Author Topic: Sano jotain positiivista Halla-ahosta  (Read 34594 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Aapo

• Sr. Member
  • Vihollisen juoksupoika ja soluttautuja
Re: Sano jotain positiivista Halla-ahosta
« Reply #15 on: December 31, 2010, 19:20:28 »
Mamupolitiikka on vetonaula, jonka äärioikeisto on keksinyt vasta viime vuosina.

Ehkäpä jos tälle asialle tehtäisiin jotain "äärioikeiston vallankumoukselta" putoaisi pohja.
"Jos moittii joitain porukoita yksipuolisesta keskustelusta, ei todellakaan saa sortua itse samaan." - Jyrki Kasvi

Offline Iamahuman

• Newbie
  • *
« Reply #16 on: December 31, 2010, 22:18:13 »
Halla-aho on hyvä ja looginen kirjoittaja. Olen ollut suorastaan liikuttunut lukiessani hänen parhaita tekstejään. Hän on nykyajan Olavi Paavolainen.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #17 on: December 31, 2010, 23:36:00 »
Halla-aho on hyvä ja looginen kirjoittaja. Olen ollut suorastaan liikuttunut lukiessani hänen parhaita tekstejään. Hän on nykyajan Olavi Paavolainen.

Itse asiassa tuo luonnehdinta on totta ja oikeasti aito ja positiivinen asia. Mutta miten Olavi Paavolaiselle kävikään?

Hyvää uutta vuotta kaikille todorgia seuraaville. Myös teille siellä toisella puolella.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #18 on: January 01, 2011, 00:29:14 »

Halla-aho näkyy ainakin inspiroivan korkean tason sairasta huumoria.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #19 on: January 01, 2011, 00:40:37 »
Mamupolitiikka on vetonaula, jonka äärioikeisto on keksinyt vasta viime vuosina.

Ehkäpä jos tälle asialle tehtäisiin jotain "äärioikeiston vallankumoukselta" putoaisi pohja.

Ei tälle asialle voida tehdä mitään, sillä äärioikeisto on valmiiksi jyvittänyt vaatimuksensa sellaisiksi, ettei niitä voida täyttää tuhoamatta koko oikeusvaltiota. Ehdollisia kansalaisuuksia, hallinnollisia karkotuksia ym.

Suomen maahanmuuttopolitiikassa ei ole mitään oleellisesti vialla - Ruotsissa sikäläinen äärioikeisto, joka on huomattavasti pelottavampaa ja raaempaa sakkia kuin Halla-ahon porukka, pitää Suomen maahanmuuttopolitiikkaa esikuvanaan ja tavoitteenaan.

Toisin sanoen maahanmuuttopolitiikka ei ole mitään muuta kuin keino, jolla äärioikeisto pyrkii pakottamaan enemmistön tahtoonsa. Äärioikeistolle ei mikään riitä ja maahanmuuttopolitiikan jälkeen tulevat muiden vähemmistöjen oikeudet. Ja koska me kaikki kuulumme johonkin vähemmistöön, se tarkoittaa että kaikkien oikeudet ovat vaarassa.

Äärioikeistosta ei koskaan tule lainkuuliaisia kunnon kansalaisia demokraattiseen maahan, koska heillä on pakonomainen tarve uhkailla, terrorisoida ja häiritä muita ihmisiä. Seppo Lehto on vain totuus Jussi Halla-ahosta.
« Last Edit: January 01, 2011, 00:47:05 by Köyry Väyränen »

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #20 on: January 01, 2011, 01:24:14 »
Seppo Lehto on vain totuus Jussi Halla-ahosta.

Siguainesta.

Annushka

• Guest
« Reply #21 on: January 01, 2011, 13:14:30 »

Repesin totaalisesti. Nykyajan Olavi Paavolainen...vähän kuin sanoisi, että Tapio Puolimatka on nykyajan Charles Darwin.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #22 on: January 01, 2011, 13:50:56 »
Halla-aho on tuonut kannatusta runsaasti asialle, jolla voisimme saada samanlaisen mamupolitiikan kuin Tanskassa.

Roskaa. Mamupolitiikka on vetonaula, jonka äärioikeisto on keksinyt vasta viime vuosina. Todellinen tavoite on konservatiivinen (ts. antiliberaali) vallankumous.

Ja kaasukammiot. Unohdit mainita sen.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #23 on: January 01, 2011, 14:26:02 »

Repesin totaalisesti. Nykyajan Olavi Paavolainen...vähän kuin sanoisi, että Tapio Puolimatka on nykyajan Charles Darwin.

Ihan puhtaasti kielellis-esteettisillä syillä Halla-aho on surkea kirjoittaja. Hän ei ilmeisestikään ole lukenut ensimmäistäkään kirjaa klassista suomalaista kirjallisuutta (pitää niitä varmaan kaikkia kommunismina). Kielenhuolto-ohjeita karkeasti loukkaava katukielen ja kansliakielen sekoitus maustettuna täysin turhilla ja riipivillä englantilaisperäisillä sivistyssanoilla ("abruptisti", "emendoida"). Mieleen tulee lähinnä hänen lempikirjailijansa Tolkienin kuvaus örkkien kielenkäytöstä, joka on rumaa ja rakkaudetonta, kieltä pahoinpitelevää.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #24 on: January 01, 2011, 14:28:53 »
Halla-aho on tuonut kannatusta runsaasti asialle, jolla voisimme saada samanlaisen mamupolitiikan kuin Tanskassa.

Roskaa. Mamupolitiikka on vetonaula, jonka äärioikeisto on keksinyt vasta viime vuosina. Todellinen tavoite on konservatiivinen (ts. antiliberaali) vallankumous.

Ja kaasukammiot. Unohdit mainita sen.

Miten niin kaasukammiot? Rakas oppi-isäsi ja kultakakkamestarisi humoristinen henkiystävä Robespierre puhui nimenomaan suohaudoista ja sanoi mm. Toynbeen ohella "jopa Stalinin" kuuluvan oppi-isiinsä, mikä sopiikin hyvin yhteen hänen suohauta- (Katyn) ja napapiirileiritys- (Gulag) haaveidensa kanssa.

Offline Aapo

• Sr. Member
  • Vihollisen juoksupoika ja soluttautuja
« Reply #25 on: January 01, 2011, 15:05:35 »
Miten niin kaasukammiot? Rakas oppi-isäsi ja kultakakkamestarisi humoristinen henkiystävä Robespierre puhui nimenomaan suohaudoista ja sanoi mm. Toynbeen ohella "jopa Stalinin" kuuluvan oppi-isiinsä, mikä sopiikin hyvin yhteen hänen suohauta- (Katyn) ja napapiirileiritys- (Gulag) haaveidensa kanssa.

Millä perusteella tuo kaksissa vaaleissa yhteensä 30 ääntä saanut varsinaissuomalainen fasisti on yhtään kenenkään oppi-isä?
« Last Edit: January 01, 2011, 15:40:32 by Aapo »
"Jos moittii joitain porukoita yksipuolisesta keskustelusta, ei todellakaan saa sortua itse samaan." - Jyrki Kasvi

Offline Iamahuman

• Newbie
  • *
« Reply #26 on: January 01, 2011, 16:23:42 »

Ei mahda mitään, että yleinen taso on laskenut. Ja kun otsikossa käskettiin sanoa jotain positiivista, niin silloin piti keksiä positiivista.

Itse asiassa - tätä on nolo myöntää, mutta kun tässä nyt nimimerkillä kirjoitetaan, niin menköön - käytin Halla-ahon ja Paavolaisen vertailemisessa "itkumittaria". Kummankin teksti on ollut paikoitellen niin hyvää, että sen lukeminen on saanut minut liikuttumaan kyyneliin.

Paavolainen kuvailee asioita niin taitavasti, että hänen tekstinsä tuntuu paikoitellen aivan yliluonnolliselta. Minua ei ole niinkään liikuttanut itse tapahtuma, jota Paavolainen kuvailee (tietysti vähän sekin) vaan ihailu siitä, miten joku yleensä on voinut kirjoittaa niin loistavaa tekstiä. Minulla on sellainen heikkous, että ihailen helposti kaikenlaista keskivertotavallisuuden yläpuolella olevaa suurta ja mahtavaa, koska itse en ole millään mittarilla suuri enkä mahtava. Ihailen Obaman parhaimpia puheita, Olavi Virran loistavaa lauluääntä, Lasse Virenin juoksua Montrealin olympiakisoissa jne. Ja aivan samanlaisen liikutuksen valtaan jouduin kerran erästä Halla-ahon kirjoitusta lukiessani. En muista enää mikä se oli. 99 prosenttia Halla-ahon tekstistä on sitä itseään, eli se ei herätä tunteita. Mutta jossakin tietyssä kirjoituksessaan hän onnistui maalailemaan asioita niin taidokkaasti, että oli pakko myöntää hänen olevan parhaimmillaan - tai ainakin yhden kerran sattumalta - erittäin hyvä kirjoittaja.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #27 on: January 01, 2011, 17:20:25 »

Millä perusteella tuo kaksissa vaaleissa yhteensä 30 ääntä saanut varsinaissuomalainen fasisti on yhtään kenenkään oppi-isä?

Mä en tajunnut tuosta Köyryn vuodatuksesta yhtään mitään!!!11! Ainoa Robespierre, jonka tiedän oli se giljootinikaveri.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Annushka

• Guest
« Reply #28 on: January 01, 2011, 17:49:00 »
Itse asiassa - tätä on nolo myöntää, mutta kun tässä nyt nimimerkillä kirjoitetaan, niin menköön - käytin Halla-ahon ja Paavolaisen vertailemisessa "itkumittaria". Kummankin teksti on ollut paikoitellen niin hyvää, että sen lukeminen on saanut minut liikuttumaan kyyneliin.

Paavolainen kuvailee asioita niin taitavasti, että hänen tekstinsä tuntuu paikoitellen aivan yliluonnolliselta. Minua ei ole niinkään liikuttanut itse tapahtuma, jota Paavolainen kuvailee (tietysti vähän sekin) vaan ihailu siitä, miten joku yleensä on voinut kirjoittaa niin loistavaa tekstiä. Minulla on sellainen heikkous, että ihailen helposti kaikenlaista keskivertotavallisuuden yläpuolella olevaa suurta ja mahtavaa, koska itse en ole millään mittarilla suuri enkä mahtava. Ihailen Obaman parhaimpia puheita, Olavi Virran loistavaa lauluääntä, Lasse Virenin juoksua Montrealin olympiakisoissa jne. Ja aivan samanlaisen liikutuksen valtaan jouduin kerran erästä Halla-ahon kirjoitusta lukiessani. En muista enää mikä se oli. 99 prosenttia Halla-ahon tekstistä on sitä itseään, eli se ei herätä tunteita. Mutta jossakin tietyssä kirjoituksessaan hän onnistui maalailemaan asioita niin taidokkaasti, että oli pakko myöntää hänen olevan parhaimmillaan - tai ainakin yhden kerran sattumalta - erittäin hyvä kirjoittaja.

Täytyy myöntää, että olen Köyryn ja parin muunkin kommentoijan kanssa samaa mieltä siitä, että Halla-aho kirjoittaa aika huomattavan huonoa suomea siihen nähden, että hän on tohtoritasolle koulutettu kielitieteilijä. Mutta mikäpä minä tietysti olen mitään sanomaan ihmisten tunnereaktioista, jos joku Halliksen teksti on vallan itkettänyt, niin kai se sitten niin on. Hämmentävää ja yllättävää kylläkin. Muistatko kyseisen tekstin aihepiiriä?

Ilmeisesti vertauksessasi ajattelet Paavolaisen Synkkää yksinpuhelua, etkä esimerkiksi matkakertomusta kansallissosialistisesta Saksasta. Paavolaisen tekstiähän kuitenkin leimaa ilmaisullinen lahjakkuus, joka on ominaista rikkinäisille, masentuneisuuteen taipuville ja ailahteleville taiteilijapersoonille. Vertaus Halla-ahoon on omasta mielestäni suorastaan groteski, ainakin mitä tosiaan siihen ilmaisulliseen puoleen tulee, mutta kaipa sellaisen voi tuollaisen subjektiivisen emotionaalisen reaktion pohjalta tehdä. Se ei tosin tee siitä kovinkaan yleispätevää huomiota Halliksen kirjoituksista.

Offline Iamahuman

• Newbie
  • *
« Reply #29 on: January 01, 2011, 19:02:08 »

Ilmeisesti vertauksessasi ajattelet Paavolaisen Synkkää yksinpuhelua, etkä esimerkiksi matkakertomusta kansallissosialistisesta Saksasta. Paavolaisen tekstiähän kuitenkin leimaa ilmaisullinen lahjakkuus, joka on ominaista rikkinäisille, masentuneisuuteen taipuville ja ailahteleville taiteilijapersoonille.

Synkän Yksinpuhelun olen lukenut hyvin kauan sitten, eikä se kirja tehnyt erityistä vaikutusta. Sen sijaan Kolmannen valtakunnan vieraana -kirjassa oli joitakin tyylikkäitä kohtia. Vai olivatko ehkä kuvatut asiat sittenkin ne, jotka (Hitlerin massatapahtumathan olivat vaikuttavia olipa itse aatteesta mitä mieltä tahansa) tehosivat. Viimeksi luin kirjan Risti ja hakaristi, ja siinä Paavolainen kuvaa mielestäni hyvin Perun intiaaneja sekä merimatkaansa Etelä-Amerikasta Eurooppaan.

Joskus on vaikea erottaa, onko syy emootioiden heräämiseen kirjan tekstissä vain kirjassa esitetyissä tapahtumissa.

Koin 1980- 1990 -lukujen vaihteessa niin raskaita tapahtumia, että minun lopulta terveydellisistä syistä pakko tukahduttaa kaikki tunteeni. Niinpä kun vanhempani 1990-luvulla parin vuoden välein kuolivat, en tuntenut minkäänlaista surua heidän kuolemastaan tai heidän hautajaisissaan. Olin vain hämmentynyt. Minulla ei yksinkertaisesti enää ollut tunteita - tai jos oli, ainoat tunteet olivat hyvin negatiivisia eli vihaa ja sen tyyppistä.

Periaatteessa olen tunneihminen, mutta jos tunteet menevät liiallisuuksiin, ne ovat tuhoisia. Kirjaa lukiessaan tai "nyyhkyleffaa" katsellessaan voi antaa itsensä tunteilla turvallisesti. Kun kirjan panee kiinni tai television sammuttaa, tunteetkin sammuvat. Ne eivät vie yöunia.