Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 131638 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #495 on: June 30, 2012, 12:46:46 »
Julmuri on hyvä henkilö moderaattoriksi. Mutta Harranilta hän ei ole selkein sanoin pyytänyt anteeksi solvaustaan - sitä toivoisin tapahtuvaksi, jotta pöytä puhdistuisi ja palstamme jatkaisi monenlaisten ja erimielistenkin ihmisten foorumina. Harranin pysymistä keskuudessamme toivon myös kovin.

Zakari olisi varmasti myös oivallinen moderaattori, kannatan häntä lämpimästi!

Offline sr

• Hero Member
« Reply #496 on: June 30, 2012, 12:51:57 »
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi tuohon vaativaan tehtävään.

Lyhyt mielipiteeni tähän ehdotukseen: Ei.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Timo Anttila

• Guest
« Reply #497 on: June 30, 2012, 13:16:24 »
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi tuohon vaativaan tehtävään.

Lyhyt mielipiteeni tähän ehdotukseen: Ei.

Kuin myös.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #498 on: June 30, 2012, 14:14:45 »
Minä myös ilmottaudun vapaaehtoiseksi moderoinnin avuksi. Ainakin voisin kokeilla.

Kannatan Zakaria modeksi. En tunne miestä mutta minusta hän on yökahvilatouhussaan osoittanut senkaltaista kunnioitusta kaikenlaisia mielipiteitä ja tyylejä edustavia keskustelijoita kohtaan jollaista moderaattorin toimessa tarvitaan. Sellaista esim Julmuri ja Vongoethe eivät ole osoittaneet niitä kohtaan jotka eivät jaa heidän usein fanaattisia ja joidenkin kansallisuuksien yhtäläisen ihmisarvon kyseenalaistavia käsityksiään Israelista tai Serbiasta. (Monissa muissa asioissa jaan heidän näkemyksiään täysin ja ovat kirjoittaneet paljon hyvää ja asiaa, mutta ikävä kyllä käyttäytymisensä mainituista asioista käydyissä väittelyissä ja niiden jälkeen diskreditoi luottamuksensa silmissäni.)

Reija kävisi myös mainiosti jos hän on riittävän usein paikalla. Mikael hoiti minusta tehtävää erinomaisesti. Se että hän kahdessa asiassa toimi toisin kuin minä olisin toiminut ei ollenkaan tarkoita että olisin ollut häneen tyytymätön.

Minulla ei ole epäilystäkään ettei Taha noudattaisi pedanttisesti sääntöjä mutta pelkään että hän voisi löytää niistä tulkintoja jotka eivät sovi monien muiden oikeustajuun. Lisäksi moden pitäisi olla joku jota kohtaan muilla ei ole erityisen suuria antipatioita. Luottaisin myös siihen että hän pysyy pää kylmänä hulluimmissakin tilanteissa mutta edelleen ei mielestäni kannata laittaa modeksi henkilöä jota monet niin voimakkaasti vastustavat.

Anttila kävisi minulle modeksi siinä tapauksessa että ... [edit: sensuroitu kirjoittajan toimesta]. Täällä on monta tosi hyvää kirjoittajaa jotka voisivat muuten olla hyviä modeja mutta heillä on äkkipikaisuuden puuskia, joka on huono kvaliteetti moderointiin.

Itse en ole sopiva hommaan kolmesta syystä. Olen liian nuubi, joskus pitkään kokonaan poissa, ja on ainakin kaksi jäsentä jotka selvästi eivät lähtökohtaisesti luota minuun.
« Last Edit: June 30, 2012, 18:58:18 by Harran »

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #499 on: June 30, 2012, 14:52:31 »
Harranin pysymistä keskuudessamme toivon myös kovin.

Kiitos hyvästä tahdosta! En ole niin herkkänahkainen että lähtisin näin hyvältä foorumilta vain siksi että joku vittuilee minulle eikä osaa käyttäytyä. Olisihan se myös vähän foorumin idean kannalta hassua jos juuri minua ei suvaittaisi, vai? ::) Tosin en kvalifioidu kämykielellä "varsinaiseksi" koska olen liian suomalainen ja muutenkin liian hyväosainen. Kun on kultalusikalla annettu (kiitos monelle ahkeralle polvelle siitä) on helppo myös kultamunia munailla. Henkilökohtaisesti minulla ei ole ollut Suomessa koskaan vaikeaa eli olen enemmän puolestaloukkaantuja joka katsoo velvollisuudekseen tehdä jotain sille aivokuumeelle joka on täyttänyt netin perskaasuilla ja muilla aivopieruilla ja aiheuttanut Utöyan. Aamulla 23.7. viime vuonna kysyin miksi olen suunnannut niin paljon energiaa Suomen kannalta kaukaisiin (itselleni läheisempiin) epäkohtiin mutta en Suomeen. Enkä ollut siinä yksin.

Olisi kuitenkin hyvä jos "varsinaisia" saataisiin tämän hienon laatufoorumin osanottajiksi ennen kuin turhautuvat jossain Usarissa ja muualla kokonaan suomalaiseen verkkokeskusteluun. Monilla on kyllä kielitaitomuuri ja vielä useammilla yksinkertaisesti ei aikaa tai halua pistää sormiaan kusiaispesiin. Voisi kuitenkin esim Usarissa kirjoittaville Farzadille, Marijanille ja Draamaretki-parille pistää kutsun tänne? Ja siellä harvakseltaan kirjoittavat politiikkaan lähteneet mamut (kurdi, somali, nicaragualainen) voisivat olla kiinnostuneita kunnallisvaalien lähetessä. Ehkä he eivät edes tiedä tästä foorumista, minäkin löysin vahingossa kun toinen henkilö minulle linkitti. Samalla foorumin keskustelunaiheetkin ehkä palaisivat monilta (sinänsä hyviltä) harharetkiltään maahanmuuttopolitiikkaan.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #500 on: June 30, 2012, 15:00:57 »
Tämä on todentotta mukava keskustelufoorumi. Olen nyt seuraillut tätä moderaattorikeskustelua jonkin aikaa, vieläkään ei tarvetta puuttua siihen aiheeseen.

Näen tiettyä ristivetoa näissä laudan eri "blokeissa" mutta katsotaan nyt miten tämä asettuu, varsinaista manipulaatiota siinä mittakaavassa kuin sen itse ymmärrän ei tässä nyt kuitenkaan ole tapahtunut.

Aika näyttää mikä ratkaisu oli hyvä, mikä ainoastaan kohtalainen.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #501 on: June 30, 2012, 16:14:04 »
Julmuri on hyvä henkilö moderaattoriksi. Mutta Harranilta hän ei ole selkein sanoin pyytänyt anteeksi solvaustaan - sitä toivoisin tapahtuvaksi, jotta pöytä puhdistuisi ja palstamme jatkaisi monenlaisten ja erimielistenkin ihmisten foorumina. Harranin pysymistä keskuudessamme toivon myös kovin.

Zakari olisi varmasti myös oivallinen moderaattori, kannatan häntä lämpimästi!

Anteeksi Harran. Balkan keskustelussa oli osaltani paljon rölläystä, vaikka en toki oikeastikaan hyväksy niin yksipuolista näkemystä Kosovosta mihin kansainvälinen yhteisö on lähtenyt. Olen pahoillani jos nämä jutut osuivat johonkin kipuhermoon.

Meinasin itsekin ehdottaa, että Zakarista saisi hyvän yömoden.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #502 on: June 30, 2012, 16:19:04 »
Zakarille kannatusta kans. Yömoderaattori oli loistava titteli :)
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #503 on: June 30, 2012, 16:22:52 »

Tuota minä itsekkin ajattelin, kun on öisin valvottava  (paitsi lomalla), niin voisi sitä vähän Julmuria jelppiä samalla. 
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #504 on: June 30, 2012, 16:28:17 »

Tuota minä itsekkin ajattelin, kun on öisin valvottava  (paitsi lomalla), niin voisi sitä vähän Julmuria jelppiä samalla.  

En ole vielä kertaakaan lausunut taikasanoja, joten pahoittelen mikäli loitsuni ei toiminut.

EDIT: Ainakin ulkoinen näkymäsi muuttui modeksi, joten ilmeisesti taikani oli kohtuullisen vahva.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Timo Anttila

• Guest
« Reply #505 on: June 30, 2012, 16:46:07 »
Anttila kävisi minulle modeksi siinä tapauksessa että hän ottaa täysin tipattoman kurilinjan koko modetoimensa ajaksi. Absolutismi eikä mitään poikkeuksia. Siinä saisi kaksi hyvää asiaa yhtä aikaa.

Tavallaan olen otettu, osin hieman en. Enkä vain siitä syystä että en ole muodossa tai toisessa ollut, ilmaissut haluani modeksi. Kootusti, en oikein arvostanut tätä.
« Last Edit: June 30, 2012, 16:50:15 by Timo Anttila »

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #506 on: June 30, 2012, 16:51:11 »

Tuota minä itsekkin ajattelin, kun on öisin valvottava  (paitsi lomalla), niin voisi sitä vähän Julmuria jelppiä samalla. 

En ole vielä kertaakaan lausunut taikasanoja, joten pahoittelen mikäli loitsuni ei toiminut.

EDIT: Ainakin ulkoinen näkymäsi muuttui modeksi, joten ilmeisesti taikani oli kohtuullisen vahva.

Natsat näyttävät hyviltä, kiitos luottamuksesta. Haluni on toimia yhteiseksi hyväksi. Palataan asialle, kunhan pääsen oikean tietokoneen äärelle ja tutustumaan loitsukirjaan.

Z
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
« Reply #507 on: June 30, 2012, 18:05:56 »
Hienoa, nyt meillä on kaksi hyvää moderaattoria. Olen iloinen, että jotkut olisivat kelpuuttaneet minutkin, vaikka en ole toimeen ilmoittautunut  :D
Minä en ole siihen sopiva. Olen ihan liian niuho ja vedän herneen nenääni liian helposti, enkä edes ole yhteiskunnallisissa asioissa riittävän sivistynyt. Mutta mieltä lämmittää se, että täällä on mukana monia sellaisia ihmisiä, jotka ymmärtävät tyyliäni.

Tämä on hieno foorumi, olen onnellinen, että olen löytänyt tänne ja että te kaikki olette löytäneet tänne.

Harranin ehdotus esim. Farzadin kutsumisesta on mielestäni hyvä. Mitä olette mieltä, onko sopivaa esim. jonkun Usarin keskustelun lomaan lykätä tuollainen kutsu?

Offline Lybeck

• Full Member
« Reply #508 on: June 30, 2012, 18:30:00 »
Harranin ehdotus esim. Farzadin kutsumisesta on mielestäni hyvä. Mitä olette mieltä, onko sopivaa esim. jonkun Usarin keskustelun lomaan lykätä tuollainen kutsu?

Eikö siellä voi yksäriä lähettää? Viritä täällä esim. tuon Farzadin jostain jutusta hyvä keskustelu ja kutsu hänet sitten tänne.
"Älkää, älkää, en minämitään pahaa." -Riitaoja

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #509 on: June 30, 2012, 19:17:46 »
Tavallaan olen otettu, osin hieman en. Enkä vain siitä syystä että en ole muodossa tai toisessa ollut, ilmaissut haluani modeksi. Kootusti, en oikein arvostanut tätä.

Hmm, Timo olet oikeassa. Se että olet itse laskenut asiasta paljon leikkiä ei oikeuta minua niin tekemään. Sensuroin sen (ks yllä). Äkkipikaisuuteen viittava paragraafin loppuosa ei kohdistunut sinuun vaan moniin joten en poistanut.

Julmurin anteeksipyyntö hyväksytty. Oletan sen tarkoittavan että pidät käsityksiäni (ja koko "kansainvälisen yhteisön" käsityksiä) Kosovosta mielestäsi yksipuolisina mutta perut näkemykset että olisin syyllistynyt terrorismiin, järjestäytyneeseen rikollisuuteen, kansanryhmää vastaan kiihottamiseen tai tukisin tällaisia rikoksia. Hyvä.

Olen varsin periaatteellinen ja se asettaa rajoituksia toisen posken kääntämiselle mitä tulee haarniskani tahrimiseen valheelliseen lokaan. Jos se muutamalle ihmiselle muodostaa ylipääsemättömän esteen tulla toimeen kanssani niin harmi juttu. Lyhyen elämäni aikana olen kokenut riittävästi etten kauheasti jaksa päätäni vaivata sillä pitävätkö ihan kaikki minusta, mutta on eri asia kun loukkaus ulottuu henkilöäni isompiin asioihin, kaikkiin ja kaikkeen mitä edustan. Olen kuitenkin myös ystävällinen sielu ja minua aina ilahduttaa kun joku haluaa sulkea vihollisuudet ja tehdä oikein. Joten kiitos siitä ja hyvää kesää! ;)
« Last Edit: June 30, 2012, 19:25:51 by Harran »