En luottaisi hänen katumukseensa.
Ymmärrän. Mutta nyt lähdimme siitä olettamuksesta että kohde todella katuisi ja tekisi parannuksen. Eikö se olisi paljon suurempi voitto kuin katkaista joku Hydran päistä tai heittää vähän lokaa muutenkin loassa rypevän päälle?
Vastustajan piekseminen kerran voi olla itselle kova juttu, varsinkin jos on kokenut kovia ja tarvitsee itsetunnolleen suitsutusta ja vähän adrenaliinihumalaa. Mutta jos se ei opeta mitään vastustajalle kyseessä ei ole voitto vaan pelkkä tappelunnujakka. Voitto on vasta kun vastustajakin iloitsee voitostamme ja kiittää saamastaan uudesta elämästä.
Nyt meillä on sellainen tilanne että kouluttamattomat, tulonsiirroilla hyysätyt rentut ovat nousseet eliitiksi.
Höpsistä. Ei roskaväestä koskaan eliittiä tule, pahimmillaan vain vallan anastavia öykkäreitä ja nousukkaita jotka pitää sitten ikävä kivuliaasti syöstä vallasta. Heidän mukaansa minä olen eliittiä ja ylivertainen. Heidän mukaansa kukkahattuinen rautanyrkki puristaa maailmaa hallinnassaan.
Ei liberalismia tarvita roskaväen kyykyttämiseksi, ei se sitä koskaan olekaan, vaan kunnon ihmisten menestymisen mahdollistamiseksi. Mitä epävapaampi järjestelmä, sitä kelvottomammat ainekset nousevat hallitsemaan roskaväen logiikalla ja koulukiusaajien moraaliperiaatteilla.
Onko tämän ketjun ansiota, että saatiin Virkamies paikalle? Jos on, niin suurkiitos Harranille ja hänelle, joka virkkiksen nimimerkin ääneen lausui!
Minulla on kyky manata esille asioita mutta tässä ketjussa itselleni tuntemattoman nimimerkin lausui ääneen Orpheus - osuvasti kyllä! Virkamiestä voisin hieman moittia (kuten Köyryäkin) tämän ketjun tarkoituksen tahallisesta unohtamisesta. Ja jotta itse en olisi kattilaa soimaava pata kehaisen Virkamiestä hienosta suomen kielellä ilottelusta.