussa asustavat sukukunnat ovat vaikeroiva.-

And last, but not the least:

Vapaa liikkuvuusläisin säe:

-Teiltä on kielletty oopiumin polttaminen.-
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Offline Vaaleanpunainen Elefanttimies

• Sr. Member
  • I am not an animal! I am a human being!
« Reply #144 on: May 09, 2011, 22:23:22 »
On aika perustaa persuvastainen rintama, johon kuuluvat kaikki kokoomuksesta vasemmistoliittoon. Tällä hetkellä persujen natsi- ja imbesillisiivet ovat niin vakava uhka maallemme, että muut riidat on aika unohtaa.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #145 on: May 09, 2011, 22:26:36 »
Elefantti.

Suosittelen taktiikaksi arvojenne puolustamisen, hyökkäyksistä luopumisen ja niihin tyhmiin kysymyksiin vastaamista, oikealla tavalla tietenkin. Rautalanka-argumentointi on myös plussaa.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #146 on: May 10, 2011, 00:25:12 »
Kyllä ymmärtääkseni vastaavasti jossain kokoomusnuorissa vedellään jääkärimarssia ja onko niillä nyt muita sellaisia.

Hämmästyisin, jos yksikään Kokoomusnuori nykyaikana edes osaisi Jääkärinmarssin sanoja. Toista se oli takavuosina.

Mutta mitä lauluperinteeseen tulee, niin minulla ei itse asiassa olisi mitään sitä vastaan, jos Vasemmistoliiton piireissäkin hoilattaisiin vaikka Punakaartin marssia, millä on sentään historialliset perinteet. Sen sijaan se 1970-luvulla tuotettu geneerinen Agit-Prop-kama on suoraan sanoen esteettisestikin niin täyttä saastaa, että se pitäisi kieltää lailla ympäristöhaittana. Matti Rossihan oli muuten jääkäriperheen lapsi.

Tämä on oikeasti hieman hassua. Kun esimerkiksi porvarina esiintyvä Jussi Jalonen kirjoittaa tällä foorumilla että vihreät on "vastenmieliseen holhousyhteiskuntaan pyrkivä pehmototalitaristinen ja elitistinen puolue", niin yksikään palstan vihreistä ei älähdäkään.

Kyseessä on joko pelko, se kuuluisa kaksoisstandardi tai sitten yksinkertaisesti päätös olla huomioimatta kannanottojani, koska niillä ei ole merkitystä.

Jos et miellä vihreitä vasemmistopuolueeksi niin ihan vapaasti, mutta se herättää meikäläisen kaltaisessa ihmisessä joka liehuu jossain siellä vihreässä vassaripaskuudessa vähän enemmän mielenkiintoa kuin se, että Jalonen puhuu vihreistä miten puhuu. Olisin ihmeissäni jos Jalonen ei puhuisi niin vihreistä, mutta en jaa muutenkaan kyseisen herran poliittisia mielipiteitä juuri ollenkaan.

Kiitos. Minäkään en muuten miellä Vihreitä minkään sortin vasemmistopuolueeksi. Se on oikeasti vähän hankalaa, kun pitää mielessä missä määrin Vihreät ovat itse säännöllisesti korostaneet ei-sosialistisuuttaan.

Raivokkaasti, Jussi? EIkös tuo nyt tapahtunut vallan ilman sen kummempaa raivoamista ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että kannattajista ja edustajista valtaosa oli suhteellisen nuorta porukkaa.

Ilman muuta, tämä oli todella tasapainoinen kannanotto. Lausahduksen viileydestä kertoo etenkin sen päivämäärä. Vastaus oli sen mukainen.

Mistä johtunee, etteivät Vihreät ole intoutuneet parjaamaan vasemmistoliittolaisia? Moraalisäteilystäkö?

Nyt pitää kyllä Warda oikeasti kysyä, että seuraatko sen valitsemasi puolueen suorittamia poliittisia ulostuloja juuri lainkaan?

Best,

J. J.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #147 on: May 10, 2011, 00:28:08 »
Suosittelen taktiikaksi arvojenne puolustamisen, hyökkäyksistä luopumisen ja niihin tyhmiin kysymyksiin vastaamista, oikealla tavalla tietenkin. Rautalanka-argumentointi on myös plussaa.

Taas kerran: on sitä koitettu. Ei tehonnut.

Best,

J. J.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #148 on: May 10, 2011, 12:04:37 »
Taas kerran: on sitä koitettu. Ei tehonnut.

Tekisi mieleni kysyä täsmentäviä, kuten miten kauan ja intensiivisesti sitä on kokeiltu ja mitä nyt tarkoitetaan tehoamisella?

Noin muutoin, ei arvojen puolustamisesta ja tyhmiin kysymyksiin vastaamisesta kannata luopua, vaikka niihin oltaisiin jo vastattu jo senkään takia, että aina tulee uusia tietämättömiä sekä kertaus on opintojen ja propagoinnin äiti.

Suosittelen myös niiden tyhmien kysymysten esittämistä!
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #149 on: May 10, 2011, 12:20:37 »
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)