Author Topic: Kansanvallan juhlapäivä  (Read 9848 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
Re: Kansanvallan juhlapäivä
« Reply #30 on: April 17, 2011, 20:39:26 »
Demarit voittaa, varma tieto. Kokoomus tippuu.

Perssut hieman huolettaa, mutta jos ovat olleetkin uber-innokkaita ennakkoon?

RKP:kin muistaakseni nousee aina normaalilukemaansa vasta kun ne ruotsalaiset saaristot on koluttu, eli vasta illan lopulla.

Hiuli hei, huoltanyt ei, merimies näin käy merta päin.  Jumankauta soikoon, eihän tää oo vieläkään kylmää.
« Last Edit: April 17, 2011, 20:40:59 by Demonisoitu »

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #31 on: April 17, 2011, 20:45:25 »
PS on jo nyt yli tuplannut viime vaalien äänimäärän. Ei tässä mitään valtavaa romahdusta tapahdu, voi muutama paikka mennä, mutta ei alle 14% millään PS tipu.
Ennemmin kisa demareiden kanssa 2. sijasta on tiukka.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #32 on: April 17, 2011, 20:45:50 »
Ei minusta ainakaan tämän tuloksen jäädessä voimaan. Ei kai ne nyt soinilaisia hallitukseen ota, ellei ole pakko ja nyt 13 paikkaa puuttuu enemmistöstä KOK + SDP yhdistelmältä. Tuolla tuloksella mitään pakkoa ei ole vaan tuo on helposti paikattavissa muilla.

C'mon, siellä on menossa Hirvisaari ja Tossavainen kansanedustajiksi! Minähän siis haluan tämän eduskuntaryhmän hallitusvastuuseen. Tämä lupaa poliittisen satiirin ehdotonta kultakautta seuraavaksi neljäksi vuodeksi!

Sinun alallasi on tietysti ehkä hieman vähemmän merkityksellistä miten Suomen talous kehittyy seuraavan neljän vuoden aikana, mutta minulla ei ole ns. varaa syöksykierteeseen vaikka siinä olisi millaista poliittista satiiria luvassa.

Jälkimmäinen mainitsemistasi herroistahan kuului siihen epäisänmaallisten lampaiden joukkoon, jonka mielestä Suomen pitää heti antautua sodassa ja pettää liittolaisensa kun sattui yksi kaatunut tulemaan. Ensimmäinen taas on siitä hieman huvittava, että hänen kotipaikkakuntansa tunnen joten kuten ja voisin melkein mennä vannomaan, etten ole ainuttakaan muslimia siellä nähnyt. En tiedä, ehkä jollain on joku tuontivaimo, mutta muuten Asikkalan taivaanrantaa hallitsevat minareetit eivät ehkä kuulu todennäköisimpiin skenaarioihin.

Itse kun asuu tässä Hgin islamkeskuksen vieressä, jossa kokoontuu nimenomaan se konservatiivisempi porukka ja muutenkin heikäläisiä aika paljon katukuvassa näkyy antaa minusta minulle oikeuden sanoa, että islam tosiaan näkyy arkielämässäni, mutta että oikein Asikkalassa?
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #33 on: April 17, 2011, 20:49:54 »
Itse kun asuu tässä Hgin islamkeskuksen vieressä, jossa kokoontuu nimenomaan se konservatiivisempi porukka ja muutenkin heikäläisiä aika paljon katukuvassa näkyy antaa minusta minulle oikeuden sanoa, että islam tosiaan näkyy arkielämässäni, mutta että oikein Asikkalassa?

Jaa niin en olekaan muistanut kertoa että naapuriini muutti viime kesänä muslimipariskunta. Ehkä unohduskin jotain kertoo.

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #34 on: April 17, 2011, 20:56:36 »
Hieman käy sääliksi vihreiden tilanne.
Nyt kun vaikuttaa, että 15 kansanedustajaa vaihtuu 8:aan näissä vaaleissa. Puolue palaa takaisin pikku puolueeksi, jos tämä toteutuu.

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #35 on: April 17, 2011, 21:01:22 »
KOK    18,9    43    263 781    -3,4    -7    -353 060    -4,6    -335 367
SDP    18,8    42    263 475    -2,6    -3    -330 719    -2,4    -278 647
PS    18,8    38    263 372    +14,8    +33    +151 116    +13,4    +125 614
KESK    18,8    38    263 242    -4,3    -13    -377 186    -1,3    -249 958

Voiko tiukemmaksi mennä kisa!!!
Loisto viihdettä.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #36 on: April 17, 2011, 21:04:19 »
Sinun alallasi on tietysti ehkä hieman vähemmän merkityksellistä miten Suomen talous kehittyy seuraavan neljän vuoden aikana, mutta minulla ei ole ns. varaa syöksykierteeseen vaikka siinä olisi millaista poliittista satiiria luvassa.

No myönnettäköön, että minulla on hieman sairas huumorintaju. Mainituista yksilöistä olen kyllä kanssasi varsin tarkoin samaa mieltä, mutta osaksi siksi heidän nousemisensa valokeilaan tuntuukin niin kutkuttavalta.

Yleisradion toimittaja lähestyi Arhinmäkeä tiedustellen, miltä vaalitappio tuntuu. Tämä on kyllä mielestäni hyvin pehmeä lasku, enkä usko että Arhinmäki itse mieltää asemaansa paalupaikalla neljän suuren jälkeen miksikään tappioksi. Tällä hetkellä näyttää muutenkin aika kiinnostavalta. Sosialidemokraatit hengittävät yhä Kokoomuksen niskaan, eikä tuo Perussuomalaisten etumatka Keskustaankaan ole mitenkään kiveen hakattu.

Hommahtaneista kun oli ketjussa puhe, niin näyttäisi käyneen niin, että vastoin odotuksia Soini ei vetäissyt Uudeltamaalta yhtään ainutta heistä mukaansa. Edes kärkkymässä ei ole Uudellamaalla ensimmäistäkään nuivaa naamaa. Samaten myös Kymen suunnassa näyttäisi sisulaissiipi jääneen vaille edustajia, mikä on yllättävää. Muualla maassa läpimenneet kasvot olivatkin Pirkanmaata lukuunottamatta paljolti odotettavissa.

Nasima Razmyarin suoriutuminen varasijalta eduskuntaan olisi kyllä mainio juttu.

Päivitys: Nyt meni kiperäksi. Neljä suurta ovat käytännössä prosenttimääriltään tasoissa 18,8% lukemilla, Kokoomuksen johtaessa muita vain prosentin kymmenyksellä.

Best,

J. J.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #37 on: April 17, 2011, 21:15:35 »
Tuo Kymen natiaisten surkea tilanne on todella yllättävä(!), vastaavasti Varsinais-Suomessa "mamumiehille ulkonaliikkumiskielto"-Lohela menossa läpi mikä sekin tavallaan yllättävää. Kike Elomaan vaalimainokset - joita muuten oli levitelty lastertarhojen aitoihin sun muualle - oli muutamassa paikkaa sotkettu syystä tai toisesta SVL:n tarroilla, mutta aika moinen potti hänelle jokatapauksessa.

Fartbarde läpi  ::)

Näittekö Packalénin haastattelun, mieshän on aivan täysi dummy.

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #38 on: April 17, 2011, 21:17:57 »
Huh,  Kärkipaikka Ps:llä.

Ei voi nousta 1.
Ei voi olla suurin puolue.....

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #39 on: April 17, 2011, 21:23:07 »
Huh,  Kärkipaikka Ps:llä.

Ei voi nousta 1.
Ei voi olla suurin puolue.....

Relax, siellä on kuulemma Satakunta vielä osittain laskematta. Persujen lukema tulee siis nousemaan vielä tuostakin jonkun verran.

Päivitys: Sanoinhan minä, Yleisradion ennusteen mukaan Kokoomuksella olisi vain yhden vaivaisen paikan etumatka Persuihin ja Demareihin.

Best,

J. J.
« Last Edit: April 17, 2011, 21:28:11 by Jussi Jalonen »

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #40 on: April 17, 2011, 21:27:02 »
Ennusteen mukaan tasapeli!
Aikamoista.

Onneksi suomalaisia ei kiinnosta persujen politiikka, eikä maahanmuutto
autoveroa enempää.
« Last Edit: April 17, 2011, 21:31:44 by Kellottaja »

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #41 on: April 17, 2011, 21:31:00 »
Kiviniemi käärii jo hihojaan, mikä lupaa ärhäkkää oppositiopolitiikkaa neljän seuraavan vuoden aikana.

Best,

J. J.

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #42 on: April 17, 2011, 21:37:20 »
Uudellamaalla PS:llä on mennyt ihan kohtuullisesti. Ennusteen mukaan vain 8 paikkaa uudessa Eduskunnassa.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #43 on: April 17, 2011, 21:50:09 »

No myönnettäköön, että minulla on hieman sairas huumorintaju. Mainituista yksilöistä olen kyllä kanssasi varsin tarkoin samaa mieltä, mutta osaksi siksi heidän nousemisensa valokeilaan tuntuukin niin kutkuttavalta.

Joo. Mutta kun lukee sitä vaaliohjelmaa niin keksin aikamoisia asioita, joita Suomessakin voi tapahtua sen perusteella. Miksipä he eivät toteuttaisi sitä mikäli päätyvät suurimmaksi puolueeksi? Jos eivät ole suurin, joutuvat he neuvottelemaan paikoista ja tuho ei välttämättä ole niin järkyttävä.

Nasima Razmyarin suoriutuminen varasijalta eduskuntaan olisi kyllä mainio juttu.

Siinä on muuten tiukka gimma. Fiksu, sanavalmis sekä ainakin mun makuun todella hyvännäköinen.

Ikävä kyllä tuo sinipunapersut ennusteesi vaikuttaa nyt todelliselta kun Urpilainen jo julisti PS:n hallituspuolueeksi ja Kataisellekin oli kyse ainoastaan "neuvottelukysymyksistä minkä tahansa puolueen  kohdalla", mikä oikeastaan selkokielellä tarkoittaa ihan samaa. Se lienee siis selvää, että PS on tulevaisuudessa hallituspuolue eikä kumppaneiksi oikein voi kuvitella muita kuin demarit ja Kokoomus molemmat. En usko, että Katainenkaan haluaa hallitukseen, jossa vahvana puolueena heidän lisäkseen olisi pelkkä PS.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #44 on: April 17, 2011, 21:53:51 »
Hitto.

Mun suosikki mamuehdokkaat ovat ennusteen mukaan jäämässä ulkopuolelle.

22.    Hetemaj, Fatbardhe    Uusi    KOK         lähellä valintaa
23.    Razmyar, Nasima    Uusi    SDP         lähellä valintaa