Author Topic: Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet  (Read 12513 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
    • View Profile
Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet
« on: July 07, 2012, 00:16:32 »
Kävipä tässä seuraavasti joitakin viikkoja sitten, täällä laputettujen lyhtytolppien asuinalueellani:

Pyöräilin iltasella kotiin ystäväni luota, olimme kaivelleet kaapeista kirpputoriroinaa myyntiin ja pyöräni oli nyssäköillä lastattu. Sattuipa siinä sitten silmään lyhtytolpassa juuri tuollainen mainitsemani tarra. Huomasin, että mukanani oli juuri se laukku, jonka pohjalle olin kaappeja tyhjennellessäni löytänyt ikivanhan, ryppyisen "kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia"- tarran. Kultaiselta 90-luvulta.

Pysähdyin siinä sitten hetken mielijohteesta liimaamaan tuon nostalgisen tarran silmiini osuneen "monikulttuurisuus tuhoaa lastesi tulevaisuuden" -tarran päälle. Vaan kuinkas kävikään!

Muuan, keski-ikäinen, Timo K******** oma-aloitteisesti esittäytyvä herra tepastelee vastaan pienessä maistissa, lähikapakasta matkalla. Ryhtyy siinä sitten minua kuulustelemaan ja tarranliimailijaksi syyttelemaan: väittää, että olen varmasti liimaillut koko kadun täyteen ja vänkää ilmoittavansa asiasta sekä poliisille että paikallislehteen. Yritän siihen hieman yllättyneenä sovinnollisesti ehdottaa, että repäisemme molemmat tarrat irti, koska eiväthän tarrat lyhtypylväissä totta tosiaan kovin kauniita ole. Pikemminkin niihin pitäisi virkata sydämiä tai muita kauniimpia koristeita.

Vaan siitäkös Timppa kimpaantuu: hän riuhtaisee "kaikki samanarvoisia..."- tarran kädestäni, "todistusaineistoksi poliisille". Ryhtyy sitten utelemaan, josko olen venäläinen. Syyttää minua, että yritän venäläistää aluetta! Hieman huvittuneena vakuutan olevani syntyperäinen suomalainen, jota Timpan on kovin vaikea uskoa. Utelee vanhempieni syntyperää. Ei usko, että hekin ovat suomalaisia. Tivaa kielitaitoani. Kysyy, osaanko venäjää - jota toki myönnän hieman osaavani, kiitos lukion d-kielen. Lisään, ettei minua suinkaan haittaa, jos joku pitää minua venäläisenä.

Tästä seuraa kiivasta, gestapomaista syyttelyä ja kuulustelua "venäläistät aluetta! Oletko repinyt Patriootti-tarroja pois? Ootsä joku aktivisti vai? Liimailet tarroja varmasti joka paikkaan!? Miksi liimasit tuon, jos et ole venäläinen? "

Lopulta Timppa keksii, että minun on vähintäänkin oltava naimisissa ulkomaalaisen kanssa. "SUlla on varmasti ulkomaalainen mies! Siksi sä liimasit ton!"

Ihmettelen, miksi Timo niin kiivastuu. Vastaan, että voisin aivan mainiosti liimata tarran, jossa lukee vaikkapa "kehu suomalaista miestä" tms. Siitä Timppa yltyy tivaamaan, miksen sitten liimaila sellaisia!?

"Jos liimailisin, tulisiko Timppa valittamaan tarrojen liimailusta ja uhkailemaan rikosilmoituksella", kysyin.

Siihenpä Timppa sitten väsähti ja lähti kotiinsa.

Kuka :) suunnittelisi ja väsäisi tarran/julisteen, jossa lukisi "kehu (suomalainen) mies päivässä" ?

Voisin liimata sinne Timpan kotikulmille...

« Last Edit: July 07, 2012, 00:55:54 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1 on: July 07, 2012, 00:44:59 »

Kuka :) suunnittelisi ja väsäisi tarran/julisteen, jossa lukisi "kehu (suomalainen) mies päivässä" ?

Voisin liimata sinne Timpan kotikulmille...

Minä en ainakaan nosta enää sormeakaan pystyyn yhdenkään suomalaisen miehen puolesta. Pyydäm kaikilta feministeiltä tässä ja täten anteeksi, että olen alentunut puolustamaan verenhimoista villipetoa, joka haluaa repiä koko sivistyksemme ja sivilisaatiomme alas pelkästään siksi, että on hölmöyttään kateellinen kaikille itseään fiksummille, eli koko muulle ihmiskunnalle.

Kerronpa minäkin puolestani hauskan jutun. Vuosia sitten, kun vielä kävin nettikampanjaani ns. alempitasoisten miesten puolesta feministejä vastaan, muuan herra X, joka sittemmin kotiutui niihin kaikkein pahimpiin ja sairaimpiin äärioikeistopiireihin, kehaisi ainakin muutamaan otteeseen näitä juttujani, koska koki itsensä naisten ja feministien vainoamaksi.

Sittemmin hän on eräällä erovanhempien palstalla kertonut omasta pettymyksestään naisiin. Kuten ehkä muistatte, minä olen kirjoituksissani käsitellyt usein sellaista kuviota, jossa päihdeystävällinen, vastuuton ja ehkä rikollinenkin mies - ns. ylempitasoinen mies - viettelee nuoren naisen ja laittaa tämän kanssa lapsen, muttei ota lapsesta vastuuta, ja tyttö päätyy sitten sen kiltin, vastuullisen ja fiksun ns. alempitasoisen miehen vaimoksi. Eli siis YTM tekee naiselle lapsen, jonka ATM joutuu kasvattamaan aikuiseksi omasta palkkapussistaan.

Herra X oli osallisena tällaisessa kuviossa. Mutta jopa oman kertomuksensa mukaan hän oli siinä YTM-roolissa. Silti hänellä oli otsaa julistaa olevansa itse se sorrettu, jota pitäisi tukea feministisiä sosiaalitätejä vastaan, ja ilmeisesti minulla olisi hänen mielestään ollut velvollisuus pitää hänen puoltaan, Kun en pitänyt, niin hän sitten liittyi kämyihin, jotka tunnetusti ovat viiden vuoden ajan päivästä päivään hekumoineet minun murhaamisellani siinä määrin, että maahanmuuttaja-asiakin on jäänyt välillä sen varjoon.

Tällaisia miehiä minä olen mennyt puolustamaan feminismin hyvää, oikeaa ja oikeudenmukaista asiaa vastaan. Sitä häpeän loppuikäni. Siitä korvaukseksi olen nykyään sitä mieltä, että feministeille tulee lahjoittaa aseita, mahdollisimman paljon aseita, mahdollisimman tehokkaita aseita, sekä koulutusta näiden aseiden käytössä. Vastassa on nimittäin maailman pahin, hirvein ja paholaismaisin olento, suomalainen mies, joka haluaa tuhota länsimaisen sivistyksen silkkaa ilkeyttään ja pahuuttaan.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Warda

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #2 on: July 07, 2012, 01:04:37 »
Vastassa on nimittäin maailman pahin, hirvein ja paholaismaisin olento, suomalainen mies, joka haluaa tuhota länsimaisen sivistyksen silkkaa ilkeyttään ja pahuuttaan.

Tämä on nimenomaan se kuva, jollaisena nuo muutamat timpat tovereineen harhaisesti kuvittelevat 1) naisten noin niinkuin yleisesti ja feministien erityisesti 2) ulkomaalaisten, varsinkin muslimimiesten ja afrikkalaisten erityisesti sekä 3) homojen ja lesbojen lähes poikkeuksetta

suomalaisen miehen näkevän. "VHM-trauma". Siksi ne haalivat tänne mamumiehiä!

Minun näkemykseni sitä vastoin on sellainen, että noita onnettomia timppoja on tosiaankin vain muutamia. Vai kukapa esimerkiksi tämän palstan suomalaisista miehistä identifioituu Timppaan ja näihin Timpan pelkoihin?

Minun (lukuisista  ;) ) tuntemistani miehistä varsin harva.

Länsimaista sivistystä on timppojen maailmankuvasta katsasteltuna suojeltava lenkkimakkaran ja keskioluen voimin. Monikulttuurisuutta vastustaen. Ikäänkuin "uusi uljas suomalaisuus" tulisi lihaksi vasta makkaraan tungetussa sianlihassa.
« Last Edit: July 07, 2012, 01:21:28 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."

Offline nirva

• Full Member
    • View Profile
« Reply #3 on: July 07, 2012, 01:10:07 »
Minä en ainakaan nosta enää sormeakaan pystyyn yhdenkään suomalaisen miehen puolesta. Pyydäm kaikilta feministeiltä tässä ja täten anteeksi, että olen alentunut puolustamaan verenhimoista villipetoa, joka haluaa repiä koko sivistyksemme ja sivilisaatiomme alas pelkästään siksi, että on hölmöyttään kateellinen kaikille itseään fiksummille, eli koko muulle ihmiskunnalle.

Kerronpa minäkin puolestani hauskan jutun...

Jotenkin tuosta Köyryn viestistä tulee taas mieleen Hommaforumilta löytyvä "Avautumisketju monikulttuuristen kohtaamisten ihanuudesta". Ehkä en osaa edes kuvitella, minkälaisen nettivihan kohteeksi Köyry on joutunut, mutta kyllä nämä purkaukset suomalaisen miehen pahuudesta välillä tuntuvat kohtuuttomilta.

Offline Warda

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: July 07, 2012, 01:14:13 »
Köyry on mitä ilmeisemmin saanut näiltä hommatimpoilta osakseen "luopion" ja "petturin" ansaitseman kohtelun.

Isäm maan petturi. Ei enää parjaa mamuja tänne haalivia feministilähiövalaita!

edit:

p.s. suomalaisen isän tyttärenä ja suomalaisten poikalasten äitinä en suostu hyväksymään sitä, miten natsihenkiset porukat ovat halventaneet sekä siniristilippuamme, leijonaamme että yksinkertaisesti sanaa "suomalaisuus". Haluaisin lipun liitettävän arvoihin, jotka ovat varsin kaukana siitä, mitä nuo porukat harhaisine pelkoineen edustavat. Haluaisin olla ylpeä suomalaisuudestani, yhä edelleen.  8) En kuitenkaan tunnista omakseni sitä kulttuuria ja arvomaailmaa, mitä valtaosa persujen äänestäjistä äärilaitoineen tuntuu edustavan.
« Last Edit: July 07, 2012, 01:26:41 by Warda »

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: July 07, 2012, 18:25:52 »
p.s. suomalaisen isän tyttärenä ja suomalaisten poikalasten äitinä en suostu hyväksymään sitä, miten natsihenkiset porukat ovat halventaneet sekä siniristilippuamme, leijonaamme että yksinkertaisesti sanaa "suomalaisuus". Haluaisin lipun liitettävän arvoihin, jotka ovat varsin kaukana siitä, mitä nuo porukat harhaisine pelkoineen edustavat. Haluaisin olla ylpeä suomalaisuudestani, yhä edelleen.  8) En kuitenkaan tunnista omakseni sitä kulttuuria ja arvomaailmaa, mitä valtaosa persujen äänestäjistä äärilaitoineen tuntuu edustavan.

Ironista tässä on se että minusta erittäin harvoilla mamuilla ja muilla toiseuksilla on oikeasti negatiivinen kuva suomalaisesta valkoisesta heteromiehestä. Päinvastoin suomalaisia miehiä pidetään rehellisinä, reiluina, suorina, melko avoimina (!), hauskoina, huumorintajuisina jne. Suurin osa heihin liitetyistä "kielteisistäkin" stereotypioista on melko hyväntahtoisia eikä kovin ilkeitä, esim että heitä pidetään hitaina, junttimaisina, töksäyttelevinä tai viinaa ottaessaan vähän hankalina tai rasittavina. Yleisesti ottaen suomalaisia koskevat asenteet ovat minusta paljon myönteisempiä ja harmittomampia kuin monia muita kansoja koskevat stereotypiat ja yleistykset.

Kielteistä käsitystä suomipojista ylläpitää lähinnä kämyjen alakulttuuri joka piehtaroi itsevihaa lähentelevässä alemmuudentunnossa. Jos sitä vähän aikaa kuuntelee tai lukee alkaa uskoa että vierasrotuiset miehet olisivat oikeasti jotenkin ylivertaisia olentoja jotka pelkällä olemassaolollaan automaattisesti syrjäyttävät Valkean Suomalaisen Miehen. Ja vielä lisäksi suomalaisnaisetkin ovat niin ylivertaisia kyykyttäjiä ja alistajia ettei suomipoika mitenkään voi pärjätä vaan hänen kohtalonsa on oleva kaikissa yhtälöissä kauhea, ellei välittömästi aleta rotusotaa ja Suomea hallitsevan vihreiden mokuttajanaisten rautajuntan kumoamista kattoäänestyksillä.

Offline Maivei

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: July 07, 2012, 19:15:09 »

Ironista tässä on se että minusta erittäin harvoilla mamuilla ja muilla toiseuksilla on oikeasti negatiivinen kuva suomalaisesta valkoisesta heteromiehestä. Päinvastoin suomalaisia miehiä pidetään rehellisinä, reiluina, suorina, melko avoimina (!), hauskoina, huumorintajuisina jne. Suurin osa heihin liitetyistä "kielteisistäkin" stereotypioista on melko hyväntahtoisia eikä kovin ilkeitä, esim että heitä pidetään hitaina, junttimaisina, töksäyttelevinä tai viinaa ottaessaan vähän hankalina tai rasittavina. Yleisesti ottaen suomalaisia koskevat asenteet ovat minusta paljon myönteisempiä ja harmittomampia kuin monia muita kansoja koskevat stereotypiat ja yleistykset.

Kielteistä käsitystä suomipojista ylläpitää lähinnä kämyjen alakulttuuri joka piehtaroi itsevihaa lähentelevässä alemmuudentunnossa. Jos sitä vähän aikaa kuuntelee tai lukee alkaa uskoa että vierasrotuiset miehet olisivat oikeasti jotenkin ylivertaisia olentoja jotka pelkällä olemassaolollaan automaattisesti syrjäyttävät Valkean Suomalaisen Miehen. Ja vielä lisäksi suomalaisnaisetkin ovat niin ylivertaisia kyykyttäjiä ja alistajia ettei suomipoika mitenkään voi pärjätä vaan hänen kohtalonsa on oleva kaikissa yhtälöissä kauhea, ellei välittömästi aleta rotusotaa ja Suomea hallitsevan vihreiden mokuttajanaisten rautajuntan kumoamista kattoäänestyksillä.

Mamut eivät siis ylläpidä VSM-negaatiota, tuskin suomalaismiehet eivätkä näköjään
Wardalaisetkaan. Kuka sitä sitten ylläpitää? En usko että muutama peräkamarin syrjäytynyt netsi pystyy tuollaisen kaanonin luomaan, lehtien pääkirjoituksia myöten. Näppituntumani on se, että tuota stereotypiaa ylläpidetään suvaitsevien tiedostusvälineiden toimituksissa, YLE:n ajankohtaisohjelmissa ja uutisissa.

Minä elän siinä käsityksessä että Suomi on eräs maailman tasa-arvoisimpi maita suurinpiirtein kaikilla mittareilla. Jos tänne luodaan uudet pelisäännöt ulkomaisten mallien mukaan, niin huonosti pärjäävä ei ole VSM vaan erilaiset vähemmistöt.
Ulkomaalaisten tai toisenrotuisten yleiseen ylivoimaisuuteen en usko.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: July 07, 2012, 19:57:03 »
Mamut eivät siis ylläpidä VSM-negaatiota, tuskin suomalaismiehet eivätkä näköjään
Wardalaisetkaan. Kuka sitä sitten ylläpitää? En usko että muutama peräkamarin syrjäytynyt netsi pystyy tuollaisen kaanonin luomaan, lehtien pääkirjoituksia myöten. Näppituntumani on se, että tuota stereotypiaa ylläpidetään suvaitsevien tiedostusvälineiden toimituksissa, YLE:n ajankohtaisohjelmissa ja uutisissa.

Missä se kaanoni sijaitsee ja voiko siihen tutustua? Sen takana on siis vanha kunnon suvaitsevainen salaliitto joka kontrolloi mediaa. Osoittaakohan suvisten ylivertainen kontrolli mediasta ja yhteiskunnasta sitten sitä että he ovat kyvyiltään ja älynlahjoiltaan ylivoimaisia niihin syrjäytyneisiin Tavallisiin Miehiin nähden joita negatoivat ja vainoavat hegemoonisella kaanonillaan? Mitä luulet, mihin suvaitsevainen eliitti pyrkii tällä toiminnallaan? Onko tähtäimessä Suomalaisen Miehen kansanmurha vai mikä tämän kaiken tarkoituksena on?

Olen nyt huolestunut. Oletko mielestäsi uhri, Maivei? Millä tavoin olet henkilökohtaisesti joutunut kärsimään kielteisestä leimaamisesta, syrjinnästä ja ylempiarvoisten suvisten sinuun kohdistamasta vainosta?

Offline Maivei

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: July 07, 2012, 20:34:27 »

Missä se kaanoni sijaitsee ja voiko siihen tutustua? Sen takana on siis vanha kunnon suvaitsevainen salaliitto joka kontrolloi mediaa. Osoittaakohan suvisten ylivertainen kontrolli mediasta ja yhteiskunnasta sitten sitä että he ovat kyvyiltään ja älynlahjoiltaan ylivoimaisia niihin syrjäytyneisiin Tavallisiin Miehiin nähden joita negatoivat ja vainoavat hegemoonisella kaanonillaan? Mitä luulet, mihin suvaitsevainen eliitti pyrkii tällä toiminnallaan? Onko tähtäimessä Suomalaisen Miehen kansanmurha vai mikä tämän kaiken tarkoituksena on?

Olen nyt huolestunut. Oletko mielestäsi uhri, Maivei? Millä tavoin olet henkilökohtaisesti joutunut kärsimään kielteisestä leimaamisesta, syrjinnästä ja ylempiarvoisten suvisten sinuun kohdistamasta vainosta?

Tuskin se on mikään varsinainen salaliitto, vaan saman koulutuksen ja elämänkatsomuksen omaksunut vertaisryhmä terästettynä ylimielisellä besserwisser kasvatusasenteella jossa vain muutama yksinäinen susi uskaltaa poiketa ulvomasta lauman mukana.
Sinänsä se ei ole erityisen uhkaavaa, enemminkin kevyttä pintakuohua mutta mukavuudenhaluisilla poliitikoilla on taipumusta toimia tuon mölinän perusteella koska hiljainen enemmistö ei ristikuulustele poliitikkoa televisiossa.

Älä nyt ole minusta huolissasi, nahkani on paksuuntunut jo vuosikymmeniä, tämä Wanha ilmiö tunnettiin aikoinaan nimellä Suomalaisten liikemiesten valkoiset tennissukat lentoasemilla.

Offline O.skar

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #9 on: July 07, 2012, 21:12:01 »
Näppituntumani on se, että tuota stereotypiaa ylläpidetään suvaitsevien tiedostusvälineiden toimituksissa, YLE:n ajankohtaisohjelmissa ja uutisissa,

Millä filtterillä sinä  mediaa oikein seuraat?  ???

Offline Warda

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: July 08, 2012, 00:00:16 »
Kuulostaa putipuhtaalta homma-filtteriltä.  :D

Mutta jatketaan ja tällä kertää kyökkipsykan puolella: itse uskon, että tämä "kurjaa VSM:ää vihataan, halveksitaan ja parjataan, johan mediakin sen jo todistaa!" -uskomus on osakseen saanut vahvistusta siitä yksinkertaisesta syystä, ettei suomalainen mies ulkomailla matkatessaan yleensä saa osakseen yhtä lailla avointa ihailua ja lähestymisyrityksiä kuin - vaalea ja eksoottinen, vapaa, itsenäinen ja koulutettu suomalainen nainen, "jota miehet himoavat ja jonka saavuttamaa tasa-arvoa naiset kadehtivat" (poislukien muut skandinaavit).  ;)

Eivätkä etenkään kauempaa muuttaneet Suomessa asuvat ulkkistaustaiset naisetkaan uskalla ryhtyä suomalaisia miehiä vikittelemään, vaikka mieli tekisikin, kun kotimaassa on opetettu että mies pitää torjua viimeiseen asti, jottei leimautuisi kevytkenkäiseksi naiseksi.

Laasaslaista markkina-arvoajattelua tässä sivuten kulttuurieroihin perehtymätön Pihtiputaan Pekka siinä sitten toteaakin, ettei saa ulkomaista naista juuri muutoin kuin rahalla tai rahakasta esittämällä. Kuvitteleepa vielä, että syy piilee kehnossa ulkomuodossa tai vajaavaisessa älyssä, vaikka useimmiten syynä on vain ja ainoastaan monikulttuuristen kommunikointitaitojen (tässä: iskutaitojen) puute eikä mikään sen kummempi. Köyhempikin mies nimittäin onnistuu kyllä vikittelemään itselleen pidempiaikastakin piparia, jos osaa avata sanaisen arkkunsa oikealla tavalla (tai edes avata) ja katsoa ja koskea naista riittävän lempeästi.

Ja osaahan suomalainen mies koskea ja olla hellä, kunhan pääsee kosketusetäisyydelle ja keskusteluyhteyteen. Ulkomailla se on suomalaiselle miehelle erityisen vaikeaa, koska valtaosassa muuta maailmaa naisen odotetaan olevan passiivinen ja miehen aktiivinen. Pidempiä jaksoja ulkomailla asuneet miehet kyllä oppivat tämän, mutta viikon reissu Hurghadaan tai Istanbuliin näyttäytyy oppimattomammalle painajaisena: karvarintaiset ja sukkelakieliset tummasilmät vikittelevät elovenoja minkä ehtivät hillityn ja hiljaisen skandinaavimiehen seuratessa sivusta ohimosuonet salaa sykkien.

Ei mikään ihme, jos miehestä alkaa tuntua samalta kuin minihameisesta hetskunaisesta homodiskossa. Kauhuskenaario maasta, jota hallitsevat aktiivisesti naisia vikittelevät muukalaismiehet (ja homot siinä sivussa) ei eittämättä tuossa tilanteessa tunnu kovin epärealistiselta.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: July 08, 2012, 00:53:56 »
Tuskin se on mikään varsinainen salaliitto, vaan saman koulutuksen ja elämänkatsomuksen omaksunut vertaisryhmä terästettynä ylimielisellä besserwisser kasvatusasenteella jossa vain muutama yksinäinen susi uskaltaa poiketa ulvomasta lauman mukana.

No hyvä että sinä kuljet omaa tietäsi ilman kahlitsevia ennakkoasenteita etkä suinkaan haukahtele rakkilauman mukana. Laumasieluisuus kun niin helposti johtaa tyhmyyden tiivistymiin.

Älä nyt ole minusta huolissasi, nahkani on paksuuntunut jo vuosikymmeniä, tämä Wanha ilmiö tunnettiin aikoinaan nimellä Suomalaisten liikemiesten valkoiset tennissukat lentoasemilla.

Hienoa ettei huoleen ole syytä! Salaisen Veljeskunnan multikultti opettaa että meillä kaikilla saattaa olla opittavaa toisiltamme. Minähän voin opettaa sinulle miten pidetään mustia varvassukkia ja mitkä juustot sopivat minkä öhöm kröhöm mehujen kanssa. Työskentelen myös usein seisoen ja edestakaisin kävellen ja heiluen koska tuoli rajoittaa, ja puhun samalla ääneen koska minusta seinilläkin on oikeus kuulla viisauksiani. Eihän sitä koskaan tiedä milloin seinillä on korvat. Joten voit tulla iltaisin istumaan sohvalle tuppisuuna ja opiskella joitain lapsellisista maneereistani, ja sitten kertoa myöhemmin miten ne tehosivat ikäisiisi tai ehkä nuorempiinkin naisiin.

Minullakin olisi paljon oppimista. En esimerkiksi ole vieläkään ikinä käynyt avantouimassa. Olen kyllä käynyt uimassa lämpötilaltaan luultavasti samanlämpöisessä vuoristopurossa mutta sain traumoja koska sen seurauksena tapahtui jotain todella pelottavaa ja minun piti sen jälkeen piiloutua tytöiltä kunnes olin palautunut tuosta kauhistuttavasta kokemuksesta.

Offline Maivei

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: July 08, 2012, 00:57:36 »
Näppituntumani on se, että tuota stereotypiaa ylläpidetään suvaitsevien tiedostusvälineiden toimituksissa, YLE:n ajankohtaisohjelmissa ja uutisissa,

Millä filtterillä sinä  mediaa oikein seuraat?  ???

Se vähän riippuu, maanjäristyksistä ja tulivuorenpurkauksista kertovissa uutisissa en mitään filtteriä, poliittisten medioiden kohdalla kunkin välineen ilmoitetun tai muuten tiedetyn politiikan filtteriä, harraste-ynnä muissa ammattilehdissä kyseisen aihepiirin filtteriä. Mokuasioissa voi melko turvallisesti käyttää mokufiltteriä koko mediakentän leveydeltä.
« Last Edit: July 08, 2012, 01:01:18 by Maivei »

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #13 on: July 08, 2012, 01:20:08 »
ettei suomalainen mies ulkomailla matkatessaan yleensä saa osakseen yhtä lailla avointa ihailua ja lähestymisyrityksiä kuin - vaalea ja eksoottinen, vapaa, itsenäinen ja koulutettu suomalainen nainen,..

Olen tosin joutunut joskus neuvomaan kavereita suomalaisvieraiden suhteen että suomalaista miestä ei kulttuurisista syistä pidä lähestyä liian ystävällisesti esim pussaillen ja halaillen eikä hänen käteensä pidä tarttua kuin muodollisen kättelyn muodossa, sillä suomalainen mies kokee lähestymiset kuten eteläinen nainen, siis seksuaalisluontoisiksi. Suomalaista on syytä ulkomaillakin lähestyä suomalaisen kulttuurin ehdoilla. "Maassa maan tavalla" on vain sanonta, sitä ei ole koskaan tarkoitettu otettavaksi tosissaan.

Eivätkä etenkään kauempaa muuttaneet Suomessa asuvat ulkkistaustaiset naisetkaan uskalla ryhtyä suomalaisia miehiä vikittelemään, vaikka mieli tekisikin, kun kotimaassa on opetettu että mies pitää torjua viimeiseen asti, jottei leimautuisi kevytkenkäiseksi naiseksi.

Otapa sitten selvää kulttuurista jossa jos nainen sanoo "ehkä" se pitäisikin tulkita "ei"?

Kuvitteleepa vielä, että syy piilee kehnossa ulkomuodossa tai vajaavaisessa älyssä, vaikka useimmiten syynä on vain ja ainoastaan monikulttuuristen kommunikointitaitojen (tässä: iskutaitojen) puute eikä mikään sen kummempi.

Totta. Minusta myös väite suomalaisten huonosta itsetunnosta on myytti. Suomalaisilla on usein päinvastoin katteettomat kuvitelmat itsestään. Ongelma on huono itsevarmuus kommunikaation suhteen minkä vuoksi suomalainen ei sitä itsevarmuuttaan tuo esille paitsi kännissä, vaan muiden pitäisi hänestä paksun kuoren alta erikseen kaivaa hänen erinomaisuutensa. Kärsitään hiljaa, odotetaan että joku huomaisi ja kun ei, niin oletetaan että jotain on vikana joko itsessä tai niissä muissa.

Mokuasioissa voi melko turvallisesti käyttää mokufiltteriä koko mediakentän leveydeltä.

Mutta tässähän ei ollut kyse mokuista vaan Valkoisen Suomalaisen Miehen stereotypioista. Eikö mokufiltterin käyttäminen suomalaisten omakuvaan anna monikulttuurisuudelle jotenkin ylikorostuneen aseman siinä miten näet oman kansasi?

Offline Maivei

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: July 08, 2012, 01:36:36 »
Kuulostaa putipuhtaalta homma-filtteriltä.  :D

Mutta jatketaan ja tällä kertää kyökkipsykan puolella: itse uskon, että tämä "kurjaa VSM:ää vihataan, halveksitaan ja parjataan, johan mediakin sen jo todistaa!" -uskomus on osakseen saanut vahvistusta siitä yksinkertaisesta syystä, ettei suomalainen mies ulkomailla matkatessaan yleensä saa osakseen yhtä lailla avointa ihailua ja lähestymisyrityksiä kuin - vaalea ja eksoottinen, vapaa, itsenäinen ja koulutettu suomalainen nainen, "jota miehet himoavat ja jonka saavuttamaa tasa-arvoa naiset kadehtivat" (poislukien muut skandinaavit).  ;)

Laasaslaista markkina-arvoajattelua tässä sivuten kulttuurieroihin perehtymätön Pihtiputaan Pekka siinä sitten toteaakin, ettei saa ulkomaista naista juuri muutoin kuin rahalla tai rahakasta esittämällä. Kuvitteleepa vielä, että syy piilee kehnossa ulkomuodossa tai vajaavaisessa älyssä, vaikka useimmiten syynä on vain ja ainoastaan monikulttuuristen kommunikointitaitojen (tässä: iskutaitojen) puute eikä mikään sen kummempi. Köyhempikin mies nimittäin onnistuu kyllä vikittelemään itselleen pidempiaikastakin piparia, jos osaa avata sanaisen arkkunsa oikealla tavalla (tai edes avata) ja katsoa ja koskea naista riittävän lempeästi.

Ja osaahan suomalainen mies koskea ja olla hellä, kunhan pääsee kosketusetäisyydelle ja keskusteluyhteyteen. Ulkomailla se on suomalaiselle miehelle erityisen vaikeaa, koska valtaosassa muuta maailmaa naisen odotetaan olevan passiivinen ja miehen aktiivinen. Pidempiä jaksoja ulkomailla asuneet miehet kyllä oppivat tämän, mutta viikon reissu Hurghadaan tai Istanbuliin näyttäytyy oppimattomammalle painajaisena: karvarintaiset ja sukkelakieliset tummasilmät vikittelevät elovenoja minkä ehtivät hillityn ja hiljaisen skandinaavimiehen seuratessa sivusta ohimosuonet salaa sykkien.

Ei mikään ihme, jos miehestä alkaa tuntua samalta kuin minihameisesta hetskunaisesta homodiskossa. Kauhuskenaario maasta, jota hallitsevat aktiivisesti naisia vikittelevät muukalaismiehet (ja homot siinä sivussa) ei eittämättä tuossa tilanteessa tunnu kovin epärealistiselta.

Tuo iskemisteoria on aivan totta, nokkelan smalltalkin lisäksi pitäisi osata mielistellä ja valehdella, kehua itseään ja esiintyä itsevarmana maailmanmiehenä. Tuo kaikki on suomalaisessa kulttuurissa kasvaneelle epäluontevaa ja kiusaannuttavaa, ainakin ilman muumilimsaa.
Tuo händikäppi taitaa kuitenkin nykyään olla paranemaan päin, luulisin.