Author Topic: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat  (Read 22406 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kuuma peruna

  • Guest
Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« on: June 19, 2010, 00:58:46 »
Luin taas Hesarin palstoilta, että Euroopan maissa, varsinkin Ruotsissa, on etnohelvettejä, joihin valkoisella miehellä ei ole asiaa. Lisäksi niissä kivitetään palo- ja poliisiautoja jos sellaiset etnohelvetteihin eksyvät.

Nyt teenkin ehdotuksen tuhmille, laatikaa yhdessä vaikka sivu Wikipediaan nimellä "etnohelvetit", tai joku muu osuva nimitys. Siellä voitte laatia listan eri paikkakunnista jotka ovat pahoja. Tietysti lähteet pitää olla todisteina, kuten aina Wikipediassa.

Tästä se lähtee:
http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Etnohelvetit&action=edit&redlink=1

Ehkä me kiltit alamme vähitellen uskomaan jos todisteet kerätään näin kätevästi yhteen.

Enkä olekin kiltti kun neuvon teitä aatteessanne?

Kuuma peruna

  • Guest
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #1 on: June 23, 2010, 20:14:34 »
Ilmeisesti ideani ei innosta tuhmia. Syitä voimme vain arvailla.

Offline Vaaleanpunainen Elefanttimies

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 265
  • I am not an animal! I am a human being!
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #2 on: June 23, 2010, 22:31:20 »
Ilmeisesti ideani ei innosta tuhmia. Syitä voimme vain arvailla.

Ehkä faktoja ei ole tarpeeksi Wikipediaa varten. On eri asia kirjoittaa propagandistinen mielipidekirjoitus aatteen fanaattisille uskovaisille kuin kirjoitella Wikipediaan ihan oikeaa faktaa.

Offline BRG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #3 on: June 23, 2010, 23:25:55 »
No eiköhän näitä helvettejä ole ollut aikalailla ilman etnojakin. Mun nuoruudessa 80-luvun puolessavälissä kaikki Dingo-fanit, jotka osoitti sen pukeutumisellaan, sai pikkukaupungissa joka-ikinen pe+la ilta turpiinsa jos uskaltautuivat 'keskustassa' (3 baaria + taksitolppa) näyttäytyä. On paljon paikkoja johon ei voi väkivallan pelon vuoksi mennä, sitä ei voi kieltää. On paljon paikkoja joissa väärän 'rotuinen' saa turpiinsa, turha siinä turpiinsaadessaan on selittää että tutkimuksien mukaan rotuja ei ole olemassakaan. Ei oo kaikki paikat turvallisia kulkea, varsinkaan yöllä, varsinkaan jos oot stranger, se vaan pitää tietää. Naiset elää sen totuuden kanssa joka päivä ettei kaikkialla ole viisasta kulkea yksin yöllä, sä valitat jonkun Pariisin lähiön rauhattomuudesta vaikket tuu ikinä edes käymään siellä, nipottaja.

Kuuma peruna

  • Guest
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #4 on: June 24, 2010, 09:06:10 »
Eikös ne Dingo-fanit olleet pikkutyttöjä? Olin vuonna 1985 tai 1986 järkkärinä Dingon konsertissa, ja kaikki yleisössä olivat 10-13-vuotiaita tyttöjä. Ei ainuttakaan poikkeusta. Vanhemmat odottivat ulkopuolella.

Jussi Jalonen

  • Guest
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #5 on: June 24, 2010, 10:06:51 »
Eikös ne Dingo-fanit olleet pikkutyttöjä?

Mainittua Porirock-aikakautta maaseudun puolelta tarkkailleena satakuntalaisena sällinä totean, että osapuilleen kyllä. Muistissa on, kun pari innokkaampaa Neumanniin tykästynyttä luokkamme pikkutyttöä tuli eräänä aamuna kouluun pinkit huivit kietaistuina säärtensä ympärille. Asuste herätti tietysti hienoista ilkkumista, mikä ei kuitenkaan jatkunut kovin pitkään. Dingokriittinen luokanvalvoja katkaisi huivien merkeissä tapahtuneen monikulttuurikehityksen oitis paikalla käskemällä tytöt poistamaan mainitut asusteet. Kultaisella 1980-luvulla satakuntalaisissa maalaiskouluissahan pukeuduttiin siististi ja nuhteettomasti!

Kaksilahkeiset eivät sanottavammin muistaakseni ainakaan julkisesti tai kovinkaan julistaen Dingoa harrastaneet; totta kai oli mahdollista ilmaista rajoitettu hyväksyntänsä sanoilla "no, on niillä se yks hyvä kappale". Kuten esimerkiksi "Nahkatakkinen tyttö" tai todennäköisemmin sanoitukseltaan sopivasti testosteronia pursuava "Sata rohkeaa laivaa", koska hei, niissä molemmissa sanotaan "helvetti"! Rajua! Enemmänkin teini-ikäiset miehenpuolet kuuntelivat silti Yötä, joka oli heidän viiteryhmässänsä silloin se sosiaalisesti hyväksyttävä vaihtoehto nimekkäimmältä Porirock-sektorilta. Useimmilla tämä vaihe jäi päälle monien vuosien ajaksi. Raumalla vielä 1990-luvun puolivälissä Piraten-pubissa istuessa saattoi luottaa siihen, että viimeistään yhdentoista aikaan ne kahdenkympin paremmalle puolelle ehtineet tyypit olivat sen verran kaasuissa ja nostalgisia, että "Laulu rakkaudelle" - hirvittävä kappale - rämähti ennemmin tai myöhemmin soimaan jukeboxista.

Porirockin muista lippulaivoista todettakoon, että Mambaa kuuntelivat nuoret sällit kotimaisemissani 1980-luvulla lähinnä omalla vastuullaan. Mikäli moisen mieltymyksen tunnusti julkisesti, siinä oli se riski että saattoi tulla luonnehdituksi sellaisella murrosikäisten kundien keskuudessa yleisenä solvauksena käytetyllä nelikirjaimisella epiteetillä.

Toisaalta, jos omisti tukun Mamban LP-levyjä ja kunnon stereolaitteet joilla kopiointi C-kasetille oli mahdollista - pitää muistaa, että teknisesti elettiin siis tosiaankin sitä 1980-lukua, ja puhun maaseudusta - niin silloinhan oli keskimääräistä paremmat mahdollisuudet päästä piratismia harrastamalla tyttöjen mielisuosioon.

Olin vuonna 1985 tai 1986 järkkärinä Dingon konsertissa, ja kaikki yleisössä olivat 10-13-vuotiaita tyttöjä. Ei ainuttakaan poikkeusta. Vanhemmat odottivat ulkopuolella.

Mikäs se tapaus oli, jossa Neumann otti "Autiotaloa" esittäessään sen yhden esiteini-ikäisen tytön yleisöstä lavalle reppuselkäänsä? Tai niinhän hän tietysti teki aina, se oli vakiorituaali, mutta tämä tapaus televisioitiin, ja neidon naispuoliset kaverit muistaakseni hakkasivat siitä hyvästä hänet kateellisina henkihieveriin.

Verkkohaku: onhan tätäkin näemmä tutkittu. "Kertosäkeen sisääntulo pakottaa kuulijansa seuraamaan korostusta mukana ja Autiotalon jakamisessa voi olla mukana kiihkeän innostunut seksuaalinen katarttinen ja orgasmia musiikin keinoin jäljittelevä lataus".


Best,

J. J.
« Last Edit: June 24, 2010, 10:09:21 by Jussi Jalonen »

Offline Stas

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #6 on: August 01, 2011, 22:33:57 »
Luin taas Hesarin palstoilta, että Euroopan maissa, varsinkin Ruotsissa, on etnohelvettejä

Minä olen käynyt aika monessa etnohelvetissä.
  • Nörrebro
    East Palo Alto
    South Central
    Watts
    Oakland
    East L.A.
.... ja asunut kotimaisissa etnohelveteissä. Ainakin yhdessä riehuvat tätä nykyä suomalaiset. Itse asiassa kun näkee miesjoukon, joka on asiallisesti pukeutunut, eikä ördää eikä huutele, ne on venäläisiä tai eestiläisiä. Mamu sen sijaan nakkeli kiviä minun päälleni ja heitti roskaa ja huuteli ilkeyksiä, mutta tällaisista konflikteista on tosi pitkä aika.
Nuo Yhdysvaltain paikat on sellaisia, että kaikkein suurin todennäköisyys tulla murhatuksi oli valkoihoisella eurooppalaisella, mutta ei ollut ongelmia niissä koskaan. Siellä oli vähän eri tavat kuin muualla, esimerkiksi ihmiset istuskelivat talojensa katoilla. Huumekauppaa ja jengejä, mutta nekin oli OK, kun ne luokitteli minut vaarattomaksi. Sen sijaan kytät saattoivat aiheuttaa ongelmia.
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"

Offline Kössi Pöde

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #7 on: August 03, 2011, 05:14:12 »
Parkano on musta aikamoinen helvetti. Ihmiset vaikuttavat Parkanossa siltä, että siellä on varmaan tapana panna lähinnä omia sisaruksia ja serkkuja.
« Last Edit: August 03, 2011, 05:16:06 by Kössi Pöde »

Offline Rationaalinen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #8 on: August 03, 2011, 09:31:53 »

Offline Paappa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #9 on: August 03, 2011, 10:57:03 »


http://www.bbc.co.uk/radio4/today/reports/archive/politics/oldham1.shtml


Quote
This hardening in attitude is repeated across the town and has passed down to children as young as 10. Unlike their parents they will not tolerate being victims of racism.

Quote
Many Asian youths say they take the law into their own hands because they have no confidence in the police.

Quote
Akbor Khan had his three front teeth smashed in a brutal attack by a white gang:

"I used to have a take away in Manchester. We used to get lots of people who used to order food but not pay for it. It used to take the police an hour to get there. We'd ring the police and they'd say we haven't got the manpower. But if it happened to white people they would be there in 10 minutes," he said.

Many Asian community leaders say the trouble is caused by a minority stoking up problems for the majority, who are law abiding residents.

JOS tilanne on tuo mitä paikalliset kertovat, niin ei voi todeta muuta kuin että syytä lienee kaikissa osapuolissa.
Olisi pitänyt käyttääjotain geneeristä, mutta vaikutusvaltaista Übermokuttajatarta, jonka raiskauksesta olisi itse asiassa kaksinkertainen ilo: viaton sää styy ja maahanmuuton ongelmille aletaan oikeasti tekemään jotain.
Hagbard

Offline Phobos

  • Newbie
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #10 on: August 03, 2011, 11:44:06 »
Ranskan Pariisissa nämä "etnohelvetit"/"no-go zone":t tunnetaan nimellä Zones Urbaines Sensibles ja englanniksi Sensitive Urban Zones. Nämä ovat siis Pariisin lähiöitä. Niitä on +750.

Ruotsissa on tosiaan ainakin tuo laajalti tunnettu Malmön Rosengård.

Nopeasti Googlaamalla löysin mm seuraavaa:
Iso-Britannia, 7,000 homes 'red flagged' by ambulance services : http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/4801504/7000-homes-red-flagged-by-ambulance-services.html
Quote
Karen Jennings, Unison's head of health, said: "I think there are serious questions to ask about whether ambulance crews should sit outside if somebody inside is having a heart attack."

"Having said that, if that household has a history of attacking people when they go in, then it doesn't do anybody any good if they were just to rush in and put themselves at risk."

Ruotsin ambulanssikuljettajien ongelmia: http://www.brusselsjournal.com/node/2294

jne.. löydät itsekin googlaamalla mm "no-go zones in X", jossa X on jokin kaupunki tai valtio.

Minä luulin näiden alueiden olemassaolon tiedostamisen olevan itsestäänselvyys henkilölle, joka pohtii maahanmuuton haittoja tai sitä miksi joku muu maahanmuuttokäytäntöjä/monikulttuurisuutta kritisoi. Wikipediaan en tuollaista artikkelia lähtisi väsäämään enkä ainakaan tuolla nimellä. Tuollainen artikkeli ei muutenkaan mielestäni sovi wikipediaan, koska "etnohelvetti" ei ole mikään yleisesti pätevä tai tunnettu termi. Voit tietysti uskoa, mitä tahdot, mutta mielestäni todisteita on tarpeeksi ja ne ovat melko selkeitä. Tietoa saa, jos tietää, mitä hakee. Annoin sinulle muutaman hakusanan ja niistä artikkeleista, joita löydät näillä sanoilla, saat lisää hakusanoja vastaaviin tapauksiin sekä alueisiin.

Offline Julmuri

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3920
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #11 on: August 03, 2011, 12:00:52 »
Huoh... onneksi tätä Phoboksen lähettämää ambulanssikuskijuttua tai muita "non-continious islamic caliphate of Europe" satuja ei ole koskaan ennen kuultu missään. Näytä minulle ihan mistä päin maailmaa tahansa sellainen suurkaupunki, joka ei ainakin jossain määrin kärsi aivan samanluonteisista ongelmista?

Suomessakin on aivan tavallista, että tiettyihin osoitteisiin tai keissihin lähtee poliisit ambulanssimiesten mukana.


"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Annushka

  • Guest
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #12 on: August 03, 2011, 12:15:32 »
Tämä "no-go-zone" -keskustelu alkaa olla aika kulahtanutta, jos edelleen lähteeksi ja todisteeksi tarjoillaan jotain brusselsjournalia. Tuo antamasi Telegraphin linkkikin kertoo seuraavaa:

Figures under Freedom of Information legislation uncovered almost 7,500 addresses where ambulance staff required a police escort or are advised to exercise caution because of the potential of violence.

Risks include people with a history of violence and aggression towards ambulance staff, addresses with dangerous animals or weapons and patients with psychiatric or alcohol-related conditions and mental health disorders.


Kyse on siis 7,500 osoitteesta ympäri Britanniaa eikä missään tietyissä lähiöissä, ja ne on merkitty riskeiksi ambulanssikuskeilla muun muassa koska niissä asuu ihmisiä, joilla ovat osoittaneet aggressiota ambulanssihenkilökuntaa kohti aiemmin, jotka omistavat vaarallisia eläimiä tai aseita, ja ihmisiä joilla tiedetään olevan (vaarallisia) psykiatrisia ongelmia tai alkoholiin liittyviä aggressiivisia sairauksia.

On tietysti aivan helvetin ikävää, että ambulanssihenkilökunta joutuu moista työssään kokemaan. Aivan epäilemättä sellaista joutuu Suomessakin kokemaan. Mutta yhtään mikään tuossa uutisessa ei taas kerro sitä, että olisi joitain erityisiä etnohelvettejä jonne ambulanssilla ei voi mennä, tai että nuo ongelmat johtuisivat maahanmuuttajista.

Näiden alueiden olemassaolon tiedostaminen on "itsestäänselvyys" vain niille, jotka todella lueskelevat jotain brusselsjournaleja ja etsivät niistä vahvistusta sille ennakko-oletukselleen, että kaikki ongelmat johtuvat maahanmuuttajista ja etenkin niistä yhdenlaisista sellaisista. Meille muille se ei ollenkaan ole.

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttajavaltaisilla alueilla olisi ongelmia. Totta kai on. Pariisin "sensitiiviset" alueet ovat olemassa, mutta miksi ne ovat sensitiivisiä, se on paljon monimutkaisempi ja pidemmälle menevä tarina kuin että "koska muslimit". Mestarin rink of pöörning gettous on ihan oikeasti suurimmaksi osaksi fantasiaa - Ranskassa tosin autoja on viime vuosina palanut aika säännöllisesti, mutta huvittavintahan on että autojen polttelu on myös niin sanottujen kantaranskalaisten vapaa-ajan harrastus.

Olen itse käynyt - ja moni muukin tällä palstalla - sekä Pariisin pahamaineisilla lähiöalueilla että siellä Malmön Rosengårdissa. En nähnyt palavia autoja tai kokenut mitään häirintää. Malmössä oli niitä ongelmia jokunen vuosi sitten kunnolla, ja niitä jaksetaan kriitikkopiireissä edelleen jauhaa ja pitää esillä jonkinlaisena todisteena. Britanniassa olen myös asunut pohjoisen vanhalla teollisuusalueella lähiössä, jota kai voitaisiin mamulähiöksi tituleerata (no, olinhan itsekin mamu). Ei siinä ollut mitään ongelmia. Kun sitten puhutaan Itä-Helsingistä tai Pikku-Huopalahdesta tällaisina palavien autojen gettoina tai tulevina sellaisina, niin ei voi kuin pyöritellä silmiään.

Offline Maurizio

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #13 on: August 03, 2011, 15:06:22 »
Quote
Ehkä me kiltit alamme vähitellen uskomaan jos todisteet kerätään näin kätevästi yhteen.


No mä olen kiltti, joka on palloillut Berliinin huonommilla alueilla / lähiöissä jonkun verran myös ns. epäterveellisiin vuorokaudenaikoihin. Osa näistä on "etnohelvettejä" ja osa skiniöyhölöitä. Yhdistävä tekijä niille on se, että paikalliset ovat persaukisia ja joskus pahapäisiä.

Saksassa on paljon messuttu turkkilaisvähemmistön jälkikasvun edesottamuksista, ja tottahan se on, että osalla näistä on isojakin ongelmia. Mutta niin on syrjäytyneillä tuikivalkoisilla äärivasemmisto- ja oikeistolaiskakaroillakin - ensimmäinen porukka polttaa autoja ja kuvittelee tekevänsä vallankumousta, ja jälkimmäinen puolestaan tempoo mamua ja turistia käkättimeen. Niin että kai me nyt sitten voidaan puhua värillisistä ja valkoisista etnohelveteistä tässä yhteydessä, koska kaikkihan me etnoja ollaan ja osa sitten vielä syystä tai kolmannesta ongelmaisiakin?
The only difference between me and bums is that I'm not a bum.

Offline Phobos

  • Newbie
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #14 on: August 03, 2011, 15:58:29 »
Minä en puhunut mitään siitä, että nämä alueet olisivat maahanmuuttajien taikka muslimien syytä tai seurausta. Enkä myöskään lanseerannut termiä "etnohelvetti" ja tämä ketju on muistaakseni ensimmäinen paikka, jossa olen sanaan törmännyt. Mielestäni ilmaisin, että en edes pidä termistä. Myöskin termiä "no-go-zone" käytin lainausmerkeissä eli en tarkoittanut tätä kirjaimellisesti.

Myönnän, että vähän randomisti ja pikaisesti googlesta noita linkkejä tuohon huitaisin. En ole kyseisiä sivuja juurikaan aiemmin selaillut.

Tällaiset lähiöt syntyvät käsittääkseni siitä, että alue täytetään kouluttamattomilla, köyhillä ihmisillä. Tätä vaikutusta lisää entisestään se, että alueen ihmiset eivät välttämättä edes puhu muun ympäröivän alueen kieltä ja omaavat erilaisen arvomaailman sekä käyttäytymis- ja elintavat. Tällöin nämä ihmiset saattavat eristäytyä muusta yhteistöstä, jolloin tapahtuu sitä radikalisoitumista ja anarkomarkoilua. Ei ole mielestäni mikään yllätys, että pahoinvoinnin keskittäminen yhdelle alueelle lisää pahoinvointia.

Kyseistä kehitystä onkin pohdittu ja yksi ratkaisuvaihtoehto on pakolaisten tasainen jakautuminen suuremmille alueille. Tämä kuitenkin vaatisi todennäköisesti jonkinlaista pakottamista, koska ihmiset mieluusti hakeutuvat omanlaistensa luo.

Minäkin voisin todeta seuraavalla tavalla:
Quote
Ehkä me kiltit alamme vähitellen uskomaan jos todisteet kerätään näin kätevästi yhteen.


No mä olen kiltti, joka on palloillut Berliinin huonommilla alueilla / lähiöissä jonkun verran myös ns. epäterveellisiin vuorokaudenaikoihin. Osa näistä on "etnohelvettejä" ja osa skiniöyhölöitä. Yhdistävä tekijä niille on se, että paikalliset ovat persaukisia ja joskus pahapäisiä.
[...]

Toisaalta minä en kyllä pidä tästä "kiltti" ja "tuhma" lokeroimisesta. Onko tämä forumin tapa? Tämä vaikuttaa arveluttavasti tältä uskonnolliselta hyvä/paha -maailmankatsomukselta, joka on omiaan polkemaan keskustelua sivuraiteille.