Author Topic: 2018, uusinta vuodesta 1918?  (Read 17955 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kaptah

• Hero Member
    • View Profile
Re: 2018, uusinta vuodesta 1918?
« Reply #135 on: September 09, 2013, 13:05:57 »
Haluaisin vielä kysyä Julmurilta millä ihmeen logiikalla jonkun Mäntylahden blogi määrittelee kaikkien tuhansien kirjoittajien tai edes foorumin yleisen virallisen kannan ja kuka tämän on ilmoittanut ja missä? Jos tosiaan hommalaisten kanta on että maanpuolustus alas ja Venäjän yhteiskunnallinen tila on hieno homma pyydän nöyrimmin siirtoa kirjanpidossanne hommalaisesta suvakkien sarakkeeseen.
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
« Reply #136 on: September 09, 2013, 13:23:53 »

Koettakaapa nyt ymmärtää että Hommalla ei ole mitään yhtenäistä kantaa yhtään mihinkään muuta kuin Köyryn vilkkaassa mielikuvituksessa joka, sivumennen sanoen, menee hukkaan kielenkääntäjänä ja nettimeuhkaajana kun viihdeteollisuudessa sillä voisi tehdä rahaa ja viihdyttää ihmisiä tehokkaammin, mitenkään väheksymättä täällä tajoamiansa viihdytyksiäkään. Hommalla osa diggailee Venäjää ja osa ei voi sietää sitä. Osa diggailee homoja, osa on homoja ja osa ei voi sietää homoja. Osa diggailee oikeistoa ja osa vasemmistoa. Kyse on tuhansien pääosin toisilleen tuntemattomien ihmisten keskustelukanavasta, on absurdia kuvitella sieltä löytyvän jokin yhteinen näkemys yhtään mistään. Kaiken huippua edustavat satojen tuhansien viestien joukosta poimitut muutama esimerkki joilla todistetaan kaikkien mielipiteen olevan sama. Noin typerää logiikkaa tuskin näkee edes Suomi24:ssä.

Saathan sinä julistaa tuota mantraasi ja pyöritellä rukousmyllyäsi maailman tappiin saakka: mitään se ei auta, kultti on kultti vaikka kultisti kuinka muuta väittää.

Seppo Konosen taannoisessa Savon Sanomain kolumnissa Toisen hätä ja oma napa tavoitetaan jotain suomalaisten yleisestä suhtautumisesta po. likaviemäriä kohtaan:

"Oikeuteen tuskin viedään, mutta aina on nykyisin mahdollista joutua sakinhivutuksen kohteeksi internetin Hommafoorumille. Sillä foorumilla ei piilukirvestä säästetä. Henki on sama kuin kaikissa muissakin yksisilmäisten lahkoissa: joka ei ole meidän puolestamme, on meitä vastaan.

Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille.
"

Helismaa sen niin ikään sanoiksi virkki: "On oma nahka lähellä ja lämpö tärkeää, kai hiirtä kissa pyydystää."

Tapio Rautavaara: Reissumies ja kissa

Näin Dante Alighieri, Eino Leino suomensi. Käy ohjeesta kuinka tutustua ja suhtautua Korppikotkanpesäänkin, vastaavaa väkeä kuin Dantella sieltä löytää läjäpäin:

"Ma johdan kaupunkihin kärsimyksen, ma johdan tuskaan iankaikkisehen, ma johdan kadotetun kansan joukkoon.

"Oikeutta tahtoi ylväs Tekijäni: loi minut jumalainen Kaikkivalta ja suurin Viisaus ja ensi Rakkaus.

Mua ennen luotua ei ollut mitään, ijäistä vain, myös itse kestän iki: ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää."

Nää sanat, synkin värein kirjoitetut, näin päällä portin erään. Mestarille ma lausuin: "Ankara on aatos niiden."

Hän mulle kokeneemman lailla haastoi: "Epäily kaikki pitää tässä jättää ja kuollut olkoon kaikki mielen pienuus.

Tää on se paikka, josta sulle puhuin, Nyt saat sä nähdä surevaiset kansat, jotk' ymmärryksen lahjan hukkasivat."
« Last Edit: September 09, 2013, 14:06:59 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #137 on: September 09, 2013, 13:46:48 »
Haluaisin vielä kysyä Julmurilta millä ihmeen logiikalla jonkun Mäntylahden blogi määrittelee kaikkien tuhansien kirjoittajien tai edes foorumin yleisen virallisen kannan ja kuka tämän on ilmoittanut ja missä? Jos tosiaan hommalaisten kanta on että maanpuolustus alas ja Venäjän yhteiskunnallinen tila on hieno homma pyydän nöyrimmin siirtoa kirjanpidossanne hommalaisesta suvakkien sarakkeeseen.

Siellä ei ole mitään "tuhansia kirjoittajia" vaan ehkä parikymmentä aktiivia. Jäsenien määrä ei kerro mitään, on niitä täälläkin satoja ja jos kaikki rekisteröitymisyritykset otettaisiin huomioon niin täälläkin olisi tuhansia. Tuo on siis tyypillinen hommalaisväistö. Suurin osa aktiivikirjoittajista ihannoi Venäjän brutaalia voimaa, jota se on myös valmis käyttämään sekä sen nuivaa asennetta etnisiä sekä seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan. Silmät kun avaisit niin näkisit kyllä.

"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Maivei

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #138 on: September 09, 2013, 18:10:12 »
Vasemmalla ja vihreämmällä laidalla halutaan sulattaa aseet auroiksi ja kieltää ikävät aseet jotka estävät maailmanrauhan.

Niinkö?

Eikö?

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #139 on: September 09, 2013, 18:59:54 »
Tämäkin keskustelu on mennyt älyvapaaksi kakkapallojen heittelyksi ja olkiukkoiluksi. Siispä tuon julki oman, oikean ja objektiivisen näkemykseni maanpuolustusasioista.

Persut lienevät puolueista eniten maanpuolustushenkinen, Keskusta ehkä voisi olla toinen.

Jos puolue, jonka piirissä toivotaan Suomen liittymistä Venäjään, on maanpuolustushenkisin, voidaan samantien kaikki muuttaa Ruotsiin ja panna putiikki kiinni. Sanoisin, että puhut paskaa.

Kokonaan eri juttu on, että persujen äänestäjät luultavasti uskovat ihan vakavissaan puolueen olevan maanpuolustushenkinen. Tämä on taas kerran yksi syy, miksi persuja tulee voida pitää huijaripuolueena.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Kaptah

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #140 on: September 11, 2013, 21:07:38 »
Vasemmalla ja vihreämmällä laidalla halutaan sulattaa aseet auroiksi ja kieltää ikävät aseet jotka estävät maailmanrauhan.
Niinkö?

Kävinpä lueskelemassa ViNon ja Vasurinuorten ohjelmia näin puolueiden nuorisojärjestöjen luvattuina aikoina.

ViNO:n etusivulla ensimmäisenä iso banneri jossa pyydetään allekirjoittamaan vetoomus asevelvollisuuden lopettamiseksi.
Quote from: ViNO:n periaateohjelma
Lopullisena tavoitteenamme on aseeton maailma.

Vasurit ovat koko lailla samoilla linjoilla.
Quote from: Vasemmistonuorten periaateohjelma
Suomen on pyrittävä kohti maailmalaajuista aseistariisuntaa.

Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä. Minä en jaksa uskoa aseettomaan maailmaan jossa kaikki laulavat Kumbayahia. Aseeton maailma on kiva juttu kunnes ensimmäinen erimielinen tyranni saa aseen.
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #141 on: September 11, 2013, 21:27:31 »
Niinkö?

Kävinpä lueskelemassa ViNon ja Vasurinuorten ohjelmia näin puolueiden nuorisojärjestöjen luvattuina aikoina.

ViNO:n etusivulla ensimmäisenä iso banneri jossa pyydetään allekirjoittamaan vetoomus asevelvollisuuden lopettamiseksi.
Quote from: ViNO:n periaateohjelma
Lopullisena tavoitteenamme on aseeton maailma.

Vasurit ovat koko lailla samoilla linjoilla.
Quote from: Vasemmistonuorten periaateohjelma
Suomen on pyrittävä kohti maailmalaajuista aseistariisuntaa.

Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä. Minä en jaksa uskoa aseettomaan maailmaan jossa kaikki laulavat Kumbayahia. Aseeton maailma on kiva juttu kunnes ensimmäinen erimielinen tyranni saa aseen.

I have a dream... Pitäähän nuorilla toki unelmia olla. Unelmien täyttymystä odotellessa likaiset hommat saa tehdä se kuuluisa Joku Muu, palkka-armeija arvatenkin tuossa tapauksessa, jolloin kyllä vallankaappausmahdollisuudetkin avautuisivat aivan uudella tavalla.

Sielun Veljet - On Mulla Unelma

""On mulla unelma: vapaa maailma
ilman rajoja. Kauniita sanoja vai?
No, on on on, mutta älä sure ystäväni
Mä teen omat tehtäväni
Sä saat tehdä mitä sua huvittaa,
Ihan mitä vaan mutt' mull' on unelma!"

On mulla unelma!
Suuri unelma!
On mulla unelma

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla
Ja panen LSD:tä syömään Suomen leijonan
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme, älä diivaile turhaan taivasta vasten
Siniristilippumme - Yhden leijonan murha on leikkiä lasten
siniristilippumme! (4x)
Mä en vanno mitään, mä en vanno mitään

Mä revin vapaiksi kädet tähtilipusta
Varastan sirpin sekä vasaran
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme...
Mä en mahda mitään, mä en tahdo mitään

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla...

Siniristilippumme...

"On mulla unelma, vapaa maailma
Ilman rajoja, on mulla unelma!"
"
« Last Edit: September 11, 2013, 21:45:36 by Vongoethe »

Offline mh

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #142 on: September 12, 2013, 09:03:12 »
Sitä minä tarkoitin, että oman mielikuvani mukaan haluavat lähinnä uudistaa maanpuolustusta ikuisesta talvisodasta enemmän nykyajan haasteisiin, jossa sodankäynnin luonnekin on käsittääkseni melkoisesti muuttunut. No, ei kuitenkaan varsinaisesti ole omaa alaani tämä. Kaptahin kommentti vaan oli samaa tasoa kuin jos joku olisi sanonut kansallismielisten ja oikean laidan haluavan tapattaa nuoria miehiä massoittain sodassa, koska heidän mielestään on kaikista kauneinta nuoren miehen kuolla puolesta johtajiensa. Tai jotain sinne päin.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #143 on: March 13, 2014, 00:50:13 »
YLE, 12.3.2014: Suomessa ei kaihdettu lasten teloituksia sisällissodan aikaan

"Sisällissodan aikana noin 1 500 lasta päätyi vankileireille ja kaksikymmentä heistä teloitettiin.
Tuulikki Pekkalaisen Lapset sodassa 1918 -teos kertoo monta surullista tarinaa näistä lapsista.
1900-luvun alun Suomessa lapsille ei annettu erikoiskohtelua. Kirjailija toivoo, että vaietuista
tapahtumista puhuttaisiin avoimesti
."

Jos naisia, miksei lapsiakin. Noin Ilmari Kianto:

"Todistettu on, että Suomen kansalaissodassa ovat punakaartilaiset petoja, monet heidän naisistaan susinarttuja,
vieläpä naarastiikereitä. Eikö ole hulluutta olla ampumatta petoja, jotka meitä ahdistelevat", kirjoitti korpikirjailija
Ilmari Kianto Keskisuomalainen-lehdessä 12. huhtikuuta 1918.

Yhtään paremmin ei luonnehdittu punaisia naisia Aamulehdessä 24. huhtikuuta 1918. Lehdessä vaadittiin siivoamaan
yhteiskunta hylkyaineksesta, miesten ohella "punaisen mädätyksen turmelemiin naisiin, ja juuri naisiin,
sillä muuten ei päästä käsiksi tämän mätäpaiseen syvimpiin ja salaisimpiin juuriin
."

Tuulikki Pekkalainen tuolloinkin asialla:

Helsingin Sanomat, 6.10.2011: Tutkija: Punaisiin naisvankeihin kohdistui erityistä naisvihaa

Helsingin Sanomat, 21.10.2007: Kansakunta liputtaa, puolitangossa - Sisällissodan lähestyvä vuosipäivä

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #144 on: March 13, 2014, 07:45:46 »

Jos naisia, miksei lapsiakin. Noin Ilmari Kianto:

"Todistettu on, että Suomen kansalaissodassa ovat punakaartilaiset petoja, monet heidän naisistaan susinarttuja,
vieläpä naarastiikereitä. Eikö ole hulluutta olla ampumatta petoja, jotka meitä ahdistelevat", kirjoitti korpikirjailija
Ilmari Kianto Keskisuomalainen-lehdessä 12. huhtikuuta 1918.

Yhtään paremmin ei luonnehdittu punaisia naisia Aamulehdessä 24. huhtikuuta 1918. Lehdessä vaadittiin siivoamaan
yhteiskunta hylkyaineksesta, miesten ohella "punaisen mädätyksen turmelemiin naisiin, ja juuri naisiin,
sillä muuten ei päästä käsiksi tämän mätäpaiseen syvimpiin ja salaisimpiin juuriin
."

Jaa, näköjään tuo iskusana "punamädättäjä" on noinkin vanha. On se hienoa että kämyillä on kansainvälisen kierrätyskaman lisäksi jotain isänmaallisiin perinteisiin liittyvääkin.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.