Author Topic: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe  (Read 41370 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annushka

• Guest
Re: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe
« Reply #120 on: May 09, 2011, 15:59:41 »
Haluaisiko Annushka analysoida, miksi Arhinmäki kuitenkin ennen vaaleja nimesi Vihreät siksi mieluisimmaksi yhteistyökumppaniksi? Anteeksi ihan kamalasti, mutta osin nämä juttusi vaikuttavat kovin henkilökohtaisilta antipatioilta. Esimerkiksi ne ennen vaaleja täällä kirjoittamasi jutut Sinnemäen sieluttomista mustista silmistä.

Ei sitä tarvitse anteeksi pyytää, sehän on aivan ilmiselvää tuosta tekstistäni. Sieluttomat mustat silmät oli muuten juttuna hieman sisäpiirin vitsi, ei pitäisi viljellä sellaisia, muistaakseni käyttäjän Steffers alkuperäinen muotoilu kun hän oli Sinnemäen kanssa joutunut keskustelemaan.

En nyt oikein käsitä, että mitä pahaa siinä on että annan henkilökohtaisen - ja kuten Samkin mainitsi, tietysti puolueellisen - näkemykseni asiasta, joka nyt tuli puheeksi. Oma puoluekantani on aika selvä, enkä missään tapauksessa pystyisi olemaan vihreä. Tämän takia minusta on joskus jopa hieman vastenmielistä kun nuivalisto niputtaa vihervasemmisto-nimikkeen alle näiden puolueiden kannattajat johonkin samaan jengiin pelkästään sillä perusteella, että sekä vihreät että vasemmistoliitto puolueina suhtautuvat yhteen kysymykseen samalla tavalla, eli maahanmuuttoon myönteisesti.

Pitänee kysyä Arhinmäeltä itseltään, miksi hän valitsi vihreät. Jokuhan siinä piti valita. Jokunen vuosi sitten Paavo luonnehti demareita "toisena työväenpuolueena" läheisimmäksi yhteistyökumppaniksi. Ehkä nyt kosiskeltiin toiseen suuntaan, tiedä häntä, en minä onneksi näitä strategioita mieti.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #121 on: May 09, 2011, 16:05:26 »
Pitänee kysyä Arhinmäeltä itseltään, miksi hän valitsi vihreät. Jokuhan siinä piti valita.

Villi arvaus: koska hän havaitsi, että Vihreät olisi se helpoimmin manipuloitavissa oleva hallituskumppani? Arhinmäen poliittisen pelisilmän koko pirullinen kyynisyys alkaa viimeinkin tulla esille!

Best,

J. J.

Harri

• Guest
« Reply #122 on: May 09, 2011, 16:16:35 »

Tämän takia minusta on joskus jopa hieman vastenmielistä kun nuivalisto niputtaa vihervasemmisto-nimikkeen alle näiden puolueiden kannattajat johonkin samaan jengiin pelkästään sillä perusteella, että sekä vihreät että vasemmistoliitto puolueina suhtautuvat yhteen kysymykseen samalla tavalla, eli maahanmuuttoon myönteisesti.

Pitänee kysyä Arhinmäeltä itseltään, miksi hän valitsi vihreät. Jokuhan siinä piti valita. Jokunen vuosi sitten Paavo luonnehti demareita "toisena työväenpuolueena" läheisimmäksi yhteistyökumppaniksi. Ehkä nyt kosiskeltiin toiseen suuntaan, tiedä häntä, en minä onneksi näitä strategioita mieti.

Myös perustulomallissa ja ympäristökysymyksissä löytyy paljon yhteistä tarttumapintaa. Ensinmainitussa Vasemmistoliitto on kilometrien päässä demareista, oikeastaan ympäristökysymyksissäkin. Arhinmäen lausahdus saattoi tietysti olla myös vaalitaktiikkaa, mutta uskon, että mukana oli myös vilpitöntä vitutusta demareiden meininkejä kohtaan. Itse voisin hyvin kuvitella olevani vasemmistoliittolainen, jos en olisi vihreä. Ehkä. Savupiippumiesten lisäksi minua kyllä hieman hirvittää myös vasemmistonuorten meininki. Parikymppiset tytöt ja pojat vetävät suvereenisti ulkoa vanhoja taistolaislauluja. Hui.

Harri

• Guest
« Reply #123 on: May 09, 2011, 16:24:41 »

Villi arvaus: koska hän havaitsi, että Vihreät olisi se helpoimmin manipuloitavissa oleva hallituskumppani? Arhinmäen poliittisen pelisilmän koko pirullinen kyynisyys alkaa viimeinkin tulla esille!

Vasemmistoliito identifioituu niin vahvasti oppositioon, että tuskin ne mistään hallituspaikasta edes haaveilivat galluppien valossa. Mitään punamultaa kun ei todellakaan ollut näköpiirissä ja Kokoomus-yhteistyö Siimeksen kera aiheuttaa vieläkin armotonta katumusta, pikemminkin suoranaista denialismia. Jos Soini olisi päässyt hallitustunnustelijaksi, niin sinne Vasemmistoliitto olisi toki myös sujuvasti sujahtanut. Vihreitä ei tietty olisi saatu mukaan.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #124 on: May 09, 2011, 16:27:11 »
Savupiippumiesten lisäksi minua kyllä hieman hirvittää myös vasemmistonuorten meininki. Parikymppiset tytöt ja pojat vetävät suvereenisti ulkoa vanhoja taistolaislauluja. Hui.

Pitäähän kaikilla uskonnoilla olla hartaudenharjoituksensa.
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #125 on: May 09, 2011, 16:31:03 »
no nyt kun te vasemmistolaiset ja vihreät olette repineet toisenne kappaleiksi niin on ilo nauttia sitten seuraavat neljä vuotta porvari-savupiippu-persuyhteistyöstä

kiitti

edit: Henkilökohtaista substanssia: Annushkan avautuminen siitä, miten Vihreiden politiikka on ajanut heidät ja Vasemmistoliiton erilleen voi olla ihan totta, mutta viimeisen kahden vuoden aikana meikäläinen ei voinut välttyä vaikutelmalta, että kyseessä oli lähinnä se, että Vasemmistoliiton pojat ja tytöt keskittyivät heittämään paskaa Vihreiden niskaan. Varmaan huomasin vain tämän enkä perehtynyt kummemmin siihen, miten Vihreät sitten Vassareille vastasivat, mutta kaikenmaailman Arhinmäen ininät siitä, että Vihreät kusevat opiskelijoiden silmään, "Sinnemäen sieluttomat silmät", "Me ollaan vihreämpiä kuin vihreät koska Suomen Luonto", Steffersin mutinat radiossa jne. saivat aikaan mulle vahvasti sen vaikutelman, että Vassarit pitivät vihreitä ikäänkuin melkein päävastustajinaan. Tää varmaan oikeasti on vain harhaa ja johtuu siitä, että tunnen aika paljon enemmän vassariaktiiveja kuin vihreiden toimijoita.

Mulla oli hirveän vaikea päättää kumpaa äänestää, mutta kyrpiinnyin niin pahasti siihen, että rakkaimmat puolueeni repivät toisiaan paskaksi, että äänestin sitä puoluetta, jonka olisi edes teoriassa mahdollista olla tulevassa porvarihallituksessa mukana eli vihreitä. Paremmin vihreät siellä toimivat jarruina kuin oppositiossa kuuntelemassa Vassareiden riekkumista seuraavat neljä vuotta. Eipä auttanut mutta what can we do lol
« Last Edit: May 09, 2011, 16:40:03 by Alkoholiton Lager »

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #126 on: May 09, 2011, 16:35:27 »
no nyt kun te vasemmistolaiset ja vihreät olette repineet toisenne kappaleiksi niin on ilo nauttia sitten seuraavat neljä vuotta porvari-savupiippu-persuyhteistyöstä

kiitti

Hallituksessa tullee istumaan lähes yhtä koominen kakofonia kuin tällä palstallakin. Mitä uutta auringon alla?
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #127 on: May 09, 2011, 16:55:11 »
Savupiippumiesten kunniaksi pitää sanoa, että vaikken Vasemmistoliittoa äänestänytkään, niin vanhana sulattoduunarina mieltäni lämmittää metalliteollisuudessa kunnostautuneiden Myllykosken ja Kalliorinteen istuminen eduskunnassa.

Myllykoskea on suositellut myös vanhan kolmosvuoron nikkelin uuniryhmän legendaarinen Tapsa "Keimo" Keinonen. Tuli nuorena sällinä puskettua kyseisen satakuntalaisen miehisyyden raa'an ruumiillistuman kanssa muutamakin pitkän työrupeama sähköuunilla ja liekkisulatusuunilla. Jumalauta, siinä meinaan lensi useampi rakeistustiili Nakkilan Essolle kun asteiltaan runsaaseen tuhanteenneljäänsataan yltänyt sula metalli ryöpsähti altaaseen. Tapsalla oli tapana säilyttää käärimiään sätkiä Cafe Creme-pikkusikarikotelossa, missä hengessä hän myös kutsui tupakkejansa Keinos-Kriimeiksi.

Perkele, metalli se on joka tämän maan on aina elättänyt. Nyt kun vaalit on ohi, niin allekirjoitan Keinosen puoltolauseen Myllykoskelle kaikilta osin:

"Jaa, että miksi Jari eduskuntaan? Sehän on itsestään selvyys, Jari on oman puolueen ehdokas ja sanavalmis, rehti Satakuntalainen. Ex-pääluottamusmiehenä ja Metalliliiton miehenä hän jos kuka tietää ja tuntee duunarien tarpeet. Mylläri eduskuntaan!"

Eläköön metalli!

Best,

J. J.

Annushka

• Guest
« Reply #128 on: May 09, 2011, 18:12:13 »

kiitti

edit: Henkilökohtaista substanssia: Annushkan avautuminen siitä, miten Vihreiden politiikka on ajanut heidät ja Vasemmistoliiton erilleen voi olla ihan totta, mutta viimeisen kahden vuoden aikana meikäläinen ei voinut välttyä vaikutelmalta, että kyseessä oli lähinnä se, että Vasemmistoliiton pojat ja tytöt keskittyivät heittämään paskaa Vihreiden niskaan. Varmaan huomasin vain tämän enkä perehtynyt kummemmin siihen, miten Vihreät sitten Vassareille vastasivat, mutta kaikenmaailman Arhinmäen ininät siitä, että Vihreät kusevat opiskelijoiden silmään, "Sinnemäen sieluttomat silmät", "Me ollaan vihreämpiä kuin vihreät koska Suomen Luonto", Steffersin mutinat radiossa jne. saivat aikaan mulle vahvasti sen vaikutelman, että Vassarit pitivät vihreitä ikäänkuin melkein päävastustajinaan. Tää varmaan oikeasti on vain harhaa ja johtuu siitä, että tunnen aika paljon enemmän vassariaktiiveja kuin vihreiden toimijoita.

Mulla oli hirveän vaikea päättää kumpaa äänestää, mutta kyrpiinnyin niin pahasti siihen, että rakkaimmat puolueeni repivät toisiaan paskaksi, että äänestin sitä puoluetta, jonka olisi edes teoriassa mahdollista olla tulevassa porvarihallituksessa mukana eli vihreitä. Paremmin vihreät siellä toimivat jarruina kuin oppositiossa kuuntelemassa Vassareiden riekkumista seuraavat neljä vuotta. Eipä auttanut mutta what can we do lol

Katselet ilmeisesti pääkaupunkiseudulta käsin asiaa? Helsingissähän vihreät ovat suuri puolue, valtapuolue. On aika luonnollista, että monet kärjet kohdistuvat nimenomaan Helsingissä vihreisiin, joskin kyllä nähdäkseni niitä kokoomuksellekin ihan säännöllisesti menee. Maakunnissa taas vihreät eivät yleensä ole sillä tavalla tärkeitä, että tällaista kovin suuresti tapahtuisi. Kyseessä lienee vähän samankaltainen ilmiö kuin se, että vasemmistoliitto menetti perussuomalaisille ääniä nimenomaan pohjoisissa vaalipiireissä, joissa vasemmisto on enemmän valtapuolue ja näin ollen luonnollisemmin protestin kohde.

Kyllä vihreät hankkivat vaalitappionsa aivan itse. Ei mikään vasemmiston haukkumiskampanja koskaan olisi vienyt voittoa siitä leijonakampanjasta.

Vihreät ja vasemmisto ovat eri puolueita. Se on jännittävää, miten siihen suhtaudutaan jotenkin pyhäinhäväistyksenä jos minä tässä näin toisen kannattajana sanon etten diggaa siitä toisesta. Ikään kuin minulla olisi jokin velvollisuus tykkäillä vihreiden meiningistä kun vihreät nyt vaan ovat niin hyviä tyyppejä ja oikeassa. Tässä on taas sitä ajattelua, josta teidän, rakkaat vihreät ystäväni, tulisi päästä eroon mikäli meinaatte olla oikea puolue. Tottakai vihreiden kanssa voidaan tehdä yhteistyötä, aivan normaalisti, mutta miksikään samaksi porukaksi kanssani minä en teitä poliittisesti laske.

Mikäs niissä lauluissa Harria pelottaa? Ilmiönä ne ovat hyvin kiehtova, heijastavat sellaista yhteiskuntaa joka lienee parikymppiselle 2000-luvulla aivan toiselta planeetalta. Luulen, että siihen käsittämättömään vierauteen pohjautuu myös se miksi ne ovat monelle viehättäviä. Käsittääkseni niitä ei kyllä ulkoa osata, vaan niitä lauleskellaan vanhoista kunnon lauluvihkoista, ja kuulemani mukaan viime vuosina on alettu myös kehitellä uusia. Tosin voihan olla, että nykyiset parikymppiset osaavat jostain syystä taistolaislauluja ulkoa, kaiketi love records julkaisi joskus jonkin kokoelman? Meillä niitä laulettiin kotona, mutta se ei varmaan päde enää selityksenä 90-luvun taitteessa syntyneisiin.

Offline Steffers

• Full Member
« Reply #129 on: May 09, 2011, 18:33:00 »
Varmaan huomasin vain tämän enkä perehtynyt kummemmin siihen, miten Vihreät sitten Vassareille vastasivat, mutta kaikenmaailman Arhinmäen ininät siitä, että Vihreät kusevat opiskelijoiden silmään, "Sinnemäen sieluttomat silmät", "Me ollaan vihreämpiä kuin vihreät koska Suomen Luonto", Steffersin mutinat radiossa jne. saivat aikaan mulle vahvasti sen vaikutelman, että Vassarit pitivät vihreitä ikäänkuin melkein päävastustajinaan.

Voisin tähän sanoa kyllä ainakin omalta kohdaltani että minulla oli varsin kova henkinen repeämä Vihreisiin yliopistolain aikaan (tai no oikeastaan se oli alkanut jo porvarihallitukseen menosta) ja syydin Vihreitä kohtaan varsin sumeilematonta retoriikkaa tänä aikana osana tätä henkistä irrottautumista. Olen kyllä edelleen sitä mieltä että Vihreät ovat herkempiä henkilökohtaisella tasolla puolueeseensa kohdistuvasta kritiikistä kuin muiden puolueiden aktiivit, persuja lukuunottamatta.

Taistolaislaulujen ulkoaosaaminen ei muuten ole mikään vasemmistonuorten yksinoikeus...
« Last Edit: May 09, 2011, 18:34:40 by Steffers »

Annushka

• Guest
« Reply #130 on: May 09, 2011, 18:36:55 »
Taistolaislaulujen ulkoaosaaminen ei muuten ole mikään vasemmistonuorten yksinoikeus...

Veikkailisin että tämän maan kovin ulkoaosaaja on Loka Laitinen.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #131 on: May 09, 2011, 18:41:14 »
Raivokkaasti, Jussi? EIkös tuo nyt tapahtunut vallan ilman sen kummempaa raivoamista ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että kannattajista ja edustajista valtaosa oli suhteellisen nuorta porukkaa. Mitä ihmeen raivoa siihen olisi tarvittu? Taktisesti viisaampaa (Vihreät eivät käsittääkseni juurikaan taktikoi) olisi toki ollut profiloitua kaikenikäisten ja -näköisten puolueeksi nykyistä selkeämmin. Niitä pottunenäisiä duunareita kaivattaisiin lisää. Ja maalaisia.  :) Loka sietäisi kohdistaa sinne, mistä se on tullutkin. (Edit: enkä tässä viittaa Laitisiin.  :)  )

Turha tässä nyt Vihreistä entistä suurempaa syntipukkia on ryhtyä raivokkaasti maalailemaan.  ;)

http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2011/numero-4/perussimputtaja

edit:Annushkalle: itse kuulun siihen porukkaan, joka "diggailee vassareita" ja jolla yhtä lailla on rutkasti Vihreistä pitäviä vassarituttuja. Itse tosin närkästyin siitä, että jopa vassareiden kampanjahenkilöissä tuli vastaan tuttuja, jotka silmät kirkkaina uskoivat harhaan "ydinvoimapäätös oli Vihreiden vika ja lopputulos olisi toinen, jos hallituksesta olisi hypätty kesken kaiken". Tästä purnaten sitten vaihdettiin vassareihin tai johonkin muuhun puolueeseen, jonka linjaus ydinvoiman suhteen ei sitten olekaan yksimielisesti kielteinen. Äly hoi!

Mistä johtunee, etteivät Vihreät ole intoutuneet parjaamaan vasemmistoliittolaisia? Moraalisäteilystäkö?
« Last Edit: May 09, 2011, 18:47:57 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Harri

• Guest
« Reply #132 on: May 09, 2011, 19:04:36 »

Vihreät ja vasemmisto ovat eri puolueita. Se on jännittävää, miten siihen suhtaudutaan jotenkin pyhäinhäväistyksenä jos minä tässä näin toisen kannattajana sanon etten diggaa siitä toisesta. Ikään kuin minulla olisi jokin velvollisuus tykkäillä vihreiden meiningistä kun vihreät nyt vaan ovat niin hyviä tyyppejä ja oikeassa. Tässä on taas sitä ajattelua, josta teidän, rakkaat vihreät ystäväni, tulisi päästä eroon mikäli meinaatte olla oikea puolue. Tottakai vihreiden kanssa voidaan tehdä yhteistyötä, aivan normaalisti, mutta miksikään samaksi porukaksi kanssani minä en teitä poliittisesti laske.

Toki, ei tarvitse digata eikä tarvitse laskea. Itse asiassa tossa aikaisemmin kyllä puhuit vähän niinku laajemmalla skaalalla, kuin omista antipatioistasi tilannetta katsoen. Annoit ihan selvästi ymmärtää, että Vihreät ja Vasemmistoliitto eivät tule toimeen. Onneksi tilanne ei ole mielestäni niin synkkä eikä ilmeisesti myöskään puheenjohtajannekaan.

Kerrotko muuten, mitä Vasemmistoliitto on saanut aikaan eduskunnassa viimeisen kahdeksan vuoden aikana? Europarlamentissahan teillä ei edes edustusta ole, että sellaisen oikean puolueen äänestäjä meitä vihreitä alentuvasti neuvoo.

Mikäs niissä lauluissa Harria pelottaa? Ilmiönä ne ovat hyvin kiehtova, heijastavat sellaista yhteiskuntaa joka lienee parikymppiselle 2000-luvulla aivan toiselta planeetalta.

Epäilemättä, jos on kallellaan väkivaltaiseen vallankumoukselliseen toimintaan. Siinä vaiheessa kun tykinkuulat lentää tai taistellaan "rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho TÅ¡i Minh", niin ei kiitos. Massamurhaajien ja diktatuurien ylistäminen on lopulta aika perseestä. Tulee mieleen lähinnä joku Homma-läppä, jossa vastenmielisiä arvoja kailotetaan huumorin varjolla, mitä epäilemättä näiden biisien vetäminen useimmiten onkin.

Annushka

• Guest
« Reply #133 on: May 09, 2011, 19:19:39 »
Toki, ei tarvitse digata eikä tarvitse laskea. Itse asiassa tossa aikaisemmin kyllä puhuit vähän niinku laajemmalla skaalalla, kuin omista antipatioistasi tilannetta katsoen. Annoit ihan selvästi ymmärtää, että Vihreät ja Vasemmistoliitto eivät tule toimeen. Onneksi tilanne ei ole mielestäni niin synkkä eikä ilmeisesti myöskään puheenjohtajannekaan.

Njoo, olin toki aika tyly siinä ensimmäisessä viestissäni. Tottakai vihreät ja vasemmistoliitto tulevat toimeen keskenään siinä missä mitkä tahansa kaksi eduskuntapuoluetta tulevat toimeen keskenään mikäli kiinnostusta on. Mutta mitään erityistä spesiaalisuhdetta ei ole, ja vihreiden hallitustaival on alleviivannut tätä asiaa ainakin vasemmiston sisällä. Idea oli osoittaa se, että nuivaliston käsitys tämän maan asioita salassa yhdessä hoitavista vasemmistoliitosta ja vihreistä ei ole kovinkaan pätevä, koska vihreiden ja vasemmiston välit eivät ole millään spesiaalilla tavalla lämpimät, ja itse asiassa joissain kysymyksissä ne ovat viime vuosina selkeästi viilentyneet. Vaikka kysymys on tietysti ihan omista antipatioistani, niin sen verran tiedän etten ole ihan ainoa pk-seudulla asuva vassari joka kokee vihreiden ansainneen tappionsa.

Mitä tulee peppukipeyteesi vihreiden hallitusansioista, niin täytyy sanoa että melko laadutonta provoa tuo.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #134 on: May 09, 2011, 19:23:35 »

Epäilemättä, jos on kallellaan väkivaltaiseen vallankumoukselliseen toimintaan. Siinä vaiheessa kun tykinkuulat lentää tai taistellaan "rauhan puolesta kuin Lenin ja setä Ho TÅ¡i Minh", niin ei kiitos. Massamurhaajien ja diktatuurien ylistäminen on lopulta aika perseestä. Tulee mieleen lähinnä joku Homma-läppä, jossa vastenmielisiä arvoja kailotetaan huumorin varjolla, mitä epäilemättä näiden biisien vetäminen useimmiten onkin.

Itse asiassa Homma-läppä saattaa tässä kohtaa olla oikeastikin tietoinen parodia siitä taistolaisläpästä. Niiltä osin kuin näen Homma-läpässä mitään inhimillisesti ymmärrettävää, pidän sitä lapsuudessa taistolaisuudesta traumatisoituneiden (tai taistolaisuutta pelästyneiden ja siitä ahdistuneiden vanhempien kasvattamien) ihmisten terapiaistuntona. Se kuitenkin hippasen vituttaa että tämä viimeinen kosto suuntautuu juuri sellaisia liberaaliporvareita vastaan, joiden kaltaiset 70-luvulla olivat vastaavasti taistolaisten teloituslistan kärkipäässä (ja vihreäthän ovat tosiasiassa suomenkielisen Suomen ainoa missään määrin liberaaliporvarillinen puolue nykyään, eikä siinä ole mitään väärää).
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.