Author Topic: PS-nuorten tavoiteohjelma  (Read 16110 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
Re: PS-nuorten tavoiteohjelma
« Reply #75 on: February 25, 2011, 12:41:24 »
Me maahanmuuttokriitikoita vastustavat ihmiset tuppaamme ajattelemaan niin, että Suomi vastaanottaa tasan ne maahanmuuttajat, joiden havaitaan laeissamme määritellyt kriteerit täyttävän. Se, ovatko he Somaliasta, Irakista, Myanmarista vai kenties Kanadasta, ei kuulu asiaan.

Toisin sanoen "me maahanmuuttokriitikoita vastustavat" kannatamme ensimmäisen polven huonosti työllistyvien somalien vastaanottamista. Et kyllä nyt murtanut mainitsemaani vedenjakajaa millään tavoin. Esitit vain lisämääreitä toteamalla, että tämän on tapahduttava voimassa olevan lain puitteissa, eikä se mitenkään erityisesti kohdistu somaleihin.

Edelleen väärin. Minä en ota minkäänlaista kantaa juuri somaleihin.

Otit somaleihin kantaa välillisesti maahanmuuttajien osajoukkona. Mikäli somalit eivät muodosta mielestäsi maahanmuuttajien osajoukkoa, silloin kantasi asettuu kuin asettuukin kuvaamani jakolinjan ulkopuolelle. Muussa tapauksessa ei. Tämä yllä esittämäsi kanta erottaa sinut selkeimmin vastapuolesta nimenomaan siltä osin kuin se koskee somaleita. Muu on haihattelua.
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Annushka

• Guest
« Reply #76 on: February 25, 2011, 12:43:04 »
Me maahanmuuttokriitikoita vastustavat ihmiset tuppaamme ajattelemaan niin, että Suomi vastaanottaa tasan ne maahanmuuttajat, joiden havaitaan laeissamme määritellyt kriteerit täyttävän. Se, ovatko he Somaliasta, Irakista, Myanmarista vai kenties Kanadasta, ei kuulu asiaan.

Toisin sanoen "me maahanmuuttokriitikoita vastustavat" kannatamme ensimmäisen polven huonosti työllistyvien somalien vastaanottamista. Et kyllä nyt murtanut mainitsemaani vedenjakajaa millään tavoin. Esitit vain lisämääreitä toteamalla, että tämän on tapahduttava voimassa olevan lain puitteissa, eikä se mitenkään erityisesti kohdistu somaleihin.

Otit somaleihin kantaa välillisesti maahanmuuttajien osajoukkona. Mikäli somalit eivät muodosta mielestäsi maahanmuuttajien osajoukkoa, silloin kantasi asettuu kuin asettuukin kuvaamani jakolinjan ulkopuolelle. Muussa tapauksessa ei. Tämä yllä esittämäsi kanta erottaa sinut selkeimmin vastapuolesta nimenomaan siltä osin kuin se koskee somaleita. Muu on haihattelua.

Otin kantaa maahanmuuttoon. Somalit voivat olla tai olla olematta osajoukko sen sisällä, sillä ei ole merkitystä.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #77 on: February 25, 2011, 12:44:23 »

Otin kantaa maahanmuuttoon. Somalit voivat olla tai olla olematta osajoukko sen sisällä, sillä ei ole merkitystä.

On sillä, koska ne oikeasti ovat sen osajoukko ja tuon osajoukon maahanmuuttoa vastustetaan.
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Annushka

• Guest
« Reply #78 on: February 25, 2011, 12:46:18 »

On sillä, koska ne oikeasti ovat sen osajoukko ja tuon osajoukon maahanmuuttoa vastustetaan.

Tarkoittanet sitä, että maahanmuuttokriittisen/halla-aholaisen poliittisen liikehdinnän tosiasiallinen sisällöllinen pihvi ei ole maahanmuutto- tai maahanmuuttajapolitiikka kokonaisuutena, vaan somalit, ja somalien vastustaminen. Olen siitä kyllä samaa mieltä.

Mutta kieltäydyn siitä, että he saisivat määritellä minun positioni tuolla perverssillä somaliajattelullaan. En jaa premissejä.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #79 on: February 25, 2011, 12:48:00 »
Täysin keskellä ei ole kukaan. Heikosti työllistyvien ensimmäisen polven somalien vastaanottamista joko kannatetaan tai ei kannateta. Tämä lieneekin maahanmuuttokeskustelussa aidoin vedenjakaja. Kaikki muu yleistäminen on vain haitaksi.

Mikä on asian kannalta hiukan eri asia. Pointti on siinä, että jos joku ottaa kantaa esittämääsi asiaan, ei siitä mielipiteestä pitäisi vetää pidemmälle vietyjä johtopäätöksiä vedoten siihen, että koska joku muu yksilö joka esittää saman mielipiteen esittää jotain toista, niin sinäkin ajattelet niin. Muuten samaa mieltä.

Tämä käy aika tylsäksi, Virkamies.

Toistuva teema vastauksissasi minulle. Pahoittelen, että olen niin tylsä.

Olen sanonut tällä forumilla noin tusina kertaa, että ottaessani itse kantaa maahanmuuttokriittiseen alakulttuuriin ja heidän tekemisiinsä, keskityn paljolti niihin, jotka esiintyvät julkisuudessa omalla nimellään maahanmuuttokriitikoiksi profiloituina, ja ovat yleensä myös pyrkimässä eduskuntaan tulevissa vaaleissa sen toisen forumin virallisina ehdokkaina, tai toimivat kyseisen alakulttuurin tärkeinä mielipidevaikuttajina.

Mikä on ihan fine and dandy, mutta kun ne jutut tulevat ja valtaavat yhtäkkiä orastavan keskustelun alan ja ryhdymme vääntämään jostain siitä, että mitä ne sinun pakkomielteesi nyt tällä kertaa ovat sanoneet, niin silloin iskee jälleen minulle taas tylsyys.

Minua eivät kiinnosta jotkut nimimerkin takana vaikuttavat anonyymit forum-kirjoittelijat, vaikka he kuinka julistaisivat olevansa jonkin sortin "maahanmuuttokriitikkoja", parannettu versio numero kaksi, ei siis ollenkaan samanlaisia kuin nuo toiset, vaan aivan jotain muuta, mutta silti samalla termillä kuvailtavissa olevia, koska se termi on niin hieno. Voit lukea tämän halutessasi niin, että edes sinä taikka mielipiteesi eivät itse asiassa kiinnosta minua, ja kaikessa rauhassa tyytyä siihen. Vaikket siis tietysti olekaan maahanmuuttokriitikko. Mitä nyt pari kolme kertaa semmoiseksi vahingossa tunnustautunut, viimeksi tässä ketjussa. Eikä siinä ole mitään pahaa, koska kyllähän sitä maahanmuuttokriittinen saa olla. Vaikket tietysti olekaan.

Olen melko johdonmukaisesti sanonut, että riippuu täysin määritelmästä, jonka termille annat, että kuulunko siihen vai en. Yleensä se määritelmä, joka tälläkin palstalla tuntuu olevan vallitseva, en koe kuuluvani. Enkä oikeasti tunnekaan mitään erityistä hengenheimolaisuutta niiden ihmisten kanssa, jotka mouhoavat jostain islamista kuin Pottu rasismista ja kriitikoista. Jos määrittelet sen niin, että kaikki jotka katsovat maahanmuuttopolitiikassa olevan korjaamisvaraa, niin silloin minä kyllä kuulun siihen. Onko tämä ollut jotenkin epäselvää sinulle? Yritän aina hahmottaa, että mitä joukkoa kulloinkin tarkoitetaan ja sitten joko kuulua siihen porukkaan tai en - riippuen teidän käyttämänne kielen sisällöstä.

Silloin, kun olen yleensä edes viitsinyt joitakin kommenttejasi "vasta-argumentoida" (olenko muuten ainoa, joka on jo täysin tympääntynyt koko "argumentoida"-käsitteen ryöstöviljelyyn?), niin enpä kyllä muista vetäneeni sinua tilille muiden "auktorien" kirjoituksista. Sen sijaan sinulla on tuo varsin rasittava tapa ryhtyä itse jonkinlaiseksi marttyyriksi, joka kärsii syvästi kaikista kategorisointiyrityksiksi mieltämistään kannanotoista.

Keskity. Minä en kärsi. Keskustelu kärsii. Minä haluan hyvää keskustelua. En tätä typeryyttä.

Protestisi ovat kuitenkin katteettomia, sillä ainakaan allekirjoittanut ei ole sinua kategorisoinut. Tasan kerran, kun forumin alkuaikoina teit sen kuuluisan huomautuksesi "lomamatkoista", niin mainitsin tekstin olevan kuin suoraan Scriptasta, mutten viitsinyt sinua kategorisoida, koska sen toisen forumin puolella keräämäsi saldon perusteella moinen ei ole mielestäni aiheellista. En kategorisoinut sinua edes silloin, kun siteerasit suoraan Eurabia-kirjallisuutta; tyydyin vain huomauttamaan sen olevan Eurabia-kirjallisuutta. Silloin, kun peräti julistit raiskausten olevan turvapaikanhakupolitiikasta maksettava hinta ja aloit jutustella "kriminogeeniseltä profiililtaan korkean frekvenssin omaavien ihmisten laivaamisesta maahan", en viitsinyt sanoa yhtikäs mitään.

Älä nyt viitsi. Vaikka ei kirjoita selkeitä "sinä olet tällainen ihminen" viestejä, niin ihminen voi käyttää argumentaatiossaan jatkuvaa keskustelun viemistä kolmansien osapuolten mielipiteisiin, implikoiden niiden merkityssisällöksi jotain sellaista, joka on keskustelun kannalta merkityksellistä ja siten lokeroida ihmisiä.

Lakkaa olemasta idiootti. Sisun yhteydestä hommalaisuuteen on vasta äsken julkaistu Otavan kustantama kaksisataasivuinen kirja, minkä niinsanotut maahanmuuttokriitikot itse ovat jo ehtineet kehua maasta taivaisiin. Tämä on fakta, ja hommalaisuus on de facto Sisun jatke. Naapuriforumin voitelemat eduskuntavaaliehdokkaat ja sen erään manifestin allekirjoittajat ovat enemmistöltään entisiä tai nykyisiä sisulaisia.

Ja mitä ihmeen väliä näillä asioilla on sen kannalta, että mitä minä tai sr tai kukaan yksilö, jolla ei ole mitään erityistä kytköstä kyseiseen putiikkiin, yritämme sanoa mistään? Mitä väliä sillä on, että joku kehuu jonkun kirjan maasta taivaaseen? Jos vaikka sr kehuisi kirjaa taivaaseen, niin mitä johtopäätöksiä siitä voisi vetää sr:n yksilön ajatuksiin - muuta kuin sen, että hän pitäisi kirjasta?

Tämän vääntäminen siihen muotoon, että olisin muka väittänyt "kaikkien sinne kirjoittaneiden olevan selkeästi kategorisoitavissa", on aivan omaa luokkaansa jopa tuossa omassa jatkuvassa puuduttavassa marttyyrikompleksissasi. Kyseiselle forumille ovat kirjoittaneet muun muassa tässäkin säikeessä esiintyvät Juha Mäki-Ketelä ja Timo Anttila - jotka molemmat muuten esiintyvät omilla nimillään - mutta minulla ei ole yhtään mitään vaikeuksia tulla toimeen heidän kanssaan.

Jos jokin on puuduttavaa, niin se on tämä jatkuva referointi siihen, että sinä tai jotkin muut kirjoittavat omilla nimillään. Koita kestää se, että jotkut ihmiset haluavat osallistua keskusteluihin anonyymisti ja yritä keskittyä niihin sanoihin ihmisen sijasta.

Tämä oli vastauksesi kysymykseeni, millä tavalla olen muka sinua "lokeroinut". Eli kun linkkaan Scriptaan ja käsittelen sen perusteella filosofian tohtori Halla-ahoa ja hänen ajatuksiaan, niin siinä samalla lokeroin siis mielestäsi sinut. Roger that.

Keskity. Kukaan ei ole kritisoimassa sinua siitä, että arvostelet tätä pakkomiellettäsi. Tee sitä aivan niin paljon kuin haluat. Kyse on siitä, että implikaatiosi siitä, että sellaisella kritiikillä olisi jotain merkitystä tällä palstalla keskustelevien ihmisten ajatusten kanssa on hieman toinen. Ei niillä linkkauksilla ole mitään merkitystä siinä kontekstissa, jossa me keskenämme yritämme keskustella asioista. Se turhauttaa, että keskustelu ei etene mihinkään vaan velloo vain tässä yhdessä ja samassa kehässä.

Tämä asettelu on väärin.

Vain nuivat/maahanmuuttokriittiset/halla-aholaiset puhuvat "somalien vastaanottamisesta", jota voi joko vastustaa tai kannattaa. Vain heillä ajatus on se, että maahanmuuttopolitiikkaan voidaan kirjoittaa etnisiä/syntyperäkriteerejä, ja tätä sitten joko pitää kannattaa tai vastustaa. Koko ajatusrakennelma on perverssi.

Hetki. Eihän tämä näin mene. Kyse on enemmänkin siitä, että kriitikot haluavat muuttaa niitä laeissa olevia kriteerejä, joiden yksi seuraus saattaisi olla em. esimerkin toteutuminen. Kyse on siitä, että jotkut haluavat muuttaa lakeja tiukempaan suuntaan ja ilmeisesti sinä haluat pitää niitä nykyisen kaltaisena.

Ei minustakaan ole mitään tarvetta määritellä asiaa minkään paikan suhteen vaan yksinkertaisesti lain kriteerejä pitäisi muuttaa niin, että maahan tulisi helpommin maata hyödyttäviä ihmisiä ja vähemmän maata haittaavia ihmisiä tai että maata "radikaalisti" haittaavat ihmiset poistettaisiin hieman nopeammin maata haittaamasta pois.

Eli ei kriitikonkaan tarve ole ottaa kantaa "juuri somaleihin" vaan siihen, että kouluttautumatonta ja rikollisaltista väkeä tuodaan maahan ja syötetään verorahoilla.

Olen pitkälti sitä mieltä, että herra Mörön analyysi on loogisesti tosi asiassa. Et voi olla ottamatta kantaa kyseiseen tilanteeseen, mutta perustelusi voivat olla (kuten molemmilla puolilla voivatkin olla) etnisyydestä välittämättä.

Päästään neljänlaisiin ihmisiin:

A) Somaliyksilön on päästävä Suomeen koska somalien pitää päästä Suomeen.
B) Somaliyksilön on päästävä Suomeen koska tämän kriteerin ihmisten pitää päästä Suomeen.
C) Somaliyksilön ei pidä päästä Suomeen koska somalien ei pidä päästä Suomeen.
D) Somaliyksilön ei pidä päästä Suomeen koska tämän kriteerin ihmisten ei pidä päästä Suomeen.

(Jossa kriteeri ei sisällä etnisyyttä tai muuta sellaista syrjintälainsäädännössä sisältävää atribuuttia)

Tällöin voidaan jakaa vastaukset ja ihmisryhmät kuten Mörkö edellä sanoi.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #80 on: February 25, 2011, 12:55:08 »
Tarkoittanet sitä, että maahanmuuttokriittisen/halla-aholaisen poliittisen liikehdinnän tosiasiallinen sisällöllinen pihvi ei ole maahanmuutto- tai maahanmuuttajapolitiikka kokonaisuutena, vaan somalit, ja somalien vastustaminen.

En tuotakaan tarkoittanut, vaikka tuokin pitää pitkälti paikkansa. Tarkoitin sitä, että maahanmuuttokeskustelun yleiset jakolinjat määräytyvät tuon kysymyksen ympärille ja koska kysymys on varsin konkreettinen ja tuossa muodossaan ei-ideologinen, se mahdollistaa hyvin monenlaisia ja keskenään ristiriitaisiakin ideologisia perusteluja kannanotoille jakolinjan molemmin puolin.

Mutta kieltäydyn siitä, että he saisivat määritellä minun positioni tuolla perverssillä somaliajattelullaan. En jaa premissejä.

Ei kyse ole siitä, miten he määrittelevät sinun positiosi tai sinä heidän. Vaan siitä, että ajankohtaisessa maahanmuuttokeskustelussa Suomessa ei ole loogista keinoa asettua tuon jakolinjan ulkopuolelle. Se, mitä toki voi tehdä ja mitä ilmeisesti teetkin, on kritisoida ylipäätänsä tuon täysin loogisen polarisaation harhaanjohtavuutta sinun positiosi määrittelemisessä. Saman tietysti voi sanoa vastapuolikin.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #81 on: February 25, 2011, 12:59:36 »
Onkohan se nyt niin, että vain Virkamies on kvanttimekaniikan mukaisessa superpositiossa, kun muiden aaltofunktio on jo romahtanut ja spin on mitattavissa?
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #82 on: February 25, 2011, 13:09:23 »
Hokasinkohan nyt asian oikein? Ihmiarvo siis määirtellään sen kautta kuinka hyvin tai heikosti työnantaja kokee tarvitsevansa ihmistä ja kuinka heikosti hänellä menee. Nääs, ihmisen pääkoppa, jonka hän on tietenkin itse valinnut, ei aina toimi kultaisen käytöksen oppaan mukaisesti, jos ihminen on traumatisoitunut, elänyt nälässä köyhyydessä ja antisosiaalisten impulsiivisten ihmisten ympäröimänä. Näin ollen on sikamoinen riski, että se tekee jotain jollekulle toiselle, siis hän ei ole ihminen ollenkaan!

Onko sulla antaa esimerkkiä suomalaisista 50-luvun jälkeen syntyneistä, jotka ovat eläneet nälässä?

Sitten on tietenkin ne ideologiset haihattelijat, joiden mielestä todellisuus(tm) on otettava sellaisenaan ja on hyväksyttävä, että ihmiset eivät toimi kuin robotit ja normaalit (tm) ihmisrodun edustajat, vaan tietyt asiat voivat purkautua erittäin arvaamattomasti. Yksi tapa olisi sulkea linnaan tälläiset ihmiset, koska resurssit ja talous ja liiketoimintaoppi sekä makro/mikrotalous!

Normaali ihminen hoitaa itse omat asiansa ja hankkii omilla varoillaan sen mitä tarvitsee. Ei siinä tarvitse mikään robotti olla.

Olen tässä miettinyt, että jos olet normaali (tm), niin tietenkin sinulla pitäisi pyyhkiä hyvin... Mutta eihän se riitä! Mitä hauskaa on olla normaali, tavallinen (tm), jos ei näe kuin ne, jotka eivät ole eivät kärsi ihan suunnattomasti? Ei siis yhtään mitään, lisätkäämme siis heidän kärsimystään. Kaikin keinoin, tämä on tärkeää!

Siis nyt alkaa jo tekemään mieli sanoa rumia sanoja kun noita sun juttujasi lukee. Mitä helvettiä tuokin oikein muka tarkoittaa? ¨

Sikäli kun asia jotain sattuisi kiinnostamaan mahdollisessa Perussuomalaisten veret seisauttavassa vaalivoitossa minua huolestuttaisi eniten miten käy työllisyyden. Vaikka olisikin jalo tavoite työllistää kaikki suomalaiset hyvillä työehdoilla voivat liian radikaalit käytännössä kokeilemattomat mallit johtaa massatyöttömyyteen.
« Last Edit: February 25, 2011, 13:16:52 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #83 on: February 25, 2011, 13:16:33 »
Onko sulla antaa esimerkkiä suomalaisista 50-luvun jälkeen syntyneistä, jotka ovat eläneet nälässä?

On, sinä hyvin todennäköisesti olet syntynyt 50-luvun jälkeen, vaikka ajatuksesi onkin keskiajalta, ja olet joskus kokenut näläntunnetta.

Normaali ihminen hoitaa itse omat asiansa ja hankkii omilla varoillaan sen mitä tarvitsee. Ei siinä tarvitse mikään robotti olla.

Mielenkiintoinen normaalin (tm) ihmisen (tm) määritelmä. Eroaa toisen mestarisi (J-MK) määritelmästä jonkun verran. Tietenkään tasapäistämisestä, vuorovaikutuksesta ja tälläisestä ei pidä puhua, koska luonnollisestikaan terroristien, ali-ihmisten ja epänormaalien kanssa ei voi neuvotella/keskustella protokollan mukaan.

Siis nyt alkaa jo tekemään mieli sanoa rumia sanoja kun noita sun juttujasi lukee. Mitä helvettiä tuokin oikein muka tarkoittaa?

Sano ihmeessä ruma sana, kyllä sen kestän. Se tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä sanotaankin.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Annushka

• Guest
« Reply #84 on: February 25, 2011, 13:19:55 »
Hetki. Eihän tämä näin mene. Kyse on enemmänkin siitä, että kriitikot haluavat muuttaa niitä laeissa olevia kriteerejä, joiden yksi seuraus saattaisi olla em. esimerkin toteutuminen. Kyse on siitä, että jotkut haluavat muuttaa lakeja tiukempaan suuntaan ja ilmeisesti sinä haluat pitää niitä nykyisen kaltaisena.

Kyllä se vain niin menee, usko pois. On varmaan tietysti olemassa kriitikkoja, joilla on mielessään miten lakia tulisi kiristää kautta linjan. Aika harvoin tosin näkee tällaisia esityksiä (nuivassa vaalimanifestissakin ne taisivat olla joko jo toteutuneita asioita tai sitten yksinkertaisesti mahdottomia). Jos nyt randomkriitikon juttelee kanssa - ja eritoten jos sattuu juttelemaan maahanmuuttokritiikkiä symppaavan väestönosan edustajan kanssa missä tahansa sosiaalisessa tilanteessa, viimeksi näin muuten kävi viime viikolla kohtuutasoisessa ravintolassa aika kalliisti pukeutuneen mieshenkilön kanssa -, niin juttu on nimenomaan ja pelkästään somalien maahanmuuton rajoittaminen, usein kokonaan estäminen ja toisinaan tähän päälle myös maassa olevien somalien välitön karkottaminen.

Minä en ole edes päässyt vielä siihen, pidänkö mahdollisesti nykyisiä lakea hyvinä tai huonoina. Olen päässyt vasta siihen vaiheeseen, jossa yritän takoa kalloonne etteivät tunemani suvikset useinkaan ymmärrä sitä lähtökohtaa, että maahanmuuttopolitiikkaa tulisi tarkastella nimenomaan sen etnisyyden/syntyperän kautta joka sattuu muodostamaan jonkin vähemmistöön jäävän osan maahamme kohdistuvasta muutosta. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, että erityisemmin symppaisi tai ei symppaisi kyseistä etnisyyttä/syntyperää, vaan sen kanssa, että sellaisen seikan perusteella ei voi syrjiä.

Jos on pakko asemoida itsensä "vastustatko vai kannatatko somaleita" -kysymyksen mukaan, niin toki valitsen ennemmin kannattamisen, joskin sekin on mielestäni hieman epäilyttävää, vain vähän vähemmän epäilyttävää kuin vastustaminen.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #85 on: February 25, 2011, 13:22:53 »

On, sinä hyvin todennäköisesti olet syntynyt 50-luvun jälkeen, vaikka ajatuksesi onkin keskiajalta, ja olet joskus kokenut näläntunnetta.

Voisitko kertoa hieman näistä "keskiajalta" olevista ajatuksistani? Itse kun en ole sellaisia havainnut. Päinvastoin minusta globaalissa maailmassa meidän pitää olla ahkeria, dynaamisia ja avoimia jos haluamme säilyttää elintasomme edes jossakin määrin.

Mielenkiintoinen normaalin (tm) ihmisen (tm) määritelmä. Eroaa toisen mestarisi (J-MK) määritelmästä jonkun verran. Tietenkään tasapäistämisestä, vuorovaikutuksesta ja tälläisestä ei pidä puhua, koska luonnollisestikaan terroristien, ali-ihmisten ja epänormaalien kanssa ei voi neuvotella/keskustella protokollan mukaan.

Olen jo keski-ikää kovaa vauhtia lähestyvä ja taisi viime merkkipäivänä joku jo onnitellakin "keski-ikäistä". Minulla ei ole mitään tarvetta pitää minkäänlaisia mestareita itselläni, koska tähän ikään on jo ehtinyt oppia, että kaikki ovat vajavaisia ihmisiä. En tiedä, mikä JMK:n määritelmä, mutta ei normaalin ihmisen tarvitse olla mikään erityinen menestyjä. Toisaalta normaali ihminen kyllä kykenee pitämään itsestään huolen, koska muutenhan hän ei ole normaali :D

Siis nyt alkaa jo tekemään mieli sanoa rumia sanoja kun noita sun juttujasi lukee. Mitä helvettiä tuokin oikein muka tarkoittaa?
Sano ihmeessä ruma sana, kyllä sen kestän. Se tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä sanotaankin.

En ymmärtänyt siitä mitään. Ajatteletko siis todella niin, että jotkut saisivat elämäänsä sisältöä toisten kärsimyksestä jos heistä ihmisten pitäisi olla ahkerampia? Oletko itse ajatellut, että elämän suunnan muuttaminen on mahdollista?
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #86 on: February 25, 2011, 13:27:40 »
Päästään neljänlaisiin ihmisiin:

A) Somaliyksilön on päästävä Suomeen koska somalien pitää päästä Suomeen.
B) Somaliyksilön on päästävä Suomeen koska tämän kriteerin ihmisten pitää päästä Suomeen.
C) Somaliyksilön ei pidä päästä Suomeen koska somalien ei pidä päästä Suomeen.
D) Somaliyksilön ei pidä päästä Suomeen koska tämän kriteerin ihmisten ei pidä päästä Suomeen.

(Jossa kriteeri ei sisällä etnisyyttä tai muuta sellaista syrjintälainsäädännössä sisältävää atribuuttia)

Hyvä pohja, jota voisi tietysti hieman konkretisoida edelleen. Somaliyksilön vastaanottamisen vastustajat jakautuvat karkeasti A) niihin, jotka näkevät taloudellisen tuottavuuden määräävänä oleskelukriteerinä, B) niihin, jotka näkevät suomalais-länsimaiseen arvomaailmaan nopean sopeutumisen määräävänä oleskelukriteerinä, C) niihin, jotka näkevät tietyn uskontokunnan muodostaman uhan välttämisen määräävänä oleskelukriteerinä, D) niihin, jotka näkevät syntyperän ja ihonvärin määräävänä oleskelukriteerinä (pienempi osa) ja E) niihin, jotka yhdistelevät joko kaikkia edellisiä tai vähintään kahta niistä eri painotuksin määräävänä oleskelukriteerinä (valtaosa). Tässä on siis meidän "kriitikoiden kriitikkojen" nähtävä, kuinka laajalla poolilla somalien vastaanottamista voidaan vastustaa ja kuinka keskenään ristiriitaisia maahanmuuttokriitikot voivat olla.

Täsmälleen sama pätee tietysti somalimaahanmuuton kannattajiin. On A) niitä, jotka näkevät tasa-arvoisuuden ihmisenä määräävänä oleskelukriteerinä, B) niitä, jotka näkevät hädänalaisten auttamisen määräävänä oleskelukriteerinä, C) niitä, jotka näkevät klassisen liberalismin periaatteet määräävänä oleskelukriteerinä, D) niitä, jotka näkevät kulttuurisen moninaisuuden vaalimisen määräävänä oleskelukriteerinä (kyllä näitäkin on, mutta vain kourallinen), E) niitä, jotka näkevät vapaan liikkuvuuden määräävänä oleskelukriteerinä (näitäkin on), F) niitä, jotka näkevät kulttuurivaihdon tuottaman lisäarvon (synergiaedun) määräävänä oleskelukriteerinä (kourallinen), G) niitä, jotka näkevät ärsyttäville rasisteille ja maahanmuuttokriitikoille vittuilemisen määräävänä oleskelukriteerinä (1-5 hlöä) ja H) niitä, jotka yhdistelevät edellisiä eri tavoin ja eri painotuksin (valtaosa).

Kumpaisenkaan yllä olevan erittelyn ei ollut tarkoitus olla tyhjentävä tai täydellinen.

Lähestulkoon kaikki jakolinjan molemmille puolille sijoittuvat kannattavat syvällä omantunnon tasolla vilpittömästi lainsäädännön puitteissa toimimista (eli vastustavat laittomuuksia), hädänalaisten auttamista, inhimillisiä perushyveitä, työntekoa, rikollisten rankaisemista, talouden sietokyvyn huomioimista ja yhteiskunnallista tasa-arvoa. Erimielisyydet ilmenevät enemmänkin muotoseikoissa, jotka asian vakavuuden huomioon ottaen eivät tietystikään ole pelkästään pikkuasioita.
« Last Edit: February 25, 2011, 13:29:55 by Mörkö »

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #87 on: February 25, 2011, 13:50:27 »
Olen päässyt vasta siihen vaiheeseen, jossa yritän takoa kalloonne etteivät tunemani suvikset useinkaan ymmärrä sitä lähtökohtaa, että maahanmuuttopolitiikkaa tulisi tarkastella nimenomaan sen etnisyyden/syntyperän kautta joka sattuu muodostamaan jonkin vähemmistöön jäävän osan maahamme kohdistuvasta muutosta.

Hyvä. Sovitaanko, että me nyt kaikki tällä foorumilla ymmärrämme tämän lähtökohdan ja että alamme nyt keskustelemaan maahanmuutosta ilman etnistä aspektia? Voitaisiinko jo päästä tästä melko turhasta kallontakomisvaiheesta?

Vai onko joku täällä joku kriitikko, jonka mielestä etninen alkuperä tai muu sellainen syrjintälainsäädäntöön liittyvä ominaisuus on oleellinen maahanmuuttokysymyksissä? Jos on, niin käsi pystyyn ja mars keskustelemaan jonnekin, missä sellainen koetaan mielekkääksi.

Lähestulkoon kaikki jakolinjan molemmille puolille sijoittuvat kannattavat syvällä omantunnon tasolla vilpittömästi lainsäädännön puitteissa toimimista (eli vastustavat laittomuuksia), hädänalaisten auttamista, inhimillisiä perushyveitä, työntekoa, rikollisten rankaisemista, talouden sietokyvyn huomioimista ja yhteiskunnallista tasa-arvoa. Erimielisyydet ilmenevät enemmänkin muotoseikoissa, jotka asian vakavuuden huomioon ottaen eivät tietystikään ole pelkästään pikkuasioita.

Herra jumala, foorumillemme on eksynyt täysjärkinen ihminen. Juokse pakoon ja lujaa vielä kun voit.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #88 on: February 25, 2011, 14:10:49 »
Herra jumala, foorumillemme on eksynyt täysjärkinen ihminen. Juokse pakoon ja lujaa vielä kun voit.

Näin jälleen kerran aiheen vierestä: voisiko ylläpito perustaa Virkamiehelle oman ketjun, jossa tämä saisi väännellä käsiään ja itkeä muiden typeryydestä niin paljon kuin sielu sietää? Meinaan kun jos joka viestissä 90% sisällöstä on sitä että ruikutetaan joko foorumin tai kanssakeskustelijoiden tasosta, niin se substanssin määrä jää loppujen lopuksi niin vähäiseksi, että varmaan kannattaa ennemmin jättää se kymmenenkin prosenttia kirjoittamatta ja miettiä voisiko sieltä peilistäkin joskus löytyä jotain vikaa.
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Offline J.P.R

• Full Member
« Reply #89 on: February 25, 2011, 14:14:23 »

Mörkö esiintyy viesteissään nyt niin edukseen että toivon totisesti hänen jäävän tänne keskustelemaan pidemmäksikin aikaa. Juuri tuollaista asennoitumista olen kriitikkojen kriitikoilta odotellut tähän asti turhaan.