Author Topic: Soinicausti  (Read 10896 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi Jalonen

• Guest
Re: Soinicausti
« Reply #45 on: April 16, 2011, 00:07:27 »
Kyse oli täsmälleen siitä, mitä täällä on jo moneen kertaan sanottu: Suomen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikka on toiminut hallinnollisin päätöksin, reagoiden kulloisinkiin tapahtumiin. Ei minkään kansalaiskeskustelun tai ruohonjuuritason protestin siivittämänä.

Oletko sitä mieltä ettei PS:n kannatusnousullakaan ole ollut mitään tekemistä asian kanssa?

Se olisikin kiinnostavaa jos näin olisi, kun pitää mielessä että hallintovaliokunnan ja hallituksen tekemät kiristykset turvapaikkapolitiikkaan toimeenpantiin jo ennen Perussuomalaisten kannatuksen rajuinta kasvua. Heinäkuussa 2010 oli puolueen kannatus vielä käytännössä tasoissa Vihreiden kanssa, ja varsinainen kymmenen prosentin vallin murtaminen tapahtui vasta alkusyksystä.

Eli kyllä vain, olen sitä mieltä. Sen lisäksi olen sitä mieltä - enkä muuten ole ainoa - että Perussuomalaisten kannatuksen kasvamisella on ollut varsin vähän mitään tekemistä turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan kanssa. Tästä on käypänä osoituksena se, että Perussuomalaisten kannatus on kohonnut voimakkaasti myös niillä alueilla, missä moiset asiat eivät ole millään tavoin tutkalla.

Best,

J. J.

Offline J.P.R

• Full Member
« Reply #46 on: April 16, 2011, 00:53:48 »
Kyse oli täsmälleen siitä, mitä täällä on jo moneen kertaan sanottu: Suomen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikka on toiminut hallinnollisin päätöksin, reagoiden kulloisinkiin tapahtumiin. Ei minkään kansalaiskeskustelun tai ruohonjuuritason protestin siivittämänä.

Oletko sitä mieltä ettei PS:n kannatusnousullakaan ole ollut mitään tekemistä asian kanssa?

Se olisikin kiinnostavaa jos näin olisi, kun pitää mielessä että hallintovaliokunnan ja hallituksen tekemät kiristykset turvapaikkapolitiikkaan toimeenpantiin jo ennen Perussuomalaisten kannatuksen rajuinta kasvua. Heinäkuussa 2010 oli puolueen kannatus vielä käytännössä tasoissa Vihreiden kanssa, ja varsinainen kymmenen prosentin vallin murtaminen tapahtui vasta alkusyksystä.

[Eli kyllä vain, olen sitä mieltä. Sen lisäksi olen sitä mieltä - enkä muuten ole ainoa - että Perussuomalaisten kannatuksen kasvamisella on ollut varsin vähän mitään tekemistä turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan kanssa. Tästä on käypänä osoituksena se, että Perussuomalaisten kannatus on kohonnut voimakkaasti myös niillä alueilla, missä moiset asiat eivät ole millään tavoin tutkalla.

Best,

J. J.

Lihavoidusta osasta olen täysin samaa mieltä. Jossakin arveltiin maahanmuuttokysymyksen ansioksi 10% nykykannatuksesta. Se on mielestäni ehkä aavistuksen alakanttiin mutta niillä nurkilla kuitenkin. Kannattaa kuitenkin muistaa että ylivoimainen enemmistö PS:n äänestäjistä haluaa kuitenkin myös tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa vaikka äänestävätkin puoluetta ensisijaisesti jonkin muun syyn takia.
« Last Edit: April 16, 2011, 00:55:31 by J.P.R »

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #47 on: April 16, 2011, 09:14:59 »
Mielestäni PS:n kannatusarvailuissa tehdään eräs perustavanlaatuinen virhe...

Nääs on tilastoa, että yli 90 % heistä ovat tyytymättömiä mamupolitiikkaan, mutta ei ole tilastoa eikä tietoa onko tämä ollut ainoa kynnyskysymys tai edes ollenkaan tai prioriteetti ylipäätään...
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Harri

• Guest
« Reply #48 on: April 16, 2011, 10:28:11 »
Mielestäni PS:n kannatusarvailuissa tehdään eräs perustavanlaatuinen virhe...

Nääs on tilastoa, että yli 90 % heistä ovat tyytymättömiä mamupolitiikkaan, mutta ei ole tilastoa eikä tietoa onko tämä ollut ainoa kynnyskysymys tai edes ollenkaan tai prioriteetti ylipäätään...

Kentällä ei ole yhtä kieli keskellä suuta, vaan asiat sanotaan niinku ne on. Persujen  kannatuksesta paljon tulee rasistiöyhöiltä tai ihan vain ylipäätään suvaitsevaisuusvajeisilta ihmisiltä.

Quote from: Helsingin Sanomat

"Minä olen lihaa syövä homofobinen suomalainen mies, joka ei halua muukalaisia Suomeen."

Keltaiseen purjehdustakkiin sonnustautunut mies kertoo perussuomalaisten vaalimökin edessä, miksi hän aikoo äänestää perussuomalaisten ehdokasta Maria Lohelaa.

"Ei kaikki [puolueet] voi olla keskellä eikä kaikkea voi suvaita", mies jatkaa.

www.hs.fi/juttusarja/vaalipiiri/artikkeli/Turussa+odotetaan+mullistusta/1135264988434

Tietysti se oikeasti suvaitsevaisuusvajeinen ihminen olen minä, kun kehtaan paheksua tota meininkiä. Sananvapauttakin yritän rajauttaa postaamalla tällaisia huomioita.

Annushka

• Guest
« Reply #49 on: April 16, 2011, 18:57:55 »
Tietysti se oikeasti suvaitsevaisuusvajeinen ihminen olen minä, kun kehtaan paheksua tota meininkiä. Sananvapauttakin yritän rajauttaa postaamalla tällaisia huomioita.

Sinunlaisiasi vastaan ollaan onneksi jo ruvettu toimimaan: http://www.adressit.com/sananvapauden_vastustajat

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #50 on: April 16, 2011, 23:01:03 »
Katsokaa "impivaarin" video: http://www.youtube.com/watch?v=W8WIB18rFjo

Jokusen minuutin pidin sitä tavanomaisena raavaan nassumiehen tunteisiin vetoavana teoksena - sade piiskaa kovia kokenutta soturia, asiattomia hyökkäyksiä puolelta jos toiselta, ahdistelua, häpäisyä, vain krisseli-taqiyya miehen suojana - kunnes loppua kohden ymmärtää kuinka nerokasta vastapropagandaa se todellisuudessa olikin.

5% lisää viinaa bensiiniin ja hompanssit ovat myytyjä. Suurin osa tuntuu olevan valmiita hyväksymään kyselemättä pääministeriksi fundamentalistisen karvanenäimaamin jonka mielestä tyttärensä raiskaajan solurykelmällä on oikeus elämään, siis kunhan vaan se saamarin etanolipitoisuus saadaan laskettua takaisin siihen entiseen hyvän ajan lukemaan.

Oikein perssuilun ydin. Muiden ihmisten tunteilla, muiden ihmisten elämän ja kuoleman kysymyksillä ei ole mitään väliä kunhan vaan saadaan pysäytettyä nämä tietyt piirteet jotka ollaan huomattu lähiympäristössä hiljattain muuttuneen, kuten jäteveden käsittely, ajoneuvovero, salamiviipaleiden määrän poikkeamat Lidlin pizzassa yms. koko yhteiskuntaan kalvavat prioriteettikysymykset.

Tarvittaisiin ehkä akuuteimmin kymmenentuhatta mielenterveyshoitajaa kaivamaan tältä raivoisalta lynkkausporukalta tuon defensiivisyyden ja tunteettomuuden todellinen lähde. Jonka jälkeen tarvittaisiin valtaan joku taho joka olisi valmis hoitamaan tuon lähteen pois päiviltä. Ei se raivo tule laantumaan etanoliprosenttia rukkaamalla.

Outo Lintu

• Guest
« Reply #51 on: April 17, 2011, 02:08:17 »
Wikipediassa, espanjalaisessa versiossa sanotaan Perussuomalaisten olevan äärioikeistolainen puolue:

http://es.wikipedia.org/wiki/Verdaderos_Finlandeses

"Verdaderos Finlandeses (en finés: Perussuomalaiset, sueco: Sannfinländarna) es un partido pol­tico de extrema derecha de Finlandia, creado en 1995 tras la disoluci³n del Partido Rural de Finlandia."