Author Topic: Nimimerkin kaappaaminen  (Read 2045 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miniluv

• Guest
Nimimerkin kaappaaminen
« on: April 04, 2010, 13:17:25 »
Onko tällä foorumilla voimassa olevan asiallisen käyöksen tulkinnan mukaista kaapata toisen nettipersoonan nimimerkki itselleen? Kaapauksen kohteena on vuosien bloggaamisella vakiintunut nimimerkki Kullervo Kalervonpoika.

Perusteluni on, että sain eilen yksityisviestillä tiedon siitä, että alkuperäinen, Hommaforumilla(kin) vaikuttava KK ei ole tänne kirjoittava nimimerkki.

Pyydän ylläpidolta kommenttia asiaan.

« Last Edit: April 04, 2010, 13:20:39 by Miniluv »

Kuuma peruna

• Guest
Re: Nimimerkin kaappaaminen
« Reply #1 on: April 04, 2010, 13:49:41 »
Miksi "oikea Kullervo Kalervonpoika" sinulle siitä valittaa? Valittakoon täällä itse.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
    • View Profile
« Reply #2 on: April 04, 2010, 14:12:33 »
laitan viestä "feikki"-Kullervolle.EI ole asiallista kaappailla nimimerkkejä.
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #3 on: April 04, 2010, 16:10:13 »
Asia hoidettu. Toivottavasti nyt kelpaa?

Miniluv

• Guest
« Reply #4 on: April 04, 2010, 19:41:39 »
Oikea Kullervo ei valittanut minulle, vaan kysyin häneltä asiasta.

Offline Aapo

• Sr. Member
  • Vihollisen juoksupoika ja soluttautuja
    • View Profile
« Reply #5 on: April 04, 2010, 19:51:32 »
Itsekin kiinnitin asiaan huomiota, mutta en viitsinyt kommentoida mitenkään, koska en ajatellut Kalevala-mytologian hahmojen olevan kenenkään yksinoikeutta. Tietysti on selkeyden ja yleisen netiketin kannalta parempi, ettei nimimerkkejä kopioida muilta.
"Jos moittii joitain porukoita yksipuolisesta keskustelusta, ei todellakaan saa sortua itse samaan." - Jyrki Kasvi

Offline Paappa

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #6 on: April 07, 2010, 19:33:47 »
Ylläpito, ilmeisesti onnistuin sössimään rekisteröityessä koska nimimerkki "Paappa" ei koskaan saanut varmistusviestiä. Voisitteko olla ystävällisiä ja poistaa sen jäsenluettolosta?

Kiitos.
Olisi pitänyt käyttääjotain geneeristä, mutta vaikutusvaltaista Übermokuttajatarta, jonka raiskauksesta olisi itse asiassa kaksinkertainen ilo: viaton sää styy ja maahanmuuton ongelmille aletaan oikeasti tekemään jotain.
Hagbard