Author Topic: Palautetta ylläpidolle  (Read 131302 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timo Anttila

• Guest
Re: Palautetta ylläpidolle
« Reply #300 on: September 28, 2011, 11:41:23 »
Ilahduttavaa nähdä, että ainakin Annushka ja Virkamies ovat palanneet keskuuteemme. Niin, jopa Virkamies. Hiljaiseksi muuten menee, kun emme näemmä osaa tapella kunnolla keskenämme. Miksi Julmuri on vaiti? Jalonen? Timo, viekö Usari kaiken energiasi? Kuuma Peruna? Emmää syyllistä kaipaa, Demonisoidun poleemisia, ajattelemisen aihetta antavia puheenvuoroja kylläkin. Joko Köyry voisi palata, taisteluhelikoptereineen, kaikkineen?

Täällä ollaan. Ei vie. Se on yhä aikamoinen kaatopaikka. Usari siis. Olen viettänyt kissojeni kanssa laatuaikaa.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #301 on: September 28, 2011, 15:16:03 »
Niin, jopa Virkamies.

Tämä inhimillinen lämpö saa minut suorastaan sulamaan.

Niin, no, minulla nyt saattoi olla ei-niin-ylevät syyt tuossa taustalla...
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Brandöt

• Guest
« Reply #302 on: November 18, 2011, 17:52:25 »
Lainaukset ketjusta "Pyhällä maalla..":

Jaahas. Nyt ilkeä antisemiitin virnistys paistaa naamarisi takaa kun kiistät juutalaisten oikeuden itsemäärämiseen.

Jätetääs sitten nämä tällaiset kanssakeskustelijan nimittelyt pois. Eivät edistä keskustelua millään tavalla.

Tämä kysymys aiheuttaa erimielisyyttä, mielestäni ihan perustellusti. Eikö riittäisi, että toteaa tämän erimielisyyden tai vaikka ilmoittaa toisen olevan perustavanlaatuisesti väärässä.

Hyvin sanottu siellä. Lisäisin tähän vielä sellaisen huomion, että suunnilleen kaikki tässä ketjussa esitetty Israel-kritiikki ja paljon muuta vielä sen päälle on jo kauan sitten kuuluisan amerikkalaisen professorin Noam Chomskyn sanomaa ja kirjoittamaa. Jos siis Julmurin mielestä niiden esittäjä on antisemiitti, niin aivan riippumatta siitä, pitävätkö Chomskyn jutut paikkaansa vaiko eivät, Julmurin mielestä hän on siis antisemiitti. Ja hän on siis itse juutalainen.

En nyt sitten lainkaan tiedä tuleeko tämä oikeaan paikkaan vai ei, mutta siirtäkää parempaan osoitteeseen, jos sellainen löytyy.  :)

Mielestäni Harri teki tässä oikean päätöksen puuttua paremmin (sääntöjen vastaiseen) henkilökohtaisuuksiin menemiseen, olisin tosin toivonut tälläistä otetta moderaattoreilta jo aikaisemmin. Henkilökohtaisuuksiin tässä on nimittäin menty useasti viime aikoina, ja olen itsekin ihmetellyt sitä, että onko se foorumilla sallittua käytöstä kanssakeskustelijaa kohtaan. Henkilökohtaisuuksilla tarkoitan tässä siis suoraa "sinä olet sellainen ja tälläinen" -juttua, haukkumista hommabotiksi, rasistiksi, natsiksi, antisemitistiksi (joka on eräänlainen "rasisti" juutalaisia kohtaan) jne. Minusta kyseenalaisia ovat myös nämä "yrität valkopestä.." jutut, koska lähes tulkoon mistä vaan voidaan näin sanoa, jos sille tielle lähdetään (tai haukkua em. haukkumanimillä myös).

Mielestäni tämä kirkastui oikein hyvin "Pyhällä maalla, hiekkalaatikkoleikki vanhatestamentilliseen henkeen" -ketjussa - toinen osapuoli katsoo oikeudekseen haukkua toista ja on ikäänkuin korottanut itsensä jo valmiiksi istumaan on the moral high horse, eikä sieltä käsin enää näe, että tarkoitus olisi keskustella asiatasolla itse asiasta ilman, että kumpikaan on lähtökohtaisesti se keskustelun pahis tai hyvis.

Tämä on mielestäni juuri Se Seikka, joka usein vaivaa maahanmuuttokeskusteluakin. Otin tämän ko. ketjun lukemisen varsin opettavaisena kokemuksena, ja olen iloinen, että jatkossa tähän keskustelulinjaan ja tyyliin ollaan kiinnittämässä parempaa huomiota.  :) (Sinänsä moderaattorien tyyli ojentaa tällä foorumilla on mielestäni hyvällä tavalla pehmeä ja tasapuolisuuteen pyrkivä - pointsit siitä).
« Last Edit: November 18, 2011, 17:54:00 by Brandöt »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #303 on: November 18, 2011, 21:47:09 »
Mielestäni tämä kirkastui oikein hyvin "Pyhällä maalla, hiekkalaatikkoleikki vanhatestamentilliseen henkeen" -ketjussa - toinen osapuoli katsoo oikeudekseen haukkua toista ja on ikäänkuin korottanut itsensä jo valmiiksi istumaan on the moral high horse, eikä sieltä käsin enää näe, että tarkoitus olisi keskustella asiatasolla itse asiasta ilman, että kumpikaan on lähtökohtaisesti se keskustelun pahis tai hyvis.

Harrin moderoinnista minulla ei ole mitään valittamista. Parasta AAA-luokkaa.

Rouvan kannattaisi ymmärtää, että tämä on todella harvinainen nettipalsta nykypäivänä, koska rasistit ja maahanmuuttokriitikot eivät hallitse ilmatilaa evankeliumillaan. Mikäli asia minusta riippuu, näin tulee olemaan myös jatkossa. Ihmettelen kuitenkin kannanottoa moraalista kun eräänkin kirjoittajan koko anti on ollut vain närkästystä siitä, että kaikki muut eivät ehkä halua elää hänen konservatiiviseksi kokemansa moraalin mukaisesti.

Rouvan olisi ehkä hyvä kysyä itseltään miksi hän kokee niin kovan tarpeen julistaa Halla-ahon evankeliumia ja selitellä sitä parhain päin siihen nuivasti keskimäärin suhtautuville ihmisille? Ajatteleeko hän ehkä, että kyllä hekin vielä näkevät valon kunhan vain asian heille tarpeellisin krumeluurein käärittynä esittää? Takana väijyvät kuitenkin tällaiset tyypit : http://todellisuus.org/index.php?topic=431.msg41291#msg41291

« Last Edit: November 18, 2011, 22:01:46 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Jussi O:

• Guest
« Reply #304 on: November 18, 2011, 22:04:34 »
Brandöt, on myös niin, että sinä olet nyt tullut tähän keskusteluun mukaan - ainakin tällä palstalla - vasta hiljan, etkä ilmeisesti hahmota sitä, että monet meistä ovat vuosia* seuranneet tätä keskustelua, ottaneet siihen osaa (jotkut alkujaan jopa toiselta puolelta) ja ovat käyneet läpi "maahanmuuttokriittisten" parista tulevat argumentit kymmeniä kertoja.

Silloin ei jaksa suhtautua jokaiseen uuteen virrenveisaajaan sillä asenteella, että keskustelussa lähdettäisiin ikään kuin puhtaalta pöydältä. Eikä ole syytäkään. Pikemminkin on syytä pyytää uutta keskustelijaa tiedostamaan tässä se, että se keskustelupositio, johon hän argumenteillaan esimerkiksi maahanmuuttajien tuoman erilaisuuden uhasta asettuu, on jo ollut aiemmin käytössä.

Sinä, kuten minä, otat väistämättä (maahanmuutto)poliittisen position tässä keskustelussa. Pöytä ei siis ole puhdas, vaan se on ollut katettu jo kauan ja monta kertaa.

Toki voidaan sitten aina miettiä, vaihtuiko kattaus uuden keskustelijan pöytään tullessa joiltain osin. Mutta - anteeksi nyt - on hieman naiviia peräänkuuluttaa sitä, että henkilön poliittisesta positiosta ei saisi tehdä päätelmiä tämän argumentaation perusteella.

Minustakin Harri moderoi hyvin.

*) Ellei jo 1980-luvulta - jolloin aihepiiri taisi ensimmäistä kertaa suuremmin nousta esiin (joskin paljon pienemmässä mittakaavassa)?
« Last Edit: November 18, 2011, 22:09:22 by Jussi O: »

Brandöt

• Guest
« Reply #305 on: November 18, 2011, 22:40:39 »

Harrin moderoinnista minulla ei ole mitään valittamista. Parasta AAA-luokkaa.

Rouvan kannattaisi ymmärtää, että tämä on todella harvinainen nettipalsta nykypäivänä, koska rasistit ja maahanmuuttokriitikot eivät hallitse ilmatilaa evankeliumillaan. Mikäli asia minusta riippuu, näin tulee olemaan myös jatkossa. Ihmettelen kuitenkin kannanottoa moraalista kun eräänkin kirjoittajan koko anti on ollut vain närkästystä siitä, että kaikki muut eivät ehkä halua elää hänen konservatiiviseksi kokemansa moraalin mukaisesti.

Rouvan olisi ehkä hyvä kysyä itseltään miksi hän kokee niin kovan tarpeen julistaa Halla-ahon evankeliumia ja selitellä sitä parhain päin siihen nuivasti keskimäärin suhtautuville ihmisille? Ajatteleeko hän ehkä, että kyllä hekin vielä näkevät valon kunhan vain asian heille tarpeellisin krumeluurein käärittynä esittää? Takana väijyvät kuitenkin tällaiset tyypit : http://todellisuus.org/index.php?topic=431.msg41291#msg41291

Minäkin totesin olevani varsin tyytyväinen Harrin vetämään linjaukseen ja sääntömuistutukseen.

Miksi koet, Julmuri, tässäkin vielä tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin? Minua ei ole tarvetta rouvitella, etkä sinä edelleenkään voi tietää perimmäisiä syitä siihen miksi täällä kirjoittelen. En ole täällä "veisaamassa virttä", "lukemassa teille evankeliumia" tai käännyttämässä teitä yhtään mihinkään - se ei ole se, mitä haluan. Keskustelu (asiallinen keskustelu) on sitä mitä minä haluan. Sinä et tunnu uskovan tätä, mietin sitä miksi näin on. Ehkä olet todellakin jo päättänyt etukäteen, että olen vihollinen ja kohtelet minua sen ennakko-olettamuksesi mukaisesti:

Quote from: Julmuri
Rouvan kannattaisi ymmärtää, että tämä on todella harvinainen nettipalsta nykypäivänä, koska rasistit ja maahanmuuttokriitikot eivät hallitse ilmatilaa evankeliumillaan. Mikäli asia minusta riippuu, näin tulee olemaan myös jatkossa

Millä tavalla tämä ennakkoasetelma eroaa rasismista? Tiedät minusta joitakin avainasioita (uskossa, konservatiivi, nuiva) ja vedät siitä tyystin omat johtopäätelmäsi, joita et suostu tarkastelemaan edes sen jälkeen kun sinulle sivukaupalla kerron päinvastaista. Mieti nyt vähän mitä oikeasti on tapahtunut, ja mikä on kautta linjan ollut sitä ihan omaa kuvitelmaasi.

Harri

• Guest
« Reply #306 on: November 18, 2011, 22:50:44 »
Kiitokset kehuista. Aina tällainen harrastustoiminta on mielekkäämpää, kun saa hyvää palautetta.

Jos koette toisten kirjoittelun liian henkilökohtaisuuksiin meneviksi, niin saa sitä ilmoitusnappiakin painaa. Kaikkeen ei aina tajua reagoida. Kirjoittajiin kyllä voi uskoakseni luottaa siten, että tästä ei aiheudu mitään kantelupukkikerhoa. Saadaan vain ehkä helpommin karsittua ylilyöntejä.

Jussi O:

• Guest
« Reply #307 on: November 18, 2011, 22:57:23 »
Brandöt, Julmuri varmasti kommentoi itse, mutta vastaanpa tähän väliin: se, että tällä palstalla ei haluta antaa ilmatilan hallintaa ns. maahanmuuttokriittiselle puhetavalla, eroaa rasismista sillä tavalla, että
- poliittisten lausuntojen arvosteleminen ei ole syrjintää rodullistetun eli kansanryhmän ulkonäköön liitetyn piirteen perusteella;
- ns. maahanmuuttokriittisiä lausuntoja esittävät eivät ole etninen kansanryhmä, vaan poliittisen kannan ottavia ihmisiä.

Onko tässä jotain epäselvää?

Offline sr

• Hero Member
« Reply #308 on: November 18, 2011, 23:00:29 »
Brandöt, on myös niin, että sinä olet nyt tullut tähän keskusteluun mukaan - ainakin tällä palstalla - vasta hiljan, etkä ilmeisesti hahmota sitä, että monet meistä ovat vuosia* seuranneet tätä keskustelua, ottaneet siihen osaa (jotkut alkujaan jopa toiselta puolelta) ja ovat käyneet läpi "maahanmuuttokriittisten" parista tulevat argumentit kymmeniä kertoja.

Silloin ei jaksa suhtautua jokaiseen uuteen virrenveisaajaan sillä asenteella, että keskustelussa lähdettäisiin ikään kuin puhtaalta pöydältä. Eikä ole syytäkään. Pikemminkin on syytä pyytää uutta keskustelijaa tiedostamaan tässä se, että se keskustelupositio, johon hän argumenteillaan esimerkiksi maahanmuuttajien tuoman erilaisuuden uhasta asettuu, on jo ollut aiemmin käytössä.

Minusta Brandöt'n yllä oleva kommentti koski sitä, miten Julmuri ja Vongoethe jakelivat antisemitistileimoja ympäriinsä kaikille, jotka suvaitsivat esittää kritiikkiä Israelin toiminnasta, eikä niinkään siihen, miten maahanmuuttokriittisiin suhtaudutaan.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Jussi O:

• Guest
« Reply #309 on: November 18, 2011, 23:11:07 »
Minusta näytti siltä, että tuo keskustelu oli hänen kommentissaan esimerkki, jonka kautta hänelle "kirkastui" foorumilla yleinen toimintatapa. Mutta samapa tuo, kuittaan itseni ulos tästä.

Brandöt

• Guest
« Reply #310 on: November 18, 2011, 23:42:42 »
Quote from: Jussi O
se, että tällä palstalla ei haluta antaa ilmatilan hallintaa ns. maahanmuuttokriittiselle puhetavalla..

Sen suhteen voitte olla ihan rauhassa, en pyri hallitsemaan "ilmatilaa" täällä ja olen viihtynyt oikein hyvin luomassanne ilmapiirissä. Täällä on (pääsääntöisesti - muutamaa keskustelijaa lukuunottamatta) hyvä henki keskustella, arvostan sitä korkealle enkä tahdo muuttaa siinä mitään.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #311 on: November 18, 2011, 23:52:40 »
Brandöt, Julmuri varmasti kommentoi itse, mutta vastaanpa tähän väliin: se, että tällä palstalla ei haluta antaa ilmatilan hallintaa ns. maahanmuuttokriittiselle puhetavalla, eroaa rasismista sillä tavalla, että
- poliittisten lausuntojen arvosteleminen ei ole syrjintää rodullistetun eli kansanryhmän ulkonäköön liitetyn piirteen perusteella;
- ns. maahanmuuttokriittisiä lausuntoja esittävät eivät ole etninen kansanryhmä, vaan poliittisen kannan ottavia ihmisiä.

Onko tässä jotain epäselvää?

Voin sen ilmaista myös omalla rasismikäsitteistölläni, johon myös politiikka sisältyy :)

Se ei ole "rasismia" mikäli ei kielletä kirjoittaminen henkilön oletetun ryhmäjäsenyyden ("maahanmuuttokriittikko") oletetun yleistetyn ominaisuuden ("maahanmuuttokriittinen puhetapa") perusteella vaan kiellot perustuvat (ei-rasistisiin) sääntöihin, jotka asettavat ehtoja ei ryhmäyleistysten vaan tekstin sisällön perusteella.

"Maahanmuuttokriittinen puhetapa" ei tässä varsinaisesti tarkoita, että sellaista samanlaista tulisi aina ja kaikilta maahanmuuttokriitikoilta vaan kenen tahansa sellaista tiettyä puhetapaa, joka ei ole totuuteen pyrkivää vaan lähinnä hieman epätieteellistä ja täynnä klassisia argumentointivirheitä ja epäolennaisuuksia, kehää kiertävää, turhauttavaa, kuluttavaa, jne :-)
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #312 on: November 19, 2011, 00:28:07 »
Miksi koet, Julmuri, tässäkin vielä tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin?

Minun on hyvin vaikea kirjoittaa tähän mitään. Keskustelija, joka päättää keskusteluketjusta, johon ei ole edes osallistunut, kaivaa esimerkin minun väittelystäni sr:n kanssa ja sitten esittää vuodatuksen siihen perään? Tämä keskustelija siis syyttää nyt minua henkilökohtaisuuksista kun on ensin kirjoittanut ylläpidolle valitusviestin minusta?

Minua ei ole tarvetta rouvitella, etkä sinä edelleenkään voi tietää perimmäisiä syitä siihen miksi täällä kirjoittelen. En ole täällä "veisaamassa virttä", "lukemassa teille evankeliumia" tai käännyttämässä teitä yhtään mihinkään - se ei ole se, mitä haluan. Keskustelu (asiallinen keskustelu) on sitä mitä minä haluan.

Minä haluaisin kyllä kovasti tietää, mitä sinä ajattelit tällä "keskustelulla" saavuttavasi? Mihin sen pitäisi johtaa? Mikä tämän "asiallisen keskustelun" funktio on? Jotkin monikulttuurin ongelmat tuntuvat aika kärpäsenpaskalta siihen verrattuna, että ihmisvihamieliset poliittiset ulostulot tuntuvat räjähtäneen käsiin.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Jussi O:

• Guest
« Reply #313 on: November 19, 2011, 00:50:13 »
Kansalaismielipiteenä ilmaisen, että ehkäpä B. voisi lopettaa keskustelun kuin keskustelun kääntämisen siihen, kuinka muut "menevät henkilökohtaisuuksiin" ja lukevat hänet "pahikseksi". Semminkin kun semmoinen itkuvirsi huomauttelu itsessään on puheen kääntämistä henkilökohtaisuuksiin eli muiden syyllistämistä ja heidän kommenttiensa asiasisällön ohittamista.

Eikä henkilökohtaisuuksiin menemättömyyttä auta myöskään poliittisten asioiden jatkuva perustelu oman henkilöhistorian kautta, sillä muut eivät voi vastata tällaisiin kommentteihin mitenkään viittaamatta hänen henkilöönsä ja henkilökohtaisen kokemuksen näkökulmarajallisuuteen - jonka B. sitten taas tuntuu kokevan hänen henkilönsä arvostelemiseksi jne.

Laitetaanpa tähän brandöläiseen tapaan vielä pari hymiötä.  ;) ::) :P :)
« Last Edit: November 19, 2011, 00:54:11 by Jussi O: »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #314 on: November 19, 2011, 01:53:52 »
Kansalaismielipiteenä ilmaisen, että ehkäpä B. voisi lopettaa keskustelun kuin keskustelun kääntämisen siihen, kuinka muut "menevät henkilökohtaisuuksiin" ja lukevat hänet "pahikseksi". Semminkin kun semmoinen itkuvirsi huomauttelu itsessään on puheen kääntämistä henkilökohtaisuuksiin eli muiden syyllistämistä ja heidän kommenttiensa asiasisällön ohittamista.

Etenkin kun ko. henkilö on tätä mieltä:
miten nimenomaan maahanmuuton puolesta puhuvia ja ylistäviä kommentteja satelee juuri sen kaltaisten henkilöiden suusta, joilla ei ole todellista arjen kosketuspintaa mihinkään ongelmiin.

Sitten hän vielä kiisti, että olisi väittänyt koskaan mitään tällaista kun puhui asiasta uudelleen.