Author Topic: Metakeskustelua  (Read 334332 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kourumies

• Hero Member
Re: Mitä voi sanoa
« Reply #2715 on: June 16, 2012, 16:19:37 »
Ei helvetti. Näemmä asetukseni sentyyppiset että lähettämäni viestit eivät tallennu (olen varmaankin sähläävin tuntemani IT-duunari...). Pallo sulle Köyry, laita vaan kursailematta tähän jonon jatkoksi se viestini sinulle sensuroimatta jos se puoleltasi sopii, muistaakseni en siinä sinun hlöäsi käsitellyt soveltumattomilta osin, lähinnä itseäni. Julkaisu on vapaa.

Näin teemme.

Moikka! En tiedä mitä propagandataistelua sinua kohtaan on kaikenkaikkiaan käyty mutta minusta tuntuu että tässä vaiheessa on syytä mainita yhdestä asiasta.

Mun mielestäni tuo kriitikkoryhmä on itseohjautuva, siellä ei edes pysty olemaan mitään "puppet master" tyyppistä kaveria joka voisi jakaa tarkkoja ohjeita, lähinnä kyse on mielipidevaikuttamisesta.

Yksi mun tokaisuni Halla-ahon vieraskirjassa jäi selkeästi sinun mieleesi joten lienee reilua valaista sinua asiasta & taustoista ennen kuin kerron tarkat detaljit.

Mähän luuhasin jo Suomen Sisun keskustelupalstalla, päädyttiin sinne samaan aikaan Hjalliksen kanssa noin vuonna 2001/2002. Teoria kolahti juuri tällaiseen IT-ammattilaiseen kuin itse olen. Se on helppoa teorisoida asioilla rumaankin sävyyn ja kokea olevansa oikeassa, aidon tiedon haltija vailla mitään kosketusta tosielämään.

Eroni jälkeen päädyin tänne Irlantiin vuonna 2007 ja sanotaanko nyt että ei mennyt kovin hyvin henkisesti. Samoin kuin sinä minua koulukiusattiin mutta ilmeisesti toisin kuin sinä hakkasin tyypit jotka minua kiusasivat, ihme ettei siinä lähtenyt keneltäkään, olen nykyisin sitä mieltä että olen ollut varsinainen Hannu Hanhi näissä jutuissa etten esim. omista rikosrekisteriä.

Mulla on sama psyykkinen piirre kuin sinulla, projisointi, erittäin voimakas refleksinomainen piirre jos olen epätasapainossa itseni kanssa ja reagoin.

Tarkoittaa esim. sitä että kiusaajalta leikataan kädet & jalat irti niin oppii olemaan. Olen nykyisin mm. fantasioinut Ellilän käsien amputoimisella jos olen erehtynyt juttujansa lukemaan. Oikeasti sekin kaveri on aspergen joka kaipaa enemmänkin ymmärrystä, ei missään nimessä tyyppi jonka kanssa kannattaisi lähteä sotajalle, sitä yleistä ilmapiiriä jota kaverit levittää toki vastustan. Se on silkkaa murhanhimoa mitä tänäkin päivänä tuosta tuutistani tulee ulos jos jään reflektioon.

Mun hyvinvoinnin nykyinen mittari on se kuinka tiiviisti noita aggressiivisia piirteitä pompsahtaa esille, jos niitä tulee ymmärrän että oma balanssini on pielessä, se murhafantasiointi ei lopu murhafantasioimalla, ehtymätön laari.

Haluan olla kiltti mies vaikka saatankin olla terävähkö kielenkäytössäni jos sille päälle satun, geneettistä perua faijaltani :)

Mutta siis se itse asia, koetan tällä saada sulle myös sitä näkökulmaa että salaliittoja ei ehkä ole. Vaikka luin kriitikkoblogeja ja muutenkin olin "scenessä" niin en keskustellut kenenkään kanssa tästä ennen enkä jälkeen, möläytin tämän täysin itsenäisesti ihan johtuen omasta pahasta olostani joka vaan haki kohdettansa, mulla ei ole koskaan aidosti ole ollut sua vastaan mitään, mielenkiinnolla lueskellut juttujasi.

Samoin taisin päätyä vihreiden postituslistalle erään toisen kommenttini johdosta mutta tää on se mikä koskee sua:

http://vallanvahtikoira.blogspot.ie/2011/05/uhkailusta-ja-sen-sietamisesta.html

http://www.halla-aho.com/scripta/guestbook/1991.html

Toi kommentti oli mun kirjoittamani. Se ei ollut masinoitu kenenkään puolesta enkä siitä jälkeenpäinkään ole kenenkään kanssa jutellut.

Pyydän tuota tokaisuani sinulta anteeksi outaten itseni samalla tämän asian suhteen. Mulla on ollut paha mieli kun olet pariin otteeseen mm tuohon viitannut. Pyydän anteeksi mahdollisia turvattomuuden tunteitasi yms. jotka tuosta ovat aiheutuneet.

Mä olen kyllä kykeneväinen väkivaltaan mutta ihan samalla tavalla kuin tänä päivänä tulee noita kädenkatkomisfiiliksiä siitä sun tästä niin toi oli samaa osastoa, tuo oli jurrissa kirjoitettu aggressiopiikki jota en koskaan oikeasti ollut toteuttamassa.

Olen aidosti pahoillani tuosta, sinäkin olet herkkä kaveri ja aiheutin sinussa varmaankin tuolla turvattomuuden tunnetta vähintäänkin.

Tuo ei ollut salaliitto vaan allekirjoittaneen omasta elämäntilanteesta johtunut möläytys joka ei liittynyt muuhun kuin siihen että se aggressio vaan haki kohdettansa ja ryhmässä vaan on helpompaa jättää aivonsa narikkaan & antaa palaa.

Tuota vääräntyyppistä ryhmähenkisyyttä vastustan nykyisin. Siitä tihkuu mätää.

Kasvanut täällä vihreällä saarella aikuisemmaksi äijäksi.

Arvostan monia juttujasi ja koen tietyissä asioissa samankaltaisuutta. Meidän kummankin on kyllä syytä olla kirjoittamatta niitä verisimpiä juttuja mihinkään julkiseen paikkaan, siitä ei seuraa kenellekään mitään hyvää. Tuota aggressiotahan meissä kummassakin on ihan riittoisasti.

Ystävällisin terveisin  nöyränä & pikkasen huppelissa Ilkka

Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #2716 on: June 16, 2012, 16:20:00 »
Taha

Kämyily ei ole konservatismia. Pidän loukkaavana väittämää, että muslimit olisivat fasistisia tai edes oikeistolaisia. Toki annan sen sinulle anteeksi, koska islamintuntemuksesi on samalla tasolla, kuin perus hompuusin.

Onko asia tosiaan näin? Kai edes joku muslimi 1,4 miljardista saattaa ajatella kuten fasisti?

Kai edes joku muslimi eroaa uskonnäkemyksistään ja tiukkuudesta sinusta vapaampaan suuntaan?

Vai onko niin ettei yksikään? KAikki ihan samanlaisia uskon osalta? Voidaan puhua (kaikki) muslimit x?
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #2717 on: June 16, 2012, 16:39:43 »
Onko asia tosiaan näin? Kai edes joku muslimi 1,4 miljardista saattaa ajatella kuten fasisti?

Jos ajattelee, niin vähän tukiopetusta koraanikoulussa, niin johan helpottaa.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #2718 on: June 16, 2012, 16:40:25 »
Itse asiassahan monet suomalaiset käännynnäismuslimit (miksei maahanmuuttajatkin) ovat näkemyksiltään sillä lailla konservatiivisia, että he sopisivat oikein hyvin kämyremmin jatkoksi, jos kämyilytyyppinen äärioikeisto organisoituisi jonkin muun ytimen kuin musilimivihan ja maahanmuuttovastaisuuden ympärille.

Kämyily ei ole konservatismia. Pidän loukkaavana väittämää, että muslimit olisivat fasistisia tai edes oikeistolaisia. Toki annan sen sinulle anteeksi, koska islamintuntemuksesi on samalla tasolla, kuin perus hompuusin.

Annan tuon väitteesi anteeksi, koska tunnen varmasti oikeita ilmieläviä muslimimaista tänne muuttaneita enemmän kuin sinä. :)

Voiko toisen todella tuntea?
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #2719 on: June 16, 2012, 16:47:12 »
Itse asiassahan monet suomalaiset käännynnäismuslimit (miksei maahanmuuttajatkin) ovat näkemyksiltään sillä lailla konservatiivisia, että he sopisivat oikein hyvin kämyremmin jatkoksi, jos kämyilytyyppinen äärioikeisto organisoituisi jonkin muun ytimen kuin musilimivihan ja maahanmuuttovastaisuuden ympärille.

Annan tuon väitteesi anteeksi, koska tunnen varmasti oikeita ilmieläviä muslimimaista tänne muuttaneita enemmän kuin sinä. :)

Voiko toisen todella tuntea?

Voiko rölliä todella syöttää liikaa?

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #2720 on: June 16, 2012, 16:55:46 »
Taha

Jos ajattelee, niin vähän tukiopetusta koraanikoulussa, niin johan helpottaa.

Ymmärsinkö nyt oikein, joudun hylkäämään käsitykseni sinusta ihmisenä, jonka mielestä kaikki muslimit ajattelevat kuten sinä ja samalla tavalla?

Mielestäsi siis muslimit ajattelevat asioista eri tavoin ja on monenlaisia muslimeita... Vaikka selkeä uskonmies olet, niin silti taidat nähdä maailmassa mustan ja valkoisen lisäksi värit! :)
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #2721 on: June 16, 2012, 17:07:20 »
Ymmärsinkö nyt oikein, joudun hylkäämään käsitykseni sinusta ihmisenä, jonka mielestä kaikki muslimit ajattelevat kuten sinä ja samalla tavalla?

No voihan muslimi erehtyä ja ajatella fasistisia aatoksia, mutta Islam eroaa selkeästi periaatteiltaan siitä, mitä fasismiksi kutsutaan. Esimerkiksi islamilaisessa valtiossa ei makseta tuloveroja tai säädellä, mitä tuotetta maanviljelijän on tuotettava.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2722 on: June 16, 2012, 17:45:54 »

No voihan muslimi erehtyä ja ajatella fasistisia aatoksia, mutta Islam eroaa selkeästi periaatteiltaan siitä, mitä fasismiksi kutsutaan. Esimerkiksi islamilaisessa valtiossa ei makseta tuloveroja tai säädellä, mitä tuotetta maanviljelijän on tuotettava.

Saako siellä leikkiä Lego-palikoilla ja rakentaa niistä moskeijan?
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #2723 on: June 16, 2012, 18:10:46 »
Jep. On vaikea käydä "kiihkotonta" keskustelua yhteiskunnan peruspilareiden murskaamisesta tai omasta oletetusta kultturimarksismista. On täysin makuasia kumpi on vaarallisempaa, suorat uhkailut kapinasta vai sokerikuorrutettu malli tyyliin B.

Pitäisikö ottaa suorempi kovempi linja? Onko "keskustrluyhteyden" kaipuu muuta kuin painostusta saada muut hyväksymään omat vainoharhaiset pelot tai "tulevaisuuden ennustukset".

Kyllä minä uskon että siellä Voiman pimeällä puolella monet saattavat ihan vilpittömästi toivoa keskusteluyhteyttä. Koska he naiivisti eivät välttämättä ymmärrä, miten yhteiskunta toimii, he eivät ehkä edes tiedosta miten täydellisesti heidän ajattelunsa on ristiriidassa demokraattisen yhteiskuntajärjestyksen peruspilarien kanssa. Nythän täytyy muistaa, että siitä ei ole kovin monta vuosikymmentä vierähtänyt, kun suomalainen politiikka oli oleellisilta osin kilpailevien totalitarismien, tai ainakin kilpailevien antiliberalismien, vastakkainasettelua: maassa vaikutti yksi maailman vanhimpia kommunistipuolueita ja luultavasti myös yksi väestömäärään suhteutettuna suurimpia sellaisia kommunistipuolueita, joissa vielä oltiin vapaaehtoisesti jäseniä. Toisaalta Kokoomus oli vielä varsin antiliberaali ja nationalistinen, ja suuri osa nykyisestä kämyilystä olisi vielä 90-luvun alussa ollut aika legitiimä kypäräpappikokoomuslaisuutta. Jos esimerkiksi joku Brändis on vaikkapa kotona kasvanut tällaiseen ajatteluun, hänellä voi olla ihan vilpittömiä vaikeuksia ymmärtää, että pitkällä tähtäimellä se on aika yhteensovittamatonta liberaalin oikeusvaltion kanssa.

En usko sen olevan kotikasvatuksesta vaan propagandasta, jolla mieli on myrkyttynyt. Kunnon kp-kokoomukselainen irtautuisi viimeistään siinä vaiheessa kun kirkkoa ja esivaltaa aletaan halventaa.

Voi tietysti olla, että omantunnon ääni on jo vaiennut niin hiljaiseksi, ettei sitä vilpittömästi enää kuule. Puheet tulevaisuudessa paljastettavasta tiedosta, joka osoittaa tosiuskovien olleen oikeassa eivät hirveän valoisaa kuvaa anna. Valitettavasti.
Ei se keskusteluyhteyskään ihan mahdoton juttu olisi, jos heikäläiset myöntäisivät ja tiedostaisivat olevansa antiliberaaleja oikeistoradikaaleja, eivät mitään "konservatiiveja", ja jos he lopettaisivat esimerkiksi Jalosen nimittelemisen vasemmistolaiseksi, mikä on epäoikeudenmukaista ja solvaavaa. Mutta niin kauan kuin he elävät omassa mikämikämaassaan, jossa esim. joku Tarja Halonen on Sirola-opiston käynyt taistolainen kommunisti, sitä keskusteluyhteyttä ei ole eikä tule.

paitsi silloin ei enää olisi kysymyksessä kämy vaan konservatiivi, joka puolestaan saisi ihmetellä tultuaan nimitellyksi stalinistiksi.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kaptah

• Hero Member
« Reply #2724 on: June 16, 2012, 18:15:08 »

Lego-palikat eivät ole ihmisoikeus.
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2725 on: June 16, 2012, 18:17:49 »

Eikö edes lasten oikeus (ei sekään tosin sitova) ja eivätkö lapsetkin ole ihmisiä, ihmislapset?

Sen sijaan tuloveron maksaminen ja viljelytuotteen valinta ovat. Tahtoo kasvattaa karambolaa parkkipaikalla Rovaniemellä talvipäivänseisauksen aikaan. Se minun ihmisoikeus.
« Last Edit: June 16, 2012, 18:19:37 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #2726 on: June 16, 2012, 18:24:04 »

Eikö edes lasten oikeus (ei sekään tosin sitova) ja eivätkö lapsetkin ole ihmisiä, ihmislapset?

Sen sijaan tuloveron maksaminen ja viljelytuotteen valinta ovat. Tahtoo kasvattaa karambolaa parkkipaikalla Rovaniemellä talvipäivänseisauksen aikaan. Se minun ihmisoikeus.

Tässä ainakin on hienoja ja näyttäviä Lego-moskeijoja. Lähettääkö Taha nyt mujahediinit rakentajan perään?
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline turha jätkä

• Sr. Member
« Reply #2727 on: June 17, 2012, 18:31:31 »
Mitä sellaisesta mahdollisesti kaikkiaan seuraisi, mistä kaikista allekirjoittamistamme sopimuksista, niin kaupallisista kuin muistakin joutuisimme irtisanoutumaan, mitä sidonnaisuuksia milläkin on.

Pitkästä aikaa ehtii vastailemaan. Käytännössä työperäinen maahanmuutto vähenisi jo sillä, että harmaata taloutta saataisiin kitkettyä. Toinen vastaava asia palkkatason nostaminen tietyillä aloilla.

Koetin tuolla antaa joitakin pointteja sen suhteen, olisiko itsekäs suhtautuminen sittenkään ainakaan pitemmän päälle mitenkään järkevää. Jos ottaa, on annettava, niin se vain on valtioidenkin välisissä suhteissa.

Luonnollisesti vastavuoroisuus toimii. Muilla mailla on halutessaan tietenkin oikeus rajoittaa suomalaisten tuloa maahansa.

Humanitaarinen humanitaarisenä, työperäinen työperäisenä. Humanitaarisen ensisijainen tarkoituskaan ei ole sen (surullisen?)kuuluisan työvoimapulan paikkaaminen. Enemmän se on hyvän omantunnon ostamista tai goodwilliä, peeärrää, kuin työvoima- tai koulutuspolitiikkaa.

Juuri näin. Viittasin tässä tuohon imagoasiaan: Humanitäärisen maahanmuuton kiristäminen ei ole sellainen asia joka vaikeuttaa työvoiman palkkaamista.

Yleisesti: Pidän ongelmallisena humanitäärisen maahanmuuton perustelua talousargumenteilla. Äkkiseltään voi kuulostaa hyvältä idealta esittää laskelmaa, jonka mukaan pitkällä aikavälillä jengi integroituu ja menee töihin. Mutta entäs jos sitten joku osoittaakin, että työllisyystilastot näyttävät muuta?? Jos humanitäärisen maahanmuuton perustelu on sidottu tuohon tuottoaspektiin, katoaa sen perustelu samoin tein. Nähdäkseni humanitäärinen maahanmuutto pitää nähdä vain moraalisena kysymyksenä.

Tarkoitettiinko tässä rasistisella ilmapiirillä siis sitä, että kyseinen koodari olisi vähemmistöä ja tulisi ehkä rasistisesti kohdelluksi? Jos näin on niin olen kyllä samaa mieltä että rasistinen ilmapiiri saattaa vaikuttaa maan valintaan.

Tätä juuri tarkoitin.

Tietenkin voi olla olematta rasisti mikäli uskottavasti osaa kertoa, että "omiin" kuuluvat kaikki Suomessa laillisesti asuvat, joilla on ns. kerhon jäsenyys, mutta näin ei asia yleensä taida olla.

Mielestäni merkittävä tekijä tässä on juurikin kansalaisuus. Jos sä olet kansalainen, niin ei ole väliä etnisellä taustalla tai uskonnolla. Suomen kansalaisuuden saanut somali on suomalainen siinä missä minä. Minulle Suomen kansalaisuus on kovasti kallisarvoinen asia, ja kansalaisuuden saamisella pitää olla tiukat kriteerit. Ei-kansalaisia voidaan luonnollisesti kohdella erilaisilla säännöillä kuin kansalaisia.
Myötäihminen

Offline mh

• Hero Member
« Reply #2728 on: June 18, 2012, 00:52:17 »
Quote from: Köyry Väyrynen
Sitä vastoin maahanmuuttokriitikkoihin suhtautuva vihamielisyys johtuu vain ja ainoastaan siitä, mitä he ovat tehneet ja mitä he edelleenkin ryhmänä, alakulttuurina tekevät toisille ihmisille. Maahanmuuttokriitikot ovat vainonneet ihmisiä netissä, lietsoneet väkivaltaa, riemuinneet väkivallasta...

En tosin oletakaan sinun näille mitään lähdettä esittävän, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Missä maahanmuuttokriitikot noin yleisesti ottaen lietsovat väkivaltaa ja riemuitsevat väkivallasta? Aivan varmasti näitä esimerkkejä löytyy, joten ei sinänsä tarvitse edes sinun niitä kaivaa, mutta kyllä se minun näkemykseni mukaan on pieni vähemmistö.

Aivan samalla tavalla esimerkkejä väkivaltaan yllyttämisestä ja vaikkapa terrori- ja vahingonteoista löytyy mm. ympäristöaktivistien ja vasemmistolaisten keskuudesta. Onko siis vasemmistolaisten tai ympäristöaktivistien kollektiivinen vihaaminen ok, koska osa heistä käyttäytyy idioottimaisesti, heittelee kivillä työtään tekeviä ihmisiä, polttaa junaliikenteen järjestelmiä ja polttelee poliisiautoja?

Väitätkö, ettei esimerkkejä ole tässä todellisuus.orgin aikana esitetty? Esimerkkeihin sinun ja muiden kriitikoiden kommentit ovat olleet aina vähätteleviä, nyt näköjään kiistäviä. Kätevä on taktiikka.
Kaptah tekee taas tyypillisen väistöliikkeensä, jossa asetetaan aivan samalle tavalle materiaan kohdistuvat vahingonteot tai nuorison nujakointi virkavallan kanssa, sekä terroriteot, massamurhat, kadunkulkijoihin kohdistettu enemmän tai vähemmän sattumanvarainen väkivalta, ym.

Enkä muuten tiedä missä vasemmistolaiset tai ympäristöaktivistit ovat heitelleet kivillä työtään tekeviä ihmisiä, polttaneet junaliikenteen järjestelmiä ja polttaneet poliisiautoja? (ok, tämä on tietty saivartelua mut ite alotti)

Offline Kaptah

• Hero Member
« Reply #2729 on: June 18, 2012, 12:33:22 »
Pahoittelen heikkotasoista vastausta, olen puhelimen varassa. Pointti tuolla vasemmistolaisuus- ja ympäristöaktivistivertauksella oli se, ettei kaikkia vasemmistolaisia, ympäristöaktivisteja tai maahanmuuttokriitikoita ole kohtuullista tai järkevää pistää vastuuseen yksittäisten hörhöjen tekosista.

Kuluneen vuoden aikana pääkaupunkiliikenteen junaliikenne oli päiväkausia sekaisin, koska itsensä vasemmistolaiskesi määritellyt idiootti tai idioottiporukka oli polttanut kannanottona ohjauslaitteen jostain ratapihalta. Herttoniemessä oli poltettu poliisiauto autokorjaamon pihassa niinikään vasureiden toimesta. Eikös muuten joku myös vasemmistolaiseksi ilmoittautunut porukka ollut myös toimittanut puolivalmiin palopommin johonkin helsinkiläisporttikonkiin jokin aika siitten?

Pointtini on siis, että keskiverto vasemmistolainen ei ole näistä teoista vastuussa, vaikka luultavasti jakaakin monia näkemyksiään yhteiskunnasta näiden kalapäiden kanssa
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.