Author Topic: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe  (Read 28776 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
Re: Perussuomalaisiin kohdistuva vihapuhe
« Reply #15 on: May 06, 2011, 07:26:28 »
Lieneekö tämäkin Vistbackan vihapuheeksi mieltämää - ja jos, niin ketä kohtaan?

http://vallanvahtikoira.blogspot.com/

Jos teillä on lennellyt aamukahvit ties minne, niin tätä lukiessa minulla lensi kahvit ensin väärään kurkkuun ja sen jälkeen oikeaan ja vähän muuallekin... Minua hieman huolestuttaa tämän psykologin terveydentila...  :-\ Jos psykologian opiskelijoista 20 % valmistuu ja 80 % parantuu, niin tämä on ehdottomasti valmistunut...
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #16 on: May 06, 2011, 09:21:17 »
Oletteko samaa miletä Höglundin kanssa?

Tietenkin, siksihän ******* on bannattu täältä noin sata kertaa. Koska olemme kaikki hänen kanssaan samaa mieltä.

Hiljaisen hyväksynnän jamppa silti tuntuu saavan kun permanent bannia ei oo näkyny.

Ja hyvä niin, koska kyseessä on yksi niistä harvoista kirjoittajista netissä, jotka todella tajuavat missä nyt mennään ja millaisia voimia eräät koettavat manata pullosta takaisin ihmisten keskuuteen. En ota siis kantaa siihen, miten hän asiansa ilmaisee vaan siihen mikä on ns. taustalla vaikuttava juurisyy.

Kun maailmaan katsoo epänuivien silmien lävitse, alkaa moni asia vaikuttaa aika erilaiselta. Sananvapaus ja samat säännöt eivät todellakaan kuulu pelin henkeen vaan esim. vihapuhetta pidetään epädemokraattisena terminä kun se kohdistuu rasismiin, mutta jos persuja haukutaan jostain samat jampat ovatkin vihapuheiden suurimpia uhreja. Suomeksi asiaa kutsutaan kaksinaismoralismiksi.

Missään ei ole olemassa suosittua foorumia, jossa pohdittaisiin esimerkiksi Persujen rikoksia, huoltosuhdetta ja väitettäisiin heidän harrastavan jotain "natsi-taqyaa". Persuilla ainoa paikka, johon vihapuheiden sopii katsoa on peili.
« Last Edit: May 06, 2011, 09:25:19 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Annushka

• Guest
« Reply #17 on: May 06, 2011, 13:43:15 »
Panun viimeisin banni kesti kuukauden, jonka jälkeen hän on pysynyt täällä asiallisuuden siedettävissä rajoissa. Tällä foorumilla on oltu melko pitkämielisiä myös muiden kirjoittajien kohdalla - joku Mika H nyt tulee ensimmäisenä mieleen, ja mitä ilmeisimmin ihan vastikään käyttäjä Freefall onnistui suoltamaan rikoksen tunnusmerkit täyttävää matskua keskusteluun.

Tarkoittaako kysyjä, että tältä foorumilta olisi kenkäistävä ihmisiä sen perusteella mitä he muualla kirjoittavat? Moisen vastuun ottaminen ei tunnu ylläpidosta mielekkäältä.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
    • View Profile
« Reply #18 on: May 06, 2011, 14:09:12 »
Missään ei ole olemassa suosittua foorumia, jossa pohdittaisiin esimerkiksi Persujen rikoksia, huoltosuhdetta ja väitettäisiin heidän harrastavan jotain "natsi-taqyaa".

Niin, se on varmaan totta, sillä tämä foorumi ei ole valitettavasti tämän suositumpi. Muuten tunnusmerkistö tuntuu täyttyvän.

Täytyy kyllä myöntää, että kääntymyksesi on melko täysi, jos Panun salaliittoteorioiden kannattajaksi olet ryhtynyt. Onko todella niin, että vuosi sitten höpsöttelit jostain islamistisesta maailmanpahuussalaliitosta ja nyt sitten jostain persujen maailmanpahuussalaliitosta?

Voit pitää minua jälleen jonain ymmärtämättömänä ja naivina ihmisenä, mutta minusta tuntuu siltä, että kumpikaan salaliittoteoria ei oikein pidä kutiansa. Varmasti persujen tai muslimien tai vasemmistolaisten tai vihreiden tai kristittyjen tai moottoripyöräharrastajien joukkojen liepeillä hännystelee aina hieman hullunkurisempia ja kaikenlaisia mahtipontisia suunnitelmia väsääviä fanaatikkoja, mutta ne lienevät aina kuitenkin vain vähemmistöjä varsinaisten liikkeiden sisällä.

Ihmiset kun ovat pääsääntöisesti pohjimmiltaan ihan mukavia ja kilttejä riippumatta poliittisesta tai kulttuurisesta taustastaan.

Mitä tulee nyt mainittuun kauheaan rikokseen, mitä herra Vapaapudotus on tehnyt, niin veikkaan, ettei kukaan edes lotkauttaisi korvaansa, jos Panu toteaisi jonkun kansanryhmän olevan mielestään ruma. En kyllä nähnyt alkuperäistä tekstiä, mutta jos Julmurin quote pitää paikkansa, niin kyseessä on lähinnä henkilökohtainen mielipide naiskauneudesta.

Jos minä sanoisin nyt, että mielestäni valkoihoiset naiset ovat rumia, niin kerrottaisiinko minulle nyt suurella tuohtumuksella, että olen rikollinen ja vihapuheiden edistäjä? Olisiko sellainen lausunto jotenkin rinnastettava kategorisesti niin voimakkaasti paheksuttavaksi, että kaikki väkivaltapuheet ja ylipäätänsä vihanlietsominen toisten ihmisten poliittisen vakaumuksen perusteella ovat kevyttä tavaraa tällaisen valkoihoisten naisten esteettisen arvostelun rinnalla?

Miettikäähän nyt vähän sitä, että mikä on ihan käytännön järjen tasolla vihan lietsomisen olemus. Jos joku puhuisi näitä Panun juttuja tummaihoisista tai muslimeista tai vaikka vasemmistolaisista, niin te olisitte pistäneet kaverin jo varmaan raastupaan niistä jatkuvista ihmisryhmää haukkuvista viesteistä tai ainakin laittaneet miehen selkeästi jäähylle koko loppuiäkseen. Nyt kun kohde on sitten jokin muu, niin kyseessä on vaan ilmeisesti oikeutettu pieni närkästys.

Onhan se hieman ihmeellistä, miten värittyneet lasit joillain ihmisillä voi olla.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Annushka

• Guest
« Reply #19 on: May 06, 2011, 14:17:14 »
Mitä tulee nyt mainittuun kauheaan rikokseen, mitä herra Vapaapudotus on tehnyt, niin veikkaan, ettei kukaan edes lotkauttaisi korvaansa, jos Panu toteaisi jonkun kansanryhmän olevan mielestään ruma. En kyllä nähnyt alkuperäistä tekstiä, mutta jos Julmurin quote pitää paikkansa, niin kyseessä on lähinnä henkilökohtainen mielipide naiskauneudesta.

Oli siinä ollut vähän muutakin.

Annushka

• Guest
« Reply #20 on: May 06, 2011, 14:24:58 »
Mutta sinänsä hauskaa, että tämä ketju näyttää todella olevan suuri Panu Höglund -ketju. Pahoitteluni nyt, kun minä en osaa pitää Panua aivan niin suurena hahmona kuin mitä hän Halla-aho-ulottuvuuden puolella ilmeisesti on. Tomi K. Wareborgkin on kansanedustaja Wareborg-todellisuudessa. Sitä paitsi siellä Jeppe Elmgren on Piraattipuolueen presidenttiehdokas, eikä Harri Kivistö.

Freefall

• Guest
« Reply #21 on: May 06, 2011, 14:27:06 »

Kyllä Virkamies sen ensimmäisen puolikkaan jo ihan oikein tuossa tulkitsi. Toinen puoli käsitteli sitten sitä, että jos vain suomea puhuva ja huonosti normiparisuhteiden ehtoja sietävä mies yritetään naittaa vain arabiaa puhuvan musliminaisen kanssa, niin avioliitto tuskin kauaa kestää.

Minun tarkoitukseni ei tänne ollut mitään rikollista postata. Toki asiani olisin voinut toisella tavallakin ilmaista, tosin nythän se siellä pitäisi olla selvemmin.

Annushka

• Guest
« Reply #22 on: May 06, 2011, 14:32:30 »

Kyllä Virkamies sen ensimmäisen puolikkaan jo ihan oikein tuossa tulkitsi. Toinen puoli käsitteli sitten sitä, että jos vain suomea puhuva ja huonosti normiparisuhteiden ehtoja sietävä mies yritetään naittaa vain arabiaa puhuvan musliminaisen kanssa, niin avioliitto tuskin kauaa kestää.

Minun tarkoitukseni ei tänne ollut mitään rikollista postata. Toki asiani olisin voinut toisella tavallakin ilmaista, tosin nythän se siellä pitäisi olla selvemmin.

Joo Virkamiehellä on tapana rientää tulkitsemaan omituisia lausahduksia silloin kun keskustelijan oma ilmaisukyky ajatustensa korrektin esittämisen suhteen on hieman puutteellinen.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
    • View Profile
« Reply #23 on: May 06, 2011, 14:39:25 »
Mutta sinänsä hauskaa, että tämä ketju näyttää todella olevan suuri Panu Höglund -ketju. Pahoitteluni nyt, kun minä en osaa pitää Panua aivan niin suurena hahmona kuin mitä hän Halla-aho-ulottuvuuden puolella ilmeisesti on.

Ihmiset nyt ottavat suurimmat ja helpoimmat esimerkit vihapuheista esille. Toisaalla käytetään Ellilää tai Seppo Lehtoa ja toisaalla Panua. Internet tekee välillä outoja suuruuksia.

Ja varmaan kirjoitit sen hiukan raflaavasti niin, että ihmisten mielestä hyvä maku ylittyi tai jopa rikos tuli tehtyä? Mikähän tässä on taas oikein totuus?

Voisiko ylipäätänsä ihmisiltä pyytää molemmissa leireissä sellaista pientä rauhoittumista ja ilmaisun korjaamista sellaiseen muotoon, ettei haasteta sitä riitaa joka ikisellä puheenvuorolla? Ihmisiä ollaan kaikki ymmärtääkseni ja keskustelua voitaisiin käydä myös pyrkimättä tähän jatkuvaan haastamiseen.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Harri

• Guest
« Reply #24 on: May 06, 2011, 14:46:19 »
Tämä saattaisi sopia tänne. Vihervasemmistolainen lesbo ja kansanedustaja

Silvia Modig ei vaalitulosta säikähdä: -Persujen demonisointi on kauheeta-

...Kike Elomaan yli 13 000 äänen potti oli ällistyttävä saavutus, ja hänelle on käytäväpuheissa sälytetty jopa kulttuuriministerin virkaa. Tämä on herättänyt pelonsekaista hihittelyä nimenomaan Modigin tukijoukoissa: nuorissa kaupunkilaisissa, jotka pitävät koko persu-villitystä junttien koohotuksena.

Muitakin perustavanlaatuisia eroja löytyy. Elomaan edustama Perussuomalaiset on arvokonservatiivinen puolue, jonka kannattajien homohyysäys-puheet ovat tuskin jääneet huomaamatta Rakel Liekin kanssa rekisteröidyssä parisuhteessa elävältä Modigilta.

...Hänen mielestään on loistavaa, että kansaa edustaa nyt myös muita kuin samoja vanhoja paperinpyörittäjiä.

-Se on vaan hyvä, että eri aloilta on tullut ihmisiä, jotka tosiaan tietävät, miten hommat oikeassa elämässä menevät. Kyllä eduskunnan tavoille oppivat muutkin helposti-, Modig sanoo.

-Virkamiesten avuliaisuus on ollut tähän mennessä ihan fantastista. Jos on yhtään valmis opettelemaan, niin aika tyhmä täytyy olla, jos ei opi.-

Modig on tyytyväinen vaalitulokseen. Luonnollisesti mielipiteeseen vaikuttanee eniten se, että hän sai haluamansa työpaikan, mutta muutakin positiivista löytyy.

-Ottaen huomioon kaikkien muidenkin puolueiden tappion, meillä meni aika hyvin. Olen myös tyytyväinen SDP:n tulokseen. Sitä paitsi onhan puolet persuistakin ydinvoimaa vastaan. Ennemminkin se persujen demonisointi on kauheeta. Esimerkiksi Paavo Lipponen kirjoitti junttivaaleista ja leimasi samalla kaikki äänestäjät junteiksi. Sellainen käytös menee jo reilusti yli.-

Rumba

Freefall

• Guest
« Reply #25 on: May 06, 2011, 15:09:54 »
Ja varmaan kirjoitit sen hiukan raflaavasti niin, että ihmisten mielestä hyvä maku ylittyi tai jopa rikos tuli tehtyä? Mikähän tässä on taas oikein totuus?

Ensin tietty kehut siitä, että Julmuri nosti ko. ketjussa hyvän ja varmasti laajuudeltaan haastavan aiheen esiin.

Kärjistyksen myönnän ja ainoastaan siinä tarkoituksessa, että se parantaisi viestin perillemenoa. Tosin se ei koskenut tuota minusta alun perin viestin selvintä kohtaa, jonka Julmuri onnistui sekä lainaamaan viestiinsä että ymmärtämään väärin.  :D

Kaiken voi ymmärtää väärin lainsäädäntöelintä myöten, kun vaan tahtoa löytyy.
« Last Edit: May 06, 2011, 15:16:30 by Freefall »

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #26 on: May 06, 2011, 16:11:35 »
Mitä tulee nyt mainittuun kauheaan rikokseen, mitä herra Vapaapudotus on tehnyt, niin veikkaan, ettei kukaan edes lotkauttaisi korvaansa, jos Panu toteaisi jonkun kansanryhmän olevan mielestään ruma.

Takautuma.

En kyllä nähnyt alkuperäistä tekstiä, mutta jos Julmurin quote pitää paikkansa, niin kyseessä on lähinnä henkilökohtainen mielipide naiskauneudesta.

Seassa oli myös linkitys, minkä myötä koko viesti näyttäytyi lähinnä taas vain yhtenä, jo monta kertaa nähtynä tympäisevänä provosointiyrityksenä. Rikoksesta en tiedä, mutta Karvosen ketjussa tekemät huomautukset eivät olleet ainakaan vailla perusteita.

Best,

J. J.

Offline Matabele

• Full Member
    • View Profile
« Reply #27 on: May 06, 2011, 16:13:34 »
Ihmiset nyt ottavat suurimmat ja helpoimmat esimerkit vihapuheista esille. Toisaalla käytetään Ellilää tai Seppo Lehtoa ja toisaalla Panua. Internet tekee välillä outoja suuruuksia.

Joo, no, juuri niin. Aivan. Toisaalta en ole nähnyt enkä kuullut Panun saavuttaneen yhdenkään valiokunnan puheenjohtajan kamun tai sananvapausmarttyyrin asemaa. Kansantaiteilijaksikaan ei tiettävästi ole nimittetty häntä. Joka tapauksessa olen jo painanut t-paitoja tekstillä "Free Panu Höglund", koska siis niitähän kaikki haluaisivat nähdä ja pitäisivät terävänä kannanottona.

Freefall

• Guest
« Reply #28 on: May 06, 2011, 16:35:15 »
Seassa oli myös linkitys, minkä myötä koko viesti näyttäytyi lähinnä taas vain yhtenä, jo monta kertaa nähtynä tympäisevänä provosointiyrityksenä.

Profiloinnin aika!!1! Minkälainen tuli tällä kertaa?

« Last Edit: May 06, 2011, 16:48:10 by Freefall »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #29 on: May 06, 2011, 18:06:11 »
Missään ei ole olemassa suosittua foorumia, jossa pohdittaisiin esimerkiksi Persujen rikoksia, huoltosuhdetta ja väitettäisiin heidän harrastavan jotain "natsi-taqyaa".

Niin, se on varmaan totta, sillä tämä foorumi ei ole valitettavasti tämän suositumpi. Muuten tunnusmerkistö tuntuu täyttyvän.

Niin. Eikä  täällä esitetä tuollaisia väitteitä. Käsitätkö, että juuri nuo väitteet ilman totuuspohjaa ovat sitä helvetin vihapuhetta?

Täytyy kyllä myöntää, että kääntymyksesi on melko täysi, jos Panun salaliittoteorioiden kannattajaksi olet ryhtynyt. Onko todella niin, että vuosi sitten höpsöttelit jostain islamistisesta maailmanpahuussalaliitosta ja nyt sitten jostain persujen maailmanpahuussalaliitosta?

No niinkö minä kirjoitin? Saivartelussa sinä kyllä hakkaat jopa itse sr:n. Nuivana sanoin kyllä aina suoraan, että minusta joku taqyiaa whatever ei ole relevantti kysymys. En ole väittänyt mitään Persujen maailmanpahuussalaliittoa, vaikka toki Persuissa on samaa nostetta kuin kansainvälisesti ympäri Eurooppaa nousseissa uusissa äärioikeistopuolueissa. Kyllä äärioikeisto. Maistele sanaa suussasi ja kerro voitko sydämessäsi hyväksyä, että maahanmuuttajista puhutaan pahaa vain sen takia, että he tekevät niin paljon pahaa eikä sen takia, että heistä nimenomaan halutaankin kaivaa kaikkea pahaa, jotta rasismi voitaisiin oikeuttaa. Minä en voinut sitä hyväksyä ja oikeastaan tunnustin sen yksityisviestissä Juha Mäki-Ketelälle jo yli puoli vuotta sitten. Köyry on siinä asiassa täysin oikeassa, että nykyistä ns. maahanmuuttokritiikkiä ei voida hyväksyä vilpittömistä lähtökohdista tulevaksi. "Hidden agenda" on tosiasia, vaikka moni varmasti (kuten minä) osaa painaa sen lähes alitajuntaan asti tiedostavan mielen ulkopuolelle.

Toinen asia on tietysti se kuinka maahanmuuttokriittinen "liike" meni juuri sinne sinimustaan landepaukku suuntaan, mihin minä en halunnut sen menevän. Kuvittelin, että tässä voisi olla ainesta johonkin uuteen ajatteluun. Se oli kokonaan minun tyhmyyttäni ja suuri virhe. Epäilemättä myös JMK on käynyt näitä ajatuksia päässään lävitse, koska ainakin minulle edusti juuri sitä mahdollista suuntaa, johon koko touhun olisi voinut tyrkätä. Ollaan huolissaan siitä yhteiskunnasta, jossa eletään eikä mitään veri ja kunnia juttuja.

Eräs eurooppalainen muslimi oli vuosia paras ystäväni ja on muslimi, vaikka varsinaisesta islamin uskosta tietää vähemmän kuin minä. Kun aloin nuivailemaan, en tavannut enää häntä. Ajattelin silloin, että no, ystävyyssuhteet menevät ja tulevat jne.. Todellisuudessa taisin alitajuisesti hävetä sitä, että maalailin stereotypioita ihmisistä, joihin ystävänikin kuului. Lisäksi tiesin, etten voisi koskaan selittää asiaa hänelle mitenkään aiheuttamatta suunnatonta mielipahaa.  Nyt tajuan mitä vihapuhetta esim. Immonen heitti kotikaupunkini ulkomaisia asukkaita kohtaan. Hän tarkoitti selvästi erottuvien mustien miesten lisäksi myös ystäväni kaltaisia virheetöntä englantia puhuvia ehkä läheltä katsottuna ei-suomalaiseksi havaittavia korkeasti koulutettuja ihmisiä.

Minä olen aina uskonut, että miehen on kyettävä toimimaan suoraan niin hyvässä kuin pahassa. Pahimpia ovat nimittäin ne, jotka tajuavat olevansa väärässä, mutta jatkavat, koska pelkäävät jotain "kasvojen menetystä". Ja kyllä. Minä alitajuisesti tiesin koko ajan hakevani tarkoitushakuista informaatiota. Miksi tein niin? Koska minulla on ennakkoluuloja kuten jokaisella ihmisellä on ja minulla on myös suoranaisen rasistisia tunteita kuten lähes jokaisella on. En minä islaminuskoa edelleenkään rakasta eivätkä ennakkoluuloni sitä kohtaan ole hävinneet mihinkään. Minusta se pitää vain kyetä sanomaan suoraan, että kyse on tunteesta, joka ei perustu pelkästään faktoihin vaan faktoja etsitään perustelemaan tätä tunnetta. Maahanmuuttokritiikki on itsepetosta ja savuverhoa aivan luonnollisille ennakkoluulon tunteille.

Sinun kunniaksesi on tietysti sanottava se, että et ole koskaan varsinaisesti innolla heittäytynyt julistamaan maahanmuuttokriittistä evankeliumia, mutta yhtä kaikki tiedän, että myös sinä yrität etsiä faktoja perustelemaan ikäviä tunteita, joista mieluiten vaikenisit, koska yrität koko ajan tehdä asiasta kahden tasavertaisen näkökannan sotaa. Pitää siis kyetä hyväksymään se, että ihmisillä nyt vain on ikäviä ajatuksia muista ihmisistä, mutta sen pukeminen järjen, talouden tai kulttuurin savuverhoon ei ole enää vilpitöntä toimintaa. Väitätkö sinä ajattelevana ihmisenä muka aidosti olevasi vilpitön?
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla