Author Topic: "Maahanmuuttokriitikkojen" kultti  (Read 89007 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
  • Liberté, Égalité, Fraternité!
    • View Profile
Re: "Maahanmuuttokriitikkojen" kultti
« Reply #30 on: April 08, 2010, 10:47:53 »
Jos te haluatte keskustella vain henkilöiden kanssa, jotka ovat samaa mieltä kanssanne rasismista, niin voin suositella useitakin foorumeja.

Samoin.

Millä perusteella "rasisti rasisti rasisti" oli suora lainaus ja tiivistelmä dialogistani? Miten voi keskustella rasismista mainitsematta rasistia tai rasismia? Epäilen, että jotkut yrittävät jopa kiistää rasisimin olemassaolon eufemismeilla.

Tässä ei edes keskustella rasismista, vaan maahanmuuttokriittisyydestä ja -vastaisuudesta. Rasismista voi keskustella rasismiketjussa, mihin sinä et tähän mennessä ole antanut yhtään mitään sisältöä. Sinun viesteistäsi välittyvien näkemystesi mukaan kaikki etnisesti ei-valkoisiin kohdistuva puhe ollessaan jotain muuta kuin ylistävää tai äärimmäisen neutraalia on rasismia. Yritä siinä sitten mistään puhua, kun aina palataan siihen "nii mut ku sä oot silti rasisti miks sä yrität väittää ettet oo rasisti hei rasisti vittu hei."

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
    • View Profile
« Reply #31 on: April 08, 2010, 10:49:33 »
Se olikin näköjään Oamin pyyntö. Pahoittelen väärinkäsitystä.

Ei hätää. Kiitän että vastasit tähän ilman tarvetta vastakkainasetteluun.

Vaarallisimpia ovat aktiiviset "pehmorasistit", jotka pyrkivät saamaan rasismista salonkikelpoista aatetta kiertoilmauksia, kuten "maahanmuuttokriittinen", käyttäen. He pyrkivät oikeasti vaikuttamaan ihmisten mielipiteisiin. Osa heistä on oikeasti kovia rasisteja, jotka vain ovat älynneet että natsimeininki tekee vain "homman" naurunalaiseksi.

Mitä termiä sitten mielestäsi minun pitäisi käyttää vaikkapa itsestäni, joka en pyri kiertoilmaisuihin vaan vilpittömän aidosti ajattelen asioista kuten kerroin?

Vanha kunnon kommunikaatiokatkos. Kokemuksesta viisastuneena laitan jo valmiiksi teille tavulaudan arviointia helpottamaan. Neuvoisin kiinnittämään huomiota ensimmäisiin kolmeen sanaasi Potaatille - lähinnä siinä kontekstissa, että olet pian sanojesi jälkeen itse peräänkuuluttamassa dialogia. Ehkäpä myös haluat vielä tarkentaa onko Sisusta puhuttaessa rasismista huomauttaminen todellakin mielestäsi pelkkää leimasimen käyttöä?

Parahin D, minä kuvittelin, että alkuperäisen viestin kirjoittaja pyrki herättämään keskustelua itse käsitteistä eikä jostain minulle kohtuullisen tuntemattomasta yhdistyksestä. En oikein ymmärrä tarvettasi esittää sitaattirakennelmaa tässä yhteydessä, sillä nämä kaikki asiat ovat tällä samalla sivulla kaikkien melko helposti luettavissa.

Jos tarkoituksemme on puhua jonkun yhdistyksen luonteesta ja siitä, että minkälaisia ihmisiä siellä on vaikuttamassa, niin minä siirryn kyllä takavasemmalle, sillä en tiedä kyseisistä ihmisistä oikein mitään enkä suoraan sanottuna näe suurta relevanssia näiden ihmisten harhaoppisuuden ruotimiseen. Mielummin siirtyisin jo eteenpäin.

Jos te haluatte keskustella vain henkilöiden kanssa, jotka ovat samaa mieltä kanssanne rasismista, niin voin suositella useitakin foorumeja.

Minua ei suoraan sanottuna kiinnosta koko käsite ja on aivan sama, mitä sinä tai kukaan muu siitä ajattelee. Minua kiinnostaa se, että miten me yhteiskuntamme järjestämme. Sen kannalta on lähes yhdentekevää, että mikä määritelmä kullakin on. Minä olen täysin suostuvainen käyttämään tismalleen samaa määritelmää termistä "rasismi" kuin sinullakin on. Se on täysin validi määritelmä ja on aivan yhdentekevää, että minkälaista kieltä käytämme, kunhan vaan käytämme samanlaista kieltä.

Millä perusteella "rasisti rasisti rasisti" oli suora lainaus ja tiivistelmä dialogistani? Miten voi keskustella rasismista mainitsematta rasistia tai rasismia? Epäilen, että jotkut yrittävät jopa kiistää rasisimin olemassaolon eufemismeilla.

Et ole mielestäni aiemmin juurikaan pyrkinyt dialogiin vaan pelkkään rasistikortin jakamiseen niille ihmisjoukoille, joille se sinusta kuuluu. Se on ihmiselle, joka haluaisi vihdoin jotain hedelmällisempää keskustelua, kohtuullisen turhauttavaa. Sovitaan niin, että sinun määritelmäsi "rasismille" on hyvä ja sitä käytetään. Voidaanko nyt siirtyä pohtimaan termin "maahanmuuttokriittinen" määritelmää, niin kuin ymmärsin alkuperäisen puheenvuoron pitäjän niin halunneen?
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #32 on: April 08, 2010, 10:52:37 »
"Maahanmuuttokriittinen" on keinotekoinen sana. Sitä mieltä minä olen siitä. Jokaisella on omat mielipiteensä maahanmuutosta, mutta jos pitää luokitella itsensä johonkin ryhmään, niin ryhmää pitää tarkastella kokonaisuutena.
« Last Edit: April 08, 2010, 10:54:10 by Kuuma peruna »

Pusa hispida saimensis

• Guest
« Reply #33 on: April 08, 2010, 10:53:11 »
Ottamasi kriittisen määritelmä on erittäin ongelmallinen. Käytännössä lähestulkoon kaikki kritiikki lähes mitä tahansa asiaa kohtaan on tuolla perusteella "vastaisuutta".

Kritiikki ei ydinmerkityksessään ole vastaisuutta, vaan pyrkimys eritellä ilmiötä, tekstiä, esitystä tai vastaavaa, punnita sen ansioita ja heikkouksia ja esittää siitä totuuksia sikäli kuin ne pystyy perustelemaan. Tällä asenteella olen kirjallisuus- ja elokuva-arvosteluja kirjoittanut.

Viherfeministinen puoli, johon itsekin ehkä eniten samaistun, ei vain kaikilta osin yksinkertaisesti pysty hyväksymään sitä, että jotain ilmiötä tarkastellaan älyllisesti ja faktuaalisesti, jos älyllisyydestä ja faktuaalisuudesta seuraa kognitiivinen dissonanssi.

En tiedä, miksi joillekin on vaikea myöntää, että ilmiö ei oikeastaan koskaan ole yksiselitteisesti hyvä tai paha vaan että sillä on sekä myönteisiä että kielteisiä seurauksia ja että erilaiset ihmiset tulkitsevat seurauksia eri tavoin.

Sääli että tämänkin foorumin keskustelu vääjäämättä näyttää ajautuvan siihen, että ihmiset luokitellaan meihin ja noihin ja hyviin ja pahoihin. Ja tähän ei tällä kertaa totisesti ole syynä maahanmuuttokriitikot, vaan täysin kritiikittömästi maahanmuuttoon suhtautuvat hahmot, jotka voitaisiin potkaista foorumilta ulos viikoksi tai pariksi, ettei keskustelu tukehtuisi heti henkilökohtaisuuksiin.

Toivon totisesti ylläpidolta toimia. Miksi "samalla puolella" olevat saavat käyttäytyä asiattomasti ja esittää rasisti-syytöksiä, mutta vastapuolta vaaditaan hipsuttelemaan varpaisillaan?

Kysykää ylläpito itseltänne, kuka henkilökohtaisuuksia viljelee. Tarvitaanko näitä ihmisiä foorumilla, jos tavoitteena on asiallinen keskustelu?

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #34 on: April 08, 2010, 10:53:39 »
"Maahanmuuttokriittinen" on keinotekoinen sana. Sitä mieltä minä olen siitä.

Täh?

Millainen on "keinotekoinen" sana? Eikö tuota sanaa esiinny siis luonnonvaraisena? Valmistetaanko se tehtaassa?

Grassy Knoll

• Guest
« Reply #35 on: April 08, 2010, 10:54:38 »
Minä en kirjoita Hommassa ja luenkin harvakseltaan. Joidenkin järkevien nimimerkkien lisäksi liikaa öyhöjä, eikä juuri ketään ajamassa niitä asioita ja agendoja joiden ajamiseen vaikkapa Todellisuus voisi sopia.

Ihan selvä kuitenkin on että ilman Hommaa ja Halla-ahoa maahanmuutosta ei keskusteltaisi missään, koska mitäs keskustelemista laillisessa järjestyksessä säädettyjen lakien toimeenpanossa olisi. Tähänhän "Maahanmuuton hyvät puolet"ketjukin näytti tyssäävän.

MinäKÄÄN en moderoi täällä, enkä halua, mutta mitä muuta Watchin jämistä voi saada aikaan kuin Watch II:n. Syvä pettymyksen huokaus. Eikä nyt ole kyse vain yhdestä mädästä perunasta, vaikka näin pienessä porukassa laadun heikkous osuu silmään vielä pahemmin kuin Hommassa.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #36 on: April 08, 2010, 10:55:27 »

Millainen on "keinotekoinen" sana? Eikö tuota sanaa esiinny siis luonnonvaraisena? Valmistetaanko se tehtaassa?

Joo, hommatehtaassa valmistetaan eufemismeja rasismin peittämiseen.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #37 on: April 08, 2010, 10:55:32 »
Ottamasi kriittisen määritelmä on erittäin ongelmallinen. Käytännössä lähestulkoon kaikki kritiikki lähes mitä tahansa asiaa kohtaan on tuolla perusteella "vastaisuutta".

Kritiikki ei ydinmerkityksessään ole vastaisuutta, vaan pyrkimys eritellä ilmiötä, tekstiä, esitystä tai vastaavaa, punnita sen ansioita ja heikkouksia ja esittää siitä totuuksia sikäli kuin ne pystyy perustelemaan. Tällä asenteella olen kirjallisuus- ja elokuva-arvosteluja kirjoittanut.

Nimenomaan! Onko elokuvakriitikko määritelmällisesti elokuvavastainen?

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
    • View Profile
« Reply #38 on: April 08, 2010, 10:55:56 »
"Maahanmuuttokriittinen" on keinotekoinen sana. Sitä mieltä minä olen siitä.

Hyvä. Kerrotko nyt sitten, että minkälaista sanaa minun olisi käytettävä itsestäni, jos aion viitata itseeni ja poliittiseen näkemykseeni siitä, että maahanmuuttoa koskeva politiikka pitäisi rationaalisin perustein täsmentää suomalaista yhteiskuntaa paremmin palvelevaksi? Onko nyt vastaus rasisti vai joku muu?
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #39 on: April 08, 2010, 10:58:12 »

Joo, hommatehtaassa valmistetaan eufemismeja rasismin peittämiseen.

Ja se mahdollisuus, että sinä olet väärässä on täysin poissuljettu? Luitko määritelmäni kriittisyydelle? Mikä on yleinen määritelmäsi sanalle "kriittisyys"?

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #40 on: April 08, 2010, 11:01:17 »
Kriittisyydellä voi parantaa sitä, mihin suhtautuu kriittisesti, ei lopettaa tai rajoittaa sitä.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #41 on: April 08, 2010, 11:02:35 »
Kriittisyydellä voi parantaa sitä, mihin suhtautuu kriittisesti, ei lopettaa tai rajoittaa sitä.

Eli jos suhtaudun kriittisesti uusnatsismiin, minun tulisi parantaa sitä, ei lopettaa tai rajoittaa sitä?

Huh kun menee vaikeaksi.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #42 on: April 08, 2010, 11:22:45 »

Todisteita löytyy yllin kyllin Hommasta, Hommawatchilta ja Homman edeltäjäfoorumeilta (Kansallismielinen keskustelufoorumi ja Halla-ahon blogin vieraskirja). Kyse ei siis ole slippery slope -argumenteista, vaan maahanmuuttokriitikoiden tosiasiallisesta ja kaikkien havaittavissa olevasta keskustelukulttuurista. Se, että kiistät näin selvän asian, ei anna sinusta kuvaa vilpittömänä keskustelijana.

Sinä olet esittänyt täällä toistuvasti väitteitä ilman todisteita. Toki voit aina kertoa missä niin on sanottu niin ei tarvitse sinuakaan aivan epärehellisenä pitää.

Ei minun tarvitse kaivella todisteita jotka ovat selvästi näkyvillä Hommawatchilla. Tuo sinun "ei ole todisteita - ei ole todisteita - ää ää ää" inttämisesi on pelkästään maahanmuuttokriitikoiden tyypillinen taktiikka, eli mitään ei myönnetä, vaikka todisteet olisivat ilmiselvät. Juuri tuon takia pidän ja aion vastakin pitää kaikkia mamukriitikkoja äärioikeistolaisina terroristeina ja valehtelijoina.

Olenko minä äärioikeistolainen terroristi?

No ehkä et, mutta pidän seuraavia tosiasioita todistettuina:

Tämä on jo edistystä. Ngqiko peruu syytöksensä, ehkä.

- Maahanmuuttokriittisen alakulttuurin keskuudessa ihmisten uhkailu ja häiriköinti on hyväksyttyä ja sitä jopa ihannoidaan. Tieto uhkailusta ja häiriköinnistä on ollut lehdistössä, ja tätä ihannointia on näkynyt jo Halla-ahon vieraskirjassa (se "spam and destroy" -jupakka aikoinaan Iltasanomissa).

Minusta kaikkien liikkeiden ääriosastot hyväksyvät uhkailun ja häiriköinnin. Minä en ole koskaan uhannut ketään, eikä ole varmasti kukaan muukaan tällä palstalla kirjoittava "kriitikoksi" itsensä lukeva. Toisaalta täällä kirjoittaa henkilö, joka on uhkaillut minua ja vielä päälle todennut, että pitää sen lupauksen loppuelämänsä.

Mitä tulee yleiseen "kulttuuriin" uhkailuista, ketjuissa joissa sitä on Hommassa käsitelty uhkailijat eivät ole saaneet minkäänlaista tukea. Sen sijaan epämääräiset syytökset ilman todisteita ovat keränneet kritiikkiä ja muuallakin kuin Hommassa. Mm. Timo Haapala kyseenalaisti tämän "tutkijoiden vainon" todella kriittiseen sävyyn.
http://blogit.mtv3.fi/setaarkadia/2010/03/22/nain-puhutaan-maahanmuuttopolitiikkaa-luvan-perasta/

Tästä syystä pidän sinua lähtökohtaisesti joko terroristina, terroristien suojelijana tai ainakin jokseenkin moraalittomana valehtelijana. Joka tapauksessa sekä sinä, Oula Lintula että pari muutakin tänne kirjoittavaa maahanmuuttokriitikkoa vaikutatte läpeensä epärehellisiltä tyypeiltä, joiden tarkoituksena ei ole kuin saivarrella, soittaa suutaan ja sotkea koko porukka loputtomaan ja hedelmättömään metakeskusteluun. Jos myöntäisit reilusti, että Homma on rasistinen foorumi, että hommalaisten alakulttuurissa hyväksytään toista mieltä olevien uhkaileminen ja vainoaminen ja että tällainen ei ole hedelmällinen lähtökohta asialliselle keskutelulle, päästäisiin ehkä asiallisen keskustelun alkuun, koska elettäisiin samassa todellisuudessa.

Jos tästä ei tule  varoitusta, on pakko todeta, että ylläpito on täysin puolueellinen varoitellessaan minua jatkuvasti todella pienistä asioista tällaiseen verrattuna. 

Minä olen toistuvasti yrittänyt keskustella maahanmuutosta ja sen seurauksista. Metakeskusteluun tämän palstan ovat vieneet aivan muut, sinä yhtenä johtotähtenä.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #43 on: April 08, 2010, 11:24:53 »

Eli jos suhtaudun kriittisesti uusnatsismiin, minun tulisi parantaa sitä, ei lopettaa tai rajoittaa sitä?

Oma asiasi. Minä en suhtaudu rasismiin kriittisesti. Minä haluan lopettaa sen.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: April 08, 2010, 11:28:23 »
Parahin D, minä kuvittelin, että alkuperäisen viestin kirjoittaja pyrki herättämään keskustelua itse käsitteistä eikä jostain minulle kohtuullisen tuntemattomasta yhdistyksestä. En oikein ymmärrä tarvettasi esittää sitaattirakennelmaa tässä yhteydessä, sillä nämä kaikki asiat ovat tällä samalla sivulla kaikkien melko helposti luettavissa.

Jos tarkoituksemme on puhua jonkun yhdistyksen luonteesta ja siitä, että minkälaisia ihmisiä siellä on vaikuttamassa, niin minä siirryn kyllä takavasemmalle, sillä en tiedä kyseisistä ihmisistä oikein mitään enkä suoraan sanottuna näe suurta relevanssia näiden ihmisten harhaoppisuuden ruotimiseen. Mielummin siirtyisin jo eteenpäin.

Jos aloittaja esittää johdantona, että käsite maahanmuuttokriittisyys saattaa olla Suomen Sisun omaa toimintaansa ulkopuolisille luonnehtimaan keksimä käsite, ja kyseenalaistaa sitten tuon sanavalinnan mielekkyyden, niin mielestäsikö tämän kyseisen järjestön profiililla ei tulisi olla aiheesta jatkaessa merkitystä?

Ja kuten kirjoitin, tavulauta ilmestyi kokemuksen karaisemana. Siitäkin huolimatta että se sisälsi lähes tulkoon jokaisen siihen mennessä ketjuun kirjoitetun viestin kokonaisuudessaan.

Edit: jotain pahimpia kielioppivirheit....
« Last Edit: April 08, 2010, 11:36:33 by Demonisoitu »