Author Topic: Asuinalueiden eriytymisestä  (Read 30561 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freefall

• Guest
Re: Asuinalueiden eriytymisestä
« Reply #210 on: May 07, 2011, 15:00:18 »
Minä en kyllä suoraan sanoen oikein saa tästä ajatuksestasi kiinni.

Mistä ajatuksesta?

Annushka

• Guest
« Reply #211 on: May 07, 2011, 15:04:10 »

Mistä ajatuksesta?

No siitä ajatuksesta, että mikä se on mielestäsi se järkyttävä ystäviesi geneerinen arvomaailma.

Eli mistä tässä on koko ajan keskusteltu. Alan epäillä että olet intoksikoituneessa tilassa tai huono trolli. Ei kukaan oikeasti voi olla noin kyvytön selkokieliseen keskusteluun.

Freefall

• Guest
« Reply #212 on: May 07, 2011, 15:16:08 »
No siitä ajatuksesta, että mikä se on mielestäsi se järkyttävä ystäviesi geneerinen arvomaailma.

Sellainen, että ihmistä yritetään istuttaa johonkin sellaiseen muottiin, johon siitä ihmisestä ei selvästikään ole.

edit. 'Ystäviesi'?   ::)

« Last Edit: May 07, 2011, 15:25:30 by Freefall »

Annushka

• Guest
« Reply #213 on: May 07, 2011, 15:30:28 »

Sellainen, että ihmistä yritetään istuttaa johonkin sellaiseen muottiin, johon siitä ihmisestä ei selvästikään ole.

edit. 'Ystäviesi'?   ::)

Ahaa, siis sinä et myöskään tunne näitä ihmisiä, mutta tiedät kuitenkin esimerkiksi heidän kielitaitonsa? Ja tuota, eikö melko harva loppujen lopuksi ole täysin sopimaton muottiin "veronmaksaja"?

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #214 on: May 07, 2011, 15:42:54 »

Mistä ajatuksesta?

Eli mistä tässä on koko ajan keskusteltu. Alan epäillä että olet intoksikoituneessa tilassa tai huono trolli. Ei kukaan oikeasti voi olla noin kyvytön selkokieliseen keskusteluun.

Kyllä nuiva voi olla, koska nuivuuteen kuuluu keskeisesti tietoinen haluttomuus mihinkään keskusteluun ja kaikkien pyrkimystenkin tuhoaminen spergaavalla viisastelulla.

Tosin Freefallin tapauksessa se viisastelun taito tuntuu olevan sen verran kadoksissa, ettei osata muuta kuin heittäytyä keskustelukyvyttömäksi.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Freefall

• Guest
« Reply #215 on: May 07, 2011, 15:49:26 »
Ahaa, siis sinä et myöskään tunne näitä ihmisiä, mutta tiedät kuitenkin esimerkiksi heidän kielitaitonsa?

Ei, vaan sillä ei ole mitään merkitystä, onko tällaisia ihmisiä minun ystävinäni vai ei.

Ja tuota, eikö melko harva loppujen lopuksi ole täysin sopimaton muottiin "veronmaksaja"?

Totta, siksi mainitsinkin jo aikaisemmin, että sen tilalta olisi voinut heti käyttää toista sanaa.

Freefall

• Guest
« Reply #216 on: May 07, 2011, 15:53:14 »
Kyllä nuiva voi olla, koska nuivuuteen kuuluu keskeisesti tietoinen haluttomuus mihinkään keskusteluun ja kaikkien pyrkimystenkin tuhoaminen spergaavalla viisastelulla.

Tosin Freefallin tapauksessa se viisastelun taito tuntuu olevan sen verran kadoksissa, ettei osata muuta kuin heittäytyä keskustelukyvyttömäksi.

Lopetapa nyt se jahtaaminen ja ota osaa keskusteluun.
« Last Edit: May 07, 2011, 15:55:15 by Freefall »

Annushka

• Guest
« Reply #217 on: May 07, 2011, 16:01:42 »
Mihin keskusteluun?

Mulle ei ole vieläkään näiden kaikkien viestien jälkeen käynyt selväksi, Freefall, että mikä on se afrikkalaisiakin järkyttävämpi arvomaailma, joka kielitaitoisilla suomalaisilla nähdäksesi on? Ei kai se nyt noin vaikeaa olisi ihan avata ja kertoa.

Freefall

• Guest
« Reply #218 on: May 07, 2011, 16:07:02 »
Mulle ei ole vieläkään näiden kaikkien viestien jälkeen käynyt selväksi, Freefall, että mikä on se afrikkalaisiakin järkyttävämpi arvomaailma, joka kielitaitoisilla suomalaisilla nähdäksesi on? Ei kai se nyt noin vaikeaa olisi ihan avata ja kertoa.

:D Missä minä olen tuommoisesta puhunut? En ainakaan viestissä #201 noin sano ja varsinkaan tarkoita.
« Last Edit: May 07, 2011, 16:08:40 by Freefall »

Annushka

• Guest
« Reply #219 on: May 07, 2011, 16:12:59 »

:D Missä minä olen tuommoisesta puhunut? En ainakaan viestissä #201 noin sano ja varsinkaan tarkoita.

Tässähän tämä alkuperäinen on, josta "keskustelu" lähti liikkeelle.

Hyvältä alultahan tuo ainakin vaikuttaa. En tiedä sitten, kuinka realistista (pitää kyllä vielä tuon lisäksi miellyttää silmääni) tuollainen on. Itseäni ei ole tässä asiassa niinkään järkyttäneet Afrikasta tulleet mamut, vaan ihan suomalaiset, jotka ovat lapsuudessaan muuttaneet paljon. Voivat puhua pariakin kieltä äidinkielen veroisesti, mutta se arvomaailma on semmoinen.... hmmm, geneerinen. Samaa sarjaa on tuskaista myötähäpeää aiheuttava ilmiö, jossa urheilijoista väännetään yleiskielisiä haastattelukoneita: kaenuulaene kilipaurheilija Zimi

Jos ilmaisu "afrikkalaisiakin järkyttävämpi" oli se, mikä nyt tökkii, niin hyvä, unohdetaan se ja sovitaan ettet sellaista tarkoittanut. Mutta voisitko nyt pikkuhiljaa jo kertoa, että mikä se on se arvomaailma joka sinua järkyttää? Se on ainoa asia mistä olen tässä yhtään kiinnostunut.

Freefall

• Guest
« Reply #220 on: May 07, 2011, 16:18:20 »
Mutta voisitko nyt pikkuhiljaa jo kertoa, että mikä se on se arvomaailma joka sinua järkyttää?

No, se geneerinen.

Annushka

• Guest
« Reply #221 on: May 07, 2011, 16:19:54 »
Mutta voisitko nyt pikkuhiljaa jo kertoa, että mikä se on se arvomaailma joka sinua järkyttää?

No, se geneerinen.

Opiskellaanko siellä Oulun hommakerhossa syvällisestikin tätä keskustelutekniikkaa.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #222 on: May 07, 2011, 16:22:42 »

Hyvältä alultahan tuo ainakin vaikuttaa. En tiedä sitten, kuinka realistista (pitää kyllä vielä tuon lisäksi miellyttää silmääni) tuollainen on. Itseäni ei ole tässä asiassa niinkään järkyttäneet Afrikasta tulleet mamut, vaan ihan suomalaiset, jotka ovat lapsuudessaan muuttaneet paljon. Voivat puhua pariakin kieltä äidinkielen veroisesti, mutta se arvomaailma on semmoinen.... hmmm, geneerinen. Samaa sarjaa on tuskaista myötähäpeää aiheuttava ilmiö, jossa urheilijoista väännetään yleiskielisiä haastattelukoneita: kaenuulaene kilipaurheilija Zimi

Jos ilmaisu "afrikkalaisiakin järkyttävämpi" oli se, mikä nyt tökkii, niin hyvä, unohdetaan se ja sovitaan ettet sellaista tarkoittanut. Mutta voisitko nyt pikkuhiljaa jo kertoa, että mikä se on se arvomaailma joka sinua järkyttää? Se on ainoa asia mistä olen tässä yhtään kiinnostunut.

Minun täytyy - hyvin yksikielisessä ympäristössä vanhan ajan isänmaallisten isovanhempien kasvattamana - myöntää, että tunnistan ilmiön, josta Freefall puhuu. Tunsin ohimennen erään kaverinkaverin, joka oli viettänyt suuren osan lapsuudestaan ja nuoruudestaan projektivienti-isänsä matkassa eräässä islamilaisessa maassa ja omaksunut sikäläisiltä muslimeilta monia, hmh, ankaria näkemyksiä asioista. Koto-Suomessa hän piti täkäläistä elämänmenoa siveettömänä ja homostuneena ja hakeutui senaikaisiin (90-luku) protonuivapiireihin vastustaen pakolaisia ja sivareita. Nykyään hän on kuulemma naimisissa muslimitytön kanssa.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #223 on: May 07, 2011, 16:23:45 »

No, se geneerinen.

Opiskellaanko siellä Oulun hommakerhossa syvällisestikin tätä keskustelutekniikkaa.

Onko Freefall Oulusta? Mistäpäin? Ja kai tunnet Jukka Turusen? Ja miksi et ole omalla nimelläsi? Mitä pelkäät?

Annushka

• Guest
« Reply #224 on: May 07, 2011, 16:28:12 »

Minun täytyy - hyvin yksikielisessä ympäristössä vanhan ajan isänmaallisten isovanhempien kasvattamana - myöntää, että tunnistan ilmiön, josta Freefall puhuu. Tunsin ohimennen erään kaverinkaverin, joka oli viettänyt suuren osan lapsuudestaan ja nuoruudestaan projektivienti-isänsä matkassa eräässä islamilaisessa maassa ja omaksunut sikäläisiltä muslimeilta monia, hmh, ankaria näkemyksiä asioista. Koto-Suomessa hän piti täkäläistä elämänmenoa siveettömänä ja homostuneena ja hakeutui senaikaisiin (90-luku) protonuivapiireihin vastustaen pakolaisia ja sivareita. Nykyään hän on kuulemma naimisissa muslimitytön kanssa.

Niin Freefallhan ei puhunut tuosta, vaan sellaisesta arvomaailmasta jossa ihmisiä ajatellaan jotenkin veronmaksajina/työvoimana eivätkä he siihen muottiin sovi. Jäi kyllä aika hämäräksi että mikä tämän kommentoinnin pointti nyt sitten oli ja mitä sillä haluttiin kertoa. Ilmeisesti pääpointti oli kuitenkin siinä että muut ovat järkyttäviä.