Missään ei ole olemassa suosittua foorumia, jossa pohdittaisiin esimerkiksi Persujen rikoksia, huoltosuhdetta ja väitettäisiin heidän harrastavan jotain "natsi-taqyaa".
Niin, se on varmaan totta, sillä tämä foorumi ei ole valitettavasti tämän suositumpi. Muuten tunnusmerkistö tuntuu täyttyvän.
Niin. Eikä täällä esitetä tuollaisia väitteitä. Käsitätkö, että juuri nuo väitteet ilman totuuspohjaa ovat sitä helvetin vihapuhetta?
Täytyy kyllä myöntää, että kääntymyksesi on melko täysi, jos Panun salaliittoteorioiden kannattajaksi olet ryhtynyt. Onko todella niin, että vuosi sitten höpsöttelit jostain islamistisesta maailmanpahuussalaliitosta ja nyt sitten jostain persujen maailmanpahuussalaliitosta?
No niinkö minä kirjoitin? Saivartelussa sinä kyllä hakkaat jopa itse sr:n. Nuivana sanoin kyllä aina suoraan, että minusta joku taqyiaa whatever ei ole relevantti kysymys. En ole väittänyt mitään Persujen maailmanpahuussalaliittoa, vaikka toki Persuissa on samaa nostetta kuin kansainvälisesti ympäri Eurooppaa nousseissa uusissa äärioikeistopuolueissa. Kyllä äärioikeisto. Maistele sanaa suussasi ja kerro voitko sydämessäsi hyväksyä, että maahanmuuttajista puhutaan pahaa vain sen takia, että he tekevät niin paljon pahaa eikä sen takia, että heistä nimenomaan halutaankin kaivaa kaikkea pahaa, jotta rasismi voitaisiin oikeuttaa. Minä en voinut sitä hyväksyä ja oikeastaan tunnustin sen yksityisviestissä Juha Mäki-Ketelälle jo yli puoli vuotta sitten. Köyry on siinä asiassa täysin oikeassa, että nykyistä ns. maahanmuuttokritiikkiä ei voida hyväksyä vilpittömistä lähtökohdista tulevaksi. "Hidden agenda" on tosiasia, vaikka moni varmasti (kuten minä) osaa painaa sen lähes alitajuntaan asti tiedostavan mielen ulkopuolelle.
Toinen asia on tietysti se kuinka maahanmuuttokriittinen "liike" meni juuri sinne sinimustaan landepaukku suuntaan, mihin minä en halunnut sen menevän. Kuvittelin, että tässä voisi olla ainesta johonkin uuteen ajatteluun. Se oli kokonaan minun tyhmyyttäni ja suuri virhe. Epäilemättä myös JMK on käynyt näitä ajatuksia päässään lävitse, koska ainakin minulle edusti juuri sitä mahdollista suuntaa, johon koko touhun olisi voinut tyrkätä. Ollaan huolissaan siitä yhteiskunnasta, jossa eletään eikä mitään veri ja kunnia juttuja.
Eräs eurooppalainen muslimi oli vuosia paras ystäväni ja on muslimi, vaikka varsinaisesta islamin uskosta tietää vähemmän kuin minä. Kun aloin nuivailemaan, en tavannut enää häntä. Ajattelin silloin, että no, ystävyyssuhteet menevät ja tulevat jne.. Todellisuudessa taisin alitajuisesti hävetä sitä, että maalailin stereotypioita ihmisistä, joihin ystävänikin kuului. Lisäksi tiesin, etten voisi koskaan selittää asiaa hänelle mitenkään aiheuttamatta suunnatonta mielipahaa. Nyt tajuan mitä vihapuhetta esim. Immonen heitti kotikaupunkini ulkomaisia asukkaita kohtaan. Hän tarkoitti selvästi erottuvien mustien miesten lisäksi myös ystäväni kaltaisia virheetöntä englantia puhuvia ehkä läheltä katsottuna ei-suomalaiseksi havaittavia korkeasti koulutettuja ihmisiä.
Minä olen aina uskonut, että miehen on kyettävä toimimaan suoraan niin hyvässä kuin pahassa. Pahimpia ovat nimittäin ne, jotka tajuavat olevansa väärässä, mutta jatkavat, koska pelkäävät jotain "kasvojen menetystä". Ja kyllä. Minä alitajuisesti tiesin koko ajan hakevani tarkoitushakuista informaatiota. Miksi tein niin? Koska minulla on ennakkoluuloja kuten jokaisella ihmisellä on ja minulla on myös suoranaisen rasistisia tunteita kuten lähes jokaisella on. En minä islaminuskoa edelleenkään rakasta eivätkä ennakkoluuloni sitä kohtaan ole hävinneet mihinkään. Minusta se pitää vain kyetä sanomaan suoraan, että kyse on tunteesta, joka ei perustu pelkästään faktoihin vaan faktoja etsitään perustelemaan tätä tunnetta. Maahanmuuttokritiikki on itsepetosta ja savuverhoa aivan luonnollisille ennakkoluulon tunteille.
Sinun kunniaksesi on tietysti sanottava se, että et ole koskaan varsinaisesti innolla heittäytynyt julistamaan maahanmuuttokriittistä evankeliumia, mutta yhtä kaikki tiedän, että myös sinä yrität etsiä faktoja perustelemaan ikäviä tunteita, joista mieluiten vaikenisit, koska yrität koko ajan tehdä asiasta kahden tasavertaisen näkökannan sotaa. Pitää siis kyetä hyväksymään se, että ihmisillä nyt vain on ikäviä ajatuksia muista ihmisistä, mutta sen pukeminen järjen, talouden tai kulttuurin savuverhoon ei ole enää vilpitöntä toimintaa. Väitätkö sinä ajattelevana ihmisenä muka aidosti olevasi vilpitön?