Author Topic: Greenpeacen vierailu Olkiluodossa 10.4.2011  (Read 4381 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
Re: Greenpeacen vierailu Olkiluodossa 10.4.2011
« Reply #30 on: April 12, 2011, 18:46:10 »
Ps. Meillä oli joskus siipan kanssa sellainen "pösöö". Se ei oikein skulannut täällä pohjoisessa niinkuin suunnittelijat olivat ehkä saattaneet aikoinaan visioida. Se vietiin sitten aika tuhka tiheään suomalaiseen huoltoon, öh siis suomalaisiin huoltoihin, no sitten se korjaantu ja siitä tuli yhtä luotettava kuin sellainen Corolla...ei ku ootas, ei siitä tullukaan, vaan se jatkoi nikotteluaan loppuunsa asti. Rahaa paloi.....
No tää jos mikä kyllä osoittaa todellisen substanssiosaamisen liittämistä keskusteluun.

Hyvä että edes joku vielä näinä aikoina ymärtää todellisen asiantuntemuksen merkityksen. Harmi ettei nyt tähän hätään satu olemaan siitä ruosteisesta ikälopusta 205:sta kuvaa, se viimeistään avaisi uskovaisillekin miksi lisäydinvoimaloista tulisi luopua.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #31 on: April 12, 2011, 18:48:17 »
Ei millään pahalla, mutta substanssiosaamisesi aiheessa jo edellisen keskustelumme perusteella on sitä luokkaa etten vaan kerta kaikkiaan jaksa.

Kiitos kehuista. Ymmärrän, että se voi sinua rasittaa, kun oma kanta ei tuolla substanssipuolella kanna pitkälle kuin kanssakeskustelijoilla. Siinä vaiheessa yleensä tempaisetkin sopivat ad hominemit tai vähintään rasistikortin. Mutta käyhän se näinkin päin.

Miten vain. Tähän vastaukseesi se jaksamiseni joka tapauksessa taannoin lopahti: http://todellisuus.org/index.php?topic=1088.msg22446#msg22446

Offline sr

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: April 13, 2011, 11:58:21 »
Ei millään pahalla, mutta substanssiosaamisesi aiheessa jo edellisen keskustelumme perusteella on sitä luokkaa etten vaan kerta kaikkiaan jaksa.

Kiitos kehuista. Ymmärrän, että se voi sinua rasittaa, kun oma kanta ei tuolla substanssipuolella kanna pitkälle kuin kanssakeskustelijoilla. Siinä vaiheessa yleensä tempaisetkin sopivat ad hominemit tai vähintään rasistikortin. Mutta käyhän se näinkin päin.

Miten vain. Tähän vastaukseesi se jaksamiseni joka tapauksessa taannoin lopahti: http://todellisuus.org/index.php?topic=1088.msg22446#msg22446

Jep ja tähän substanssiosaamiseen liittyen juuri tuossa postauksessa kysyin seuraavaa:"mitä tiedät omasta ammattialastani, jotta pystyt sanomaan, että sinun opiskelualasi on aikoinaan sivunnut enemmän ydinvoimaa kuin minun." Et jostain syystä tähän sitten enää mitään uskaltanutkaan vastata. Ehkäpä tajusit käveleväsi varsin heikoilla jäillä.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline kmruuska

• Full Member
    • View Profile
« Reply #33 on: April 13, 2011, 12:10:21 »
Ei TVO tai Areva mitään kritisoi, tietenkään, ja miksi niin tekisivätkään, eihän se niille kuulu. STUK ja IAEA sekä erilaiset kansainväliset yhteistyöjärjestöt ja -foorumit sen sijaan ovat olemassa mm. sitä varten.

Aivan. Tepcosta itsestä puhumattakaan. Vaan kuka tässä on viime aikoina, jos sitä ennenkään, STUK:ia ja IAEA:ta kritisoimisen täydellisestä puutteesta kritisoinutkaan. Ja näiden kerhojesi säälimättömästi puskemalla kritiikillä ydinvoimayhtiöiden toimintatapoihin on ollut - kuten parhaillaan havaitaan - vaikutustako...?

Jos kaipaat jotain ylikansallista ydinturvapoliisia jonka SWAT-tiimit syöksyvät paikalle jos kansallinen viranomainen ja operaattori eivät korjaa havaittuja ongelmia, niin sellaista ei tosiaan ole. Näissä suvereeneissa valtioissa on sellainen ilkeä vika että ne toimivat aika pitkälle kuten tahtovat. Ja kantavat sitten useimmiten itse myös seuraukset.

Ps. Meillä oli joskus siipan kanssa sellainen "pösöö". Se ei oikein skulannut täällä pohjoisessa niinkuin suunnittelijat olivat ehkä saattaneet aikoinaan visioida. Se vietiin sitten aika tuhka tiheään suomalaiseen huoltoon, öh siis suomalaisiin huoltoihin, no sitten se korjaantu ja siitä tuli yhtä luotettava kuin sellainen Corolla...ei ku ootas, ei siitä tullukaan, vaan se jatkoi nikotteluaan loppuunsa asti. Rahaa paloi.....

Vaan kyllä me täällä osataan, puhutaan Isänmaasta, Suomesta. Perkele!

No, Ranskassa pörisee 58 ranskalaisten rakentamaa ydinvoimalaa. Pösöt taas hyytyvät ihan yhtä lailla Ranskassa kuin Suomessakin. Siellä niitä on tien poskessa... Mutta itse asiassa, jos nyt EPR-mallia kritisoidaan, niin onhan se helvetin iso. Se on ongelma siten että kun se otetaan pois verkosta, iso lohkare sähköä tipahtaa samalla. Paradoksaalista kyllä tämä uusien voimaloiden mammuttitauti johtuu osaltaan niiden poliittisen hyväksynnän vaikeudesta. Kun tiedetään että lupia saadaan vain yksi, tehdään sitten niin iso kuin mahdollista. Operaattorin kannata olis järkevämpää rakentaa kaksi pienempää kuin yksi iso, mutta poliittisesti se olisi niin vaikeaa että toinen tai molemmatkin voisivat jäädä ilman lupaa.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: April 13, 2011, 17:49:06 »
käyhän se näinkin päin. Jep ja tähän substanssiosaamiseen liittyen juuri tuossa postauksessa kysyin seuraavaa:"mitä tiedät omasta ammattialastani, jotta pystyt sanomaan, että sinun opiskelualasi on aikoinaan sivunnut enemmän ydinvoimaa kuin minun." Et jostain syystä tähän sitten enää mitään uskaltanutkaan vastata. Ehkäpä tajusit käveleväsi varsin heikoilla jäillä.

Jo pelkästään tuollaisen takia on vaikea jaksaa keskustellla kanssasi. Alla se muka-väitteeni että "opiskelualani olisi aikoinaan sivunnut enemmän ydinvoimaa kuin sinun":

Kerroin jo edellisessä että opiskelualani on aikoinaan sivunnut myös energiakysymyksiä, ehkä enemmän kuin oma ammattialasi, miksi siis edelleen oletat että meistä kahdesta vain itse olisit tutustunut ydinvoimaan koskeviin tutkimuksiin. Eikö se ole juuri tunteenomaista suhtautumista, että olet ensin luonut ydinvoimanvastustajasta olkiukon jota nyt sitten piekset?

Vaan tämänkaltainen tupla-olkiukkoilu ei ole se syy laiskuuteni. Vastauksestasi käy ilmi ettei sinulla ole radioktiivisen säteilyn vaikutuksista eläviin organismeihin alkeellisimpiakaan tietoja. En ala opettamaan perusteita tällaisesta aiheesta jossa asiallista ja puolueetonta tietoa on kyllin helposti saatavilla.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: April 13, 2011, 18:15:13 »
Jos kaipaat jotain ylikansallista ydinturvapoliisia jonka SWAT-tiimit syöksyvät paikalle jos kansallinen viranomainen ja operaattori eivät korjaa havaittuja ongelmia, niin sellaista ei tosiaan ole. Näissä suvereeneissa valtioissa on sellainen ilkeä vika että ne toimivat aika pitkälle kuten tahtovat. Ja kantavat sitten useimmiten itse myös seuraukset.

Ei ollut tuollaisen tiimin perustaminen käynyt kyllä koskaan mielessä, mutta nyt kun ehdotit, niin pannaanpa yksi sellainen pakettiin.

Vai suvereeneissa valtioissa. Todellisuudessa meillä on ympäri planeettaa kasa yksityisiä yhtiöitä joiden valtion omistusosuus pienenee vuosi vuodelta. Ja sitten liuta poliitikkoja, Suomessakin, joilla, ja joiden perheillä on omistuksia säteilyteollisuudessa. Voitot biljardi-luokkaa, joten jos riski realisoituu, niin voi hipsaista omistamallaan suihkukoneella turvaan vaikka ranchilleen Patagoniassa.

No, Ranskassa pörisee 58 ranskalaisten rakentamaa ydinvoimalaa. Pösöt taas hyytyvät ihan yhtä lailla Ranskassa kuin Suomessakin. Siellä niitä on tien poskessa... Mutta itse asiassa, jos nyt EPR-mallia kritisoidaan, niin onhan se helvetin iso. Se on ongelma siten että kun se otetaan pois verkosta, iso lohkare sähköä tipahtaa samalla. Paradoksaalista kyllä tämä uusien voimaloiden mammuttitauti johtuu osaltaan niiden poliittisen hyväksynnän vaikeudesta. Kun tiedetään että lupia saadaan vain yksi, tehdään sitten niin iso kuin mahdollista. Operaattorin kannata olis järkevämpää rakentaa kaksi pienempää kuin yksi iso, mutta poliittisesti se olisi niin vaikeaa että toinen tai molemmatkin voisivat jäädä ilman lupaa.

Viimeisen viikon aikana on levinnyt ympäri foorumeita tällainen meemi, että jos risupartahipit eivät olisi aikoinaan vastustaneet niin kiivaasti vanhojen voimaloiden korvaamista uusilla, olisi Fukushima vieläkin kuin kaunis kukkanen - kuulemma  25 vuoden ajan olemme estäneet turvallisen säteilyn kehittämisen.

70-luvulla Suomeen kaavailtiin yli kolmeakymmentä ydinvoimalaa, sehän oli niin saamarin turvallista. Sitten tuli Harrisburg ja suunnitelmat haudattiin vähin äänin. Tämä on kuin piiri pieni joka pyörii ja pyörii. Kun nyt rakenteilla olevasta Olkiluodosta aikoinaan keskusteltiin, niin hämmästelin sitä kuinka vähän teidän puolellanne käytettiin vanhojen voimaloiden uusimista argumenttina. Päähuomio tuntui olevan energian käytön kasvussa. Ja niinhän siinä sitten kävikin kun Pandoran lipas saatiin auki, niin alettiin puhua ensin yhdestä uudesta-uudesta, sitten kahdesta...

Ei EPR ole iso, EPR on kokeilu. Koekaniineina toimii Suomen kansa. Jos kaikki menee hyvin, niin Areva kerää voitot myymällä kokeen tulokset maailmalle(siinä sivussa hyötyy pari keskustalaista). Jos kaikki menee pieleen, joka ei tietysti ole mahdollista koska se on niin epätodennäköistä, niin koekaniinit syövät jodia pimeässä.

Offline sr

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #36 on: April 13, 2011, 18:38:22 »
käyhän se näinkin päin. Jep ja tähän substanssiosaamiseen liittyen juuri tuossa postauksessa kysyin seuraavaa:"mitä tiedät omasta ammattialastani, jotta pystyt sanomaan, että sinun opiskelualasi on aikoinaan sivunnut enemmän ydinvoimaa kuin minun." Et jostain syystä tähän sitten enää mitään uskaltanutkaan vastata. Ehkäpä tajusit käveleväsi varsin heikoilla jäillä.

Jo pelkästään tuollaisen takia on vaikea jaksaa keskustellla kanssasi. Alla se muka-väitteeni että "opiskelualani olisi aikoinaan sivunnut enemmän ydinvoimaa kuin sinun":

Kerroin jo edellisessä että opiskelualani on aikoinaan sivunnut myös energiakysymyksiä, ehkä enemmän kuin oma ammattialasi, miksi siis edelleen oletat että meistä kahdesta vain itse olisit tutustunut ydinvoimaan koskeviin tutkimuksiin. Eikö se ole juuri tunteenomaista suhtautumista, että olet ensin luonut ydinvoimanvastustajasta olkiukon jota nyt sitten piekset?

Niin? Kiellätkö nyt siis väittäneesi jotain minun ammattialastani suhteessa omiin opintoihisi? Mikä tuossa siis on olkiukkoilua?

Edelleenkään et kerro mitään lähdettä sille, miten olet päätellyt, mikä minun ammattialani on ja minkä verran se sivuaa energiakysymyksiä. En muuten ihan täysin ymmärrä, miksi tässä vetoat yleisesti energiakysymyksiin, kun puhumme vain ja ainoastaan ydinvoimasta ja säteilystä. Tämäkö on nyt se "olkiukko", johon vetoat? Minä vedin tuossa yllä vähän kurveja suoraksi ja mainitsin sinun puhuneen ydinvoimasta (joka olisi ollut relevanttia tämän keskustelun kannalta), vaikka teknisesti olit kirjoittanut "energiakysymyksistä". Jos tämä todellakin oli väitteesi ja haluat todellakin korostaa, että osaamisesi ei koske ydinvoimaa, vaan muita energia-asioita, niin tuo alkuperäinen juttusi muuttuu sitä absurdimmaksi.

Mutta kun olkiukoista ryhdyttiin puhumaan, niin sellainenhan löytyy tuosta sinun lainauksestasi. En ole missään kirjoittanut olettavani, että "meistä kahdesta vain [minä olen] tutustunut ydinvoimaan koskeviin tutkimuksiin".

Vastauksestasi käy ilmi ettei sinulla ole radioktiivisen säteilyn vaikutuksista eläviin organismeihin alkeellisimpiakaan tietoja. En ala opettamaan perusteita tällaisesta aiheesta jossa asiallista ja puolueetonta tietoa on kyllin helposti saatavilla.

Mikä on se kohta vastauksessani, josta "käy ilmi ettei minulla ole radioktiivisen säteilyn vaikutuksista eläviin organismeihin alkeellisimpiakaan tietoja"?

Itse sanoisin taas, että postauksestasi, johon se linkittämäsi postaus oli vastaus käy ilmi, ettei sinulla ole alkeellisimpiakaan tietoja esim. ihmisen evoluutiosta, kun puhuit eräiden korkean säteilyn alueiden eliöiden miljoonia vuosia kestävästä evoluutiosta, kun esim. ihmislaji ei ole mitenkään voinut olla niillä asunut kauempaa kuin on yleensäkään ollut olemassa, eli jotain 100 000 vuotta. ¨

Olisin myös kiinnostunut radonin aiheuttaman säteilyuhan vähättelysi taustasta, kun STUKin mukaan se aiheuttaa Suomessa 300 keuhkosyöpää vuodessa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #37 on: April 13, 2011, 18:51:59 »
Sen jälkeen, kun ollaan rauhoituttu, niin opetellaan kaikki eroon älyllisestä laiskuudesta!

Minä ainakin yritän, vaikka tokkopa siitä pääsen...  >:(
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Harri

• Guest
« Reply #38 on: April 13, 2011, 19:11:44 »
Sen jälkeen, kun ollaan rauhoituttu, niin opetellaan kaikki eroon älyllisestä laiskuudesta!

Mä en ainakaan jaksa.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
    • View Profile
« Reply #39 on: April 13, 2011, 19:22:33 »

Mä en ainakaan jaksa.

Niin ja ehkäpä ei edes tarvitse jaksaa, jos kyse on kuitenkin ei älyllisestä laiskuudesta, vaan kykenemättömyydestä hyväksyä tiettyjä asioita...

Toisaalta on ihan hyvä ettei heti anna periksi tai muuten pää kääntyilisi minne sattuu, mutta lopulta ainakin vähän kannattaa antaa periksi ellei osaa elää valheessa... Ja tiedetään, tämä voi koskea hyvin minua itseänikin ja epäilemättä jossain asioissa koskeekin...  :'(
Monikulttuurisuus on rikkaus.