Author Topic: Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet  (Read 12809 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
    • View Profile
Re: Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet
« Reply #90 on: October 06, 2012, 01:29:20 »
Jotta piparilla selittyy miehen mielen ailahtelut? Pitäisiköhän tässä nyt sitten Wardaa nimitellä sovinistiksi, feministiksi vai miesvihaajaksi?
`

Femakoksi ja sovinistiksi saat nimittää, mutta miesvihaajaksi en tunnustaudu! Miehethän ovat elämän...(sensuuri iskee).   ;)

Kiva kun kaivoit vanhan kommenttini näin syysiltaan.

VHM on totta totisesti kyllä uhriutunut aivan turhaan. Mistä tuo "syytetään kaikesta" oikein kimmoaakaan?
Jos Aadolffin ja Joosefin valkohipiäisyys ahdistaa, voit aina ripustaa Idi Aminin tai sen Suomessakin majailleen sotarikoshepun pärstäkertoimen seinällesi. Ahdistu siinä sittän VHM:n kurjuudesta tosissasi. Tuo "VHM:n parjaus" -liturgia on typerin joukkofuulaus aikoihin.

Piparin merkitystä ei kannata vähätellä. Pipariin liittyy olennaisesti myös muu naisellinen lisäarvo: huolenpito, hellyys, silitys, arkinen höpötys yms., jonka puute usein saa miehen voimaan pahoin ja askeltautumaan lähimpään juottolaan kanssakurjimuksien kanssa angstiaan kostuttamaan ja Thaimaan-matkasta haaveilemaan.
Merkityksellistä on myös se, että miehellä ylipäätään on joku. Joku, joka arvostaa henkilöä, joka tarjoaa renkaidenvaihtopalveluita (myös fillariin, huom. hiilijalanjäljet!). Naisilla tuppaa olemaan sosiaalista verkostoa muutenkin enemmän kuin miehillä. Siksi miehelle kumppani on erityisen tärkeä.

Jos nyt sitten ihan asiaakin miettisi. Oikeita uhkia otsikon mukaisesti "Valkoinen suomalainen mies." Suomalainen mies kuolee vuosia ennen kuin suomalainen nainen, Suomalaisen miehen riski itsemurhaan on korostunut, nykyinen sosiaalinen ympäristö valitettavan usein torppaa oikeat uhat ja vaarat joita suomalainen mies kokee, esimerkkeinä perheväkivalta ja syrjäytyminen opiskeluista. Nykyinen suomen koulujärjestelmä ilmeisestikin suosii naisia (Tuskin suunnitellusti). Useat mies sukupuolta syrjivät sosiaaliset olettamukset joiden vertautuvat naisiin kohdistuvat vastineet tunnistetaan mutta joita miehille edelleen ylläpidetään.

Mitä ratkaisuksi näihin tuon renkaanvaihdon lisäksi? Syrjiikö koulaitos todellakin poikia vai onko tämä vain vankka uskomuksemme? Entä kuka pakottaa miehet turvottamaan itsensä oluella, viinaksilla ja makkaralla ennenaikaiseen hautaan?
Joogaava vihervasurikasvissyöjäfemakkoko? Vai Timo Soini, joka julisti edellisvaalien aikaan jotain "kunnon miehen" lenkkimakkarapitoiseen ruokavalioon liittyvää...?

Mielestäni yksi olennaisimpia syitä "miesten kurjaan nykytilaan" on miesten puute kasvatustehtävissä. (Onneksi nuoremman sukupolven isät ovat kuromassa tätä puutetta pois, minkä töiltään ehtivät). Naiset hallitsevat kasvatuskenttää päiväkodista lukioon. Tarvitsemme lisää aktiivisia, tervein elämänarvoin varustettuja isiä ja miehiä koulujen ja päiväkotien opetushenkilökuntaan. Kuinka helppoa on kasvaa reippaaksi nuoreksi mieheksi, jos näkyvimmät miehen mallit hengaavat tuiskeessa (ml. meillä päin Rastilan ostarilla) aamusta iltamyöhään varsinkaan, jos lisäksi oman isän sankariteot liittyvät lähinnä sikspäkit-Alepasta -bodailuun ja krapulapäivistä selviytymiseen?

Ja kyllä: tasa-arvoa vanhemmuuteen! Miehiä ei saa sorsia eikä väheksyä neuvoloissa eikä huoltajuusasioissa muutoinkaan! Isyys- ja vanhempainvapaista korvamerkittävä suurempi osuus isille!

Lisäksi miesten täytyy itse repiä itsensä ulos ahtaasta miesroolista.  Miksi odotatte, että naiset teidät sieltä saisivat kiskottua? Naisen roolin on nykymaailmassa lavea, mistä homotellaan yhä jopa vääränlaisista vaatevalinnoista. Homotellaan. Yhä. Tosimieshän on hetsku.

On myös helpompaa olla lesbo kuin homo.
« Last Edit: October 06, 2012, 01:39:00 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #91 on: October 06, 2012, 08:56:29 »
Olen itse myös pohtinut näitä stereotypioita toisten ajattelusta...

On suvaitsevaistoa, on miesvihaajaa, on biokieltäjää jne jne...

Ainakin itse tahtoisin tehdä sellaisen jaon, että on hieman vakavammin asioihin perehtyneitä ihmisiä ja sitten sellaisia, jotka ovat ehdoin tahdoin pysytelleet kaikesta maailmaa jäsentävästä erossa. Jos ajatellaan jälkimmäistä ryhmää, niin heille nämä mielipiteet ovat hyvin tunteenomaisia, vaistomaisia yms. ja sieltä saattaa löytyä todellakin mitä tahansa, mutta jos mennään hiukankin perehtyneempään suuntaan, niin sanan "vaisto" voi heittää pois, niin oikealta kuin vasemmaltakin.

Joten summa summarum, olisi hyvin outoa, jos emme löytäisi jos jonkinlaista "vaisto" ihmistä tältä tellukselta, sillä sen varassa ihminen toimii, jos ei ole jaksanut/kyennyt perehtyä, vaikka tietoa olisi saatavilla. HE lienevät nmiitä, jotka ovat kaikkein hauraimpia sortumaan kaikenlaiseen nuivuuteen ja maahanmuuttokritiikkiin. Niinkuin minä aikoinani.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #92 on: October 06, 2012, 09:06:35 »
Warda,

Tuo vaikuttaa pelottavalta, että nuivalistosta löytyy tuota asennetta, se saattaa kertoa, että mikä kansanosa on maahanmuuttajien jälkeen... Naiset.

Pelkoni on, että kyse on itseasiassa tietynlaisesta asenteesta, johon kuuluu jonkun osan demonisointi ja dehumanisointi, jonka taki edellytetään ja suorastaan velvoitetaan kovaa kovaa vastaan ja rangaistuksia, kovia rangaistuksia.

Eikä kyse ole sen pienemmästä kuin, että uloste valuu aina alaspäin, tai niin, se on ainakin se helpompi tie, jos ylempää on tulossa turpiin. Näin ollen seuraava heikko kohde on naiset joilta ottaa, jotta voi säilyttää oman asemansa.

Yhteisvastuu on hankalaa, jos itse ei kuulu edunsaajiin...***

Ja uskokaa pois, perusteluita ja tilastoja takuulla löytyy tukemaan naisten suorastaan kollektiivista pahuutta, tietenkin joku poikkeus on aina (Asta Tuominen), mutta kuitenkin. Kyse siis on tietynlaisesta asenteesta, jossa muuten kaivetaan aina omaa kuoppaansa, sillåä joskus sitä on itse siellä alimpana... Kiusattavana...

EDIT_ *** Tähän liittyy vahvasti asian näkeminen vain sellaisena, että minä tässä jalouttani vain luovutan omaa valtaani tasa-arvon hyväksi tai hyvinvoinnin lisäämiseksi, oli se raha tai joku muu. Tätä ei nähdä kokonaisvaltaisesti kaikkien, myös itsensä lopullisena etuna. Edellyttää tietenkin hyvin lyhytnäköistä ajattelua mikä sitten taas voi johtua monesta asiasta, mm. hyvin kauan jatkuneesta stressistä...
« Last Edit: October 06, 2012, 09:09:54 by Username1 »
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Vestbacka

• Full Member
    • View Profile
« Reply #93 on: November 02, 2012, 19:22:37 »

Kuka :) suunnittelisi ja väsäisi tarran/julisteen, jossa lukisi "kehu (suomalainen) mies päivässä" ?

Voisin liimata sinne Timpan kotikulmille...

Minä en ainakaan nosta enää sormeakaan pystyyn yhdenkään suomalaisen miehen puolesta. Pyydäm kaikilta feministeiltä tässä ja täten anteeksi, että olen alentunut puolustamaan verenhimoista villipetoa, joka haluaa repiä koko sivistyksemme ja sivilisaatiomme alas pelkästään siksi, että on hölmöyttään kateellinen kaikille itseään fiksummille, eli koko muulle ihmiskunnalle.

Kerronpa minäkin puolestani hauskan jutun. Vuosia sitten, kun vielä kävin nettikampanjaani ns. alempitasoisten miesten puolesta feministejä vastaan, muuan herra X, joka sittemmin kotiutui niihin kaikkein pahimpiin ja sairaimpiin äärioikeistopiireihin, kehaisi ainakin muutamaan otteeseen näitä juttujani, koska koki itsensä naisten ja feministien vainoamaksi.

Sittemmin hän on eräällä erovanhempien palstalla kertonut omasta pettymyksestään naisiin. Kuten ehkä muistatte, minä olen kirjoituksissani käsitellyt usein sellaista kuviota, jossa päihdeystävällinen, vastuuton ja ehkä rikollinenkin mies - ns. ylempitasoinen mies - viettelee nuoren naisen ja laittaa tämän kanssa lapsen, muttei ota lapsesta vastuuta, ja tyttö päätyy sitten sen kiltin, vastuullisen ja fiksun ns. alempitasoisen miehen vaimoksi. Eli siis YTM tekee naiselle lapsen, jonka ATM joutuu kasvattamaan aikuiseksi omasta palkkapussistaan.

Herra X oli osallisena tällaisessa kuviossa. Mutta jopa oman kertomuksensa mukaan hän oli siinä YTM-roolissa. Silti hänellä oli otsaa julistaa olevansa itse se sorrettu, jota pitäisi tukea feministisiä sosiaalitätejä vastaan, ja ilmeisesti minulla olisi hänen mielestään ollut velvollisuus pitää hänen puoltaan, Kun en pitänyt, niin hän sitten liittyi kämyihin, jotka tunnetusti ovat viiden vuoden ajan päivästä päivään hekumoineet minun murhaamisellani siinä määrin, että maahanmuuttaja-asiakin on jäänyt välillä sen varjoon.

Tällaisia miehiä minä olen mennyt puolustamaan feminismin hyvää, oikeaa ja oikeudenmukaista asiaa vastaan. Sitä häpeän loppuikäni. Siitä korvaukseksi olen nykyään sitä mieltä, että feministeille tulee lahjoittaa aseita, mahdollisimman paljon aseita, mahdollisimman tehokkaita aseita, sekä koulutusta näiden aseiden käytössä. Vastassa on nimittäin maailman pahin, hirvein ja paholaismaisin olento, suomalainen mies, joka haluaa tuhota länsimaisen sivistyksen silkkaa ilkeyttään ja pahuuttaan.

Sinä olet Panu Höglund!  Myönnä pois.
« Last Edit: November 02, 2012, 19:30:11 by Vestbacka »

Offline metrics

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #94 on: February 21, 2013, 10:57:46 »
Aftonbladet ottaa kantaa vhm-problematiikkaan:

http://www.aftonbladet.se/kultur/serier/article16266553.ab