Author Topic: Asuinalueiden eriytymisestä  (Read 30595 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timo Anttila

• Guest
Re: Asuinalueiden eriytymisestä
« Reply #180 on: May 05, 2011, 22:10:21 »
Ja Jaloseen liittyen totean ylläpidolle: ETTÄ JOS JUMALAUTA VI^^^¨SOIKOON ANNATTE TUON JÄTKÄ MOLLATA MUA JA JAMES HIRVISAARTA NIIN STANA RAASTUVASSA TAVATAAN: PERLEKELEL!

Sua vaan ottaa päähän kun hyvin tiedät, ettei James osaa ajaa ratikkaa.

Nyt palaan ihailemaan Uuden Suomen herkkiä ja hellyttäviä pro-Hakkarainen puheenvuoroja, joita erityisesti PS:n "ruotsalaisen tykistön pojat" eli Muutoslaiset ampuvat. Niistä, heistä merkittävin minulle on Petri Kaivanto - joka ei ole hassumman näköinen kaveri lain.

Kai nyt sen tiesit, että Kaivanto voi hyvinkin olla Muutoksen tuleva presidenttiehdokas?

Best,

J. J.

Ylläpitooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #181 on: May 05, 2011, 22:18:42 »
Immosen kaikki palaute ei tosin positiivista ole.

Sähköposti:
terve vitun kusiaivokääpio

Kehotan sua tappamaan Jussi Halla-Ahon kuun loppuun mennessä tai revin sulta ja sun kaikilta sisaruksilta pään irti

Semmoista suvaitsevaisuutta.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #182 on: May 05, 2011, 22:58:34 »
Immosen kaikki palaute ei tosin positiivista ole.

Sähköposti:
terve vitun kusiaivokääpio

Kehotan sua tappamaan Jussi Halla-Ahon kuun loppuun mennessä tai revin sulta ja sun kaikilta sisaruksilta pään irti

Semmoista suvaitsevaisuutta.

Mielestäni ei lain.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #183 on: May 05, 2011, 23:02:41 »
Kellottaja!

Entä tää Immosen puolestapuhujan minulle esittämä:""Koska en ole kristitty, en tunne armoa. Tunnen kuitenkin oikeudenmukaisuuden. Myönnän sinulle ehdonalaisen, jonka koeaika päättyy vuoden 2011 lopussa. Mahdollisesta rangaistuksesta sinulla näkyykin olevan jo melko hyvä - jos kohta puutteellinen - käsitys."

Miltäs tuntuisi? Huumoria kai!

Timo Anttila

• Guest
« Reply #184 on: May 05, 2011, 23:15:13 »
Anteeksi Kellottaja, tällaisen mijunlaisen expersun pitää muistuttaa että eihän toi Turunen ole koskaan kuulunut mihinkään puolueeseen, ei edes armeijaa käynyt.

Vanha rokkari samasta sitystä, jossa minä kasvoin mutta kovasti Jussiin ihastunut, mutta myös HIRVISAAREENI ja Immoseen, joka on täysin muovattavissa oleva nuori. Homma -tekstien perusteella päättelen että ihastunut mamukritismiä puhumaan vain siksi että saanut pataansa jossain Letkun-puistossa tms. joltain mamulta.

Oli miten oli, häneltä sain viestin, viestejä(työpaikkani johtajien suuntaan myös!) kun kritisoin hänen ilmaisutapaansa, joka ol aika ajoin täysin kohtuuton. Ei siinä mitään, mutta kun Immonen ja HIRVISAARENI symppaavat tätä tyyppiä ja hän heitä, on hyvä ja jopa isänmaallista kysyä, millä puolella seison ja erityisesti kenen kanssa tahdon maatani rakentaa.

Freefall

• Guest
« Reply #185 on: May 05, 2011, 23:48:20 »
Tai entäpä jos ei?

http://i47.tinypic.com/1zlw4rc.jpg

No, jos ei, niin sitten ei. Minkäs näille mahtaa.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #186 on: May 06, 2011, 00:05:27 »
entäs ne paremmat ihmiset joiden viihtyvyyttä häiritsee huivia käyttävän naisen puute

Siis puhutaanko tässä nyt ihmisistä, joilla on fiksaatio huivinaisiin, mutta eivät saa sellaista vai ovatko paremmat ihmiset huolehtivaisia lähimmäisiä, jotka kantavat huolta huivinaisten seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisestä? Molemmat ovat kuitenkin minusta sangen mielenkiintoisia kysymyksiä.

Siis miten minä voin olla ainoa, jota tämä aihe kiinnostaa? Eikö se nyt muka olisi paljon järkevämpää lähes poikaporukassa pohtia miten pääsisi musliminaisten suosioon ja kaikkea muuta siihen liittyvää kuin jauhaa jostain Immosista.

Eikä tämä ole mitään pelleilyä vaan minusta ihan vakavasti otettava keskustelunaihe. Onko kukaan tosissaan yrittänyt musliminaista tai afrikkalaista naista? Muistelen, että Jalonen kirjoitteli joskus turkkilaisista opiskelijatytöistä jotain, mutta en mitä. Musliminaisestahan voisi löytää todella hyvän kumppanin ja heillä kun on paljon perheissä  väkeä,  sisaruksia olisi helppo parittaa kavereille. Olin jo hommailuaikoina sitä mieltä, että musliminaisista puhutaan liian vähän, mutta nyt olen sitä mieltä yhä enemmän. Jos minä nyt esimerkiksi haluaisin tavata seuraavaksi musliminaisen, miten minun tulisi toimia? Pariutuminen kantasuomalaisten miesten ja maahanmuuttajanaisten välillä alentaisi kynnystä eri elämäntyylien kommunikaatioon ja yhteiseloon. Thaikkuvaimoja ja venäläisnaisia on, mutta kyllä muslimitypytkin pitäisi minusta ottaa huomioon.

Muutenkin minua häiritsee miksi tällainen epäsuhta vallitseee, että Afrikasta tai muslimimaista tulleet naiset eivät näppituntumalla juurikaan suomalaisia poikaystäviä löydä. Toki poikkeuksia on, mutta ne ovat tosiaan poikkeuksia. Myönnän, että kaikkeen tottuneena jopa minun pääni kääntyy jos silloin tällöin näen maitokahvi-parin, jonka mies on maito ja nainen kahvi. Minusta olisi isänmaallinen teko jos jokin ryhmä kavereita ottaisi asiakseen kulttuurinvaihdon avioliiton tai seurustelun kautta ja murtaisi näin toiminnallaan myyttejä, raja-aitoja ja todellisia tabuja. Se olisi todellista kriittisyyttä.

Missä vika on? Ettei se vain olisi kuitenkin meissä suomalaisssa veehooämmissä itsessämme? Jos aina olettaa, että tuo ja tuo ovat mahdottomia eikä niitä voi katsoa "sillä slmällä", ei mitään varmasti voi tapahtuakaan. Minua kiinnostaisi oikeasti tietää, että onko muslimimaasta tänne tulllutta naista oikeasti jotenkin mahdotonta iskeä vai onko se niin helppoa, että vihreän oksan löytäneet pysyvät siitä visusti vaiti? Mistä aloitan asian selvittämisen? Olen valmis itse toimimaan koekaniinina, vaikka myönnän toki rajalliset mahdollisuuteni tehtävään. Silti toistan kolmannen tai neljännen kerran tähän loppuun. Jos haluan tavata muslimi- tai afrikkaisnaisen siinä mielessä, minne minun tulee mennä, miten toimia ja milloin?
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #187 on: May 06, 2011, 00:33:27 »
Eikä tämä ole mitään pelleilyä vaan minusta ihan vakavasti otettava keskustelunaihe. Onko kukaan tosissaan yrittänyt musliminaista tai afrikkalaista naista? Muistelen, että Jalonen kirjoitteli joskus turkkilaisista opiskelijatytöistä jotain, mutta en mitä.

Jaa, se oli varmaan tämä muistelo. Päällikölläkin voisi ehkä olla jotain kerrottavaa turkkilaisista avioliitoista, jos hän suvaitsee meille aiheesta julkisesti jutella.

Tavallaan on tietysti aika erikoista, jos päättää jo ennakolta että haluaa tavata jotain tiettyä uskontokuntaa tai kansallisuutta edustavan naisen. Siitä tulee aluksi hieman sellainen "pitäisi saada tämänkinlainen sulka hattuun"-vaikutelma. Mutta toisaalta, jos rehellisesti vain haluaa tavata ja tutustua vaikkapa saadakseen käsityksen asioista ja lisätäkseen tietämystään - sekä siinä samalla pitää hauskaa sen toisen kanssa - niin mikäs siinä sitten.

Jos minä nyt esimerkiksi haluaisin tavata seuraavaksi musliminaisen, miten minun tulisi toimia?

Tämä olisi kai enemmän Wardan heiniä. Itse olen niin mielikuvitukseton, että tuumiskelisin näiden kohtaamisten - aivan kuten kaikkien muidenkin kahden ihmisen välisten kohtaamisten - tapahtuvan jossain yhteisessä, jaetussa sosiaalisessa ympäristössä. Kuten nyt esimerkiksi työpaikalla, oppilaitoksessa, yhdistyksessä tai vaikka kirjastossa, jos sattuu tapaamaan siellä säännöllisesti. Tai vaikka kadulla, tulin kerran Tampereella aivan ohimennen auttaneeksi muatta varsin raflaavan näköistä yliopiston indonesialaista naistutkijaa hänen tehdessään Keskustorin maalaismarkkinoilla ostoksia, mutta päähäni ei valitettavasti pälkähtänyt kysyä, haluaisiko hän vaikka lähteä ulos joskus. Siis olettaisin, että hän oli muslimi, mutta tämä voi olla vääräkin arvaus.

Sitten tietysti edetään siihen vaiheeseen, missä kysytään siltä toiselta kohteliaasti ja kädet vapisten haluaisiko hän lähteä joskus vaikka kahville tai jotain, ja vaihdetaan niitä puhelinnumeroita. Sen jälkeen siitä joko tulee jotain tai sitten ei.

Toisaalta minua ei kannata kuunnella, olen perinteisesti jokseenkin huono ja piittaamaton näissä asioissa. Mahdollisuuksia luulisi silti olevan.

Best,

J. J.
« Last Edit: May 06, 2011, 00:36:09 by Jussi Jalonen »

Offline Schwa

• Sr. Member
« Reply #188 on: May 06, 2011, 00:52:00 »
Jos haluan tavata muslimi- tai afrikkaisnaisen siinä mielessä, minne minun tulee mennä, miten toimia ja milloin?

Olettaisin, että konservatiivisehkoa muslimimaahanmuuttajanaista olisi luontevaa lähestyä suunnilleen samoin reunaehdoin ja periaattein kuin herännäiskristittyä syntyperäistä suomalaisnaista. Myös tässä tapauksessa uskonnon merkitys saattaa olla sen verran suuri, että ilman oikeaan uskoon kääntymistä ei kovin pitkälle pötkisi. Tavoittaaksesi neidon tehokkaimmin sinun pitäisi ehkä myös soveltaa kantasuomalaisissakin taiteilija- ja muissa piireissä menneisyydessä suosittua tekniikkaa ja ystävystyä ensin tämän muuhun perheeseen, esimerkiksi veljiin. Hyvän vaikutuksen voisi tehdä vaikkapa osaamalla asianomaisen äidinkieltä, kuten arabiaa, kurdia tai somalia. (Jos tällaisia satsauksia olisi valmis tekemään, niin positiivisia eksotiikkapisteitä saattaisi ropistakin aika lujaa.)

Maallistuneempien maahanmuuttajanaisten kohdalla kysymys on ehkä vähän hassu, kun ne ovat samoissa paikoissa kuin muutkin ihmiset eikä ole varmaan merkittäviä syitä olla lähestymättä niitä täsmälleen kuten muitakin ihmisiä. Jos haluat tarkempia suosituksia, kannattaisi ehkä kysyä asiaa City-lehden Walter de Campilta, kysymyshän on lajityypiltään just tuonne palstalle sopiva.
« Last Edit: May 06, 2011, 00:58:59 by Schwa »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #189 on: May 06, 2011, 01:04:15 »
Eikä tämä ole mitään pelleilyä vaan minusta ihan vakavasti otettava keskustelunaihe. Onko kukaan tosissaan yrittänyt musliminaista tai afrikkalaista naista? Muistelen, että Jalonen kirjoitteli joskus turkkilaisista opiskelijatytöistä jotain, mutta en mitä.

Jaa, se oli varmaan tämä muistelo. Päällikölläkin voisi ehkä olla jotain kerrottavaa turkkilaisista avioliitoista, jos hän suvaitsee meille aiheesta julkisesti jutella.

Tavallaan on tietysti aika erikoista, jos päättää jo ennakolta että haluaa tavata jotain tiettyä uskontokuntaa tai kansallisuutta edustavan naisen. Siitä tulee aluksi hieman sellainen "pitäisi saada tämänkinlainen sulka hattuun"-vaikutelma. Mutta toisaalta, jos rehellisesti vain haluaa tavata ja tutustua vaikkapa saadakseen käsityksen asioista ja lisätäkseen tietämystään - sekä siinä samalla pitää hauskaa sen toisen kanssa - niin mikäs siinä sitten.

Sulkia en hattuuni kaipaa, mutta kyllä minua oikeasti kiinnostaisi rehellisesti ottaa selvää, mikä totuus aiheessa on. Olin joskus vähän aikaa kiihkouskovaisen helluntailaisen kanssa, joka kyllä rikkoi silti uskonsa sääntöjä räikeästi olemalla kanssani. Lopullista totuutta oliko hän enemmän kiinnostunut ruumiistani vai sielustani en tiedä vieläkään.

Jos minä nyt esimerkiksi haluaisin tavata seuraavaksi musliminaisen, miten minun tulisi toimia?
Sitten tietysti edetään siihen vaiheeseen, missä kysytään siltä toiselta kohteliaasti ja kädet vapisten haluaisiko hän lähteä joskus vaikka kahville tai jotain, ja vaihdetaan niitä puhelinnumeroita. Sen jälkeen siitä joko tulee jotain tai sitten ei.

En oikein tuota normaalitapaa itse osaa. Kaikki juttuni ovat lähteneet jostain ihan sattumasta liikkeelle. Toki jos ollaan vain sen perässä voi myös suunnitelmallisuutta käyttää.

Toisaalta minua ei kannata kuunnella, olen perinteisesti jokseenkin huono ja piittaamaton näissä asioissa. Mahdollisuuksia luulisi silti olevan. Muistaakseni tuttavissasi oli niitä bosnialaistaustaisia?

Aivan. Nämä kaverit ovat tosin muslimeja vain Jugoslavian hassun väestöpolitiikan vuoksi, jossa siitä tehtiin kansallisuus, mutta käytännössä uskonnottomia, jotka eivät edes tiedä mihin islamin suuntaukseen he mahtavat kuulua. Muuttivat sodan jaloista pois maasta silloin kun islamia eivät harjoittaneet isovanhempia nuoremmat ikäpolvet oikein lainkaan ja moskeijat olivat lähinnä historiallisia reliikkejä. Heillä ei ole siis mitään kontakteja varsinaisiin muslimipiireihin ja olen kuullut aika katkeraa tilitystä kuinka näiden ihmisten nuoremmat sisarukset ovat kuulemma aika tiuhaan hurahtaneet uskoon, jonka opille, ulkoiselle olemukselle saudityylisistä vaatteista alkaen ja rajoitteille he eivät näe mitään jatkumoa vaan pitävät sitä täytenä tuontitavarana.

Jos puhutaan sulista hatussa, tuo mainitsemasi afgaaninainen kyllä olisi melkoinen.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Freefall

• Guest
« Reply #190 on: May 06, 2011, 03:35:15 »
Missä vika on? Ettei se vain olisi kuitenkin meissä suomalaisssa veehooämmissä itsessämme?

Mielestäni minun rumana pitämäni ihmiset ovat pääsääntöisesti minun mielestäni rumia.

Elämänarvot (esim. elämänkatsomus) ja kommunikaatio (esim. kielimuuri) muodostavat mielestäni pääsääntöisesti kestävien ihmissuhteiden suurimmat esteet.

edit. Lisätty viestin asiapitoisuutta.

edit2. Lisätty edelleen viestin asiapitoisuutta.

edit3. Vielä kerran lisätty.
« Last Edit: May 06, 2011, 10:52:55 by Freefall »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #191 on: May 06, 2011, 09:23:05 »
Missä vika on? Ettei se vain olisi kuitenkin meissä suomalaisssa veehooämmissä itsessämme?

Mielestäni mustat naiset ovat pääsääntöisesti rumia.

Siis musta iho on sinusta ruma? Naisen piirteethään voivat olla mitä vain.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #192 on: May 06, 2011, 09:46:46 »
Tässä ketjussa taisi juuri mennä railakkaasti rikki asiallisuuden rajat.
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #193 on: May 06, 2011, 10:27:01 »
Todettakoon nyt ihan vain huomautuksena (ilman aikomusta ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin), että edellä esitetyt mustien naisten ulkonäköä ja somaleita/arabeja koskevat ilmaisut sekä linkitetyt kuvamateriaalit täyttävät juridisesti vihapuheen tunnusmerkit:

Vihapuheella tarkoitetaan ennen kaikkea sellaisia ilmaisun muotoja, jotka levittävät, kiihottavat, edistävät tai oikeuttavat rasistista vihaa, väkivaltaa, syrjintää, muukalaisvihamielisyyttä, antisemitismiä tai muita vihan muotoja. Myös mm. uskontoihin, seksuaalisiin vähemmistöihin tai vammaisiin kohdistuvaa uhkaavaa, loukkaavaa tai syrjivää puhetta voidaan pitää vihapuheena. Vihapuhe on rangaistavaa ja saattaa liittyä tai yllyttää muuhun viharikokseen. Viharikokset vaarantavat niin yksilön vapauksia kuin yhteisön turvallisuutta.

"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Annushka

• Guest
« Reply #194 on: May 06, 2011, 13:22:11 »
Freefall on siivonnut viestiään, niin että en ehtinyt nähdä alkuperäisiä muotoiluja. Muistutuksena nyt, että saamani yksityisviestipalautteenkin perusteella Freefallin viestin tapaisia juttuja ei tällä palstalla suvaita, ja seuraavasta tulee kenkää.

Sitten niihin huiveihin. Se on jännittävä kuinka musliminaisista puhuttaessa tulee vain se burkha mieleen. Katselin tuossa ihan vastikään muistaakseni ykköseltä ajankohtaisohjelmaa, jossa puhuttiin burkhakielloista. Ohjelman mukaan Ranskassa, jossa asuu noin 65 miljoonaa ihmistä, joista taas 5-6 miljoonan arvioidaan olevan enemmän tai vähemmän muslimeja, on arviolta noin 1900 burkhankäyttäjää. Siis tuhatyhdeksänsataa. Tällainen käyttäjämäärä olisi jopa Suomen populaatiossa marginaalinen. Jokainen voinee tästä laskeskella millä todennäköisyydellä Vuosaaressa joka kolmas musliminainen käyttää burkhaa. Jos ei sitten nuivalisto ole keksinyt jotain valtaisan nerokasta syytä, miksi juuri Suomen muslimit poikkeaisivat muun Euroopan muslimiväestöstä olennaisesti tässä asiassa.

Suomessakin vietettiin tuossa juuri muutama viikko sitten suurta islamisoitumisjuhlaa ilmeisesti. Tämähän ei ole uutta, varsinkin itäsuomalaiset muslimimummot olivat jo toissa vuosisadalla yleinen näky. Pistetään tähän vielä nuivaliston lukuisille katolisille iloksi heidän uskontokunnassaan erityistä hartautta harjoittavien naisten fasistista alistamista.

Nyt haluaisinkin tietää, että ihanko oikeasti ja tosissaan se on se musliminaisen huivi se ongelma?