Author Topic: Ideana todellinen kohtaaminen  (Read 6260 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Outo Lintu

• Guest
Ideana todellinen kohtaaminen
« on: April 19, 2010, 01:38:19 »
Näin viikon alkajaisiksi tuli mieleen seuraavaa. Meikäläistä sapettaa kovasti, kun monet maahanmuuttokriitikot puhuvat Malmösta vastoin parempaa tietoa ja heittelevät kömpelöitä lähteitä. Sama pätee esimerkiksi maahanmuuttajien työllistymisessä. Aina ei edes viitsitä tarkastaa tilastoja tai selvittää, montako prosenttia esimerkiksi somaleista on työttöminä, vaan sanotaan "näkeehän sen vaikkapa Itäkeskuksessa, jossa somalit notkuu".
Ehdottaisin, että joskus hamassa tulevaisuudessa, jos mitenkään mahdollista, todellisuus.org lähtisi itse selvittämään mainittuja juttuja. Tutkimusretki Malmöön olisi kohdallaan, jossa paikallisia voitaisiin haastatella laajemminkin ja selvittää, ovatko ongelmat niin suuria, kuin maalaillaan. Toinen tutkimus voisi olla maahanmuuttajien työllistyminen. Selvitettäisiin, onko niitä työttömiä maahanmuuttajia niin paljon, kuin väitetään ja jos on, selvitetään syyt.
Kyseiset tutkimukset voitaisiin dokumentoida videokameralla tai kirjoittamalla ylös haastateltavien näkemyksiä ja siten postaamalla haastattelumateriaali tänne jonnekin omalle osiolle tai vaikkapa ihan julkisissa lähtyksissä/lehdissä yms. Kohdattaisiin ihmisiä ihan oikeasti, eikä esitettäisi arveluja, kuten vaikkapa hommalaiset ja saataisiin tänne ns tutkimusosio. Miltä kuulostaisi?

Kuuma peruna

• Guest
Re: Ideana todellinen kohtaaminen
« Reply #1 on: April 19, 2010, 07:15:23 »
Nuivien ongelma on se, että somaleita yleensä näkyy. Ei se, että he "notkuvat" tai "loisivat". Ne ovat tekosyitä.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #2 on: April 19, 2010, 13:40:30 »
Nuivien ongelma on se, että somaleita yleensä näkyy. Ei se, että he "notkuvat" tai "loisivat". Ne ovat tekosyitä.

Mistä olet saanut tämän tietoosi?
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

zetor

• Guest
« Reply #3 on: April 19, 2010, 16:09:12 »

Mistä olet saanut tämän tietoosi?

Luetaankohan me samaa valveutuneiden ja huolestuneiden kansalaisten muodostaman maahanmuuttokriittisen, puolueisiin sitoutumattoman kansanliikkeen[sic] keskustelupalstaa? Jos kauppakeskuksessa on somaleita, he "loisivat". Minkään muun ihmisryhmän kahvittelua julkisella paikalla ei paheksuta kovaan ääneen tai vaivauduta mainitsemaan erikseen alleviivaten, että juuri näiden henkilöiden oleskelu julkisella paikalla on tuomittavaa.

Outo Lintu

• Guest
« Reply #4 on: April 19, 2010, 16:25:15 »
Välillä "nuivista" saa kieltämättä sellaisen kuvan, että heitä häiritsee pelkästään somaleiden läsnäolo (huivit, äänekäs keskustelu ja yleensäkin olemus). Vai eikö se ole aika outoa, että Itäkeskuksessa asioivia/kahvittelevia somaleita ei missään nimessä haluta nähdä kauppakeskuksessa asioivina henkilöinä, vaan ainoastaan "notkujina"? Miksi somalit eivät saisi aivan yhtä hyvin käydä kahvilla siinä missä valtaväestön edustajatkin leimautumatta notkujiksi???
 Mutta sitten se varsinainen asia. Tehdään modeille ja kaikille muillekin sellainen galluppin tapainen. Eli miten olisi jos todellisuus.orgiin tulisi joskus tulevaisuudessa sellainen tutkimus/reportaasiosio, jonne postattaisiin kaikkea (esim) haastattelumateriaalia Malmösta, Suomen lähiöistä tms.? Nykyinen reportaasi lähiöistä ynnä muista paikoista, ei ole ihmisläheistä reportaasia, vaan ylhäältä alaspäin, ulkopuolelta sisäpuolelle, joilla pääasiassa vahvistetaan vallitsevia stereotypioita. Haastateltavia ei oikeasti kohdata, eikä heidän maailmaansa mennä sisälle. Ehkä joitakin poikkeuksellisia, ihmisläheisiä reportaaseja on, mutta aivan liian vähän. Hommalaistenkin ongelma on se, että tutkimuksia tehdessään, he puhuvat maahanmuuttajista ja vähäosaisista suomalaisista ikään kuin poissaolevina, eikä ota heitä mukaan keskusteluun. Hommalaisilta ja suurilta reportaaseilta puuttuu täysin ihmisläheisyys ja ihmistuntemus.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
    • View Profile
« Reply #5 on: April 19, 2010, 19:39:04 »
Tällaista olen itse ehdottanut hommalaisillekin. Ei ole kiinnostanut.
Tosin eräästä modesta (Miniluvista) en ole aivan varma  ;), voisipa ehkä tullakin haastattelemaan, mutta asuu kaukana.
Ammatikseni olen työllistänyt maahanmuuttajia, tunnen työllistymisen esteet ja onnistumiset, ei ole kiinnostanut.
Eräs ystävistäni on muuttanut tänne Göteborgista ja käynyt koulua, jossa oli 90% (ei siis 85%, kuten olin luullut) maahanmuuttajataustaisia lapsia. Hänen kokemuksensa ei vakuuta.

Hommalaiset maahanmuuton ja maahanmuuttajien vastustajina pelaavat tilastoilla ja joks hiukkasenkaan tuntee tilastotiedettä tietää, kuinka kysymyksillä esimerkiksi voi mainiosti manipuloida vähintäänkin likimain halutun vastaustuloksen.

Jos kysyt: onko maahanmuuttajien sopeuduttava paremmin (= onko toivottava lopputulos parempi sopeutuminen), on tähän vaikeaa vastata kielteisesti vaikuttamatta typerältä. Löytyykö  ainuttakaan mamua, joka ei itse haluaisi sopeutua paremmin eli olla paremmin sopeutunut?
Mikäli ja kun valtaosa vastaa tähän myönteisesti, voidaan vastauksista vetää seuraavat, ertittäin maahanmuuttokriittiset johtopäätökset:
1) mamujen pitäisi sopeutua paremmin -> he tosin sanoen EIVÄT OLE sopeutuneet riittävän hyvin-> sopeutuminen halutaan nähdä ja esittää ongelmana-> se on ongelma valtaosan mielestä (jotka siis vastasivat myönteisesti)  
-> valtaosa ei halua mamuja SUomeen.

Jos sitä vastoin kysyt esimerkiksi, onko suomalaisilla riittävästi tietoa eri kulttuureista ja kulttuurien välisestä vuorovaikutuksesata tai esimerkiksi niistä keinoista, jotka edesauttavat muunmaalaisten integroitumista yhteiskuntaan, tuskin kukaan vastaa edit: että kyllä, tietoa on aivan riittävästi..

Olisin silti mukana haastamassa etenkin nuivia mukaan tällaiseen tutkimuksen tekemiseen (jos siis kykenevät kohtaamaan näitä kovaäänisiä ja nauravia  tummaihoisia ilman, että savu nousee... ;)
« Last Edit: April 25, 2010, 10:47:53 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Outo Lintu

• Guest
« Reply #6 on: April 20, 2010, 00:55:28 »
No joo, jos tosiaan näin on, että "eivät kiinnostuneet" on syytä epäillä, että heikäläisillä on syytä salata/pelätä jotain. Sehän voisi tuoda esille oikeaa tietoa "hyysäreiltä" ja siten viedä uskottavuutta ja äänestäjiä heiltä, jotka yrittävät hyötyä poliittisesti maalailemalla uhkakuvia. Toivotaan kuitenkin, että lähtisivät mukaan ja osoittaisivat teoriamme vääriksi. Jos eivät, niin ainahan haastattelut ja tutkimukset voidaan tehdä keskenään ilman vastapuolta ja tuoda tiedot yleisesti julki.

Offline AsiaaAjava

• Full Member
    • View Profile
« Reply #7 on: April 20, 2010, 01:34:19 »
Toinen tutkimus voisi olla maahanmuuttajien työllistyminen. Selvitettäisiin, onko niitä työttömiä maahanmuuttajia niin paljon, kuin väitetään...

Nämä näkee suoraan tilastoista. Ei niitä tarvitse arvuutella.

No joo, jos tosiaan näin on, että "eivät kiinnostuneet" on syytä epäillä, että heikäläisillä on syytä salata/pelätä jotain. Sehän voisi tuoda esille oikeaa tietoa "hyysäreiltä" ja siten viedä uskottavuutta ja äänestäjiä heiltä...

Olen nyt kaksi vuotta suurinpiirtein lukenut maahanmuutosta ja islamista. Mitä enemmän olen oppinut, sitä enemmän olen kontrolloimatonta humanitaarista maahanmuuttoa vastaan. Ainoat ihmiset joilla ei ole mitään todisteita ovat ideologi-suvaitsevaiset. Eurooppa on täynnä todisteita juuri nimenomaan siitä, että maahanmuutto suuressa määrin tekee elämisestä vaikeata. Ei tarvitse olla kovinkaan viisas, että tämän ymmärtäisi.
« Last Edit: April 20, 2010, 01:44:15 by AsiaaAjava »

Outo Lintu

• Guest
« Reply #8 on: April 20, 2010, 02:02:56 »
"Nämä näkee suoraan tilastoista. Ei niitä tarvitse arvuutella."
-Ole ystävälline ja näytä minulle kyseiset tilastot. Suhtaudun hieman epäillen tosin.

"Olen nyt kaksi vuotta suurinpiirtein lukenut maahanmuutosta ja islamista. Mitä enemmän olen oppinut, sitä enemmän olen kontrolloimatonta humanitaarista maahanmuuttoa vastaan. Ainoat ihmiset joilla ei ole mitään todisteita ovat ideologi-suvaitsevaiset. Eurooppa on täynnä todisteita juuri nimenomaan siitä, että maahanmuutto suuressa määrin tekee elämisestä vaikeata. Ei tarvitse olla kovinkaan viisas, että tämän ymmärtäisi."

-Olet todennäköisesti lukenut joko A) jonkun norsunluutornin sisällä vuosia istuneen herran kirjoituksia, joka välillä katselee alas tornistaan ja näkee monikulttuurista väestöä.
B) Jonku islamfobikon, joka irroittelee Koraanin jakeita kontekstista, eikä suostu hyväksymään faktaa, että Koraani ei ole vain Jumalan sanaa, vaan ihmisen kirjoittamaa, johon on otettu kompromisseina vanhoja heimoperinteitä mukaa, aivan kuten Raamattuunkin. Kehottaisin sinuakin tutustumaan maahanmuuttajiin ihan arkipäivän tasolla (keskustelu/small talk) sen sijaan, että vain lukisit heistä tiettyjen kirjailijoiden mielipiteitä.

-Ainoat ihmiset joilla ei ole mitään todisteita ovat ideologi-suvaitsevaiset. Eurooppa on täynnä todisteita juuri nimenomaan siitä, että maahanmuutto suuressa määrin tekee elämisestä vaikeata.-

- -Ideologi-suvaitsevaisilla- on ollut paljon pätevämpiä todisteita, kuin vuosia vanhat artikkelit, ääripopulistien haastattelut ja mainittu kuva autokoulusta. Minun elämääni maahanmuutto ei ole tullut vaikeaksi, koska se ei ole suurta koskaan (Suomessa) ollutkaan. Kenties vain erilainen ihonväri alkaa särkemään silmään ja eri-kielisten nauru särkemään nuivien korvia?

Offline AsiaaAjava

• Full Member
    • View Profile
« Reply #9 on: April 20, 2010, 02:17:12 »
"Nämä näkee suoraan tilastoista. Ei niitä tarvitse arvuutella."
-Ole ystävälline ja näytä minulle kyseiset tilastot. Suhtaudun hieman epäillen tosin.

Ole hyvä: http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/04_maahanmuutto/08_maahanmuuttotilastot/wulktyoll.pdf

-Olet todennäköisesti lukenut joko A) jonkun norsunluutornin sisällä vuosia istuneen herran kirjoituksia, joka välillä katselee alas tornistaan ja näkee monikulttuurista väestöä.
B) Jonku islamfobikon, joka irroittelee Koraanin jakeita kontekstista, eikä suostu hyväksymään faktaa, että Koraani ei ole vain Jumalan sanaa, vaan ihmisen kirjoittamaa, johon on otettu kompromisseina vanhoja heimoperinteitä mukaa, aivan kuten Raamattuunkin. Kehottaisin sinuakin tutustumaan maahanmuuttajiin ihan arkipäivän tasolla (keskustelu/small talk) sen sijaan, että vain lukisit heistä tiettyjen kirjailijoiden mielipiteitä.

...

- -Ideologi-suvaitsevaisilla- on ollut paljon pätevämpiä todisteita, kuin vuosia vanhat artikkelit, ääripopulistien haastattelut ja mainittu kuva autokoulusta. Minun elämääni maahanmuutto ei ole tullut vaikeaksi, koska se ei ole suurta koskaan (Suomessa) ollutkaan. Kenties vain erilainen ihonväri alkaa särkemään silmään ja eri-kielisten nauru särkemään nuivien korvia?

Näistä vastauksista sen näkee, ettet ymmärrä vielä tarpeeksi. Olin minäkin samanlainen muutama vuosi sitten ja kauhistelin ihmisiä, jotka eivät halunneet kaikille samanlaisia oloja maailmassa tms. Se on vaan niin, että asiat eivät ole niin yksinkertaisia miltä ne näyttävät nuorelle ihmiselle. Ja ei minulle merkkaa muu kuin, että tiedän totuuden. Siksi olen valmis muuttamaan mieltäni, jos todisteet toisin puhuvat. Siksi minä täälläkin olen ja yritän saada jotain konkreettista joltain, että voisin hienosäätää ajatusmaailmaa tai muuttaa sitä. Ei ole yhtään järkevää argumenttia tullut tällä suvaitsevaisten puolelta.

Outo Lintu

• Guest
« Reply #10 on: April 20, 2010, 02:32:32 »
" jotka eivät halunneet kaikille samanlaisia oloja maailmassa tms."

Oletat, että tahdon kaikkien saavan plasma-television ja hierontatuolin? En, kunhan nyt saataisiin edes se äärimmäinen köyhyys poistettua. Maailman raharikkailla (kaikilla yhteenlaskettuna) olisi siihen mahdollisuus, mutta ei tahtoa. Sellaiset ihmiset eivät suuria rahamääriä ansaitse, jos eivät ole valmiita luopumaan edes pienestä rahasummasta. Lisäksi, jos Suomi ei koko ajan leikkaisi kehitysapuaan muiden maiden ohella, vaan pitäytyisi edes siinä 0,7% ja tehostaisi kehitysapua (humanitäärisestä oikeaan kehitysapuun).

Mutta sitten se varsinainen aihe: miksi teikäläisille tuntuu olevan niin vaikea tutustua maahanmuuttajiin (esim somaleihin) ihan arkipäivän tasolla? Miksi näette heidät massana, ettekä yksilöinä? Miksi, ette olisi valmiita lähtemään Todellisuuden mukana vaikkapa Malmöön erottelemaan faktoja fiktioista?

Offline AsiaaAjava

• Full Member
    • View Profile
« Reply #11 on: April 20, 2010, 02:43:28 »
Niin siis taisin jättää sanomatta sen, että ilman muuta haluan minäkin muille ihmisille parempia oloja elämässä. Se ei kuitenkaan tapahdu humanitaarisen maahanmuuton kautta. Korkeintaan autamme sillä muutamia kymmeniä tuhansia ihmisiä ja sitten kusemme koko Suomen talouden. Tälläkin hetkellä annamme sen miljardin kehitysapua ulkomaille, joka käsittääkseni on pyytetöntä varainsiirtoa muille hallituksille. Eli periaatteessa rahoitamme, mitä ikinä se kyseinen hallitus näkee hyväksi tehdä niillä rahoilla. Tämähän on täysin järjetöntä. Hyvässä lykyssä, ja niinkuin "Dead aid" kirjassa povataan, rahoitamme korruptiota ja sotaa. Miksi näihin asioihin ei haluta puuttua? Ihan niinkuin kaikki raha pois Suomesta olisi ainoastaan positiivista.

Mutta sitten se varsinainen aihe: miksi teikäläisille tuntuu olevan niin vaikea tutustua maahanmuuttajiin (esim somaleihin) ihan arkipäivän tasolla? Miksi näette heidät massana, ettekä yksilöinä? Miksi, ette olisi valmiita lähtemään Todellisuuden mukana vaikkapa Malmöön erottelemaan faktoja fiktioista?

Näen myös suomalaiset massana. Jos taloutta mietitään, ei sitä voi miettiä yksilön pohjalta. Jos kulttuurillisia vaikutuksia mietitään ei sitä voi miettiä yksilön pohjalta. Juurikaan mitään ei voi miettiä yksilön pohjalta.

Outo Lintu

• Guest
« Reply #12 on: April 20, 2010, 02:50:59 »
Eli vastustat sekä humanitääristä maahanmuuttoa ja kehitysapua, vaikka puhutkin ylistävään sävyyn siitä, jonka antajana Suomi toimii? Hieman ristiriitaista. Tietenkin kehitysapua tulee valvoa tarkemmin ja kohdentaa se paremmin, mutta teikäläiset vastustaisivat sitä, koska "se sitoisi liikaa resursseja". Konkreettisia ehdotuksia?

Mielestäsi siis yksilö edustaa ryhmäänsä. Eli suomalainen alkoholisti naisten hakkaaja edustaa valtaosaa suomalaisista?

Offline AsiaaAjava

• Full Member
    • View Profile
« Reply #13 on: April 20, 2010, 02:56:18 »
Kehitysapu tulisi miettiä aivan uudella tavalla. Sillä miljardilla esimerkiksi palkattaisiin kaikki suomen työttömät kuukaudeksi töihin vuosittain. Jos mietittäisiin ulkomaille kehitysapuhommiin, niin ehkä puolet tuosta. Ja kaikki työn tulokset voitaisiin kirjata sun muuta. Nythän emme tiedä onko kehitysavulla mitään merkitystä, muuta kuin nälänhädän vuosittainen kasvu. En välttämättä miljardia pistäisi kehitysapuun tässä taloudellisessa tilanteessa, mutta jos sitä rahaa pitäisi sinne pistää, niin miksei samalla työllistä suomalaisia?

Mielestäsi siis yksilö edustaa ryhmäänsä. Eli suomalainen alkoholisti naisten hakkaaja edustaa valtaosaa suomalaisista?

Tiedät hyvin itsekin, ettei tällaista johtopäätöstä voi tehdä. Tilastoilla selvitetään prosenttiosuudet ja ne kertovat enemmän.
« Last Edit: April 20, 2010, 02:58:58 by AsiaaAjava »

Outo Lintu

• Guest
« Reply #14 on: April 20, 2010, 03:07:00 »
0,5-0,7% ei kaada Suomen taloutta. Ja olen edelleen samaa mieltä, että avun valvontaa tulee tehostaa.

"Tiedät hyvin itsekin, ettei tällaista johtopäätöstä voi tehdä. Tilastoilla selvitetään prosenttiosuudet ja ne kertovat enemmän."

Mutta juurihan sanoit, että näet myös suomalaisetkin ryhmänä. Suomessa tehdään tilastollisesti paljon itsemurhia. Tarkoittaako tämä, että kaikki suomalaiset tekevät itsemurhia. Suomessa juodaan prosentuaalisesti paljon viinaa, tekeekö tämä suomalaisista alkoholisteja?