Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 131641 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #255 on: August 10, 2011, 16:06:01 »
Mitkä kaverit? En minä ole jaksanut pahemmin naapuriforumia lueskella pariin viikkoon, mitä nyt sen Leinon etusivulle liittämän typerän Daily Mail -lehdestä irroitetun kuvan tulin eilen vilkaisseeksi.

No ne jotka näkevät Breivikin teot vain osana omaa kuvaansa maailmasta islamilaisen ja kristillisen maailman yhteentörmäyttelynä, ja vieläpä todennäköisesti vain siksi että asuvat valtioissa joissa islamistinen terrori on ollut lähempänä omaa arkitodellisuuttaan kuin mitä meillä täällä Suomessa asuvilla. Historioitsija tiedät hyvin, että jos aletaan tulkitsemaan todellisuutta kulkemalla nykyhetkestä taaksepäin saattaa muodostunut kuva poiketa usein virheellisempään suuntaan kuin jos lähdettäsiinkin sieltä tapahtumien alkujuurilta kohti nykyhetkeä. Sama periaate pätee tietysti muuallakin: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tiede-lehti+Koulukirjat+jopa+sata+vuotta+aikaansa+j%C3%A4ljess%C3%A4/1135268403664

Retoriikka tunnetusti vetoaa helposti harhautettaviin yksilöihin, mutta sen takana olevaa vankkaa tarkoitusta ajaa muslimiväestö pois Euroopasta tuskin voi kiistää. Eli olihan se leppeästi perinteiseen rasismiin yhtyneenä aatesuuntauksena olemassa, on itse asiassa edelleenkin.

Sikäli tietysti olet oikeassa, että hommanheimolaisten keskuudessa näyttää olevan musta taas vaihteeksi muodissa. Niin, ja minun puolestani saat ihan rauhassa postittaa niitä sitaatteja, ja tuossa ketjussa missä niitä lainailit niiden voi katsoa liittyneen keskusteluun. Sikäli jos nyt allekirjoittaneen mielipiteellä asiasta on mitään merkitystä, enhän minä tätä palstaa valvo. Teen vain jäsenenä aloitteita, kuten muutkin.

Ei kai sitä kukaan kiistäkään, mutta korpimetsään mennään jos tämä kaikki aletaan nähdä nyt jonain uskontokulttuurien valtakamppailuna, sen sijaan että mentäisiin syvemmälle sinne retoriikan taustalla vaikuttavaan kuvaan itsestä suhteessa kolmannen maailmaan ihmisiin tai omasta peilikuvasta poikkeavan näköisiin ihmisiin. Mitäs se Halla-ahon opettaja sanoikaan oppilaansa ääriajattelusta silloin kaiketi joskus 80-90-luvulla. Opettajalehti 27.3.2009: "Halla-ahon biologian ja maantiedon opettaja kertoi käyneensä tämän kanssa lukioaikoina kiivaita väittelyitä. Antirasistinen opettaja ei ikävä kyllä onnistunut kääntämään oppilaansa päätä."

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #256 on: August 10, 2011, 16:18:34 »
No ne jotka näkevät Breivikin teot vain osana omaa kuvaansa maailmasta islamilaisen ja kristillisen maailman yhteentörmäyttelynä, ja vieläpä todennäköisesti vain siksi että asuvat valtioissa joissa islamistinen terrori on ollut lähempänä omaa arkitodellisuuttaan kuin mitä meillä täällä Suomessa asuvilla.

Tuota, ei minulla ole tietääkseni sellaisia kavereita.

Ei kai sitä kukaan kiistäkään, mutta korpimetsään mennään jos tämä kaikki aletaan nähdä nyt jonain uskontokulttuurien valtakamppailuna, sen sijaan että mentäisiin syvemmälle sinne retoriikan taustalla vaikuttavaan kuvaan itsestä suhteessa kolmannen maailmaan ihmisiin tai omasta peilikuvasta poikkeavan näköisiin ihmisiin.

En minä näe asiaa minään "uskontokulttuurien valtakamppailuna". Minä näen sen eri Euroopan maissa valtaväestön keskuudessa vaikuttavana radikaaliliikkeenä, joka suuntautuu keskuudessamme asuvia vähemmistöjä vastaan, ratsastaen lähinnä yhtä vähemmistöä kohtaan korostetummin tunnetuilla ennakkoluuloilla. Samalla mainitun liikkeen toiminta suuntautuu myös tosiasiassa koko kansakuntaa vastaan.

Mainittu opettaja muuten kuuluu Tietokirjailijain paikallisyhdistykseen täällä Tampereella.

Best,

J. J.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #257 on: August 10, 2011, 16:23:05 »
Ok, erehdyin, mikä ei aivan ensimmäinen kerta ollutkaan.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #258 on: August 10, 2011, 16:41:15 »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #259 on: August 10, 2011, 17:58:02 »
Luulen ymmärtäväni yskän ja pyrin noudattamaan Mularin neuvoa, mutta toisaalta Demonisoudun tapa kirjoittaa ja tuoda luontevasti hommaa jutuissaan esille, on mielestäni ihan cool. Siis, sellainen, jota mm. eilen joviaalisti harjoitin -ja josta Virkamies miehuullisesti huomautti- ei ole cool, koska siihen ei liittynyt mitään omaa pihviä tai selvää juurtumista itse ketjussa käytävään syväpohdintaan.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #260 on: August 11, 2011, 06:55:35 »
En ole koskaan vaatinut kenenkään poistamista foorumilta, mutta nyt sr on eilen väittänyt minun nimittäneen "joskus aikoja sitten" häntä ihmisvihaajaksi ja rasistiksi.

Vaadin sr:n poistamista foorumilta ellei hän suostu todistamaan väitettään. Jos ylläpidolle ei tämä käy, niin tämä on viimeinen viestini tänne.

Asia on helppo tarkistaa hakusanalla "ihmisvihaaja".

Offline Jussi Marttila

• Hero Member
« Reply #261 on: August 11, 2011, 09:38:34 »
En ole koskaan vaatinut kenenkään poistamista foorumilta, mutta nyt sr on eilen väittänyt minun nimittäneen "joskus aikoja sitten" häntä ihmisvihaajaksi ja rasistiksi.

Vaadin sr:n poistamista foorumilta ellei hän suostu todistamaan väitettään. Jos ylläpidolle ei tämä käy, niin tämä on viimeinen viestini tänne.

Hauku vaikka sitä huonoksi postaajaksi niin olette sujut.
Sun bikinipöksyt on seeprannahkaa
Ja eniten inhoat maitorahkaa
Ja sitäkun hiutaleet paakkuuntuu veteen
Ja sitäkun miehelläei ota eteen

Annushka

• Guest
« Reply #262 on: August 11, 2011, 20:43:10 »

Olisikohan tämä asia sovittavissa jotenkin muutenkin kuin dramaattisilla poistumisilla. Sr voisi vaikka pahoitella jos hän on muistanut väärin.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #263 on: August 11, 2011, 20:51:11 »

Olisikohan tämä asia sovittavissa jotenkin muutenkin kuin dramaattisilla poistumisilla. Sr voisi vaikka pahoitella jos hän on muistanut väärin.

Voi olla, että sr:llä kummitteli mielessä tämä ketju, jossa luonnehdin hommalaisuutta yleisemmin, en sr:n persoonaa sinänsä. Kuumalla Perunalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Oh Dearism

• Guest
« Reply #264 on: August 11, 2011, 21:01:42 »

Voi olla, että sr:llä kummitteli mielessä tämä ketju, jossa luonnehdin hommalaisuutta yleisemmin, en sr:n persoonaa sinänsä. Kuumalla Perunalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Kelpaako tämä?

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #265 on: August 11, 2011, 21:36:44 »
Tuossahan operatiivinen sana on "jos". Tuon mukaan Kuuma Peruna pitää sr:ää ihmisvihaajana vain siinä tapauksessa, että sr myöntää näkevänsä ihmiset pelkkinä kustannuksina. Ilmeisesti sr myöntää tämän, loukkaantumisestaan päätellen. Muussa tapauksessa tuosta on turha ottaa hernettä nenään, ellei ole juuri kuvatun kaltainen.

Annushka

• Guest
« Reply #266 on: August 11, 2011, 21:41:28 »
No ei jaksettaisi saivarella. Kyllä Pottu tuossa melko suoraan sanoo asian. Jos sr on siitä ottanut herneen nenään, niin se on aivan ymmärrettävää. Ainakaan sen takia ei sitten ehkä jälkikäteen kannattaisi alkaa draamailemaan tällä tavalla.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #267 on: August 13, 2011, 12:46:02 »

Hohhoijja.

Anna olla viimeinen kerta, kun teet näitä haukotteluita. Jos ei kiinnosta, niin mene muualle. Huomautus.

Koskeeko haukottelukielto kaikkia vai vain minua? En nähnyt sitä foorumin säännöissä.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Harri

• Guest
« Reply #268 on: August 13, 2011, 12:50:55 »

Hohhoijja.

Anna olla viimeinen kerta, kun teet näitä haukotteluita. Jos ei kiinnosta, niin mene muualle. Huomautus.

Koskeeko haukottelukielto kaikkia vai vain minua? En nähnyt sitä foorumin säännöissä.

Voi hyvänen aika... Ties monesko huomautus -- > Varoitus --> Viikon jäähy

Offline TeemuK

• Newbie
  • *
« Reply #269 on: August 13, 2011, 16:28:58 »
Kävikö niin että J. Jalonen veti moderaattorin huomautuksesta johtopäätöksensä ja poisti tunnuksensa? Ja aika monella aktiivilla on bänni päällä. No, nyt ei mene paljon aikaa foorumin seuraamiseen, mikä on positiivista.