Author Topic: Moderaatio  (Read 72995 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
    • View Profile
Re: Moderaatio
« Reply #30 on: April 08, 2010, 14:07:16 »
O-o. Julmuri panee taas sanoja suuhuni.

Eikö tämä ole jo melko infantiilia? Etkö nyt voisi kertoa, että ketä sitten pidät rasistina niistä ihmisistä jotka tänne kirjoittavat? Pitääkö meidän arvailla?

Arvaile ihan vapaasti. Jos ei puolustele rasisteja, niin ei ole pelkoa että luullaan rasistiksi.

Ei minulla ole mitään erityistä tarvetta leikkiä tällaisia hiekkalaatikkoleikkejä. Normaali ihminen kysyttäessä saattaisi Julmurin suoraan kysymykseen sanoa joko, että minä en aio kertoa sitä sinulle tai sitten tämä kertoisi vastauksen kysymykseen. Sinä leikittelet asiaa pyritellen sanoen ensin, että et ehkä puhu paikalla olevista ja sitten kun Julmuri luulee sinun tarkoittavan, ettet puhu paikalla olijoista, niin kerrot hänen panevan sanoja suuhusi.

Onko tarkoituksesi tällä leikilläsi vain järjestää herra Julmurille banni tälle foorumille vai onko kyseessä jokin ulkopuoliselle hieman hämärän peittoon jäävä taipumus saada nautintoa epämääräisistä vastauksista keskustelukumppaneille?
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #31 on: April 08, 2010, 14:50:57 »
O-o. Julmuri panee taas sanoja suuhuni.

Eikö tämä ole jo melko infantiilia? Etkö nyt voisi kertoa, että ketä sitten pidät rasistina niistä ihmisistä jotka tänne kirjoittavat? Pitääkö meidän arvailla?

Arvaile ihan vapaasti. Jos ei puolustele rasisteja, niin ei ole pelkoa että luullaan rasistiksi.

Ei minulla ole mitään erityistä tarvetta leikkiä tällaisia hiekkalaatikkoleikkejä. Normaali ihminen kysyttäessä saattaisi Julmurin suoraan kysymykseen sanoa joko, että minä en aio kertoa sitä sinulle tai sitten tämä kertoisi vastauksen kysymykseen. Sinä leikittelet asiaa pyritellen sanoen ensin, että et ehkä puhu paikalla olevista ja sitten kun Julmuri luulee sinun tarkoittavan, ettet puhu paikalla olijoista, niin kerrot hänen panevan sanoja suuhusi.

Onko tarkoituksesi tällä leikilläsi vain järjestää herra Julmurille banni tälle foorumille vai onko kyseessä jokin ulkopuoliselle hieman hämärän peittoon jäävä taipumus saada nautintoa epämääräisistä vastauksista keskustelukumppaneille?

Perunalle on ilmeisesti annettu vapaat kädet tällä foorumilla. Sama koskee muutakin HW:n porukkaa. Millään muulla ei voi selittää sitä, mistä minä olen saanut varoituksia kontra siihen mitä solvauksia minulle on esitetty ilman varoituksia. Eikä tosiaankaan ole kyse mistään yleisluontoisesta rasismisyyttelystä vaan aivan muusta. Esim Ngiko syytti minua äärioikeistolaiseksi terroriksi. Vastasin siihen, että eikö tästä anneta varoitusta. Minä sain varoituksen. Nyt Ngiko on avannut ketjun, jossa sanoo, että "okei julmuri ei ehkä ole terroristi". Mitä jos minä sanoisin täällä vaikka "okei, xx ei ehkä ole terroristi". Saisin bannia heti.

Paappanen ei ole edellenkään saanut edes huomautusta Runkk....rinki, roskaväki syytöksistään.

KP saa trollata aivan vapaasti.

No, ei valiteta enempää. En edes odota tasapuolista kohtelua enään.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline admin

• Administrator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #32 on: April 08, 2010, 16:35:23 »
Ylläpito saa tänään valmiiksi projektin rasismin määritelmästä, joka on yhteenvetoa eri lähteistä ja täällä käydystä keskustelusta. Tästä tulee nimenomaan sitten kaivattu käsite tälle foorumille.

Kuuman Perunan pitäisi rauhottua ja lopettaa rasisti-sanan yliviljely ja kaikkien leimaaminen sillä. Keskustelu tyrehtyy nyt monessa ketjussa tämän johdosta. Keskustellaan ja kokeillaan kuunnella toisten sanomaa.

Offline Paappa

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #33 on: April 08, 2010, 17:23:56 »

Paappanen ei ole edellenkään saanut edes huomautusta Runkk....rinki, roskaväki syytöksistään.

Aika kevyttä kielenkäyttöni on sen rinnalla mitä esim. minusta kirjoitettuani poliittista satiiria Muutospuolueesta todettiin Hommassa ja mitä nimityksiä HW:sta oli käytössä. Niin metsä vastaa jne. Mutta tämä ei kuulu moderointipäätöksiin joten se tästä.
Olisi pitänyt käyttääjotain geneeristä, mutta vaikutusvaltaista Übermokuttajatarta, jonka raiskauksesta olisi itse asiassa kaksinkertainen ilo: viaton sää styy ja maahanmuuton ongelmille aletaan oikeasti tekemään jotain.
Hagbard

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #34 on: April 08, 2010, 17:37:06 »

Aika kevyttä kielenkäyttöni on sen rinnalla mitä esim. minusta kirjoitettuani poliittista satiiria Muutospuolueesta todettiin Hommassa ja mitä nimityksiä HW:sta oli käytössä. Niin metsä vastaa jne. Mutta tämä ei kuulu moderointipäätöksiin joten se tästä.

Joo paitsi sinä vielä täsmensit oikein sen koskevan myös täällä kirjoittavia tai niin minä sen ainakin käsitin. En usko heidän sanoneen sinusta yhtään mitään. Metsän vastaamisesta voi olla montaa mieltä, varsinkin minun tapauksessani. Olisi meinaan aika paljon vastattavaa.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #35 on: April 08, 2010, 19:35:36 »
Ylläpito saa tänään valmiiksi projektin rasismin määritelmästä, joka on yhteenvetoa eri lähteistä ja täällä käydystä keskustelusta. Tästä tulee nimenomaan sitten kaivattu käsite tälle foorumille.

Siis täh? Forumille tulee jonkin sortin "virallinen määritelmä" siitä, mitä rasismi on? Tätä "virallista määritelmää" pitää sitten käyttää kaikissa forumilla myöhemmin käydyissä keskusteluissa?

Sorry, ei tule kauppoja. Postittakaa yhteenvetonne, mutta allekirjoittanut tulee vastakin käyttämään sanaa siinä merkityksessä, mihin on aiemminkin tottunut.

Cheers,

J. J.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #36 on: April 08, 2010, 19:40:56 »

Siis täh? Forumille tulee jonkin sortin "virallinen määritelmä" siitä, mitä rasismi on? Tätä "virallista määritelmää" pitää sitten käyttää kaikissa forumilla myöhemmin käydyissä keskusteluissa?

Sorry, ei tule kauppoja. Postittakaa yhteenvetonne, mutta allekirjoittanut tulee vastakin käyttämään sanaa siinä merkityksessä, mihin on aiemminkin tottunut.

Cheers,

J. J.

Onhan siitä hyötyä esim. foorumin linjan valinnassa. Pakkohan on olla selkeä johdonmukainen linja. Uskoisin, että valittu linja tulee olemaan lähempänä sinun kuin minun näkemystäni. Siitä olen vieläkin hieman loukkaantunut, että Pensseli-setä ja rasismi mainittiin taas samassa lauseessa tuolla rasismiketjussa. nyyh!

Oami

• Guest
« Reply #37 on: April 08, 2010, 20:17:26 »

Foorumin virallista määritelmää odottaessa voisit toki kertoa omasi.

Voin tehdä sen verran kompromissia, että niiltä osin kuin koen määritelmät mielekkäiksi, voin itsekin jatkossa käyttää ilmaisuja "rasismi Todellisuuden mukaan" ja "rasismi JJ:n mukaan". Mikäli määritelmä on riittävän lähellä omaani, voin jopa käyttää siitä ilmaisua "rasismi".

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #38 on: April 08, 2010, 20:21:52 »
Foorumin virallista määritelmää odottaessa voisit toki kertoa omasi.

Taas kerran, vai? Kun kerran muistisi on noin rappeutunut, niin miksi vaivautuisin?

Voin tehdä sen verran kompromissia, että niiltä osin kuin koen määritelmät mielekkäiksi, voin itsekin jatkossa käyttää ilmaisuja "rasismi Todellisuuden mukaan" ja "rasismi JJ:n mukaan". Mikäli määritelmä on riittävän lähellä omaani, voin jopa käyttää siitä ilmaisua "rasismi".

Tuntuu siltä, että tulet vielä kokemaan paljon ongelmia ulkomaailmassa toimiessasi.

Cheers,

J. J.

Grassy Knoll

• Guest
« Reply #39 on: April 08, 2010, 20:57:06 »

Kukaan ei odottanut sinulta vähempää.

Oma määritelmä onkin kätevin. Silloin löytää aina rasismia kun haluaa.

Offline Teemu Hiilinen

• Full Member
    • View Profile
    • Teemun blogi
« Reply #40 on: April 08, 2010, 21:01:47 »
Tämä ketju ei edelleenkään ole keskustelua rasismin määritelmästä. Sille itseasiassa on aivan oma ketjunsa. Oulaa on ennenkin huomautettu jokaisessa ketjussa tapahtuvasta määrittelyiden kysymisestä ja keskustelun viemisestä niihin. Jos keskustellaan rasismin määrityksestä, niin tehdään se rasismin määrittelyketjussa.
Vantaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja
Vasemmiston ehdokas Uudeltamaalta
Teemun kotisivu

tyyppi

• Guest
« Reply #41 on: April 08, 2010, 21:56:38 »
Tämä ketju ei edelleenkään ole keskustelua rasismin määritelmästä. Sille itseasiassa on aivan oma ketjunsa. Oulaa on ennenkin huomautettu jokaisessa ketjussa tapahtuvasta määrittelyiden kysymisestä ja keskustelun viemisestä niihin. Jos keskustellaan rasismin määrityksestä, niin tehdään se rasismin määrittelyketjussa.

Syytäkin kysyä kun loukkaavat termit, joita täällä jatkuvasti moku-puoli heittelee nuiva-suuntaan, eivät tunnu mokuttajillekaan olevan selvillä. Ja vaikka mokuttajat hiki päässä hakee netistä todisteita väitteilleen, pian tyhmempikin tajuaa mistä on kyse. Porukka ei pysty tyydyttävällä tavalla perustelemaan väitteitään edes viidesosalta esittämistään asiattomista leimauksista.

Ennen kuin tälle palstalle tulin, oletin että mokuttajat ovat fiksumpaa porukkaa kuin nuivat. En oleta enää. Voi tietysti olla että nuivista paikalle on eksynyt fiksuin aines kun taas mokuttajista se kaikkein huonoin. Tämä on mokuttajien kannalta lohdullisin mahdollisuus. Minun osalta palsta teki tehtävänsä, ymmärrän nuivia entistä paremmin, mokuttajia entistä huonommin käytännössä tuskin lainkaan.

Kun olen jättänyt tämän viestin, poistan tunnukseni enkä enää ikinä tee tänne anomusta uudesta. Ylläpidolla tuskin on munaa jättää tätä viestiä tähän kaikkien näkyville.

Oami

• Guest
« Reply #42 on: April 08, 2010, 22:10:17 »
Moderaatioon liittyvä kysymys, nähdäkseni oikeassa paikassa: miksi Teemu huomauttaa nimeltä mainiten erityisesti minulle, joka en suinkaan määritelmäkeskustelua tässä paikassa aloittanut?

Jussille huomautan, että täällä on muitakin keskustelijoita kuin sinä ja minä, ehkä jopa sellaisia jotka eivät ole keskustelleet sinun ja minun kanssani missään muualla ennen tätä. Mistäpä sen tietää.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #43 on: April 08, 2010, 22:50:17 »

Syytäkin kysyä kun loukkaavat termit, joita täällä jatkuvasti moku-puoli heittelee nuiva-suuntaan, eivät tunnu mokuttajillekaan olevan selvillä.

Minulle oli täysi yllätys, että nuivat pitävät rasistiksi sanomista loukkauksena. Yritän välttää sitä jatkossa, mutta ei minun käsitykseni siitä, ketkä ovat rasisteja, ole muuttunut mihinkään.

Offline Teemu Hiilinen

• Full Member
    • View Profile
    • Teemun blogi
« Reply #44 on: April 08, 2010, 22:55:24 »
Jokainen voi toki olla, mitä tahansa mieltä toisesta. Pyritään kuitenkin välttää jatkossa toisten nimittelyä. Se johtaa aina samaan meta-keskusteluun, mitä on käyty monessa eri ketjussa. Eli ensin mietitään jokaisessa ketjussa, mitä on rasismi. Sen jälkeen pohditaan, ketkä ovat rasisteja jne. Rasismi-keskustelulle, kuten sanoin, on oma ketjunsa. Siellä saa sitä määritelmää käydä läpi.
Vantaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja
Vasemmiston ehdokas Uudeltamaalta
Teemun kotisivu