Poll

Mitä mieltä olette arvon lukijat/kanssalautailijat, maksaako vaivaa rekisteröityä Puheenvuoroon jotta voisi myös kommentoida asioita (omalla nimellänsä)?

Kyllä
8 (53.3%)
Ei
7 (46.7%)

Total Members Voted: 11

Author Topic: US gallup/Mitä Ilkan pitäisi tehdä?  (Read 4576 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
Re: US gallup/Mitä Ilkan pitäisi tehdä?
« Reply #15 on: April 17, 2012, 23:11:26 »
Totta kai! Teflonhaarniska niskaan ja allons les enfants...!

Kahdessa asiassa olen Reijan kanssa eri mieltä. Ensiksi, nuivistoliitolla voi olla kommenttiosioissa enemmistö tai ainakin kovin öyhövolyymi, mutta eivät he minusta "hallitse ilmatilaa" eivätkä oikein mitään muutakaan. Lähinnä viskovat tuleen koomisia nyrkkeilysäkkejä jotka tosi hauskanpidon kannalta luovuttavat ihan liian iisisti.

Toiseksi, en ole samaa mieltä että siellä pitäisi välttämättä olla juuri omalla nimellään ja tunnistettavalla kuvalla. Suurin osa "oikeista nimistä" ja kasvokuvista on nekin vääriä. Jos on perhettä tai kunniallinen työpaikka (joka ei ole politiikassa) en välttämättä suosittele omaa nimeä ja kuvaa, siis jos ajattelit kirjoittaa tietyistä aiheista.

Itsehän voi hallita hyvin paljon. Omaan blogiin voi laittaa moderoinnin tai blokata pahimmat häiriköt pois. Kommenteissa voi harjoittaa vapaata valikointia. Mitä useampi järki-ihminen siellä on, sitä useampi hiljainen seuraaja uskaltautuu mukaan. Kyllähän ne räksyttävät mutta pienelläkin panostuksella saa kummasti rakkilauman pidetyksi aisoissa, ainakaan ei tule se kuva että kaikki heidän "argumenttinsa" hyväksytään yleisellä hiljaisella konsensuksella. Uhkaukset, herjat ja kunnianloukkaukset kannattaa säilyttää varmuuden vuoksi vaikkei käyttäisikään "ilmoita asiaton" -nappia, varsinkin jos tuntuu että joku sekopää voi muodostaa todellisen uhan.

Touhu voi tuntua turhalta mutta sikäli se kannattaa että US:n Puheenvuorossa on Suomen oloissa poikkeuksellisen suuri lukijavolyymi. Lisäksi alustan käytettävyys on erinomainen, esim oman kommentin jatkoksi tulevista voi laittaa tulemaan ilmoituksen sähköpostiin mikä tekee seuraamisen ja jatkodebatin tykityksen vaivattomaksi. Sirkusta se on, mutta kuka on sanonut ettei sirkuslaisilla olisi kunniaa? Petojen kesyttäjiä, veitsenheittäjiä, akrobaatteja, taikureita hattukaneineen, parrakkaita naisia ja maailman vahvimpia miehiä tarvitaan lisää. ;D

Hyvän ja pahan välisessä taistelussa, kuten sirkuksessa, pätee yksi perussääntö: show must go on!
« Last Edit: April 17, 2012, 23:18:57 by Harran »

Offline Ilkka

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #16 on: April 18, 2012, 01:59:49 »
Kiitos sinullekin Harran kontribuutiostasi.

Aika tasoihin meni äänet. Valitettavasti ymmärsin asiaa enempi ajateltuani sen että kaltaisellani impulssikontrollilla varustettu ihminen on härnättävissä, liian paljon väkivaltaisia mielleyhtymiä jotka voivat "vartioimattomana hetkenä" edetä kynnyksen ylitse.

Härnääminen olisi toki hauskaa mutta se lienee varsin väärä motiivi.

Kiitoksia osallistuneille, voikaa hyvin :)

Haluaisin olla hyvä ihminen kuten Mikael mutta olen hyvä hulttio vainen.
« Last Edit: April 18, 2012, 02:02:03 by Ilkka »

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #17 on: April 18, 2012, 08:03:34 »
Totta kai! Teflonhaarniska niskaan ja allons les enfants...!

Ensiksi, nuivistoliitolla voi olla kommenttiosioissa enemmistö tai ainakin kovin öyhövolyymi, mutta eivät he minusta "hallitse ilmatilaa" eivätkä oikein mitään muutakaan. Lähinnä viskovat tuleen koomisia nyrkkeilysäkkejä jotka tosi hauskanpidon kannalta luovuttavat ihan liian iisisti.

Tämäkin on totta, mutta toisaalta joidenkin teflonpinta ei ole ihan kovanaamatasoa. Kommentointi sinänsä on aika vaaratonta hupia, mutta saattaa niidenkin takia jopa kansanedustajat etsiä yksityisen sähköpostin ja lähettää palautetta. Oman blogin kirjoittaminen onkin sitten vähä eri asia. Toisaalta - pakkokos sitä on kirjoittaa kovin poleemisesti...

Toiseksi, en ole samaa mieltä että siellä pitäisi välttämättä olla juuri omalla nimellään ja tunnistettavalla kuvalla. Suurin osa "oikeista nimistä" ja kasvokuvista on nekin vääriä. Jos on perhettä tai kunniallinen työpaikka (joka ei ole politiikassa) en välttämättä suosittele omaa nimeä ja kuvaa, siis jos ajattelit kirjoittaa tietyistä aiheista.

Minun tapauksessani tämä vaan sattuu menemään niin, että KOSKA on perhettä ja puolikunniallinen työpaikka, niin katson velvollisuudekseni esiintyä omalla nimelläni. Mutta ilman muuta tämä on hyvin tilannekohtainen juttu ja tiedän, että kaikki mahdolliset aseet otetaan käyttöön, jopa nimettömät sähköpostit esimiehelle ym. Kukin tilanteensa mukaan.

Mitä useampi järki-ihminen siellä on, sitä useampi hiljainen seuraaja uskaltautuu mukaan. Kyllähän ne räksyttävät mutta pienelläkin panostuksella saa kummasti rakkilauman pidetyksi aisoissa, ainakaan ei tule se kuva että kaikki heidän "argumenttinsa" hyväksytään yleisellä hiljaisella konsensuksella.

Tämä on todella tärkeä pointti ja juuri tämän vuoksi mahdollisimman monen pitäisi lähteä kansalaiskeskusteluun mukaan. Minun ystäväni ja perheeni katselevat sivusta, ovat jopa huolissaan turvallisuuteni vuoksi, mutta eivät silti oikein osaa pitää nousevaa rasismia minään kovin huolestuttavana, kun ei se heidän mielestään ennenkään ole mikään uhka ollut.

Ei tarvitse olla poliitikko tai armoitettu kirjoittaja, jokainen voi tuoda peliin oman itsensä ja omat kokemuksensa. Ihan tavallisten ihmisten näkemysten on nyt tultava esiin. Perussuomalaisistakin suuri osa on juurevia, hyviä suomalaisia, joista osa yrittää puolueen yhtenäisyyden ja jatkojytkyn nimissä tukea jopa rasistisinta siipeä, mutta syvällä sisimmässään he ovat ihan valmiita heistä myös luopumaan.

Parrakkaita naisia ja maailman vahvimpia miehiä tarvitaan lisää. ;D

Minä alan olla niissä vuosissa, jolloin parta rupeaa legendojen mukaan pahoille kasvamaan. Sittenpä taivutan joka ainoan partakarvanikin taisteluun rasismia vastaan  ;D Varsinainen kansankiihottaja tuo Harran!

Dunce

• Guest
« Reply #18 on: April 18, 2012, 09:13:06 »
Mielestäni kommentoinnin takia vähän turha vaiva: vakivilperöt kuitenkin saastuttavat kaikki kommenttiketjut niin, ettei asiallisia kommentteja joukosta erota.

Eri asia, jos aiot perustaa myös blogin.

Offline sr

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #19 on: April 18, 2012, 09:34:15 »
Touhu voi tuntua turhalta mutta sikäli se kannattaa että US:n Puheenvuorossa on Suomen oloissa poikkeuksellisen suuri lukijavolyymi. Lisäksi alustan käytettävyys on erinomainen, esim oman kommentin jatkoksi tulevista voi laittaa tulemaan ilmoituksen sähköpostiin mikä tekee seuraamisen ja jatkodebatin tykityksen vaivattomaksi.

Itseni pois sieltä ajoi juuri se alusten kädettömyys. Siinä on kai yksi tai kaksi tasoa kommenttien kommentteja ja sen jälkeen ei voi enää mennä "syvemmälle", vaan uuden kommentin pitää olla sen alkuperäisen kommentin kommentti. Tämä tekee vähänkään pidemmän väittelyn käymisestä ja seuraamisesta täyttä tuskaa. Tällä laudalla kaikki kommentit ovat yhtenä pötkönä, mutta ensinnäkin ne ovat aikajärjestyksessä, joten sieltä loppupäästä löytyvät aina viimeiset ja toiseksi tuolla Quote-näppäimellä quottauksen alkuun tulee automaattisesti se, kenen kirjoitukseen vastataan, joten lukija voi mennä taaksepäin siihen kirjoitukseen, mitä kommentti koskee. Noissa Usarin kommenteissa on aina hirvittävä vaiva selvittää ensin, että kenenkähän kommenttiin ja mihin kohtaan siitä, tämä kirjoitus nyt littyy.

Tai voi tietenkin olla, että ovat parantaneet sitä. Itse luovutin jotain puoli vuotta sitten. Lisäksi muistaakseni siellä tosiaan on korkea tuo öyhövolyymi ja suuri osa kirjoittajista on juuri niitä nyrkkeilysäkkejä, jotka sanovat jotain tyhmää ja sitten katoavat, kun joku vaivautuu heidän heikot argumenttinsa ampumaan alas.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: April 18, 2012, 19:47:52 »
Aika tasoihin meni äänet. Valitettavasti ymmärsin asiaa enempi ajateltuani sen että kaltaisellani impulssikontrollilla varustettu ihminen on härnättävissä, liian paljon väkivaltaisia mielleyhtymiä jotka voivat "vartioimattomana hetkenä" edetä kynnyksen ylitse.

Sinun tulee laskea minun ääneni useampana. Voin sen järjestää laskuriinkin mutta en viitsi vilunkipeliä harrastaa. On aina myös hyvä kehittää itseään ja itsekontrollia. Jos on ensin yrittänyt parhaansa mukaan olla hyvä soturi pimeyden voimia vastaan voi vääjäämättömän tappion (kuoleman) hetkellä todeta tehneensä oman osuutensa suuressa showssa. Olemiseen hyvänä soturina kuuluu myös huolehtiminen itsestään ja taidoistaan.

Tämäkin on totta, mutta toisaalta joidenkin teflonpinta ei ole ihan kovanaamatasoa. Kommentointi sinänsä on aika vaaratonta hupia, mutta saattaa niidenkin takia jopa kansanedustajat etsiä yksityisen sähköpostin ja lähettää palautetta. Oman blogin kirjoittaminen onkin sitten vähä eri asia. Toisaalta - pakkokos sitä on kirjoittaa kovin poleemisesti...

Voihan itselleen asettaa laatukriteerejä. Kirjoittaa vain omaa blogia, deletoida ja blokata paskakommentit tai murskata ne älyllisellä ylivoimalla. Eikä ollenkaan mennä kommentoimaan öyhöblogeihin.

En nyt sitten tiedä olenko niin kovanaama mutta minulla on joitain sopivia ominaisuuksia toimia esitaistelijana niiden puolesta jotka eivät puolestaan ominaisuuksiensa vuoksi voi tai halua panna itseään likoon. Minulla on sopivat kyvykkyys, kielitaidot, tekniset olosuhteet ja aikaa, ja tietolähteeni luottavat minuun. En menetä hermojani kuten minua paljon viisaammatkin tekisivät. He voivat antaa tietonsa pikku kätösiini eikä ole sellaista pimeää jota käteni ei torjuisi. Vaikka valonsäde olisi kuinka heikko, mustinkin pimeys väistyy sen tieltä.

Aina voi luottaa, kukin uskonsa mukaan, Jumalaan, esi-isiensä kunniaan, hengenheimolaisten velvoittavaan silmään historiassa ja tulevassa. Voi kuvitella mielessään Herran hymyn, tai kysyä mitä tekisi Jeesus, Muhammed, Maria, Ali, Siddharta.. jos ei muuta keksi voi kuvitella vaikka minulle kasvot ja niille kasvoille hymyn joka palkitsee kunnialliset sanat ja teot. Jokainen voi löytää itsestään käsittämättömiä voimia, ja pienen tilkan aikaa päivittäin tai viikoittain. Sen voi toki käyttää parhaaksi katsomissaan paikoissa eikä sen tule olla pois niiltä jotka sitä eniten tarvitsevat.

Yksi keskustelijoista sanoi jokin aika sitten että olen niin hyvä että paikkani ei olisi nettifoorumeilla vaan painetussa sanassa. Joku ehkä ajattelee että poika on heitetty susille. Olen kuitenkin sen verran petoja käsitellyt että pari susilaumaa pysyy tarvittaessa kurissa.

Ei ole mikään salaisuus että käyn näitä keskusteluja "koska Breivik." Heti siihen ryhdyttyäni huomasin että juuri siihen olin viime vuosina saanut hyvän valmistuksen ja nyt voin lunastaa edes osan sellaisten hyvien ihmisten odotuksista jotka uskoivat minuun jopa enemmän kuin itse itsestäni odotin. Oi, kuinka velvoittava on toisen usko toiseen!

Minun tapauksessani tämä vaan sattuu menemään niin, että KOSKA on perhettä ja puolikunniallinen työpaikka, niin katson velvollisuudekseni esiintyä omalla nimelläni. Mutta ilman muuta tämä on hyvin tilannekohtainen juttu ja tiedän, että kaikki mahdolliset aseet otetaan käyttöön, jopa nimettömät sähköpostit esimiehelle ym. Kukin tilanteensa mukaan.

Hyvin kunnioitettavaa. Kunnia on kirkas kilpi josta kunniattomien viskelemä loka valuu pois.

Minä alan olla niissä vuosissa, jolloin parta rupeaa legendojen mukaan pahoille kasvamaan. Sittenpä taivutan joka ainoan partakarvanikin taisteluun rasismia vastaan  ;D Varsinainen kansankiihottaja tuo Harran!

Kiitos kohteliaisuudesta! 8) Harranin tomua pääsi pureksimaan myös ylpimys Crassus janottuaan vieraiden verta ja lisää valtaa Roomassa. Mihin päättyi lohikäärmeen ja minotaurin terrori?

Et muuten näytä ollenkaan parrakkaalta naiselta vaan pikemminkin prinsessa Xenalta. Myös jonglöörejä, klovneja ja tulennielijöitä kaivataan kiertueen riveihin! Nouskaa ratsaille strutsinsulkatöyhtöiset amatsoonit sillä jousenne on kyllin kauan kerännyt pölyä!

~o~

Myriad lineages have perished,
White bones exposed in the fields,
For a thousand li not even a cock is heard.
Only one out of a hundred survives.
Thinking of it rends my entrails.

(Cao)

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: April 18, 2012, 20:17:06 »

~o~

Myriad lineages have perished,
White bones exposed in the fields,
For a thousand li not even a cock is heard.
Only one out of a hundred survives.
Thinking of it rends my entrails.

(Cao)

Uuuuups - kyllä sinä jaksat tykittää! Ja tässä oli vain meneillään pieni keskustelu, että kannattaako vai eikö kannata... Mutta oikeassa olet, asia on tärkeä, toivottavasti Ilkka lähdet mukaan!
Harranille kiitokset ihanista kielikuvista ja illan hersyvimmistä nauruista. Teidän kaltaistenne kanssa tätä jaksaakin.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: April 18, 2012, 20:21:13 »

Itse luovutin jotain puoli vuotta sitten.

Come ooon, Ilkka ja SR, ette sitten ilmeisesti klikanneet ylhäällä olevan vastaukseni linkkiä? Kuunnelkaa ne sanat uudelleen. Onko minulla täällä ruikuttavia ukkoja vai poikiensa ja pojanpoikiensa tulevia esikuvia??!

Offline Lybeck

• Full Member
    • View Profile
« Reply #23 on: April 18, 2012, 21:45:58 »
Come ooon, Ilkka ja SR, ette sitten ilmeisesti klikanneet ylhäällä olevan vastaukseni linkkiä? Kuunnelkaa ne sanat uudelleen. Onko minulla täällä ruikuttavia ukkoja vai poikiensa ja pojanpoikiensa tulevia esikuvia??!

Usarilaiset nettikeskustelijat::)
"Älkää, älkää, en minämitään pahaa." -Riitaoja

Offline Ilkka

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: April 18, 2012, 23:39:51 »

Itse luovutin jotain puoli vuotta sitten.

Vote for ruikuttavat ukot. Tosi kiva että olet täällä nyt, luin pari hajatelmaasi mielenkiinnolla, olet selkeästi kielenkäyttäjä luojan armosta, sinunlaisiasi aina hauska lukea. Olen vaistoavinani sinusta vielä hippusen nuoruuden innokkuutta, nuuh nuuh?

Arvojasi kannatan, eihän niitä voi olla kannattamatta jos on sielu kutakuinkin tallella. Laiskuus olkoon tekosyyni numero yksi.

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #25 on: April 19, 2012, 00:53:10 »
No niin, katsotaan tuleeko usarista kenkää:

James sitten jaksaa. Avustajasi kirjoitti typerän ja rasistisen blogikirjoituksen, toki kuorruttetuna parilla huonolla vitsillä, jotta jälkeenpäin voi sanoa, että vitsi, vitsi, hei! Media uutisoi asiasta, aivan niin kuin sen kuuluukin, ja nyt sitten James valittaa siitä, kuinka median olisi pitänyt ymmärtää, että vitsi, vitsi hei!

Miksi ihmeessä olisi pitänyt ymmärtää avustajasi sanoma mitenkään muuten kuin sellaisena mitä se oli?

Miksi ihmeessä sinun,James, tai avustajasi sanoma pitäisi ymmärtää minään muuna kuin mitä se on: Ihmisvihamielista, rasistista oksennusta. Näin sen sinun osaltasi ymmärsi myös myös hovioikeus.

Tämä tähän ketjuun: http://jameshirvisaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/103581-valhe-ja-valta#comment-1471663

Hih!
Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...
http://todellisuus.org/index.php?topic=1545.msg63132#msg63132

Offline Hilbert

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #26 on: April 19, 2012, 02:31:44 »
Voihan itselleen asettaa laatukriteerejä. Kirjoittaa vain omaa blogia, deletoida ja blokata paskakommentit tai murskata ne älyllisellä ylivoimalla. Eikä ollenkaan mennä kommentoimaan öyhöblogeihin.

[...]

Sinun vastauksesi oli jopa kaunokirjallinen!

Mutta Reijalla oli aika paljon hyviä pointteja. Pitäisi uskaltaa kirjoittaa omalla nimellä, ja tätä toivoisi myös normikansalaisilta. Mutta kun toisaalta "vastapuolella" on saastaa, öyhötystä, mustamaalausta, tappouhkauksia, jne. Tämä on keskeisin syy, miksi itse kannatan (vapaaehtoisia) nimimerkkejä. Henkilökohtaisesti: enemmän menetettävää kuin voitettavaa.

Ja jos Reijan tekstiä lukee rivien välistä, tässä mielessä äärioikeisto on jo voittanut. Spam and destroy.
« Last Edit: April 19, 2012, 02:48:03 by Hilbert »

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: April 19, 2012, 08:27:41 »

Mutta Reijalla oli aika paljon hyviä pointteja. Pitäisi uskaltaa kirjoittaa omalla nimellä, ja tätä toivoisi myös normikansalaisilta. Mutta kun toisaalta "vastapuolella" on saastaa, öyhötystä, mustamaalausta, tappouhkauksia, jne. Tämä on keskeisin syy, miksi itse kannatan (vapaaehtoisia) nimimerkkejä. Henkilökohtaisesti: enemmän menetettävää kuin voitettavaa.

Ja jos Reijan tekstiä lukee rivien välistä, tässä mielessä äärioikeisto on jo voittanut. Spam and destroy.

Ei tietenkään ole voittanut! Jos Uuden Suomen keskustelupalsta on täynnä halla-aholaisia ja muita islamin invaasion estäjiä, ei se tarkoita, että äärioikeisto olisi pääsemässä valtaan. Mutta rasismia vastaan täytyy nousta, koko kansa täytyy saada heräämään. Kun katsoo taaskin tuota Hirvisaaren kirjoitusta, jossa hän on panemassa rautoihin riippumattoman oikeuslaitoksemme jäseniä, ei voi muuta kuin hävetä hänen puolestaan.

Rasistit ovat pelkureita. Hirvisaari yksi suurimmista sellaisista. Tiesitkö, että hän pelkää minuakin niin KAMALASTI, että on estänyt minua kommentoimasta kirjoituksiaan.

Luepa niitä rivivälejä vähän tarkemmin  ;)

Offline sr

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: April 19, 2012, 09:57:41 »

En periaatteesta klikkaa youtube-linkkejä muuten kuin ehkä silloin, kun siellä on jokin todiste jonkun esittämään väitteeseen. Etenkään en klikkaa linkkejä, joiden sisällöstä kirjoittaja ei ole vaivautunut esittämään yhteenvetoa. Nyt pyynnöstäsi klikkasin. Tuon linkkisi takana näyttää olevan Queen-yhtyeen musiikkivideo "The show must go on". Jos sinusta sen sanat perustelevat jotenkin kantaasi, niin esitä se perustelusi. Vai onko perustelusi se, että Uuteen Suomeen kirjoittelua on jatkettava sen huonosta käyttöliittymästä huolimatta siksi, että bändi, jonka laulaja on kuollut jo aikoja sitten, on joskus tehnyt laulun, jossa kehoitetaan jatkamaan?
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: April 19, 2012, 20:05:59 »
En periaatteesta klikkaa youtube-linkkejä muuten kuin ehkä silloin, kun siellä on jokin todiste jonkun esittämään väitteeseen. Etenkään en klikkaa linkkejä, joiden sisällöstä kirjoittaja ei ole vaivautunut esittämään yhteenvetoa. Nyt pyynnöstäsi klikkasin. Tuon linkkisi takana näyttää olevan Queen-yhtyeen musiikkivideo "The show must go on". Jos sinusta sen sanat perustelevat jotenkin kantaasi, niin esitä se perustelusi. Vai onko perustelusi se, että Uuteen Suomeen kirjoittelua on jatkettava sen huonosta käyttöliittymästä huolimatta siksi, että bändi, jonka laulaja on kuollut jo aikoja sitten, on joskus tehnyt laulun, jossa kehoitetaan jatkamaan?

Älä ota sitä niin vakavasti! Ja pahoittelen että selkokieltä en oikein hallitse enkä harrasta koska minusta on hauskempaa jättää lukijalle paljon löydettävää ja tulkittavaa. Tämä pätee sanoihin, assosiaatioihin ja myös viittauksiin joita teen kulttuurituotteisiin, narratiiveihin, historiallisiin hahmoihin ja muuhun sellaiseen minkä oletan olevan jotenkin laajemmin tunnettua, jolloin lukija löytää assosiaatioita.

Kritiikkisi US:n alustaa kohtaan on validia sikäli että kolmannen tason jälkeen kommenteissa ei ole vastausnappia. Muutenhan ketjut jatkuisivat ikuisesti oikealle kallistuen joten sikäli US:n ratkaisu on graafisesti ymmärrettävä. Tosin voisi niissä silti se nappi olla ja vastaus vain mennä samalle tasolle kuin 3. kommenttitasolla.

Minusta alustan paras ominaisuus on se sähköpostiin tuleva linkki, joka johtaa suoraan uuteen kommenttiin. Eli niitä ei tarvitse etsiä kelaamalla pitkiä ketjuja ylös ja alas.

Olet vapaa tekemään omat päätöksesi. Unohda ininäni ja kirjoita tasan sinne mihin haluat, tai ole kirjoittamatta jos haluat.