Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 131548 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Harran

• Hero Member
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #480 on: June 29, 2012, 22:27:28 »
Osalla keskustelijoista on myös henkilökohtaisia hyvinkin traumaattisia kokemuksia ns. maahanmuuttokriittisestä toiminnasta.

Osalla keskustelijoista on myös henkilökohtaisia traumaattisia kokemuksia eräiden slaavimaiden niinsanoituista kansallispatrioottisista organisaatioista samoin kuin useiden epädemokraattisten Lähi-idän ja Aasian maiden tiedustelupalvelujen laittomasta toiminnasta, nämä molemmat harjoittavat terroriaan myös länsimaiden alueilla. Tämän vuoksi ikävä kyllä joudun esittämään epäluottamuslauseeni mitä tulee Julmurin valintaan moderaattoriksi. Hänellä on ollut yllin kyllin tilaisuuksia vakuuttaa minut kunniallisuudestaan eikä hän ole sitä tehnyt. Näin ollen, ei kiitos.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #481 on: June 29, 2012, 23:36:30 »
Osalla keskustelijoista on myös henkilökohtaisia hyvinkin traumaattisia kokemuksia ns. maahanmuuttokriittisestä toiminnasta.

Osalla keskustelijoista on myös henkilökohtaisia traumaattisia kokemuksia eräiden slaavimaiden niinsanoituista kansallispatrioottisista organisaatioista samoin kuin useiden epädemokraattisten Lähi-idän ja Aasian maiden tiedustelupalvelujen laittomasta toiminnasta, nämä molemmat harjoittavat terroriaan myös länsimaiden alueilla. Tämän vuoksi ikävä kyllä joudun esittämään epäluottamuslauseeni mitä tulee Julmurin valintaan moderaattoriksi. Hänellä on ollut yllin kyllin tilaisuuksia vakuuttaa minut kunniallisuudestaan eikä hän ole sitä tehnyt. Näin ollen, ei kiitos.

Hei, kaikki ansaitsevat uusia mahdollisuuksia ansaita luottamusta. Tuomio Julmurista moderaattorina kannattaa antaa sen moderoinnin eikä aiemman lähihistorian perusteella...

EDIT: Tai no kukin tavallaan tietysti mutta minusta tämä minun ehdotukseni on aika reilu.
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #482 on: June 29, 2012, 23:41:50 »
Hei, kaikki ansaitsevat uusia mahdollisuuksia ansaita luottamusta. Tuomio Julmurista moderaattorina kannattaa antaa sen moderoinnin eikä aiemman lähihistorian perusteella...

Olen tehnyt selväksi aiemminkin että annan mielelläni ihmisille uusia mahdollisuuksia. Ihmiset muuttuvat ja oppivat. Myös Julmuri on saanut kosolti uusia mahdollisuuksia, hän ei kuitenkaan ole käyttänyt niitä, ja näin ollen mikään ei ole muuttunut. Pelkkä ajan kuluminen ei muuta asioita. Luottamusta ei synny siitä että on kulunut X viikkoa tai kuukautta teoista joita ei ole yritettykään korjata.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #483 on: June 30, 2012, 00:03:03 »
Omasta puolestani toivon, että Harran antaisi Julmurille vielä mahdollisuuden. Julmuri on kämyhulluudesta luopumalla osoittanut kykynsä muuttaa mielipiteitään radikaalistikin, ja haluan myös muistuttaa, että kiivaan väittelyn tuoksinassa kaikki saattavat sanoa toisilleen hyvinkin ilkeitä asioita, jotka kuitenkin luonteeltaan kuuluvat siihen tilanteeseen. Uskon, että Julmurin ja Harranin on ainakin pitkällä tähtäimellä mahdollista päästä jollei nyt sopuun niin ainakin linnarauhaan keskenään, koska molemmat herrat ovat kuitenkin pohjimmiltaan empaattisia ja yhteisymmärrykseen pyrkiviä ihmisolentoja.

Itse asiassa yksi kämyjen lukemattomista vioista on juurikin se, että he eivät yleensä ole valmiita reiluun riitelyyn, vaan pitävät itsellään oikeuden provosoimatta, selkään puukottaen, solvata vastustajaa joka ei siihen asti ole edes tiennyt olevansa minkään konfliktin osapuoli, mutta menevät heti huutamaan poliisia apuun kun heille annetaan rahasta takaisin. Uskon, että juuri Harranin ja Julmurin kyky riidellä rehellisesti ja avoimesti on aikanaan omiaan johtamaan heidät jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. He riitelevät kuten ihmiset, eivät kuten kämyt.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #484 on: June 30, 2012, 01:42:23 »
Omasta puolestani toivon, että Harran antaisi Julmurille vielä mahdollisuuden. Julmuri on kämyhulluudesta luopumalla osoittanut kykynsä muuttaa mielipiteitään radikaalistikin, ja haluan myös muistuttaa, että kiivaan väittelyn tuoksinassa kaikki saattavat sanoa toisilleen hyvinkin ilkeitä asioita, jotka kuitenkin luonteeltaan kuuluvat siihen tilanteeseen. Uskon, että Julmurin ja Harranin on ainakin pitkällä tähtäimellä mahdollista päästä jollei nyt sopuun niin ainakin linnarauhaan keskenään, koska molemmat herrat ovat kuitenkin pohjimmiltaan empaattisia ja yhteisymmärrykseen pyrkiviä ihmisolentoja.

Ihan hyvä toive. Sikäli se menee hukkaan että toiveesi on koko ajan ollut totta, Julmurilla on kaiken aikaa ollut mahdollisuutensa. Häneltä puuttuu halu tilanteen korjaamiseen jolloin ei ole mitään mitä voin asialle tehdä. En voi luottaa raukkamaisesti ja kunniattomasti toimivaan henkilöön vaikka hän kuinka olisi kovia kärsinyt takinkääntäjä. Voin antaa lukuisia esimerkkejä liikkeistä joissa tällaisia hahmoja on palkittu takinkääntämisestään luottamustoimilla ja sillä on ollut liikkeelle katastrofaaliset seuraukset koska kyseiset henkilöt ovat kuvitelleet heillä nyt olevan vastuuvapauden kaikista menneistä ja tulevista synneistään ja lupa tehdä mitä lystäävät.

Olen toki aina valmis muuttamaan käsitystäni myös raukkamaisesti ja kunniattomasti toimivista henkilöistä jos he lakkaavat toimimasta raukkamaisesti ja kunniattomasti ja sen sijaan sulkevat auki olevat piikkinsä. Julmuri ei näin ole menetellyt enkä näin ollen voi hyväksyä häntä legitiimiksi moderaattoriksi.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #485 on: June 30, 2012, 02:43:19 »

Ihan hyvä toive. Sikäli se menee hukkaan että toiveesi on koko ajan ollut totta, Julmurilla on kaiken aikaa ollut mahdollisuutensa. Häneltä puuttuu halu tilanteen korjaamiseen jolloin ei ole mitään mitä voin asialle tehdä. En voi luottaa raukkamaisesti ja kunniattomasti toimivaan henkilöön vaikka hän kuinka olisi kovia kärsinyt takinkääntäjä. Voin antaa lukuisia esimerkkejä liikkeistä joissa tällaisia hahmoja on palkittu takinkääntämisestään luottamustoimilla ja sillä on ollut liikkeelle katastrofaaliset seuraukset koska kyseiset henkilöt ovat kuvitelleet heillä nyt olevan vastuuvapauden kaikista menneistä ja tulevista synneistään ja lupa tehdä mitä lystäävät.

Olen toki aina valmis muuttamaan käsitystäni myös raukkamaisesti ja kunniattomasti toimivista henkilöistä jos he lakkaavat toimimasta raukkamaisesti ja kunniattomasti ja sen sijaan sulkevat auki olevat piikkinsä. Julmuri ei näin ole menetellyt enkä näin ollen voi hyväksyä häntä legitiimiksi moderaattoriksi.

Sinua vastaan ei täällä kukaan käyttäydy raukkamaisesti ja kunniattomasti.

Minun kantani Köyrystä on, ettei häntä olla todellakaan bannaamassa. Pyrkimys on tietenkin sellainen, ettei ketään tarvitsisi bannata. Huomautus- ja varoituskäytännöt poikkeavat kyllä aiemmasta moderoinnista siten, että ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä varoitusta vaan kaikki on harkinnanvaraista ja mietitään tapauskohtaisesti.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Harri

• Guest
« Reply #486 on: June 30, 2012, 03:47:05 »
Jos joku olisi sanotaanko nyt kaksi vuotta sitten sanonut, että Julmuri toimii joku päivä tämän foorumin modena, niin olisin arvellut syyksi jotain ilkeämielistä hompanssien hakkerointioperaatiota. Nyt olen kuitenkin asian tilaan ihan tyytyväinen.

Täytyy nyt tunnustaa, että olen kyllä aika kategorisesti jättänyt lukematta nuo Balkan- sekä Palestiinakiistat. En siis tiedä mitä hirveitä siellä on tapahtunut.

Kutsuin ihan moderaattorin ominaisuudessa esimerkiksi Vongoethea palstan pahimmaksi fanaatikoksi tjms. Yllättäen yllättäen Israelilla ja Palestiinalla oli asian kanssa jotain tekemistä. Tällaista nyt vain sattuu.

Joku toinen aktiivimode Julmurin lisäksi olisi jo ihan silkan työtaakan kannalta toivottavaa. Jos kukaan ei kuitenkaan vapaaehtoiseksi ilmoittaudu, niin näillä täytyy mennä. Foorumin perustajat ovat olleet todella hiljaisia jo pitkään. Modetunnuksilla toimivista Warda käy välillä keskusteluja lukemassa ja kommentoimassa, muista ei siis oikein kuulunut mitään.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #487 on: June 30, 2012, 10:06:35 »
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi tuohon vaativaan tehtävään.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #488 on: June 30, 2012, 10:56:01 »
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi tuohon vaativaan tehtävään.

Vaikka muuten kunnioitan sun juttujasi niin et saa ääntäni :)

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #489 on: June 30, 2012, 11:00:15 »
Joku toinen aktiivimode Julmurin lisäksi olisi jo ihan silkan työtaakan kannalta toivottavaa.

Tuo on ihan hyvä idea. Olen kuitenkin itse sen kannalla, että ihanteellisesti moderointi tapahtuisi silloin melko tiukasti sääntölähtöisesti eikä "Moderaattori on Jumala joka tekee mitä haluaa, nyt niitä on kaksi" -periaatteella.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #490 on: June 30, 2012, 11:16:13 »
Joku toinen aktiivimode Julmurin lisäksi olisi jo ihan silkan työtaakan kannalta toivottavaa.

Tuo on ihan hyvä idea. Olen kuitenkin itse sen kannalla, että ihanteellisesti moderointi tapahtuisi silloin melko tiukasti sääntölähtöisesti eikä "Moderaattori on Jumala joka tekee mitä haluaa, nyt niitä on kaksi" -periaatteella.

Epäiletkö, etten osaisi moderoida sääntölähtöisesti, vaan että kannan jotain kaunaa täällä jollekin?
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Lybeck

• Full Member
« Reply #491 on: June 30, 2012, 11:18:49 »

Epäiletkö, etten osaisi moderoida sääntölähtöisesti, vaan että kannan jotain kaunaa täällä jollekin?

Mitä luulet, ketkä kaikki haluaisivat jäädä?
"Älkää, älkää, en minämitään pahaa." -Riitaoja

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #492 on: June 30, 2012, 11:29:06 »
Mitä luulet, ketkä kaikki haluaisivat jäädä?

En osaa sanoa, mutta voithan aina kertoa oman näkemyksesi ja myös sen, että miksi joku ei haluaisi jäädä.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #493 on: June 30, 2012, 11:34:09 »
Minä myös ilmottaudun vapaaehtoiseksi moderoinnin avuksi. Ainakin voisin kokeilla.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #494 on: June 30, 2012, 12:35:29 »

No en oikeastaan mutta ei meillä ole niitä selkeitä sääntöjä myöskään.