Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 117461 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lybeck

• Full Member
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #375 on: March 28, 2012, 22:18:38 »
Concordia res parvae crescunt, discordia maximae dilabuntur. Kestäkäämme miehuullisesti toisiamme.
"Älkää, älkää, en minämitään pahaa." -Riitaoja

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #376 on: May 15, 2012, 12:27:23 »
Taitaapi muuten olla ihan oikea botti tuolla tutkailemassa ihmisten käyttäjäprofiileja. Odotettavissa mielenkiintoisia tarjouksia ja luottamuksellisia lähestymisiä mikäli sähköpostiosoite on julkinen.
« Last Edit: May 15, 2012, 12:32:00 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #377 on: June 18, 2012, 14:00:33 »
Olen vähän sitä mieltä, että en saanut puolustaa perusteltua näkemystäni ilman, että minut olisi avoimesti leimattu perverssiksi. Esitän vastalauseeni.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #378 on: June 18, 2012, 14:03:46 »
Olen vähän sitä mieltä, että en saanut puolustaa perusteltua näkemystäni ilman, että minut olisi avoimesti leimattu perverssiksi. Esitän vastalauseeni.

Vastalause rekisteröity! Kävitkö muuten itse deletoimassa tuon keskustelun vai oliko se joku toinen admin?
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #379 on: June 18, 2012, 14:10:05 »

Vastalause rekisteröity! Kävitkö muuten itse deletoimassa tuon keskustelun vai oliko se joku toinen admin?

Kävin itse, koska en saanut puolustaa itseäni ja näkemystäni. Näkemyksessäni ei ole mitään laitonta, kuten Hommafoorumin moderaattoritkin voivat todistaa ja nimen omaan tällaisella palstalla asioista pitäisi voida teoreettisella ja filosofisella tasolla väitellä ilman, että kunnianarvoisat skribentit aloittavat verbaalisen väkivallan ja henkilöhyökkäykset.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Kane

• Full Member
« Reply #380 on: June 18, 2012, 14:15:26 »
Heh. Sen yhden kerran kun Tahasta pitkän venkoilun tuloksena joku konkreettinen vastaus pusertuu ulos, tämä käy itse tuhoamassa todistusaineiston.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #381 on: June 18, 2012, 14:20:04 »

Kävin itse, koska en saanut puolustaa itseäni ja näkemystäni. Näkemyksessäni ei ole mitään laitonta, kuten Hommafoorumin moderaattoritkin voivat todistaa ja nimen omaan tällaisella palstalla asioista pitäisi voida teoreettisella ja filosofisella tasolla väitellä ilman, että kunnianarvoisat skribentit aloittavat verbaalisen väkivallan ja henkilöhyökkäykset.

Kyllä, ei minustakaan ollut mitään laitonta.

Lukitsin keskustelun siksi, että sen tarkoituksena oli lähinnä ottaa kantaa siihen kunnianloukkausasiaan. Lisäksi, argumentit siihen alla olevaan asiaan oli minusta jo  puolin ja toisin esitetty ja koska mitään osapuolten lähentymistä ei ollut havaittavissa, vaan pikemmin degeneroitumista nimittelyyn ja vihaamiseen, niin ratkaisu oli tällä kertaa tällainen.

Jos haluat jatkaa keskustelua tai uudelleenkäynnistää sitä niin pyytäisin avaamaan siitä uuden aiheen tuonne varsinaisten palstojen puolelle.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #382 on: June 18, 2012, 15:29:14 »
Lukitsin keskustelun siksi, että sen tarkoituksena oli lähinnä ottaa kantaa siihen kunnianloukkausasiaan. Lisäksi, argumentit siihen alla olevaan asiaan oli minusta jo  puolin ja toisin esitetty...

Selvä. Katson ylläpidon linjan olevan se, että tervehdys "vedä käteen" on argumentti, eikä olisi antanut aihetta toimenpiteisiin.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #383 on: June 18, 2012, 15:33:02 »
Lukitsin keskustelun siksi, että sen tarkoituksena oli lähinnä ottaa kantaa siihen kunnianloukkausasiaan. Lisäksi, argumentit siihen alla olevaan asiaan oli minusta jo  puolin ja toisin esitetty...

Selvä. Katson ylläpidon linjan olevan se, että tervehdys "vedä käteen" on argumentti, eikä olisi antanut aihetta toimenpiteisiin.

Aiheuttihan se toimenpiteen: poistin sen kohdan heti kun sen näin. 

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #384 on: June 18, 2012, 15:35:05 »

Aiheuttihan se toimenpiteen: poistin sen kohdan heti kun sen näin. 

OK. Itse en kyllä nähnyt po. ketjussa mitään argumentteja, pelkkiä väitteitä ja moraalista paheksuntaa. Jos huvittaa, avaan aiheesta ketjun joskus toiste.

Brandöt

• Guest
« Reply #385 on: June 18, 2012, 20:50:52 »
Quote from: Mikael Lönnroth
Korjaa nyt jos olen ymmärtänyt väärin mutta: otat lähtökohdaksi "kulttuurin" ja olet sitä mieltä, että tähän kulttuuriin identifoituvat eivät voi sopeutua tai sopeutuvat hankalasti elämään Suomessa.

Alku meni oikein; otan lähtökohdaksi kulttuurin ja koen, että ihmisen on hyvä olla sen kulttuurin, ja niiden toimintamallien piirissä, johon hän on jo kasvaessaan tottunut. Jatkoajatuksesi siitä, miten tämä johonkin kulttuuriin jo lapsuudessa identifioituminen estäisi sopeutumisen suomalaiseen kulttuuriin ei pidä paikkaansa ajattelussani - koen, että se tuo eteen isoja haasteita. Kyllä. Ja jatkuessaan (ilmiönä) monia sellaisia asioita, joita emme voi tänä päivänä ennakoidakaan.

Olen nähnyt omassa (lähi)perhepiirissäni miten E-Amerikasta Ruotsiin muuttaneet henkilöt ovat pärjänneet nyt jo yli 20 vuotta uudessa kulttuurissa; töitä tehden ja elämänsä esimerkillisesti muutenkin hoitaen. Suurin osa elossa olevaa sukuani on muuttanut lähes 30 vuotta sitten Ruotsiin, siellä töitä tehden ja vallitsevaan kulttuuriympäristöön hyvin sopeutuen.

Minulla ei ole illuusioita maahanmuutosta - ei sellaisia kuin sinä mahdollisesti kuvittelet minulla olevan.

Quote from: Mikael Lönnroth
Tämä on rasismia, yksilön syrjimistä hänen oletetun tai todellisen kulttuuri-identifoitumisen perusteella tietämättä onko tämä yksilö ollenkaan sellainen kuin kuvittelet hänen olevan.

Jokaiselle meistä ovat ne omat juuret tärkeitä, jokainen meistä on jonkin verran (tasan varmasti) kulttuuri-identifioitunut - se, että nämä tosiasiat ottaa ajattelussaan huomioon, ei ole rasismia.

Mitä hyötyä tästä rasismin määritelmän laajentamisesta oikein on? Te olette päättäneet, että tietyllä tavalla asiaa ajatteleva henkilö on rasisti ja hän sitten myös sitä on - jos hän kertoo sinulle, ettei hän sitä ole, viis siitä, kyllä hän on. Sinä tiedät sen aina paremmin. Mitä mahdollista hyötyä koet saavuttavasi niputtamalla minutkin rasisti-kastiin? Mikä on paremmin sen onnistuneen leiman lyönnin jälkeen?

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #386 on: June 18, 2012, 21:02:07 »
Mitä hyötyä tästä rasismin määritelmän laajentamisesta oikein on? Te olette päättäneet, että tietyllä tavalla asiaa ajatteleva henkilö on rasisti ja hän sitten myös sitä on - jos hän kertoo sinulle, ettei hän sitä ole, viis siitä, kyllä hän on. Sinä tiedät sen aina paremmin. Mitä mahdollista hyötyä koet saavuttavasi niputtamalla minutkin rasisti-kastiin? Mikä on paremmin sen onnistuneen leiman lyönnin jälkeen?

Mikään ei ole paremmin, kaikki on vain surullisempaa :(

Brandöt

• Guest
« Reply #387 on: June 18, 2012, 21:20:41 »
Mikään ei ole paremmin, kaikki on vain surullisempaa :(

Niin minustakin se olisi surullista. Vakuutan sinulle, että perusteita moiselle leimalle ei ole.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #388 on: June 19, 2012, 13:38:22 »
Quote from: [url=http://todellisuus.org/index.php?topic=57.msg54917#msg54917]Mikael Lönnroth[/url]

EDIT: Harri Mulari ilmoitti, että Karvonen on aiemmin itse yhdistänyt itsensä tuohon nimimerkkiin, joten perutaan sitten tämä.

Enpä sano muuta kuin kiitos Harrille.

(En paljastakaan, keitä ovat annushka, mh ja Jussi O:, tulisi varmaan tupen rapinat)
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Jussi O:

• Guest
« Reply #389 on: June 19, 2012, 15:34:38 »
Viitaten nimim. Taha Islamin viimeaikaisiin aihevalintoihin palstalla pyydän moderointia harkitsemaan sääntökirjan pykälän 13 ulottuvuuksia:
"Kaikki laissa kielletty toiminta ja siihen yllyttäminen tai kehottaminen on kiellettyä. Tällaista toimintaa on kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja syrjintä, joista on säädetty rikoslaissa ja yhdenvertaisuuslaissa. Henkilöön, ihmisryhmään tai kansanryhmään kohdistuviin rasistisiin, uhkaaviin, vihamielisiin, halventaviin tai nöyryyttäviin viesteihin tullaan puuttumaan ankarasti."