Author Topic: Keskinäisen kehumisen kerho  (Read 7534 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
Keskinäisen kehumisen kerho
« on: August 10, 2012, 16:24:11 »
Eikö teistäkin joskus tunnu että täällä tapellaan liikaa ja yritetään nähdä vastustajat mahdollisimman huonossa valossa? Kuitenkin syntistä on rakastettava, vihollistakin, vaikka vihaisi syntiä ja pahuutta. Kunnon hippokraatti yrittää löytää potilaasta hyvän ja vahvan. Niiden huomaaminen auttaa aina tehtävässä auttaa sairastunutta parantumaan.

Täten avaan uuden ketjun jonka tarkoitus on kehua ja ylistää toisia keskustelijoita. Ketjussa tulee antaa myönteisiä arvioita, kritiikin kohteena olevista asioistakin pitäisi yrittää löytää jotain hyvää. Tehdään kuitenkin ensi alkuun sellainen suositus että minua ei tarvitse kehua ja ylistää. Olen niin viaton ja vaikutuksille altis että voisin sellaisesta innostua liikaa. Pyrin aktiivisesti kehittämään vaatimattomuuttani ja itseni korostamattomuutta. Jos koko maailma jatkuvasti ja mitä arvovaltaisimmilla areenoilla puhuu liikaa erinomaisuudestani se voi saada nöyrän mieleni pelonsekaisen hämmennyksen valtaan. Älkää siis kehuko minua, älkää ainakaan liikaa. En itsekään yleensä kuvittele itsestäni liikoja, realistinen käsitys riittää mainiosti! Mielestäni minulla on melko tasapainoinen käsitys erinomaisuudestani.

Haluan kovasti oppia toisten keskustelijoiden, myös väärää ei kun eri mieltä olevien vahvuuksista ja parhaista ominaisuuksista. Onhan monilla huomattavasti minua enemmän ja laajempaa kokemusta sivistyneestä verkkokeskustelusta ja luultavasti elämästäkin. Haistan keskustelujen taustalta väkevää monien alojen professionalismia, legendaarisia kulttuurivaikuttajia, säteileviä optimisteja siinä missä dostojevskillisen raskaita kyynisyyksiä, tiedollista, moraalista ja hengellistä viisautta sekä suuria sydämiä. Monet ovat taistot ja lemmet näiden ihmisten vaikuttavien karismojen takana. Olisikin erityisen kiitettävää jos ketjun osanottajat onnistuisivat kehumaan niitä keskustelijoita joiden kanssa ovat täysin eri mieltä asioista.

Aivan ensimmäiseksi ja inauguraalisesti haluaisin kehua Vongoetheä. Siihen on mielestäni aivan erityisesti aihetta koska hän on viimeisin kirjoittaja joka onnistui ärsyttämään minua olettamisellaan ja vihjailullaan. Ymmärtämättömien kanssakeskustelijoiden kuten minun aiheuttama kielteinen asenneilmasto jo melkein draamapoistutti ystäviensä Voniksi kutsuman sankarijäsenen ja sai hänet vieläpä vihjailemaan kaikkien kirjoitustensa poistamisella. Onneksi niin ei käynyt. Sellainen olisi suuri menetys foorumin aarrearkulle ja vaatii Vongoethen lukuisten hyvien ominaisuuksien tuomista esille.

Ensinnäkään kukaan ei voi kiistää etteikö kysymyksessä olisi hyvin älykäs, monipuolisesti lukenut ja kulttuurin eri osa-alueisiin kuten musiikkiin, elokuvaan ja sarjakuvaan tutustunut mies. Kovin nuori hän ei voi olla koska tekstistä usein kuultaa pitkä elämänkokemus ja vuosikymmenten taa ulottuvat sukupolvikokemukset. Olen mielessäni visualisoinut hänet erään entisen opettajani hahmoon. Tuo opettaja oli älykkö ja hänestä yleisesti pidettiin, sellaisella epäkypsille ominaisella ilkkuvalla tavalla. Mistä tämä nimenomainen visualisoituminen sai alkunsa liittyi jotenkin molempien samantapaiseen puhetapaan ja siihen että molemmat silminnähtävästi nauttivat kun saattoivat johdatella oppilasta mielleyhtymiin ilmaisematta asioita suoraan vaan yleissivistyksen aarreaitasta kaivettujen viittausten kautta.

Vongoethe tuntuu olevan suuresti kiinnostunut asioiden välisistä yhteyksistä ja hän löytää niitä sieltäkin missä ne eivät muille ole ilmeisiä. Tietoavaruudessa hän liikkuu usein madonreikien kautta ulottuvuudesta toiseen niin että telluristen navigaattorien on vaikea pysyä intergalaktisen astronautin perässä. Häntä on muutama minä mukaan lukien arvostellut vihjailevasta ja sanomisistaan vastuuta ottamattomasta kirjoitustyylistä mutta se voitaisiin nähdä myös eräänlaisena jatkuvana hypoteesien esittämisenä. Vongoethe välttelee väittämästä asioita varmasti silloinkin kun on vahvasti jotain mieltä ja häntä ärsyttävät ihmiset jotka ovat liian varmoja itsestään ja sanottavastaan. Tämän varovaisuuden vastapainona on kuitenkin kokeileva olettaminen jonka kautta epäilemättä löytyy sekä osumia että takaisin kimpoavia. Lisäksi ei voida sanoa ettei Vongoethellä olisi voimakkaita mielipiteitä monenlaisista asioista, pilareita jotka kannattelevat hänen älyllistä keskusteluprojektiaan.

Ehkäpä näemme hänen vielä palaavan.

Seuraavan kerran kun fleimit leimahtavat ja toinen keskustelija vituttaa oikein kunnolla kokeilkaapa kehua häntä. Tai ehkä jotain toista kokeeksi. Siitä se suvaitsevaisuus lisääntyy. Vaikka vihollista vastaan taistelisi ei haittaa vaikka näkisi ja ymmärtäisi myös hänen hyvät puolensa. On hyvyyttä meissä kaikissa, vain toinen on heikompi toista.

8) J ::):-X

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
    • View Profile
Re: Keskinäisen kehumisen kerho
« Reply #1 on: August 10, 2012, 17:51:36 »
Hieno ketju!

Kehaisisin mieluusti arvon kanssakeskustelijaamme ässärrää. Kerrassaan erinomainen persoonallisuus! Säälimättömän saivartelijan parhaimpia piirteitä on juuri säälimätön saivartelu. Rehellistä, selkeää ja johdonmukaista keskustelua arvostava tietoteoreettinen kyseenalaistaja ymmärretään helposti väärin piireissä kuin piireissä. Taustallahan ei ole muuta kuin vilpitöntä totuudensetvinnän kaihoa. Toki kaikilla meillä on kiivaat hetkemme, emotionaaliset pinttymämme ja inhimilliset puutteemme. Mutta ässärrä on avoin itselleen niiden olemassaolosta. Harva asia on arvokkaampaa kuin itsekritiikki. Tosi kriitikko onkin myös itsekriitikko. Tosikriitikko ei myöskään kritisoi kritisoimisen takia vaan totuuden pettämättömän perustan selvittämiseksi jok'ikistä asiaa hyväntahtoisilla (ainakin pääasiallisesti ;) ) piikeillään armottomasti tökkien. Sr onkin tosi kriitikko. Ja myös hyväsydäminen. Siitä hattuni nosto!

Ja sitten vielä runo Harranille:

Narsistin naamion takaa
Viekoittelevan veijarin valeasun alta
Vimmatun vihastujan sisältä
Informaatio-imurin sisimmästä

Paistaa kirkkaana ja kauniina

Oikeus, rakkaus ja ystävyys
Totuuden esitaistelija

Etsijä

« Last Edit: August 10, 2012, 17:53:56 by Sam Karvonen »
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Harri

• Guest
« Reply #2 on: August 10, 2012, 22:12:32 »
Kiva ketju. Vaati tosin osallistujilta aitoa vilpittömyyttä. Muuten vaarana on silkka piilovittuilu.

Offline Necrologist

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: August 10, 2012, 23:45:58 »
Fanitan liian monia keskustelijoita täällä että kannattais lähteä erittelemään, mutta sanotaan nyt vaikka että mun mielestä suomesta kannattais tehdä kalifaatti jonka kalifina toimis Jalonen ja kierona mutta karismaattisena suurvisiirinä tietenkin Harran. Kepulaisena Jalonen kyllästyis pian politiikkaan ja alkais pelkästään saunoa ja kiskoa biniä venäläisten oligarkkien kanssa, jolloin todellinen valta siirtyis Harranille. Tällöin olis tärkeää että Harranin omatuntona toimis Vongoethe ja Karvosen Sam. Karvosella olisi hyvä elinennuste mutta Vonille janitsaarit saattais tuoda mustan kaftaanin ja köyden hyvinkin pian. Kohtaloonsa Von alistuis yhtä tyynesti kun Sokrates, tai ehkä paremminkin kuin Seneca, ja aikansa äkkipikaisuuttaan katuen ja ystävänsä Vonin kohtaloa surtuaan Harranista kasvais hyvä ja viisas hallitsija.

Sen enempiä ketään captain obviousia selkään taputtamatta voisin ehkä sanoa että Kaptah vaikuttaa kivalta tyypiltä jonka kanssa on erittäin ok olla eri mieltä vaikka siitä että otetaanko tänne 1250 somalia notkumaan, vai riittäiskö 450. Vulgäärinä kehuna, modesanktionkin uhalla, haluan vielä lisätä että Brandötin avatarkuva on a-luokan näppimatskua.

Kiitos vaan kaikille siis, tämä on mun mielestä erittäin hieno forum jota on ilo lukea vaikken paljon osallistu keskusteluun. En oikein tunne aiheita tarpeeksi, eikä paukut riitä itsensä sivistämiseen.

Offline sr

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: August 11, 2012, 00:52:34 »
No, kokeillaan:

Vaikka Harran koitti kieltää hänen kehumisen, niin sanoisin, että hänellä on sekä loistavat tiedot että kyky loogiseen argumentointiin ja toisten argumenttien palasiksi repimiseen. Mutta ehkä kaikkein parhaan kehun ansaitsee täysi rehellisyys siitä, minkälaista ideologiaa ajaa ja mitä vastustaa.

Mikael Lönnrothista, jota täällä ei vähään aikaan ole näkynyt sanoisin, että siinä oli paras mode, mitä täällä on nähty. Lisäksi se, mitä hänestä täällä olen oppinut henkilönä, ei voi muuta sanoa, kuin, että siinä on oikeasti absoluuttisen hyvä ihminen (ehkä ristiriitaisesti liittyen siihen, mitä itse kirjoitin absoluuttisisesta hyvyydestä ja pahuudesta).

Warda on minusta tod.orgin äitihahmo, joka ei usein paljoa sano jättäen tappelut meidän pikkulasten keskinäisiksi, mutta on siellä taustalla pitäen paikkaa pystyssä ja vieden keskustelua eteenpäin, kun me jankkaajat juutumme paikoillemme.

Taha Islam tuskin saa paljoa kehuja, mutta minulle ainakin hänen postauksensa ovat antaneet paljon ymmärtämään miten joku voi kannattaa kantoja, jotka eivät ole erityisen populistisia länsimaissa. Sen lisäksi hän on tuntunut kerta toisensa perään pesevän islam-tietoudessaan suunnilleen kaikki muut keskusteluun osallistujat.

Ja tietenkin minun on pakko kehua Sam Karvosta, muttei siitä, että kirjoitti minusta tuolla ylempänä, vaan niistä pitkistä sisällöllisistä postauksistaan, joita täällä on nähty. Sanoisin, että tod.orgin viisain kirjoittaja.

Lopuksi sanoisin, että keskustelun taso on täällä hyvin korkeatasoista. Puhdasta trollausta ja ihan tyhjänpäiväisiä postauksia näkee hyvin vähän ja ne vähätkin höpötykset on rajattu Offtopic-osastoon.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: August 11, 2012, 21:54:37 »
Olisi pitänyt arvata että jos kiellän itseni kehumisen niin sitten sitä osakseen saa. Kriitikot ovat nyt varmasti vakuuttuneita että tein sen tahallani manipuloidakseni ihmiset kehumaan itseäni. ::)

Kehaisisin mieluusti arvon kanssakeskustelijaamme ässärrää. Kerrassaan erinomainen persoonallisuus! Säälimättömän saivartelijan parhaimpia piirteitä on juuri säälimätön saivartelu. Rehellistä, selkeää ja johdonmukaista keskustelua arvostava tietoteoreettinen kyseenalaistaja ymmärretään helposti väärin piireissä kuin piireissä.

Olen samaa mieltä, Sr on kestävyysottelija jonka kärsivällisyyttä pitää vain ihailla. Kuin kilpikonna joka pysyy radallaan kun jänikset loikkivat sinne tänne. Hän on myös tarkka sanoista ja määrittelyistä mikä pakottaa vastakeskustelijat tekemään itsensä paremmin ymmärrettävämmiksi ja samalla selventämään asioita myös itselleen.

Ja sitten vielä runo Harranille:

Kaunista! :) Sam ystäväiseni elämme levottomia, vaarallisiakin aikoja, ja sen tähden naamioillakin on paikkansa. Olisiko Mustanaamio elänyt sukupolvesta, aikakaudesta toiseen ellei olisi tehnyt itsestään ja asiastaan käsitettä?

Tai kuten Tolkien lapsista kirjoitti:

Children are meant to grow up, and not to become Peter Pans. Not to lose innocence and wonder, but to proceed on the appointed journey: that journey upon which it is certainly not better to travel hopefully than to arrive, though we must travel hopefully if we are to arrive. But it is one of the lessons of fairy-stories (if we can speak of the lessons of things that do not lecture) that on callow, lumpish, and selfish youth peril, sorrow, and the shadow of death can bestow dignity, and even sometimes wisdom.

Kiva ketju. Vaati tosin osallistujilta aitoa vilpittömyyttä. Muuten vaarana on silkka piilovittuilu.

No voi piilovittuilukin olla vilpitöntä. Älkäämme asettako tosikkoutta vilpittömyyden ehdoksi koska silloin vaarana on tekopyhyys. Sinä ainakin tunnut olevan vilpitön, tunteella ja temperamentilla keskusteleva paremman maailman airut. Kestä ja ole sinnikäs sillä aamu on aina koittava.

Fanitan liian monia keskustelijoita täällä että kannattais lähteä erittelemään, mutta sanotaan nyt vaikka että mun mielestä suomesta kannattais tehdä kalifaatti jonka kalifina toimis Jalonen ja kierona mutta karismaattisena suurvisiirinä tietenkin Harran.

Olenkin aina pitänyt Ahmed Ahnetta kivana tyyppinä. Jalonen voisi ensin lihoa samaan kuntoon kuin Harun el-Pullah ja keskittyä meditoimaan lausetta "olen hyvä" tyynyillä maatessaan. Minusta kalifi on niin ylhäinen että hänen palatsiinsa ei tule päästää ylimääräisiä vaan suurvisiiri voi tulkita kalifin kulloisenkin tahdon kansalle. Suurvisiirin johtama eliittininjakaarti valvoo kalifin ylhäistä yksityisyyttä. Hän voi haaremista käsin tutkia muinaisia kirjoituksia ja puhua arvoituksin.

Karvosella olisi hyvä elinennuste mutta Vonille janitsaarit saattais tuoda mustan kaftaanin ja köyden hyvinkin pian.

Enpä usko. Jos neuvonantajat antavat huonoja tai vääriä neuvoja, ei tarvitse sen kummempaa kuin vaihtaa neuvonantajia. Pelotteet tekevät neuvonantajista liian herkästi mielisteleviä sykofantteja joista ei saa irti mitään muuta kuin mitä uskovat suurvisiirin haluavan kuulla.

Sen enempiä ketään captain obviousia selkään taputtamatta voisin ehkä sanoa että Kaptah vaikuttaa kivalta tyypiltä jonka kanssa on erittäin ok olla eri mieltä vaikka siitä että otetaanko tänne 1250 somalia notkumaan, vai riittäiskö 450. Vulgäärinä kehuna, modesanktionkin uhalla, haluan vielä lisätä että Brandötin avatarkuva on a-luokan näppimatskua.

Minusta sekä Kaptah että Brandöt ovat asiallisia vastustajia, täysin eritavoin tietysti. Kaptah edustaa maltillista järkinuivailua, Brandöt taas puhuu tunteella ja subjektiviteetilla joita niitäkin täällä tarvitaan ja voitaisiin arvostaa enemmän. Tunteita ei voi kuitata vain laukomalla että ne ovat vääriä vaan pitää vaivautua miettimään mistä ne johtuvat ja jos johtuvat vääristä tai harhaisista käsityksistä valistamaan jotta käsitykset muuttuisivat.

Vaikka Harran koitti kieltää hänen kehumisen, niin sanoisin, että hänellä on sekä loistavat tiedot että kyky loogiseen argumentointiin ja toisten argumenttien palasiksi repimiseen. Mutta ehkä kaikkein parhaan kehun ansaitsee täysi rehellisyys siitä, minkälaista ideologiaa ajaa ja mitä vastustaa.

:D

Mikael Lönnrothista, jota täällä ei vähään aikaan ole näkynyt sanoisin, että siinä oli paras mode, mitä täällä on nähty. Lisäksi se, mitä hänestä täällä olen oppinut henkilönä, ei voi muuta sanoa, kuin, että siinä on oikeasti absoluuttisen hyvä ihminen (ehkä ristiriitaisesti liittyen siihen, mitä itse kirjoitin absoluuttisisesta hyvyydestä ja pahuudesta).

Olen samaa mieltä että arkkienkelin nimeä kantava hahmomme on angelinen myös empatian kyvyissään. Harva pystyy samaan suopeuteen vastaväittäjiä kohtaan. Ottaisin esille myös oikeudenmukaisuuden pyrkimyksen. Meillä on useampiakin hyviä keskustelijoita jotka pyrkivät totuuteen. Mikael menee kuitenkin moraalisesti vielä pidemmälle pyrkimällä yhdistämään laupeuden ja oikeudenmukaisuuden jotka niin usein tuntuvat yhteensovittamattomilta.

Ja tietenkin minun on pakko kehua Sam Karvosta, muttei siitä, että kirjoitti minusta tuolla ylempänä, vaan niistä pitkistä sisällöllisistä postauksistaan, joita täällä on nähty. Sanoisin, että tod.orgin viisain kirjoittaja.

Hänellä on tiedon lisäksi myös hämmästyttävä sydämen missio. Erinomainen kielenkäyttäjä ja vaikeiden filosofisten ja teologisten asioiden sanoiksi pukija.

Myös muut edellä kehutut ansaitsevat mielestäni osakseen tulleet sanat.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: August 13, 2012, 10:51:04 »
Minä haluaisin nostaa esiin hyviä tyyppejä, jotka eivät ole palstalla ihan jatkuvasti, mutta tuovat mukaan oman persoonallisen panoksensa miellyttävällä ja keskustelua edistävällä tavalla:

Paappa tuo keskusteluun mielenkiintoisia, monesti persoonallisia yksityiskohtia ja tapauksia ja kommentoi välillä mukavan kipakasti.

Lybeckillä on ollut todella humaaneja, yleisinhimillisiä aiheita käsitteleviä kommentteja vaikkapa perhe- ja lapsityöstä. Hän on myös monipuolisen kiinnostunut asioista ja tuo sisältöä monenlaisiin keskusteluihin.

Evil clownilta tulee mainioita teräviä kommentteja, joilla hän puuttuu keskustelussa esiintyviin suoranaisiin virheisiin ja harhoihin. Hän myös keskustelee joskus väsymättä ja johdonmukaisesti trollien kanssa.

O.skarilta olemme saaneet paljon rehellistä, humaania kommentointia ja sen lisäksi mainiota heittäytymistä baarin ja kahvilan puolella. Kaikki eivät pidä siitä, että vakavaa keskustelua sotketaan moisella, mutta minusta se on oivallista. Pelkkä blogien kirjoittaminen ja kommentointi ei välttämättä paljasta ihmistä niiden takana, keskustelua ja toisen kommenttien ymmärtämistä auttaa monesti huomattavasti se, että pystyy muodostamaan ihmisestä vähän monipuolisemman kuvan.

O.skar on kirjoittanut mm. tämän perustavaa laatua olevan viisauden:

-Ihminen saa olla omassa yksityisyydessään niin suvaitsematon kuin haluaa, mutta kun hänen ajatusmallinsa heijastuu käytökseen, on suorastaan velvollisuus puuttua siihen. Jos näin ei tee, pahimmassa tapauksessa syyllistyy pahuuden mahdollistavaan toimimattomuuteen (evil of inaction).-

Offline Orpheus

• Full Member
    • View Profile
« Reply #7 on: August 13, 2012, 12:18:38 »
Minä annan kehuni Maiveille ja Köyrylle. Ilman heitä foorumi vaan olisi tylsempi.

Virkamieski vois jo palailla forkalle.

Offline Kaptah

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: August 13, 2012, 19:23:45 »
Kehuni ansaitsevat:

Mikael Lönnroth - yksi oikeasti hyvätahtoisimmista ja jalomielisimmistä nettipersoonista joita olen tavannut. Maailmankatsomuksemme on hyvin erilainen, mutta arvostan vilpittömästi Mikaelin näkemyksiä ja ennen kaikkea tekoja. Lisäksi paras mode tämän laudan historiassa, no contest.

Taha Islam - avannut näkökulmaa ns. hieman erilaiseen maailmankuvaan. Tämä ei varsinaisesti ole vähentänyt vastenmielisyyttäni konservatiiviuskovaisia kohtaan, mutta ymmärrykseni on lisääntynyt ja se minulle näissä keskusteluissa on tärkeintä. Ymmärrän paremmin, miksi joku on sitä mieltä kuin on.

sr - järjen ääni, viitsii argumentoida ja pitäytyy asiassa.

Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #9 on: August 13, 2012, 19:36:42 »
Minä kehun itseäni, koska moden viitan jälkeen minulla ei enää ole kavereita tällä forumilla.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: August 13, 2012, 20:02:04 »
Jokaisella on hyvät ja huonot hetkensä. Toisilla niitä on eri suhteissa ja eri kirjoittajilla eri vahvuusalueet. Kyllä te tiedätte missä olette hyviä.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: August 13, 2012, 21:12:33 »
Minä kehun itseäni, koska moden viitan jälkeen minulla ei enää ole kavereita tällä forumilla.

Höpsistä, Julmuri. Sinä olet ihan ihqu ja mainio myös modena - tehtävässään toimivaa modea ei vain kuulu kehua, se on nuoleskelua :). Sinulla on erittäin laaja yhteiskunnallinen ym. tietämys, osaat hyvin pukea ajatuksesi sanoiksi ja olet aina rehdisti ja johdonmukaisesti hyvän puolella pahaa vastaan. Lisäksi olet usein aika hauska. Enkä minä nyt aio käyttää tilaisuutta hyväkseni ja ruveta riitelemään kenenkään kanssa näiden kehujen vastapainoksi  ;D

Ja Zakari on kans maanmainio tyyppi ja saamme myös hänestä oivan moderaattorin, kunhan Mr. Landlord joutaa taas kesälaitumilta baaritiskin taakse.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: August 13, 2012, 21:19:52 »
Jokaisella on hyvät ja huonot hetkensä. Toisilla niitä on eri suhteissa ja eri kirjoittajilla eri vahvuusalueet. Kyllä te tiedätte missä olette hyviä.

Koska ihmisiä on nyt vähän liikkeellä ja ne, jotka täällä käyvät, ovat aika hiljaisia, ajattelin vielä kehua sinutkin, mh.

Sinulla on mielestäni erittäin hyvä tietämys ja ymmärrys historiasta ja sen linkeistä nykyisyyteen. Kirjoitat vaikuttavia, analyyttisia kirjoituksia, joista parhaat ovat olleet Uuden Suomen puheenvuoron puolella. Kommentoinnissasi olet useimmiten maltillinen, vaikka oletkin viime aikoina tuonut selvästi esiin myös piilevän anarkistisuutesi. Olet vakuuttava ja ehkä juuri siksi jaan monesti ajatuksesi, vaikka poliittiset kantamme monilta osin eroavatkin merkittävästi.

Offline nirva

• Full Member
    • View Profile
« Reply #13 on: August 14, 2012, 00:31:49 »
Jussi Jalosta kaipaisin tänne takaisin. Hänen tekstinsä on joka kerta viihdyttävää luettavaa - joko asiantuntevaa ja oivaltavaa analyysia tai hauskaa ja nokkelaa provoilua, ja aina hyvällä suomen kielellä ilman turhia anglismeja. Kepulaisuudesta huolimatta Jalonen ei sorru ns. "omien" kritiikittömään hehkuttamiseen, vaan tuntuu aina terveen skeptiseltä (huom. ei kyyniseltä). Ennen kaikkea pidän Jalosesta, koska en usko, että tällaiset vuolaatkaan kehut paisuttavat hänen egoaan pätkän vertaa.

Täytyy nyt vähän kehaista myös Julmuria, jota olen aina ennen pitänyt turhan konfliktihakuisena. Hänhän on osoittautunut todella reiluksi seriffiksi. Julmuri on seurannut joitain säikeitä paljon kärsivällisemmin ja jakanut paljon armeliaampia tuomioita kuin itse olisin.

Sr:ää tekisi myös mieli kehua, mutta olen hänen kanssaan liian usein samaa mieltä, mikä alkaa pikkuhiljaa ottaa kupoliin.
« Last Edit: August 14, 2012, 00:35:51 by nirva »

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: August 14, 2012, 00:50:37 »
Omasta puolestani tyydyn ilmaisemaan paheksuntani koko ketjulle. Ns. maahanmuuttokriitikot edustavat minun katsannossani sellaista raakamaisuutta, joka on sovittamattomassa ristiriidassa koko länsimaisen arvomaailman kanssa. Me emme voi valita rauhaa emmekä sovintoa maahanmuuttokriitikoiden kanssa, koska heidän tavoitteenaan on kaikkien arvojemme tuhoaminen, siis sellaisten arvojen, joihin äidit kasvattavat lapsiaan, kuten "ei saa valehdella" ja "ei saa lyödä heikompia". Länsimainen kulttuuri ei voi valita sodan ja rauhan välillä, sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä. Jos ja kun maahanmuuttokriitikot nousevat valtaan, se merkitsee käsillä olevan korkeakulttuurin ja sivistyksen täydellistä tuhoa; ja kaikki yritykset inhimillistää maahanmuuttokriitikoita ovat verrattavissa rintamakarkuruuteen sodassa täysin armottomia vihollisia vastaan.

Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.