Author Topic: Yön pimeydessä ja kirkkaassa päivänvalossa  (Read 118280 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
Re: Yön pimeydessä ja kirkkaassa päivänvalossa
« Reply #15 on: June 11, 2012, 02:49:02 »
Käväisin äsken pihalla. Onpa mukava alkukesän hyssy. Vähän yölaulajat soittelee, mutta muuten on mukavan rauhallista. Lämmintäkin on (vai hämääkö duunitoppatakki) ja tyyntä. Loistava ilma omppuvarkaisiin. Siinä on vaan pari asiaa esteenä:

1. Se on tuhmaa, väärin ja rikollista.
2. Eipä ole omenoita puissa vielä kesäkuussa, pitäisi mennä markkettiin, mikä taas johtaa erityisesti ajattelemaan kohtaa 1.

Huomio: Pidän omena (ja kaikkia muita hedelmä- ja marjavarkauksia) tuomittavina, enkä kehota ketään sellaista tekemään. Ylläoleva teksti on tarkoittettu vain viihdekäytöön, fiktionomaisesti.

Hmmm... Jos omena päivässä pitää lääkärin loitolla, mikä hedelmä pitäisi poliisin?
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #16 on: June 11, 2012, 02:51:23 »

Miltä ajalta se suunnilleen on?

Olisiko ollut joskus viime kesältä, minkähän tekstin tahallisesta tai tahattomasta väärinymmärtämisestä siinä sillä kertaa lie ollut kyse.

Vilkuilin tuossa vanhoja juttujani, mutta ei löytynyt.

Asiasta automaattikivääriin : persujen tuorein "tahdomme Naton sijasta Venäjän protektoraatiksi" -heitto on kyllä saanut minut täysin typertymään. Tiedät hyvin, että olen jo kymmenen vuotta epäillyt Venäjän soluttavan äärioikeistoamme, mutta ihan oikeasti minun täytyy ihmetellä sitä, että hommalaisporukat kannattavat nyt ihan avoimesti ja ilman rivijäsenistön vastalauseita Suomen alistamista Venäjän osaksi tai osavaltioksi. Tarkoitan, että miten vanhat antikommunistiryssänvihaajat saadaan yhtenä blokkina kääntymään tuolle kannalle?

Vastaus on helppo. Mieti hetki, kuinka paljon Suomessa oli eri tyyppisiä afrikkalaisia maahanmuuttajia sinä aikana kun oltiin viimeksi Venäjän vallan alla. Niinpä! Venäjän hallinnalla on selvästi antiafrikkalainen vaikutus. Kun Suomen tasavallasta tulee Suomen tasavalta Venäjällä, lähtevät afrikkaiset saman tien vaeltamaan kohti vapaata länttä ja ongelma poistuu. Samalla päästään myös pakkoruotsista, pakkovenäjä on ihan eri asia eikä haittaa yhtään.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #17 on: June 11, 2012, 03:05:33 »

Vastaus on helppo. Mieti hetki, kuinka paljon Suomessa oli eri tyyppisiä afrikkalaisia maahanmuuttajia sinä aikana kun oltiin viimeksi Venäjän vallan alla. Niinpä! Venäjän hallinnalla on selvästi antiafrikkalainen vaikutus. Kun Suomen tasavallasta tulee Suomen tasavalta Venäjällä, lähtevät afrikkaiset saman tien vaeltamaan kohti vapaata länttä ja ongelma poistuu. Samalla päästään myös pakkoruotsista, pakkovenäjä on ihan eri asia eikä haittaa yhtään.

Unohdit muslimit, islamisaation ja Eurabian uhan. "Viholliseni vihollinen on ystäväni" eivätkä venäläiset hommakäsityksen mukaan pidä muslimeista, varsinkaan tsetseeneistä lainkaan. Hautalakin puuhastelee jonkun venäläisen vastarannankiisken kanssa ja on kytköksissä Mikael Storsjön kautta nyt ainakin tsetseenien Kavkaz Centeriin, jota taas Safkan Juha Molari ja dosentti Herostratos jahtaavat. Mutkikasta menoa.
« Last Edit: June 11, 2012, 03:07:44 by Vongoethe »

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: June 11, 2012, 03:15:11 »
Lienet jo muuten lukenut sen Supon kustantaman kirjan, jossa Jalonenkin oli mukana? Miltäpä vaikutti?

Oli siinä puutteensa enkä kaikesta ollut samaa mieltä, mutta yleisesti ottaen kirja oli varsin hyvä ja asiallinen ja siinä oli uutta tietoa monesta asiasta ja monelta kantilta. Aion itse asiassa laatia siitä seikkaperäisen arvostelun.

Vihavaisesta muuten, että kyllä minä hänet russofiiliksi laskisin. Hän on ilman muuta muslimi- ja afrikkalaisvastainen rasisti, tai ainakin hän näkee esim. "rodut" kollektiiveina ja väheksyy musertavasti länsimaista individualismia. Venäläisiä hän ihailee aika estottomasti ja hänen kirjansa "Länsimaiden tuho" voidaan tulkita pitävän Suomen venäläistämistä toivottavana. Tosin kirja on täynnä emotionaalisia reaktioita milloin mihinkin, ja ailahtelevaisen ja tunteidensa heiteltävän miehen emotionaaliset reaktiot ovat toki sisäisesti ristiriitaisia, mutta jos kirjassa on johdonmukaista punaista lankaa, kyllä se on Venäjän ja venäläisten ihannointi. Joku arvostelija sanoi Vihavaisen ihailevan Venäjää "kuin hipin Intiaa", ja tästä olen samaa mieltä. Erityisen huvittavaa on, että Vihavainen syyllistyy viimeisen päälle juuri  sellaiseen ksenofiliaan ja oman kulttuurin väheksyntään, josta hän jatkuvasti syyttelee multikulturalistiolkiukkojaan. Kirjan alaotsikoksi voisi panna "Projektio ylitöissä".
« Last Edit: June 11, 2012, 03:20:30 by Köyry Väyränen »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #19 on: June 11, 2012, 03:37:14 »
Jaahas, onpa meillä ollut vilkas yö. Olemme puhuneet mm. omenista, venäläisistä ja noista ihanista isänmaamme hedelmistä: persukoista.

Vielä on kesäyötä jäljellä, mitä hämmentävää vielä nousee esiin alitajunnan pimeästä virrasta, tuosta viettien Tonavasta?

Edit: Viettien Tonava vietti hiljaiseloa loppuyön, mutta sain sentään tehtyä vähän töitä, joten hyvä kansantaloudelle.
« Last Edit: June 11, 2012, 05:25:20 by Zakari »
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #20 on: June 11, 2012, 05:24:01 »
Tältä erää minä päätän täältä tähän. Kiitokset hauskasta yöseurasta Vongoethe ja Köyry.

Yön pimeydessä möyritään mahdollisesti jo ensi yönä! Nyt kutsuu harrastustoimitaa haittaava työ vielä hetken ja sitten nukkumaan.

Hyvää Yötä!  8)

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: June 11, 2012, 09:22:49 »
Huomenta. Jatkamma sitten syssymmällä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: June 11, 2012, 10:43:59 »
Lienet jo muuten lukenut sen Supon kustantaman kirjan, jossa Jalonenkin oli mukana? Miltäpä vaikutti?

Oli siinä puutteensa enkä kaikesta ollut samaa mieltä, mutta yleisesti ottaen kirja oli varsin hyvä ja asiallinen ja siinä oli uutta tietoa monesta asiasta ja monelta kantilta. Aion itse asiassa laatia siitä seikkaperäisen arvostelun.

Vihavaisesta muuten, että kyllä minä hänet russofiiliksi laskisin. Hän on ilman muuta muslimi- ja afrikkalaisvastainen rasisti, tai ainakin hän näkee esim. "rodut" kollektiiveina ja väheksyy musertavasti länsimaista individualismia. Venäläisiä hän ihailee aika estottomasti ja hänen kirjansa "Länsimaiden tuho" voidaan tulkita pitävän Suomen venäläistämistä toivottavana. Tosin kirja on täynnä emotionaalisia reaktioita milloin mihinkin, ja ailahtelevaisen ja tunteidensa heiteltävän miehen emotionaaliset reaktiot ovat toki sisäisesti ristiriitaisia, mutta jos kirjassa on johdonmukaista punaista lankaa, kyllä se on Venäjän ja venäläisten ihannointi. Joku arvostelija sanoi Vihavaisen ihailevan Venäjää "kuin hipin Intiaa", ja tästä olen samaa mieltä. Erityisen huvittavaa on, että Vihavainen syyllistyy viimeisen päälle juuri  sellaiseen ksenofiliaan ja oman kulttuurin väheksyntään, josta hän jatkuvasti syyttelee multikulturalistiolkiukkojaan. Kirjan alaotsikoksi voisi panna "Projektio ylitöissä".

Heh. Noinhan se taitaa mennä, kun tarkemmin muistelin. Itse kirjaa en toki ole lukenut, joitakin hänen bloggauksiaan ynnä Hesarin arviot ja polemiikit kirjasta. En ole aivan varma, kirjoitteleeko hän Hommallekin, nimimerkillä.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #23 on: June 11, 2012, 23:08:30 »
Yövirkkujen chatbaari avautuu jälleen.  :)

Tervetuloa kaikki yhteiskuntamme järistyksistä uupuneet hetkeksi jauhamaan sitä itseään. Tässä kuppilassa saa tanssia pöydillä ja laulaa nuotin vierestä.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: June 11, 2012, 23:16:34 »
Jalkapallo-ottelu on vielä hetken meneillään, joten minulla on hetki vielä kirjoitusaikaa. Lainaan tänne Jussi Jalosen postauksen Lalli-ketjusta. Se antoi minulle suurta hupia ja ajattelin, että ehkä muutkin haluavat vielä avautua horoskoopeistaan  ;)

Quote from: Brandöt on Today at 10:02:29 PM
Silläkin uhalla, että leimaat minut nyt hörhöksi, toivoisin, että tutustut tähän kirjoitukseen.

Quote from: Jussi Jalonen
Repesin täydellisesti. Mutta kun nyt tälle tielle lähdettiin, niin heitetään samassa hengessä että horoskooppimerkki näyttää miehellä olevan sama kuin Hitlerillä.

Minä olen muuten länsimaisella tähtikartalla skorpioni. Raivokkaan intohimoinen. Nimikkoplaneetta hallitsee ydinvoimaa, ja tähtikuvio hallitsee ruumiin erogeenisia alueita. Megatonnin lataus puntissa, siis. Samaa horoskooppimerkkiä edustivat Theodore Roosevelt, Å¡aahi Reza Khan, TÅ¡iang Kai-Å¡ek, Lev Trotski, George Patton, Erwin Rommel, Martti Luther ja Charles Bronson. Kiinalaisessa olen jänis.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: June 11, 2012, 23:23:02 »
Yövirkkujen chatbaari avautuu jälleen.  :)

Tervetuloa kaikki yhteiskuntamme järistyksistä uupuneet hetkeksi jauhamaan sitä itseään. Tässä kuppilassa saa tanssia pöydillä...

Kannatan

...ja laulaa nuotin vierestä.

Aaaaarrrggghhhh! Voi ei!

Pikemmin vaikka tuohon malliin.

Offline Jussi Jalonen

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #26 on: June 11, 2012, 23:24:44 »
Minulla tuli nyt mieleen, että onkohan tuo rouva Hirvisaaren laatima tähtikartta se "taivaallinen totuus", josta Mestari kirjoitti?

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: June 11, 2012, 23:29:13 »
Minulla tuli nyt mieleen, että onkohan tuo rouva Hirvisaaren laatima tähtikartta se "taivaallinen totuus", josta Mestari kirjoitti?

Totuus se ainakin on, sillä tähdethän kertovat.

Katsoin astrologin laatimasta kirjasta, ja Skorpionin tähtimerkin kuvaus alkaa näin: "Hiljainen ja syvällinen, suurten tunteiden Skorpioni on monelle ikuinen arvoitus, jonka ratkaisun selvittäminen vie sekä järjen että sydämen."

Oliko tässäkin totuus?

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #28 on: June 11, 2012, 23:35:49 »
Minä olen tähtimerkiltäni leijona. En tiedä mitä se merkitsee, kuulostaa aikas hianolta. Kiinalaisessa olen lohikäärme, kuulostaa viälä hianommalta.  8)

Luulen, että Merkurius, Venus ja Saturnus ovat olleen syntymäni hetkellä jossain asemissa, samoin Jupiter. Tästä voimme päätellä, että minua odottaa suuri tulevaisuus. Olen myös lähes yhtä ujo ja herkkä kuin Hallis, vaikka en yhtä hoikka. Vähintään pääministeriksi saatan päästä, sillä myös Uranus oli jossain, kun minut konfirmoitiin. Vapise Hallis, sinut on haastettu.

Nyt vain tarvitaan se täky, päävastustaja, jonka avulla saan kannattajia ja vaikutusvaltaa. Ehdotuksia?

AV

• Guest
« Reply #29 on: June 11, 2012, 23:36:24 »
Hyvä se teidän on rehvastella horoskoopeillanne. Minä täällä järkyttyneenä yritän yhä toipua lukemastani tiedosta. Tuo Mestaria koskeva tähtien määräämä kohtalo kun odottaa minuakin! Olemmehan Suuren Sananvapaustaistelijan kanssa täsmälleen samanikäisiä.