Tästähän kehkeytyi kunnon kapakkatappelu! Maanantai-illan ratoksi ajattelin osoittaa, kuinka sentään omista pyhistä teksteistäni löytyy suomalaisen puoluepolitiikan koko kirjo! (paranee loppua kohden)
Vihrein löytämäni säe:
"Kaikesta huolimatta te astelette Minun maapallollani itsetyytyväisinä ja yltäkylläisinä, piittaamatta siitä, että Minun maapalloni on uupunut teihin ja kaikki siinä oleva karttelee teitä.-
Vasemmistolaisin säe:
"Oi maailman kuninkaat! Teidän kansalaisenne ovat teidän aarteenne. Älkää ryövätkö heitä pystyttääksenne itsellenne palatseja. Valitkaa heille sitä, minkä valitsette itsellennekin.-
"Kohdelkaa heitä pettämättömällä oikeudenmukaisuudella, että yksikään heistä ei puutteesta kärsisi tahi ainuttakaan ylellisyyksillä hemmoteltaisi.-
Oikeistolaisin säe:
"Kaikki on velvoitettu ansaitsemaan elatuksensa, ja mitä tulee niihin, jotka eivät siihen kykene, Jumalan valtuutettujen ja varakkaiden velvollisuus on heistä riittävästi huolehtia.-
"Älkää tuhlatko aikaanne joutilaisuuteen ja laiskuuteen, vaan tehkää sitä, mikä hyödyttää itseänne ja muita. Tarttukaatte lujasti vaurauden nuoraan ja pankaa luottamuksenne Jumalaan, kaikkien varojen Antajaan.-
RKP:läisin säe:
"Oi parlamenttien jäsenet kautta maailman! Valitkaatte yksi kieli kaikkien maan päällä olevien käyttöön ja omaksukaatte samoin yhteinen kirjoitustapa. Tämä on oleva ykseyden aihe, voisittepa sen vain käsittää, ja tärkein väline sopusoinnun ja sivistyksen edistämiseksi, jospa voisitte ymmärtää!-
Kristillisin säe:
"Oi Pojan seuraajat! Oletteko te sulkeneet itsenne Minun tyköäni Minun nimeni tähden? Miksi ette sydämessänne tutkiskele? Päivin ja öin te olette Herraanne kaikkitietävää kutsuneet, mutta kun Hän suuressa loistossaan iäisyyden taivaasta saapui, te käännyitte syrjään Hänestä ja pysyitte vajonneina piittaamattomuuteen.-
"Katso! Isä on tullut ja se, mitä teille luvattiin valtakunnassa tulevaksi, on täyttynyt!-
Perussuomalaisin säe:
"Oi Konstantinopolin [lue: Helsingin] asukkaat! Katso, teidän keskuudestanne Me kuulemme pöllön pahaenteisen huhuilun. Onko intohimon humallus saanut teidät valtaansa? Näemme sinussa houkkien hallitsevan viisaita ja pimeyden rehentelevän valkeuden edessä. Onko ulkoinen loistosi tehnyt sinut turhamaiseksi? Pian se on katoava, ja sinun tyttäresi ja sinun leskesi ja kaikki sinussa asustavat sukukunnat ovat vaikeroiva.-
And last, but not the least:
Vapaa liikkuvuusläisin säe:
-Teiltä on kielletty oopiumin polttaminen.-