Minun pyrkimykseni ei ole kuin vain huomauttaa asian loogisesta muodosta ja taistella tätä idioottimaisuutta vastaan joka kulkee jatkuvasti vastaan internetissä. Negatiivisen todistamisen lyhyt johdantoesimerkki:
Premissi 1: A -> B
Premissi 2: -B
Johtopäätös: -A
Kotitehtävänä on opetella vaikkapa Modus ponendo tollens, jolla myös saa todistettua negatiivisia asioita.
Minusta Pottu esitti, että jotain murhaajaa ei ole pidetty sankarina. J.P.R vaati tälle todistusta. Mikä tässä ovat konkreettisesti nuo premissit 1 ja 2?
Älä nyt viitsi olla itseäsi typerämpi vain kinaamisenhalun vuoksi. Minulla ei ole mitään halua puuttua Potun ja JPR:n kinasteluun enkä edes aio miettiä, että mitä loputtoman typerää pikku yksityiskohtaa heidän kinastelunsa koskee.
Ainoa mihin puutuin oli selkeä epätotuus Potun argumentaatiossa. Jos aikoo puhua jotain logiikasta niin silloin kannattaa olla hieman täsmällisempi eikä laukoa mitään epätotuutta suustaan. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa heidän keskustelunaiheensa. Minulla ei ole mitään halua yrittää muotoilla asiaa millään muotoa. Voin silti huomauttaa, että loogisesti epätosi lause "negatiivista ei voi todistaa" on täsmällisesti ottaen väärin, jos sitä ei formuloida jollain minulle tuntemattomalla kielellä vaan pysytään suomessa.
Oikeasti tämä paikka ei oikein taas vaikuta vahvalta keskustelukerholta kun alkuperäiseen ketjun aiheeseen ei näytä oikein kenelläkään olevan mitään sanottavaa. Yritin itse kirjoittaa siitä hieman, muutamat kinastelevat jostain esimerkistä ja sen vaikutuksesta naamakirjakontekstiin, sinä yrität haastaa minua johonkin täysin lapselliseen vääntöön asiassa, johon kuvittelet minun ottavan kantaa ja tämä yksi murrosikäinen jatkaa omaa louskutustaan ja todennäköisesti murtuu henkisesti, jos joku oikeasti ryhtyisi tylyttämään häntä omista epäkoherenteista huuhaaviesteistään. Tämä internetin lokero, jossa joku soittaa suutaan täysin välittämättä toisten ihmisten ajatuksista ja sitten kuitenkin saadaan elinikäisiä traumoja toisten ihmisten samansuuntaisista mutta lievemmistä lausunnoista lienee jo kyllä, jos ei rekisteröidyn tavaramerkin asteelle patentoitu, niin ainakin henkisesti omittu niin, ettei omaperäisyyttä tavoittelevan internetsoturin kannattane siihen enää sortua.
On meillä taas seurakunta koolla.