Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 131635 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zetor

• Guest
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #60 on: June 14, 2010, 14:36:04 »
Kaipa se on tuolta edesmenneen Watchin foorumin puolelta periytynyttä keskustelukulttuuria, jossa mm. muuan JM-K ahkerasti uhkaili soittaa milloin kenenkin perään poliisit ja valkotakit sekä säännöllisesti epäili keskustelukumppaneiden mielenterveyttä.

Kiitos! Heti tuli eka rasti ruutuun "Koska hommalaisetkin".
 ;D

Juu, ihan miten haluat, kultsi.

Offline Jussi Marttila

• Hero Member
« Reply #61 on: June 14, 2010, 14:37:59 »
Islamofobia on ihan yleisesti käytetty termi.

Jos sen kokee loukkaavana, niin se on aika voi voi sitten.
Sun bikinipöksyt on seeprannahkaa
Ja eniten inhoat maitorahkaa
Ja sitäkun hiutaleet paakkuuntuu veteen
Ja sitäkun miehelläei ota eteen

Offline Ville Leskinen

• Jr. Member
  • **
« Reply #62 on: June 14, 2010, 14:41:15 »
Sinänsä asiallinen ja mielenkiintoinen kirjoittaja Jussi Jalonen käyttää varsin paljon toisia kirjoittajia halventavia ilmaisuja, kuten paranoia ja islamofoobikko.
Onko vai eikö tällainen toiminta sääntöjen mukaista? Vai onko hänellä joku erityisuojelu? Vai olenko minä vain nössö, kun en pidä tällaista argumentointia edes melkein asialliseen keskusteluun kuuluvina?

(Jään odottelemaan laatimani bullshit bingo -ruudukon kanssa, mitä variaatioita pystytte kehittämään pilkallisiin vastauksiinne.  :D)

Kirjoituksen uskottavuutta ei erityisemmin lisää se, että kirjoittaja itse edellisessä viestissään huutelee nimimerkin takaa yläastetason juttuja pöksyjen kastelemisesta.  

Serendipity

• Guest
« Reply #63 on: June 14, 2010, 14:51:57 »
Islamofobia on ihan yleisesti käytetty termi.

Jos sen kokee loukkaavana, niin se on aika voi voi sitten.

No niinhän se islamofobia (ilmiö) onkin, mutta onhan se erityistä käyttää sitä toisen henkilön mielenterveyden epäilyyn keskustelussa : "olet islamofoobikko". Voi varmaan ilman hulluksi haukkumistakin vastata.

Ja rautalankaa näköjään tarvitaan: sääntöjen pykälä 6  http://todellisuus.org/index.php?topic=5.0

Ja tulipa toinen rasti "taidat ite olla" eli "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" -ruutuun.

Serendipity

• Guest
« Reply #64 on: June 14, 2010, 14:55:57 »
[quote author=Ville Leskinen link=topic=115.msg6870#msg6870 date=1276515675

Kirjoituksen uskottavuutta ei erityisemmin lisää se, että kirjoittaja itse edellisessä viestissään huutelee nimimerkin takaa yläastetason juttuja pöksyjen kastelemisesta.  
[/quote]

No se on kyllä totta, mutta ei minulla ollut loukkaamistarkoitusta. Tarkoitus oli vain muistuttaa siitä, kuka sanoi/ ei sanonut mitäkin. Seuraava kirjoittaja huomasikin konditionaalisen närkästyksen harhapolun jo auenneen. Jäitte vähän niinkuin kiinni siitä ja siksikö närkästyit?
« Last Edit: June 14, 2010, 15:18:01 by Serendipity »

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #65 on: June 14, 2010, 15:22:04 »
Kaipa se on tuolta edesmenneen Watchin foorumin puolelta periytynyttä keskustelukulttuuria, jossa mm. muuan JM-K ahkerasti uhkaili soittaa milloin kenenkin perään poliisit ja valkotakit sekä säännöllisesti epäili keskustelukumppaneiden mielenterveyttä.

Kiitos! Heti tuli eka rasti ruutuun "Koska hommalaisetkin".
 ;D

"Koska hommalaisetkin" on aivan hyvä argumentti. Ei kai loputtomiin voi olla niin, että kaikki muut noudattavat hyviä tapoja ja hommalaiset yksinään elävät kuin pellossa. Kyllä kovan saa laittaa kovaa vastaan. Siis periaatteen tasolla.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #66 on: June 14, 2010, 16:37:10 »
Sinänsä asiallinen ja mielenkiintoinen kirjoittaja Jussi Jalonen käyttää varsin paljon toisia kirjoittajia halventavia ilmaisuja, kuten paranoia ja islamofoobikko.

"Varsin paljon"? Kumma juttu. Kun syöttää tuohon forumin hakukoneeseen termiksi "islamofoobikko" ja kirjoittajaksi oman nimeni, tulokseksi tulee jostain kumman syystä "NO RESULTS FOUND".

Kun laittaa termiksi "islamofobi*", asteriskilla katkaistuna, tulokset ponnahtavat nollasta huimaan kahteen, joissa ei kummassakaan halvenneta toisia forumin kirjoittajia. Toisessa olen kommentoinut sitä, miten eräällä toisella forumilla vaikuttava joukko katsoo "islamofobia"-sanan olevan vain "uudissana"; toisessa taas vastaan kirjoittajan kysymykseen siitä, onko Caroline Fourest - joka ei tietääkseni kirjoita tälle forumille - mahdollisesti "islamofobinen idiootti". Mainitut termit toinen kirjoittaja oli muuten tullut valinneeksi itse.

Hakusana katkaistulla "paranoi*"-termillä palauttaa kolme tulosta. Yksi koskee Ranskan siirtolaispolitiikkaa; yksi on lähinnä rento lohkaisu toiselle, ilmeisiä taka-ajatuksia omanneelle postittajalle; yksi taas on kieltämättä tylympää palautetta eräälle yksilölle, jonka postitushistoria tällä ja muilla forumilla ei sanottavammin inspiroi sympatiaan. Klassinen esimerkki on tietysti tämä viesti, joka oli tosiaan yksi monista; lisäksi omaan myös tiettyjä ongelmia suhtautumisessa henkilöihin, jotka ottavat asiakseen rynniä yhdeltä forumilta banaanit saatuaan toiselle itkemään "burkha päällä kulkevista lähiövalaista".

Siellä toisella forumilla on näemmä viime aikoina selitetty, miten "meidän kulttuurissamme kunnioitus tulee ansaita". Olen samaa mieltä, ja liitän tähän korollaariksi sen, että myös halveksunta voi olla toisinaan ansaittu ominaisuus.

Onko vai eikö tällainen toiminta sääntöjen mukaista? Vai onko hänellä joku erityisuojelu?

Ei tietääkseni. Ylläpito saa iskeä minulle porttikiellon vaikka heti, jos he sen aiheelliseksi katsovat.

Best,

J. J.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #67 on: June 14, 2010, 16:51:50 »
Minulle ei ole ongelmaa, että kirjoituksiani muualta otetaan käsittelyyn ja niitä voi vapaasti kommentoida kuinka v-mäiseen sävyyn tahansa. En kuitenkaan näe hirveästi mieltä kierrättää samoja linkkejä yhä uudelleen kuten Jalonen nyt tekee.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #68 on: June 14, 2010, 17:12:07 »
Minulle ei ole ongelmaa, että kirjoituksiani muualta otetaan käsittelyyn ja niitä voi vapaasti kommentoida kuinka v-mäiseen sävyyn tahansa. En kuitenkaan näe hirveästi mieltä kierrättää samoja linkkejä yhä uudelleen kuten Jalonen nyt tekee.

Jos Jalosta syytellään asiattomasti, kai hänellä on oikeus todistaa linkeillä syyttelyt vääriksi. Olen itse kuitenkin sitä mieltä, että Jalonen haaskaa aikaansa kun vaivautuu todistamaan näille tyypeille yhtään mitään. Ns. maahanmuuttokriittisten vanha trikki on juuri tuo, että aivan asiallisesti kirjoittanutta aletaan älyttömästi syytellä muka loukkauksista, ja ruvetaan loukkaantumaan aivan asiallisista väitteistä. Asiallisessa keskustelussa normikansalaisten kanssa he jäävät aina tappiolle, koska eivät osaa perustella mielipiteitään, paitsi vetoamalla oman rotuoppi-universuminsa sisäisiin luonnonlakeihin. Sitten kun ei pärjätä viisaammille, pitää ruveta tuolla tavalla konstailemaan ja sotkemaan vastustajaa suohon. Se on vaan niin nähty.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #69 on: June 14, 2010, 17:27:30 »
Jos Jalosta syytellään asiattomasti, kai hänellä on oikeus todistaa linkeillä syyttelyt vääriksi. Olen itse kuitenkin sitä mieltä, että Jalonen haaskaa aikaansa kun vaivautuu todistamaan näille tyypeille yhtään mitään. Ns. maahanmuuttokriittisten vanha trikki on juuri tuo, että aivan asiallisesti kirjoittanutta aletaan älyttömästi syytellä muka loukkauksista, ja ruvetaan loukkaantumaan aivan asiallisista väitteistä. Asiallisessa keskustelussa normikansalaisten kanssa he jäävät aina tappiolle, koska eivät osaa perustella mielipiteitään, paitsi vetoamalla oman rotuoppi-universuminsa sisäisiin luonnonlakeihin. Sitten kun ei pärjätä viisaammille, pitää ruveta tuolla tavalla konstailemaan ja sotkemaan vastustajaa suohon. Se on vaan niin nähty.

Tämä versio on mielestäni paljon tylsempi kuin ne aikaisemmat. Peruuttaisin sen aikaisemman paljon hupaisamman version bannit, jotta kuultaisiin nämä samat asiat hieman hauskemmassa formaatissa.

Mitä tulee käsittelyn alla olevaan aiheeseen, niin sanoisin, että turha näitä kaksoisstandardeja on yrittää tuoda esille. Jatketaan vaan keskustelua ja hyväksytään se, että toisen osapuolen sanomisia tarkkaillaan suuremmalla tarkkuudella. Elämä ei ole mikään tasapuolisuuden tyysija ja se pitää vaan kestää.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Serendipity

• Guest
« Reply #70 on: June 15, 2010, 13:42:31 »
Mitä tulee käsittelyn alla olevaan aiheeseen, niin sanoisin, että turha näitä kaksoisstandardeja on yrittää tuoda esille. Jatketaan vaan keskustelua ja hyväksytään se, että toisen osapuolen sanomisia tarkkaillaan suuremmalla tarkkuudella. Elämä ei ole mikään tasapuolisuuden tyysija ja se pitää vaan kestää.

Ok. Tuo on ihan järkevä kanta minustakin. Ja pyydän anteeksi jos olen jotakuta pillastuttanut tmv.
Olen itse koettanut kirjoittaa asiallisesti ja on rasittavaa tulla leimatuksi "niiksi", rasistiksi tms. pelkästään olemalla vähänkin eri mieltä isojen poikien kanssa, tai kertomalla, miten joku mielestäni jää kiinni epäloogisuudesta jne.

Huonotapaisuus kertoo lopulta enemmän toimijasta itsestään.

Mun puolesta asia on loppuunkäsitelty. Miten tunnukset voi poistaa?

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #71 on: June 15, 2010, 14:48:27 »

Olen itse koettanut kirjoittaa asiallisesti ja on rasittavaa tulla leimatuksi "niiksi", rasistiksi tms. pelkästään olemalla vähänkin eri mieltä isojen poikien kanssa, tai kertomalla, miten joku mielestäni jää kiinni epäloogisuudesta jne.

Mutta onneksi voi aina linkata Julmurin "maltillinenkin muslimi..."-kirjoitukseen. Parhaat vitsit eivät vanhene koskaan! Eivät edes kymmeniä kertoja puituina.
« Last Edit: June 15, 2010, 14:51:12 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #72 on: June 15, 2010, 15:50:22 »
Mitä tulee käsittelyn alla olevaan aiheeseen, niin sanoisin, että turha näitä kaksoisstandardeja on yrittää tuoda esille. Jatketaan vaan keskustelua ja hyväksytään se, että toisen osapuolen sanomisia tarkkaillaan suuremmalla tarkkuudella.

Kumpaankohan "osapuoleen" heimoteorioihin mieltynyt keskitien byrokraattimme laskee nimimerkki Taha Islamin?

Mutta onneksi voi aina linkata Julmurin "maltillinenkin muslimi..."-kirjoitukseen. Parhaat vitsit eivät vanhene koskaan! Eivät edes kymmeniä kertoja puituina.

Kannattanee hyväksyä se tosiasia, että jos päästää jotain suustaan tai kirjoittelee jotain näppäimistöltään, niin sillä saattaa olla tietynlainen pitkäaikainen vaikutus muihin ihmisiin. Itse olen hyväksynyt tämän faktan jo aikoja sitten. Tietysti olisin voinut linkata tusinaan muuhun kommenttiisi, joita en nyt jaksa enkä viitsi luetella tässä.

Halutessaan voi kiinnittää huomiota vaikkapa siihen, että sekä täällä että sillä eräällä vanhalla forumilla on kyllä vaikuttanut sen toisen forumin postittajia, jotka ovat mielestäni aivan asiallisia ja reilun palautteen ansainneita kirjoittajia. Sikäli kun minun mielipiteelläni heistä nyt heille itselleen merkitystä on.

Mutta nyt muihin toimiin. Huomenna pitää mennä kuuntelemaan kasakkakunnan hetmannia.

Best,

J. J.

zetor

• Guest
« Reply #73 on: June 15, 2010, 15:53:32 »

Se on varmasti rankkaa tuo marttyyrin viitan kantaminen.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #74 on: June 15, 2010, 16:36:21 »
Kumpaankohan "osapuoleen" heimoteorioihin mieltynyt keskitien byrokraattimme laskee nimimerkki Taha Islamin?

Mielestäni siihen, jolta sallitaan hieman enemmän, vaikka melkoinen oman tien kulkija onkin. Toleranssi on ollut melko voimakasta siinä missä yksittäisten kriitikkosoturien hieman karkeaan muotokieleen on puututtu melko nopsaankin. Ethän nyt tässä kysymyksesi retoriikassa pyri jälleen esittämään, että jos on yksittäisiä esimerkkejä siitä, että toisinkin on tapahtunut, niin alkuperäinen väite on siten osoitettu vääräksi?

Kannattanee hyväksyä se tosiasia, että jos päästää jotain suustaan tai kirjoittelee jotain näppäimistöltään, niin sillä saattaa olla tietynlainen pitkäaikainen vaikutus muihin ihmisiin. Itse olen hyväksynyt tämän faktan jo aikoja sitten. Tietysti olisin voinut linkata tusinaan muuhun kommenttiisi, joita en nyt jaksa enkä viitsi luetella tässä.

Niin. Se kannattaa kyllä hyväksyä. Henkilökohtaisesti pidän sitä hiukan vastenmielisenä tapana keskustella, mutta kyllähän se vaan on hyväksyttävä, että internetpöytäkirjan tarkastajia löytyy aina. Ongelma kaiketi on siinä, että ihmisillä on tapana keskustella verkossa ikään kuin tilanne olisi epämuodollinen ja hieman värikkäämpiäkin kielikuvia - sellaisia joita puhutussa kielessä käytetään ilman sen suurempaa malttia - käytetään tajuamatta, että kaikki se mitä sanotaan menee joidenkin ihmisten nauhalle ja todennäköisesti käytettäneen ihmistä vastaan.

En tiedä, yritän ainakin itse tulkita kaikkia osapuolia jollain sellaisella ymmärtävällä tavalla, jotta ihmisten sanomiset eivät aina peilautuisi sen kaikista pahimman mahdollisen tulkintatavan myötäisesti. En välttämättä siinä tavoitteessa välttämättä onnistu aina, mutta on jotenkin turhauttavaa katsella ihmisten tulkitsevan toisiaan etsien toistensa sanomisista aina se ikävin konnotaatio mielessä.

Voitaisiin lopettaa tämä kyräily & nokittelu ja vaan keskustella asioista. Samanlaisia ihmisiä kaikki ollaan ja silleen.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.