Author Topic: Kadonneen suvaitsevaiston metsästys  (Read 15306 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
Kadonneen suvaitsevaiston metsästys
« Reply #30 on: October 02, 2013, 23:52:03 »

En ole lukenut viestejäsi kuin silmäillen. Minulta loppuu mielenkiinto heti, kun vihervasemmistosuvis jne mainitaan. Jos haluan keskustella satuhahmoista, niin keskityn mieluummin vähän realistisempiin hahmoihin kuten örkit, hobitit ja kääpiöt. Niillä on oikeasti merkitystä maailmantaloudelle. Vihervasemmistosuvaitsevaistoa ei ole. On vain tavallisia, järkeviä, kohteliaita ja inhimillisiä kansalaisia.

Olen ohjelmoinut sinut hyvin, rakas palvelijani. Sinua odottaa avokätinen palkkio, kun seuraavan kerran kokoonnumme saatanallisiin suvaitsevaisto-orgioihimme. (Ja loppuun trollivaroitus.)

Oletteko muuten kuulleet, mitä Jaska teki kun hän ajoi yksisuuntaista tietä kiellettyyn ajosuuntaan? Hän soitti Liikkuvaan poliisiin ja valitti siitä, että kaikki muut kaahaavat väärään suuntaan ja yrittävät ajaa hänen päälleen.
« Last Edit: October 02, 2013, 23:59:28 by Köyry Väyränen revisited »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #31 on: October 03, 2013, 00:24:55 »

En ole lukenut viestejäsi kuin silmäillen. Minulta loppuu mielenkiinto heti, kun vihervasemmistosuvis jne mainitaan. Jos haluan keskustella satuhahmoista, niin keskityn mieluummin vähän realistisempiin hahmoihin kuten örkit, hobitit ja kääpiöt. Niillä on oikeasti merkitystä maailmantaloudelle. Vihervasemmistosuvaitsevaistoa ei ole. On vain tavallisia, järkeviä, kohteliaita ja inhimillisiä kansalaisia.

Olen ohjelmoinut sinut hyvin, rakas palvelijani. Sinua odottaa avokätinen palkkio, kun seuraavan kerran kokoonnumme saatanallisiin suvaitsevaisto-orgioihimme.

Olen juuri pessyt ja silittänyt punavihersuvaitsevaisen virka-asuni. Siihen kuuluu, kuten tiedämme vihreät housut, punainen kauluspaita ja sen yli kulkeva vihreä rähinäremmi. Päähineen koko ja väri vaihtelee tehtävien ja joukko-osastojen mukaan, mutta kukkan muotoinen kokardi pitää olla aina näkyvissä.

Tuskin maltan odottaa seuraavia bakkanaaleja Demla Centerissä. Olettehan kaikki tulossa. Ihanaa, että voimme jälleen yhdessä kumartaa Suuren Islamilaisen Alttarin edessä ja tuntea tuota ihanaa värinää.

Tämä on loistava viikko. Toverit, olen ilmiantanut jo tusinan verran tavallisia suomalaisia erilaisin tekaistuin vihapuhe- tai rasismisyytöksin. Lisäksi olen laittanut liikkeelle useita omasta päästä keksittyjä rasistisesta huutelusta kertovia tarinoita. Muutaman kerran olen tuntenut houkutusta ajatella loogisesti ja argumentoiden. Mutta nyt olen jälleen ihanasti tunteiden vietävänä, väristen kuin haavan lehti.

Elämä on sitten ihanan homoeroottista ja monikulttuurista.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline O.skar

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #32 on: October 03, 2013, 00:43:19 »
Vihreät housut ja punainen kauluspaita? Jumalauta jätkät, menin pistämään punaiset housut ja vihreän hupparin! Missä vaiheessa koodi vaihtui? Tuon takia siis selkäni takaa kuului "rasisti"-supinoita... saakelin vaihtuvat koodistot, hetken kun olet poissa ilmiantamassa, putoat kelkasta.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
    • View Profile
« Reply #33 on: October 03, 2013, 00:52:17 »
Vihreät housut ja punainen kauluspaita? Jumalauta jätkät, menin pistämään punaiset housut ja vihreän hupparin! Missä vaiheessa koodi vaihtui? Tuon takia siis selkäni takaa kuului "rasisti"-supinoita... saakelin vaihtuvat koodistot, hetken kun olet poissa ilmiantamassa, putoat kelkasta.

Toveri, me kyllä ymmärrämme ja hyväksymme sinut sellaisena kuin olet.  Voit ilmoittautua uudelleen demlaamisleirille heti tänä aamuna Kuusisen sotasatamassa. Suvaitset varmaan lämpimästi pyrkimyksemme pitää sinut kukkaispolulla. Et ole paha, olet vain rasisti.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline O.skar

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #34 on: October 03, 2013, 01:20:22 »
Laitoinkin heti ilmoittautumisen menemään, sillä ehdin jo saada ikkunastani sisään kiven, jossa luki "äärisuvaitsevaistokorttisi on peruttu".

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #35 on: October 03, 2013, 06:38:15 »
Ihmisellä on oikeus sanoa, ettei hänen uskontonsa hyväksy homoseksuaalisuutta.

Ja silloin hänellä on ongelma rasistisen maailmankuvan kanssa. Rasismiin ei siis liity aina vihaa, vaan voi tulla ikään kuin paketissa mukana.

Tarkoitan, että yksisilmäiset näkevät aina yhtymäkohtia natsi-Saksaan "vihollisten" asenteissa, mutteivät koskaan omissaan. Onko totalitarismi hyväksyttävää, jos sen avulla kurmotetaankin natseja eikä juutalaisia? Ei ole.

Kuka helkkari tässä on natseja ollut kurmoottamassa kuten totalitaarisessa valtiossa? Kai sitä rauhassa saa olla natsi tai Helvetin Enkeli, mutta ei kannata ihmetellä, jos ihmiset eivät pidä rasistisista mielipiteistä tai tulee kritiikkiä tai joutuu linnaan huumekaupasta.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Jaska

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #36 on: October 03, 2013, 08:12:46 »
Vai että ei Jaska ole diskurssissa. Jaska, kuinka vakavasti ottaisit sellaisen henkilön, joka haluaa kiihkotonta ja tasapuolista keskustelua lahtareiden luokkasodassa toimeenpanemasta teurastuksesta?
Osumaton vertaus:
- Lahtari ei ole yleiskielen sana vaan selvästi asenteellinen: ryhmä itse ei sitä käyttäisi.
- Suvaitsevaisto taas on yleiskielen sana, jolla viitataan ryhmään, joka on ominut suvaitsevaisuuden.

Vertauksesi olisi osuva, jos minä puhuisin "kukkahattumokuttajista" - sitä olen nähnyt hommalaisessa diskurssissa.

Quote from: Köyry
Päätellen tuosta narsistisen innokkaasta viestien spämmäämisestä Jaskalla on kova tarve saada viimeinen sana ja muuttaa koko foorumi keskusteluksi omasta henkilöstään. Eiköhän tehdä niin, että Julmuri iskee Jaskalle bannit koko foorumille ja lopetetaan keskustelu koko Jaskasta, ei hän sellaista huomiota ansaitse. Eihän täällä alkujaankaan taidettu sivuta koko Jaskaa kuin muutamassa viestissä.
Olet todella huvittava persoona! :D

1. Minusta on kohteliasta vastata ihmisille, jotka keskustelevat kanssani. Ei ole minun syyni, jos vastattavia viestejä tuli viimeisen vuorokauden aikana monta. Tiedoksesi: Spämmääminen on turhien viestien tuuttaamista. Vastaukset muihin viesteihin eivät ole spämmäämistä. Ymmärrätkö eron?
2. Minä en yritä muuttaa koko foorumia keskusteluksi omasta persoonastani. Täällä vain on kommentoitu persoonaani perusteettomasti, ja minä haluan kuulla perusteluja. Sinä olit yksi niistä, joka alkoi muuttaa "koko foorumia" keskusteluksi minun persoonastani.
3. Enemmän syitä olisi bannata sinut, joka olet perättömästi mustamaalannut minua, kuin minut, joka olen kysynyt perusteluja täällä esitetyille tuomioille.

« Last Edit: October 03, 2013, 08:18:39 by Jaska »
Jaakko Häkkisen kuiva politiikkasivusto
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: October 03, 2013, 08:25:42 »
Vai että ei Jaska ole diskurssissa. Jaska, kuinka vakavasti ottaisit sellaisen henkilön, joka haluaa kiihkotonta ja tasapuolista keskustelua lahtareiden luokkasodassa toimeenpanemasta teurastuksesta?
Osumaton vertaus:
- Lahtari ei ole yleiskielen sana vaan selvästi asenteellinen: ryhmä itse ei sitä käyttäisi.
- Suvaitsevaisto taas on yleiskielen sana, jolla viitataan ryhmään, joka on ominut suvaitsevaisuuden.

Vertauksesi olisi osuva, jos minä puhuisin "kukkahattumokuttajista" - sitä olen nähnyt hommalaisessa diskurssissa.
Suvaitsevaisto, ja punavihreä äärisuvaitsevaisto eivät ole yleiskielen sanoja, ne liittyvät päivänselvästi tiettyyn diskurssiin. Voit olla tietenkin sokea sille, mutta se on oma ongelmasi. "Ryhmä, joka on ominut suvaitsevaisuuden" on myös selvästi osa tätä diskurssia, koska tosiasiassa ei ole mitään "ryhmää". Sinä menet hommadiskurssiin siinäkin, että myyttinen vihervasemmisto on tässä se suvaitsevaisto, ja se pitääkin sitten sisällään liberaaliporvareita sun muita. "Totalitaristinen äärisuvaitsevaisto" on ihan yhtä diskurssia kuin "luokkasodassa teurastaneet lahtarit". Tietenkin sekä "lahtarin" että "suvaitsevaiston" ymmärtäminen kuulunee laajaan yleissivistykseen, johon kyllä kuuluu myös niiden ymmärtäminen kontekstissaan. Älä kyttää yhtä sanaa vaan yritä tarkastella kokonaisuutta ja sosiaalista kontekstia. Nyt tuo sanarunkkauksesi vaikuttaa siltä, kun jotkut idiootit ovat ihan vakavissaan vaatineet tekstin rasistisuuden osoittamista sitä kautta, että mikä sana siinä on rasistinen.

Eli toistona, minä en ole vasemmistolainen, mutta silti ehdit minut tuolla jo leimata jonkinlaiseksi vasemmistofasistiksi ("ruskea"). Valittu diskurssi on itsessään kannanotto. Sinä vaikutat nielleen koukkuineen ja painoineen hommalaisen diskurssin etkä osaa ollenkaan kyseenalaistaa sitä tai laittaa sen käsitteistöä edes laajaan yhteiskunnalliseen saati historialliseen kontekstiinsa. Et ole myöskään avannut mitä tarkoitat "punavihreällä". Liittyykö se puolueisiin vai onko punaisuus työväenasian ajamista ja vihreys ympäristöajattelua vai mitä? Ei nuo ole itsestään selviä käsitteitä, paitsi siinä hommadiskurssissa, ja se, että oletat ihmisten ymmärtävän käsitteen sisällön sitä mitenkään perustelematta, osoittaa osaltasi puutteita oman ajattelun problematisoinnin ja kontekstoinnin suhteen, etenkin kun samaan aikaan yrität esittää olevasi jotenkin neutraali ja osallistumatta tiettyyn läpipolitisoituneeseen diskurssiin. Tee asialle jotain äläkä nyt hyvä mies kuvittele olevasi jotenkin älykkäämpi kuin muut, koska tuo sokeus ei varsinaisesti anna kovin fiksua vaikutelmaa.

Jaska ei ole myöskään tainnut koskaan olla edustustehtävissä, jos luulee, että edustustehtävissä on oikeus sanoa mitä tahansa vaikka uskontoon vedoten. Edustustehtävissä edustetaan yhteisöä ja silloin pitää pystyä pitämään omat mölyt mahassa. Ei tämä aikuisten maailmassa ja sosiaalisessa elämässä ole mikään kummallinen juttu.
« Last Edit: October 03, 2013, 08:36:08 by mh »

Offline Jaska

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #38 on: October 03, 2013, 08:31:44 »
Quote from: Zakari
Näin pieni foorumi on ihan väärä paikka runnoa sitä yhtä ainoaa totuutta julki. Ei se vaan kannata, näitä lukee korkeintaan 20 ihmistä päivässä. Ja niistäkään kaikki ei ymmärrä suomea.
Minä nimenomaan olen yrittänyt murtaa täällä vallitsevaa sokeaa yhden totuuden ilmapiiriä tuomalla esiin harmaasävyjä.
Olen toki huomannut, että täällä muutamilla äänekkäillä on luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia; mutta ei tämä ole suinkaan poikkeuksellinen foorumi siinä suhteessa, joten ei ole mitään syytä alemmuuskompleksiin.  ;)

Quote from: Zakari
En ole lukenut viestejäsi kuin silmäillen. Minulta loppuu mielenkiinto heti, kun vihervasemmistosuvis jne mainitaan. Jos haluan keskustella satuhahmoista,
Onko sinultakin jäänyt huomaamatta vasemmistoliiton ja vihreiden ohjelmien samanlaistuminen ja se, että niiden piirissä puhutaan ihan yleisesti punavihreydestä ja että ne kokevat olevansa vastavoima perussuomalaisille?

Kiistätkö sinä vihervasemmistolaisten/punavihreiden oman kokemuksen arvon ja syytät sitä epätodelliseksi?

Quote from: Username1
Ja silloin hänellä on ongelma rasistisen maailmankuvan kanssa. Rasismiin ei siis liity aina vihaa, vaan voi tulla ikään kuin paketissa mukana.
Ai homoseksuaalisuus on rotu? Mikset puhu vain syrjinnästä, se olisi todenmukaista.

Kysyn edelleen: mikset ole kieltämässä niitä uskontoja, joissa homoseksuaalisuutta ei hyväksytä? Mitä järkeä on vain kieltää niiden kannattajia sanomasta ääneen, ettei heidän uskontonsa hyväksy homoseksuaalisuutta?

Quote from: Username1
Kuka helkkari tässä on natseja ollut kurmoottamassa kuten totalitaarisessa valtiossa? Kai sitä rauhassa saa olla natsi tai Helvetin Enkeli, mutta ei kannata ihmetellä, jos ihmiset eivät pidä rasistisista mielipiteistä tai tulee kritiikkiä tai joutuu linnaan huumekaupasta.-
Vertauksellani viittasin käsittelemääni tilanteeseen, jossa äärisuvaitsevaisto soveltaa eri kriteerejä "väärin" ajatteleville ja "oikein" ajatteleville: vain jälkimmäisille sallitaan mielipiteen- ja sananvapaus. Hyvä jos sinä sallit sen kaikille.

Offline Jaska

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #39 on: October 03, 2013, 08:42:14 »
Osumaton vertaus:

Suvaitsevaisto, ja punavihreä äärisuvaitsevaisto eivät ole yleiskielen sanoja, ne liittyvät päivänselvästi tiettyyn diskurssiin. Voit olla tietenkin sokea sille, mutta se on oma ongelmasi. "Ryhmä, joka on ominut suvaitsevaisuuden" on myös selvästi osa tätä diskurssia, koska tosiasiassa ei ole mitään "ryhmää". Sinä menet hommadiskurssiin siinäkin, että myyttinen vihervasemmisto on tässä se suvaitsevaisto, ja se pitääkin sitten sisällään liberaaliporvareita sun muita. "Totalitaristinen äärisuvaitsevaisto" on ihan yhtä diskurssia kuin "luokkasodassa teurastaneet lahtarit".
Se on neutraalia poliittista diskurssia. Kuten kirjoitin tuossa toisessa viestissäni, tahot itsekin käyttävät suvaitsevaisto-nimitystä. Miksi sinä haluat kiistää todellisen tilanteen ja vastakkainasettelun, jota vihervasemmiston piiristä on itse haettu? Tuo on jokin omituinen tämän foorumin dogmi. Osaisitko kertoa tuon uskomuksenne taustoja?

Quote from: mh
Eli toistona, minä en ole vasemmistolainen, mutta silti ehdit minut tuolla jo leimata jonkinlaiseksi vasemmistofasistiksi ("ruskea").
Enpäs. Puhuin ruskeista linsseistä, eli näet esim. minun juttuni ns. ulosteenvärisinä, vaikkeivät ne sitä olisi.

Valittu diskurssi on itsessään kannanotto. Sinä vaikutat nielleen koukkuineen ja painoineen hommalaisen diskurssin etkä osaa ollenkaan kyseenalaistaa sitä tai laittaa sen käsitteistöä edes laajaan yhteiskunnalliseen saati historialliseen kontekstiinsa.
Minun käyttämäni diskurssin on vihervasemmisto itse hyväksynyt, ei se ole hommalainen diskurssi. Teikäläisten harrastama tuon asian kiistäminen sen sijaan on jokin omituinen tod.org-diskurssi, jolle haluaisin kuulla perusteluja. Tiedän että ne ovat täällä vieras asia, mutta jos haluatte keskustella muidenkin kuin selkääntaputtelijoidenne kanssa, teidän pitää perustella näkemyksiänne. Vain tosiuskova uskoo näkemyksenne ilman perusteluja.

Et ole myöskään avannut mitä tarkoitat "punavihreällä". Liittyykö se puolueisiin vai onko punaisuus työväenasian ajamista ja vihreys ympäristöajattelua vai mitä? Ei nuo ole itsestään selviä käsitteitä, paitsi siinä hommadiskurssissa, ja se, että oletat ihmisten ymmärtävän käsitteen sisällön sitä mitenkään perustelematta, osoittaa osaltasi puutteita oman ajattelun problematisoinnin ja kontekstoinnin suhteen. Tee asialle jotain äläkä nyt hyvä mies kuvittele olevasi jotenkin älykkäämpi kuin muut.
Oletin että sinä, joka pidät itseäsi niin asiantuntijana että tunnistat minun diletanttisuuteni, olisit lukenut vasemmistoliiton ja vihreiden ohjelmia ja kannanottoja. Niissä puhutaan punavihreydestä, joten en kokenut, että minun tarvitsisi sitä erikseen sinua varten selventää. Esimerkiksi Arhinmäki on käyttänyt termiä, ja se löytyy jopa Wikipediasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Punavihreys

Jaska ei ole myöskään tainnut koskaan olla edustustehtävissä, jos luulee, että edustustehtävissä on oikeus sanoa mitä tahansa vaikka uskontoon vedoten. Edustustehtävissä edustetaan yhteisöä ja silloin pitää pystyä pitämään omat mölyt mahassa. Ei tämä aikuisten maailmassa ja sosiaalisessa elämässä ole mikään kummallinen juttu.
Tuomitset siis sateenkaarikynnet? Edustustehtävissä kun urheilija ei saa rikkoa sääntöjä eli esittää poliittista mielipiteenilmausta.

Mitä yhteisöä sinusta urheilija edustaa? Miksei hän edusta esim. uskonnollista yhteisöään? Sinäkö määräät, mitä yhteisöä hän edustaa?
« Last Edit: October 03, 2013, 08:44:21 by Jaska »

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #40 on: October 03, 2013, 09:32:27 »
Osumaton vertaus:

Suvaitsevaisto, ja punavihreä äärisuvaitsevaisto eivät ole yleiskielen sanoja, ne liittyvät päivänselvästi tiettyyn diskurssiin. Voit olla tietenkin sokea sille, mutta se on oma ongelmasi. "Ryhmä, joka on ominut suvaitsevaisuuden" on myös selvästi osa tätä diskurssia, koska tosiasiassa ei ole mitään "ryhmää". Sinä menet hommadiskurssiin siinäkin, että myyttinen vihervasemmisto on tässä se suvaitsevaisto, ja se pitääkin sitten sisällään liberaaliporvareita sun muita. "Totalitaristinen äärisuvaitsevaisto" on ihan yhtä diskurssia kuin "luokkasodassa teurastaneet lahtarit".
Se on neutraalia poliittista diskurssia. Kuten kirjoitin tuossa toisessa viestissäni, tahot itsekin käyttävät suvaitsevaisto-nimitystä. Miksi sinä haluat kiistää todellisen tilanteen ja vastakkainasettelun, jota vihervasemmiston piiristä on itse haettu? Tuo on jokin omituinen tämän foorumin dogmi. Osaisitko kertoa tuon uskomuksenne taustoja?
Ei ole neutraalia poliittista diskurssia. Laita hakusanaksi suvaitsevaisto ja katso mitä tulee vastaan. Näytä minulle missä "suvaitsevaistoa" on käytetty niin, että sitä ei ole sijoitettu nimenomaan hommadiskurssin termiksi.

Eli toistona, minä en ole vasemmistolainen, mutta silti ehdit minut tuolla jo leimata jonkinlaiseksi vasemmistofasistiksi ("ruskea").
Enpäs. Puhuin ruskeista linsseistä, eli näet esim. minun juttuni ns. ulosteenvärisinä, vaikkeivät ne sitä olisi.
Höpö höpö. Tekstissä teet analogian suvaitsevaisista natseina. Olet jo liittänyt minut siihen "suvaitsevaistoon" ja kun puhut "ruskeasta suodattimesta" niin tässä kontekstissa poliittisessa keskustelussa ruskea ei viittaa ulosteeseen vaan Saksan natseihin. En usko ettet sitä tiennyt, mutta meillä on nyt pari vaihtoehtoa:

1) Puhut tietoisesti paskaa ja käännät juttusi jälkikäteen toisinpäin – ns. poliitikon ratkaisu.
2) Olet oikeasti poliittiselta yleissivistykseltäsi tasoa: täysi moukka.

Valittu diskurssi on itsessään kannanotto. Sinä vaikutat nielleen koukkuineen ja painoineen hommalaisen diskurssin etkä osaa ollenkaan kyseenalaistaa sitä tai laittaa sen käsitteistöä edes laajaan yhteiskunnalliseen saati historialliseen kontekstiinsa.
Minun käyttämäni diskurssin on vihervasemmisto itse hyväksynyt
Missä?
Et ole myöskään avannut mitä tarkoitat "punavihreällä". Liittyykö se puolueisiin vai onko punaisuus työväenasian ajamista ja vihreys ympäristöajattelua vai mitä? Ei nuo ole itsestään selviä käsitteitä, paitsi siinä hommadiskurssissa, ja se, että oletat ihmisten ymmärtävän käsitteen sisällön sitä mitenkään perustelematta, osoittaa osaltasi puutteita oman ajattelun problematisoinnin ja kontekstoinnin suhteen. Tee asialle jotain äläkä nyt hyvä mies kuvittele olevasi jotenkin älykkäämpi kuin muut.
Oletin että sinä, joka pidät itseäsi niin asiantuntijana että tunnistat minun diletanttisuuteni, olisit lukenut vasemmistoliiton ja vihreiden ohjelmia ja kannanottoja. Niissä puhutaan punavihreydestä, joten en kokenut, että minun tarvitsisi sitä erikseen sinua varten selventää. Esimerkiksi Arhinmäki on käyttänyt termiä, ja se löytyy jopa Wikipediasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Punavihreys
No niin, missä Vihreiden kannanotossa puhutaan punavihreydestä? Pitääkö tässä nyt tulkita asia niin, että mielestäsi ne jotka kannattavat homoseksuaalien tasavertaisia oikeuksia eivätkä hyväksy heidän tasavertaisen kohtelunsa vastustamista edes uskonnon nimissä, ovat Vasemmistoliitto rp:n kannattajia? Ja sinut pitäisi ottaa vakavasti neutraalina kommentoijana?

Mutta jos punavihreys määritellään Vihreiden ja Vasemmistoliiton kautta niin minä en missään nimessä ole punavihreä. Ilmeisesti suvaitsevaistokin määritellään ennen kaikkea tuolta kautta niin minä en missään nimessä ole suvaitsevaistoa. Mutta hyvä että selvensit sen, että sinulle nämä käsitteet tulevat ennen kaikkea puoluepolitiikan kautta ja sinällään uusintavat sellaisenaan sitä erään hörhöjengin diskurssia.

Tiedoksi, nimenomaan hommadiskurssissa on tehty sitä loogista kuperkeikkaa, että punavihreä suvaitsevaisto ajaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja suvaitsee maahanmuuttajia -> punavihreys on eufemismi kommunismille -> kaikki jotka suvaitsevat maahanmuuttajia ja puolustaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ovat punavihreitä -> alexander stubb ja jussi jalonen ovat kommunisteja. Kyse ei kuitenkaan ole mistään vasemmistolaisuudesta tai ympäristöajattelusta vaan liberalismista, minkä sinä epäilemättä fiksuna rationaalisena kaverina tiedät. Miksi sitten et puhu vaikka "ääriliberalismista" tai "liberalistisesta totalitarismista" vaan toitotat nimenomaan hommadiskurssin ehdoilla? Onko sinulla sellaisia poliittisia agendoja ja ambitioita, joita et ole avannut tai mahdollisesti tiedostanut edes itsellesi?

Tuomitset siis sateenkaarikynnet? Edustustehtävissä kun urheilija ei saa rikkoa sääntöjä eli esittää poliittista mielipiteenilmausta.
En tuomitse, koska en tuomitse kaikkea sääntöjen rikkomista, esim. silloin kun ajetaan tasavertaisia ihmisoikeuksia ja säännöt ovat niiden ajamista vastaan. Tässäkin se on tulkinnanvaraista missä määrin sateenkaarikynnet rikkovat sitä sääntöä. En myöskään ole lukenut Ruotsin maajoukkueen sääntöjä, mutta vaikuttaa siltä ettei siellä joukkue kokenut sateenkaarikynsiä niinkään sääntöjen rikkomiseksi kuin joukkueen edustamiseksi. En  myöskään tuomitse esimerkiksi Meksikon olympialaisten palkintokorokepallilla tehtyä käsien nostoa, en tuomitse myöskään sitä, että FIFA:n peleissä kokoonnutaan ottelun alkuun vastustamaan rasismia.

Mitä yhteisöä sinusta urheilija edustaa? Miksei hän edusta esim. uskonnollista yhteisöään? Sinäkö määräät, mitä yhteisöä hän edustaa?
No maajoukkueurheilija edustaa tietenkin maata. Mulla oli aikoinaan futisvalmentaja, joka aina vieraspelireissujen alussa tähdensi, että "muistakaa pojat, me edustetaan täällä itseämme, joukkuetta, seuraa ja kuntaa". Pidemmillä reissuilla myös maakuntaa. Eli se mitä tehdään, tehdään myös joukkueen edustajana eikä siinä voi nostaa itseään etusijalle. Ruotsalaisen sateenkaarikynnet eivät olleet pelkkä henkilökohtainen protesti vaan se heijasti tuntemuksia joukkue-, maa- ja kulttuuritasolla.
« Last Edit: October 03, 2013, 09:40:03 by mh »

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #41 on: October 03, 2013, 09:53:34 »
Jatketaan vielä tuosta "terrorismitekstistä". Jaska ei missään edes yritä osoittaa Isinbajevaan tai Argawiin kohdistuneen paheksunnan tulleen "punavihreästä suvaitsevaistosta". He saivat osakseen paheksuntaa ympäri maailmaa. Tietenkin jos Jaska on hommalogiikan mukaisesti lähtenyt a priori siitä, että vain "punavihreä suvaitsevaisto" voi paheksua kys. urheilijoita niin silloin paheksujat ovat "punavihreää suvaitsevaistoa" ja asiahan on sillä selvä. Logiikka on selvä eikä premissejä tarvitse enää tarkastella...

Jaskalle nyt ilmeisesti Kansainvälinen Olympiakomiteakin on "totalitaristisen punavihreän suvaitsevaiston" terroristijärjestö:

Quote from: IS
Kansainvälinen olympiakomitea KOK pohtii, mihin toimiin ryhtyy venäläisen tähtiurheilijan Jelena Isinbajevan kiistanalaisissa homoihin liittyneissä sanomisissa.

KOK:n puheenjohtajan Jacques Roggen mukaan järjestö miettii, onko Isinbajeva sopiva nuorten olympialaisten lähettilääksi.

Tällaisenaan tää nyt Jaska näyttää vähän pahasti siltä, että et ole huomannut omaa diskurssiasi ja sulle on käynyt niin kuin niille natseille, jotka puhuvat kokoomuksesta kommunistipuolueena.
« Last Edit: October 03, 2013, 09:57:44 by mh »

Offline metrics

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: October 03, 2013, 10:06:49 »

Tämä nyt on puhdas pseudo-ongelma. Punavihreydellä tarkoitettiin ekoaatteen ja sosialistisesta ajatteluperinteestä ammentavien ideologioiden ja liikkeiden koalitiota. Alun perin yhteinen nimittäjä oli antikapitalismi, johon sosialistien tulokulma on perinteinen luokkaristiriita ja ekoaatteen teollisen tuotannon ympäristöä kuluttava ja heikentävä vaikutus erityisesti heikossa valtiollisessa kontrollissa olevien ylikansallisten yritysten suorittamana. Sittemmin nämä molemmat lähtökohtaiset kannat ovat laimentuneet johtuen sosialismin romahduksesta 1990-luvun vaihteessa ja siitä, että kaikkien puolueiden agendalla on nykyisin ympäristönsuojelu. Yhteiseksi, muista erottavaksi säveleksi jäi 60-lukulainen näkemys länsimaiden ja kehitysmaiden suhteesta ja tähän liittyvistä kansainvälisistä, luonteeltaan sosiaalisista tulonsiirroista ja olennaisesti köyhyysperustaisesta maahanmuutosta, radikaalifeminismi sekä vähemmistökysymysten olo politiikan keskiössä. Ehkä myös jossain määrin "prekariaattikysymys".

Suomessa punavihreät käsittää vasemmistoliiton, vihreiden laitavasemmiston ja osan sdp:tä. Ruotsissa on punavihreä blokki. Saksassa Rot-grüne Koalition. Nämä kaikki tahot myös kutsuvat itseään punavihreiksi, esim. vasemmistoliiton Tampereen puoluekokouksessa kesäkuussa asiasta puhuttiin tällä nimellä runsaasti myös ohjelman asteella.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red-green_alliance
http://de.wikipedia.org/wiki/Rot-gr%C3%BCne_Koalition
http://sv.wikipedia.org/wiki/De_r%C3%B6dgr%C3%B6na
« Last Edit: October 03, 2013, 10:19:58 by metrics »

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: October 03, 2013, 10:17:10 »
Metrikiltä hyvä vastaus ja kelpo määritelmä. Kelvannee. Tosin vasemmistoliitto ei mielestäni kokonaisuutena mene tuohon punavihreään vaikka sieltä ehkä suhteellisesti isompi joukko kuin vihreistä. Tällä määritelmällä voidaan jatkaa. Nyt sitten päästäänkin siihen, onko Kansainvälinen olympiakomitea osa kansainvälistä punavihreää blokkia ja onko tämä yleiseurooppalainen/läntinen keskustelu seksuaalivähemmistöjen oikeuksista kutistettavissa johonkin "punavihreän suvaitsevaiston" tirkistysaukkoon vai onko jälkimmäinen puhdasta hommadiskurssia joka enemmän sumuttaa ja hämää kuin avaa ja valottaa?

Offline metrics

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: October 03, 2013, 10:28:44 »
Tosin vasemmistoliitto ei mielestäni kokonaisuutena mene tuohon punavihreään vaikka sieltä ehkä suhteellisesti isompi joukko kuin vihreistä.

Kyllä, vasemmistoliiton ay-siiven ja vasemman äärilaidan suunnalta tulikin kesällä marinaa punavihreydestä puhuttaessa. Katsoivat, että vasemmistolaisuuden (punaisuuden) olennainen viesti uhkaa jäädä sivuosaan.

Tällä määritelmällä voidaan jatkaa. Nyt sitten päästäänkin siihen, onko Kansainvälinen olympiakomitea osa kansainvälistä punavihreää blokkia ja onko tämä yleiseurooppalainen/läntinen keskustelu seksuaalivähemmistöjen oikeuksista kutistettavissa johonkin "punavihreän suvaitsevaiston" tirkistysaukkoon vai onko jälkimmäinen puhdasta hommadiskurssia joka enemmän sumuttaa ja hämää kuin avaa ja valottaa?

KOK ei tietty ole (vaan pönöttyneiden porvareiden hyvävelikerho), mutta sitä voidaan painostaa poliittisesti ulkoa päin siinä missä mitä tahansa tahoa, varsinkin julkisrahoitteista ja erityisesti taloudellisessa mielessä julkisesta kuvastaan riippuvaista sellaista. Vähemmistökeskustelua ajaa ja nostaa julkisuuteen tosiaan leimallisesti vihervasemmisto, ei oikeisto tai poliittinen keskusta / liberaalitkaan. Tulokulma on tässä aistittu "sorto" niinkään kuin liberalismi aatteena.