Author Topic: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat  (Read 21733 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #15 on: August 03, 2011, 17:35:26 »
Mestarin rink of pöörning gettous

Olisi tämän heiton perusteella hyvin mielenkiintoista kuulla, miten Annalta itseltään taipuu lontoo.

Olen itse käynyt - ja moni muukin tällä palstalla - sekä Pariisin pahamaineisilla lähiöalueilla että siellä Malmön Rosengårdissa. En nähnyt palavia autoja tai kokenut mitään häirintää.

Itse olen käynyt vain Bronxissa, ja silloin kello oli noin yksi päivällä. Ei siellä päiväsaikaan mitään ongelmia tullut, mutta kuitenkin näkemäni perusteella tulin siihen tulokseen, etten halua mennä sinne yöllä. Taidan olla vähän paskahousu. Ehkä nettipropaganda ja amerikkalaiset telkkarisarjat ovat aivopesseet minut pelkäämään ihan turhaan.

Annushka

• Guest
« Reply #16 on: August 03, 2011, 17:53:10 »
Mestarin rink of pöörning gettous

Olisi tämän heiton perusteella hyvin mielenkiintoista kuulla, miten Annalta itseltään taipuu lontoo.

Olen itse asiassa virallisesti ottaen kaksikielinen. Jos ihan fyysistä kuulemista meinasit, voithan tulla vaikka johonkin foorumin epäviralliseen kokoontumiseen, niitä aina silloin tällöin harrastamme noiden tapahtumaosiossa kerrottujen eventtien puitteissa, niin voin puhua sinulle lontooksikin. Estuary ja yorkshire onnistuvat kohtuudella, samoin sellainen yleiskielen tapainen, amöriikka ei taivu.

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #17 on: August 03, 2011, 17:57:29 »
Pieni kokoelma tekstejä Ranskan lähiömellakoista:
http://riotsfrance.ssrc.org/

Violence in France
An important point must be underlined. Contrary to what has been sometimes said, radical Islam has nothing to do with these riots. There are no religious dimensions in the violence, which is first of all social. But Islam is present in the situation: in many cases, local imams or national Muslim leaders appeared as preaching peace, asking the youth not to use violence. If there is a problem, it is not Islamic violence, but the fact that the French Republic is resting on the capacity of religious leaders to organize the peace and social calm in popular areas. This leads us to examine the idea of a decline of the French republican model.

The Nature of French Riots
In these ghettos, and contrary to what is often said about multiculturalism, the youth share a common Western urban street culture. They wear expensive sneakers and track suits with designer logos. Street wear and hoods are the common fashion patterns of the youth underclass all over the West. They listen to hip-hop and rap, eat fast-food, hallal or not. They want to be part of the consumer society, even as predators. [...] The fact that a majority of the rioters have a Muslim background has raised the concern that they might rally around some sort of an Islamic green flag. But in fact, for the moment, the religious dimension is conspicuously absent from the riots. This is not a revolt of the Muslims.

Sitten vielä tällainen:
France's Burning Issue: Understanding the Urban Riots of November 2005
There was nothing surprising about the French urban riots of November 2005. In a way, on a smaller scale, urban riots have been a typical occurrence in the banlieues since the eighties. Irrespective of the exact reasons that caused the riots, it has been widely been claimed - especially in the English-speaking media - that the riots represent the failure of the French republican model of integration. We believe this diagnosis to be wrong. Our view is that, on the contrary, these riots should be interpreted as the manifest evidence that most of the frustrated young men feel entirely French and that they simply want to be accepted by the Nation, and more prosaically, and to be part of a modern consumerist society. Their frustration and anger is comprehensible when faced with the unfulfilled promise of socio-economic integration. In other words, the urban riots of November 2005 paradoxically reveal on the one hand the success of the French republican model when it comes to teaching shared values and history, but on the other hand the failure of both the State, which has failed to translate into public policies the values it officially preaches, and the politico-administrative elites who are always keen to stress the benefits of "republican" principles while delivering little when it comes to opening up access to key positions of power.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
« Reply #18 on: August 03, 2011, 18:25:27 »
Pieni kokoelma tekstejä Ranskan lähiömellakoista:
http://riotsfrance.ssrc.org/

Hei, tuohan on pirun hyvä linkki. Kiitos.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #19 on: August 03, 2011, 18:33:39 »
Olen itse asiassa virallisesti ottaen kaksikielinen.

No sitte. Minulle vain on jäänyt sellainen kuva, että Halla-aho on tönköstä englannistaan saanut tarpeetontakin kuraa niskaansa. 98 prosentilla suomalaisista kun se lontoo on aika heikkoa, joten ei Jussi ole mikään poikkeus. Ainoa suomalaispoliitikko, jolta olen kuullut merkittävästi Halla-ahoa sujuvampaa englantia, on Alexander Stubb.

voithan tulla vaikka johonkin foorumin epäviralliseen kokoontumiseen, niitä aina silloin tällöin harrastamme noiden tapahtumaosiossa kerrottujen eventtien puitteissa, niin voin puhua sinulle lontooksikin.

Kiitos kutsusta, mutta viihdyn elävässä elämässä paremmin työväenluokan seurassa. Siellä ei tarvitse ihan koko ajan hävetä köyhää taustaansa.

Annushka

• Guest
« Reply #20 on: August 04, 2011, 02:36:03 »
No sitte. Minulle vain on jäänyt sellainen kuva, että Halla-aho on tönköstä englannistaan saanut tarpeetontakin kuraa niskaansa. 98 prosentilla suomalaisista kun se lontoo on aika heikkoa, joten ei Jussi ole mikään poikkeus. Ainoa suomalaispoliitikko, jolta olen kuullut merkittävästi Halla-ahoa sujuvampaa englantia, on Alexander Stubb.bbbb

A. Stubb puhuu mukiinmenevää jenkkienglantia. Mikäs siinä.

Kiitos kutsusta, mutta viihdyn elävässä elämässä paremmin työväenluokan seurassa. Siellä ei tarvitse ihan koko ajan hävetä köyhää taustaansa.

En minä sen parempi ole.

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #21 on: August 04, 2011, 04:32:34 »

En minä sen parempi ole.

Voi kuule, kunpa tietäisit. Jo suomen kielen hallinnastasi näkee, että sinä et minun kaveriporukkani juttuja pystyisi varttia pidempään kuuntelemaan ilman traumoja. Siellä käytetään jopa n-sanaa ihan estoitta.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #22 on: August 04, 2011, 07:10:22 »
Ainakaan meillä ei kaikki käytä n-sanoja, metallialalla on vähän kaikenlaisia ihmisiä. Meillä on töissä pari aika korkeakoulutettuakin, jotka puhuvat pitkälle kirjakieltä.

Osa toki on paniikkireaktio isänmaallisia ja maahanmuuttokriitikoita eikä asiasta ole kovin suotavaa keskustella, koska osa on hyvinkin fanaattisia somalivihaajia. Tuskin ainakaan vasemmistoliitto hajoaa yhteen n-sanaan ja sen käyttöön, sen verran kuitenkin muut asiat painavat vaakakupissa.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #23 on: August 04, 2011, 07:43:58 »
Olen itse asiassa virallisesti ottaen kaksikielinen.

No sitte. Minulle vain on jäänyt sellainen kuva, että Halla-aho on tönköstä englannistaan saanut tarpeetontakin kuraa niskaansa. 98 prosentilla suomalaisista kun se lontoo on aika heikkoa, joten ei Jussi ole mikään poikkeus. Ainoa suomalaispoliitikko, jolta olen kuullut merkittävästi Halla-ahoa sujuvampaa englantia, on Alexander Stubb.

Kun kyseessä on henkilö, jonka ammatti liittyy kielten kanssa toimimiseen, voidaan rima asettaa melko korkealle. Perussuomalainenhaan ei tietysti mitään perhanan ulkhomaiden kieliä osaa eikä opettele. Ainaskaan ei sitä hemmetin ruåttia. Luulevat vielä porvariksi, pthyi!

Missä päin Suomea muka nykyisin eletään sellaisessa luokkayhteiskunnassa, että "joutuu häpeämään taustaansa"? Millä erottaa kadulla työväenluokan porvarista? Ihan vaan, että osaan sitten varoa.

Kyllä ainakin meillä päin porvareiden ja työläisten, kokoomuslaisten ja kommarien kakarat leikkivät kaikki iloisesti keskenään jo lapsina ja pyöri sitten samoissa porukoissa nuorena. Ei ainakaan minun sukupolveni enää mitään tuollaisia luokkarajoja tuntenut. Voi tietysti olla, että jossain missä vasemmisto on ollut erityisen vahva tällaisia rajoja pidettiin pidempään pystyssä. En kyllä jaksa uskoa, että enää missään.
« Last Edit: August 04, 2011, 07:49:43 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline evil clown

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #24 on: August 04, 2011, 11:23:14 »
Myönnän, että vähän randomisti ja pikaisesti googlesta noita linkkejä tuohon huitaisin. En ole kyseisiä sivuja juurikaan aiemmin selaillut.

Myönnän, että minultakin popsahtelee takapuolesta raakatimantteja kun vessassa käyn.
Ceterum censeo, Brandöt delenda est.

Offline Phobos

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #25 on: August 04, 2011, 13:39:15 »
Myönnän, että vähän randomisti ja pikaisesti googlesta noita linkkejä tuohon huitaisin. En ole kyseisiä sivuja juurikaan aiemmin selaillut.

Myönnän, että minultakin popsahtelee takapuolesta raakatimantteja kun vessassa käyn.

No, mutta sehän on mukavaa. On tälläkin forumilla näköjään laatupuhetta.

Läppäsi on vanha ja käytetty, mutta annan lisäpisteitä omaperäisestä sanavalinnasta.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
« Reply #26 on: August 04, 2011, 13:53:21 »
Herra Kauhu voisi nyt kiltisti palailla sinne lempiforumilleen ja perehtyä hieman tarkemmin varhempiin ketjuihin. Taha Islamin Imaamin keinutuoli löytyy kuulemma alueelta Peräkamari.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #27 on: August 04, 2011, 14:05:14 »
Herra Kauhu voisi nyt kiltisti palailla sinne lempiforumilleen ja perehtyä hieman tarkemmin varhempiin ketjuihin. Taha Islamin Imaamin keinutuoli löytyy kuulemma alueelta Peräkamari.

Sen nyt voisi todeta, ettei käsitystään muslimeista ehkä kannata perustaa pelkästään Tahan juttujen varaan.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #28 on: August 04, 2011, 14:12:37 »
Tällaiset lähiöt syntyvät käsittääkseni siitä, että alue täytetään kouluttamattomilla, köyhillä ihmisillä. Tätä vaikutusta lisää entisestään se, että alueen ihmiset eivät välttämättä edes puhu muun ympäröivän alueen kieltä ja omaavat erilaisen arvomaailman sekä käyttäytymis- ja elintavat. Tällöin nämä ihmiset saattavat eristäytyä muusta yhteistöstä, jolloin tapahtuu sitä radikalisoitumista ja anarkomarkoilua. Ei ole mielestäni mikään yllätys, että pahoinvoinnin keskittäminen yhdelle alueelle lisää pahoinvointia.

Haluatko kuulla hassun vitsin? Totta tosiaankin, se riehuva osasto on ollut monesti nuorisoa. Jokaisessa etnisyydessä on nuorisoa.

Pahoinvointi voi tosiaan keskittyä ja ongelmallisessa lähiössä oppii herkemmin rikolliseksi + rikollisuuteen taipuvat toteuttaa itseään helpommin kuin paremmissa piireissä. "Arvomaailma" sekä ruokkii itseään ja köyhyyttä ja sosiaalisia ongelmia ja ne vastavuoroisesti arvomaailmaa, noidankehä siis. Tämä ei ole somalien, muslimien, ruotsalaisten, marssilaisten tai ateistien vika.

Kieliongelmalle pitää jotain tehdä, se kuuluu integraatiopolitiikkaan.

Huomautan vielä, että lähiöstäkin silti aina silloin tällöin noustaan ja suurin osa ihmisistä sielläkin osaa käyttäytyä. Hermoheikkoisuus (joka voi johtua stressistä, temperamentista ja kaikkien sekoituksesta) tekee sen, että spämmätään ureasukassa joka foorumille propagandaa tekee mieli pitää ja pidetään isompaa meteliä itsestään.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: August 04, 2011, 14:19:55 »
Olisi kiva tietää selittääkö Phobos ja muut hommalaiset Suomen kaupunkien levottomat lähiöt 70- ja 80-luvuilla, sekä suomalaissiirtolaisten levottoman osan käytöksen Ruotsissa, kenties mahdollisesti suomalaisella maaseutukulttuurilla ja sen yhteensopimattomuudella sivistyneen urbaanin elämäntavan kanssa?

Itsehän näen, että levoton nuoriso kaupunkilähiöissä on osa läntistä urbaania elämää, ja levoton nuoriso, etenkin muita aggressiivisemmat nuoret urokset, ovat osa elämää.