Author Topic: Todorgilaisten runoja  (Read 7856 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
Re: Todorgilaisten runoja
« Reply #15 on: October 21, 2011, 15:54:16 »
hyi hitto, wall of text ja vielä runoketjussa.. :-[
rangaistukseksi laitan tähän haikun, mikä on tyylilajeista vähiten hallussa.

kellun meressä.
papujen proteiinin
hyödytön taakka

Minut tuo wall of text sai monta kertaa nauramaan ääneen, kiitos siitä, se oli tosi virkistävää. Tämä on siitä mukava foorumi, että täällä ei tarvitse olla asiantuntija, filosofi, poliitikko tms (vaikka ei siitä tietysti haittaa ole, on täällä heitäkin...) Ainakin minä olen saanut keskustella ja olen saanut vastakaikua ja päässyt purkamaan paineita. Tulin tälle foorumille siksi, että minulla oli tarve löytää samanmielisiä rasismin vastustajia ja täältä heitä olen löytänyt.  Tuosta tilastotieteestä ei kannata säikähtää. Jotkut haluavat käyttää sitä hämätäkseen muita ja päästäkseen keskustelussa niskan päälle. Mutta eihän se onnistu, muilla on paljon joustavammat aivot, kuin "tilastotieteilijöillä"!

Offline Necrologist

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #16 on: October 21, 2011, 17:13:11 »
jep, itse eksyin tänne samasta syystä. kahlailin läpi usareita, iltiksiä, suoli24sia ja jopa hommaforumia jolta tosin liukenin nopeasti nähtyäni mikä mentaliteetti siellä pääosin vallitsi. suomen sisun porukalle en mielelläni anna tästä iipeestä yhtäkään hittiä. tuntui että jokapuolella liikkui gates of viennaa ja scriptaa linkittäviä, vähintään prikaatin kokoisia nettipartiota ampumassa alas raakalaismaisilla tilastoilla kaikki yritykset nähdä monikulttuurin positiiviset puolet. omassa ilkeässä mielessäni kuvittelin näille partiolaisille ruskeat lacoste-paidat ja kivipestyt farkut. oikein ankaran ryöpytyksen jälkeen lisäsin myös sinivalkoiset, hannunristillä varustetut käsivarsinauhat. tämä meni jo kohtuuttoman demonisoinnin puolelle, mutta aina ihminen ei ole ajatustensa herra! ymmärrän että kyseessä on kuitenkin loppupeleissä suhteellisen pieni mutta erittäin aktiivinen, näistä aiheista syvästi ahdistunut ryhmä. itse en edes tunne ketään kovin maahanmuuttajavastaista, saatikka anti-islamistia, ja koska tuttavapiirini ei ole aiheesta ahdistunut he eivät myöskään kierrä nettipalstoilla jyräämässä erkki kalevien raivokkaita kirjoitelmia.
joka tapauksessa, oli suuri ilo ja kunnia löytää itsensä täältä. välillä tosiaan tuntui että solidaarisuus ja humanismi ovat pahasti tappiolla suomessa. tai siis ainakin kybersuomessa. ja kukaties, ehkä tälläisiltä alustoilta ponnistaa myös polittisia voimia. kävihän näin tuolla aidan toisellakin puolella. nk.pehmeiden arvojen edustajat ovat aika tissinlämpöisiä tällä hetkellä, ja olen täällä saanut lukea huomattavasti kiinnostavampaa tekstiä kuin esim kenenkään vastaavanlaisia arvoja kannattavan kansanedustajan blogeissa. niin ja muuten, "pehmeät arvot" termille on löydettävä joku vaihtoehto. pehmeistä arvoista tulee mieleen lähinnä amerikkalainen erektiohäiriölääkkeen TV mainos!!
no mutta, nythän tämä menee aivan mahdottomaksi runoketjun myrkyttämiseksi, täytyy jatkaa saivartelua muualla ja antaa tämän sielukkaan ketjun päästä takaisin oikeille urille. laitan vielä haikun rangaistukseksi ja tätä edesauttaakseni.

niistän hesariin!
soininvaaran kyyneleet.
outo sekoitus.

hitto, onkohan homman puolella muuten runoketjua? sinne voisin lurauttaa pienen piiloriettaan oodin. luonnollisesti kalevalamitassa..

Offline Miniluv

• Full Member
  • hommabotti nro 0000000000007
    • View Profile
« Reply #17 on: October 21, 2011, 17:44:43 »
Necrologist (tarkoittaako tuo muuten muistokirjoitusten tutkijaa?): ota ensin kappalejako ja isot kirjaimet haltuun. Sitten vasta Hommalle :)
Todellisuus: mielipiteitäon monia, keskustelijoita ei.
Kukkahatullinen todellisuutta.

Offline ida

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #18 on: October 21, 2011, 18:14:59 »
Jos en saakaan olla bannilistan ykkönen
merkkaa sana edes siniseksi.
Kun en kelpaa kai vihervasuriksi
huoli edes natsitrollaajaksi.

Jos en lumoakaan sua kuin Saileri
spammaan yöllä mä saksaksi
tai jos en voikaan olla chattaava netsisi
niin ota edes fasistiksi?

Missä oot Miniluv
Mikset oo sä netti jota spammailen
Miksen kanssas pääse chattiin lain.
Miniluv
Miten saisin sinut trollaamaan.
Miten kanssasi pääsisin yhteyteen
vähempi formaaliin.

Jos en osaa uida sameissa vesissä
voisin räpiköidä käsipohjaa
Ellen saa olla tilastotieteilijä
voisin laskee kuten ope ohjaa

Jos en voi olla ikuisesti hereillä
nukun hetkittäin lattialla
Oisin mieluummin netsinä kuin supona
Ota minut fasistiksi.

Missä oot Miniluv
Mikset oo sä netti jota spammailen
Miksen kanssas pääse chattiin lain.
Miniluv
Miten saisin sinut trollaamaan.
Miten kanssasi pääsisin yhteyteen
vähempi formaaliin.

Offline Necrologist

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #19 on: October 21, 2011, 18:26:07 »
no hitto, eikö mun hersyvä runosuoni ja valovoimainen persoona kompensoisi mitenkään kieliopillisia puutteita? äidinkielenmaikkani nimittäin oli sellainen isokokoinen äitihahmo joka laukaisi minussa oidipaalisen kapinan kielioppia vastaan, enkä sen koomin ole pystynyt tekemään oikeanlaista kappalejakoa isoista kirjaimista puhumattakaan. ajattelin että musta vois tulla teille sinne sellanen kyy povellani-maskotti, vihertelevä runopoika jota voisi huoletta pilkata mutuun perustuvasta arvomaailmasta, huonosta kielellisestä asusta, ja jo edellä mainitusta ylipainosta jonka vapaaehtoisesti luovutin käyttöön lyömäaseeksi juuri tätä tarkoitusta varten!
no ei vaineskaan. en minä tahdo teidän alustaa sotata tekstiseinilläni ja huonosti muotoilluilla saivarteluillani, vaistoni sanoo että niihin suhtaudutaan ymmärtäväisemmin tällä puolella, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. runon olisin voinut tulla tosin pudottamaan, mutta kun näin korkealta taholta varoitellaan jo nyt niin en taida uskaltaa sittenkään vaikka teillä moinen ketju siellä olisikin. omapahan on menetyksenne, koska siitä olisi tullut armoton kalevalainen riimi jota olisitte pientä korvausta vastaan voineet käyttää homman t-paidoissa ja muissa merchandise tuotteissa. itseasiassa olen varma että mestari tulee vetämään herneen nenään koska karkoitit tälläisen lähes eurotason copywriterin joukostanne pienen kielellisen poikkeavuuden takia!  ;)

necrologist on henkilö joka kokoaa nekrologiaa, eli tässä tapauksessa listaa tiettynä ajanjaksona kuolleista ihmisistä. varsin tärkeä tehtävä mielestäni. en tiedä tarkkaa suomenkielistä käännöstä koska olenhan tälläinen lattea ryystävä stadilainen kosmopoliitta-wanna-be.
http://en.wiktionary.org/wiki/necrologist

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #20 on: October 21, 2011, 18:32:43 »
Big wheel keep on turnin',
Narcisstic Chief keep on burnin',
Trollin', trollin', trollin' on the river.

EDIT: (Lauletaan vaihtoehtoisesti Tina Turnerin tai John Fogertyn äänellä, riippuen kriittisyyden asteesta)

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #21 on: October 23, 2011, 14:22:43 »
Kävin punttisalilla.
Treenasin lujaa.
Menen suihkuun nyt.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #22 on: December 11, 2011, 10:46:47 »
Suomi, perkele, sinua minä rakastan!

Rakastan sunnuntai-aamujasi,
jolloin Jumala on linnasi ja vahva turva aivan.

Jokaista avioeroasi, nousuhumalaasi ja hengenlähtöä juhannusyössä,
minä rakastan.

Jo paljon ennen kuin opin puhumaan Talvisodastasi ja ensimmäisestä MM-kiekkokullastasi,
minä sinua rakastin.

Sinua, joka maalta muutit kerrostalovuorille,
keskikaljalähiöihin
laulamaan karaokea kuin kirosanaa.

Suomi, perkele! Sinua minä rakastan nyt ja aina.

Offline Toivo Mennyt

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #23 on: February 07, 2012, 11:34:01 »
Usernamen vasemmistosäikeen herättämänä:

Tässäkin koneessa
        vasemmalle kädelle
           on a ja s ja e
     Tämä on ase
        tämä kone

Vuodelta 1970, ennen näppäimistöjä ja läppäreitä ja vielä täällä!

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: April 20, 2012, 10:11:19 »
Erosiko Eronen?

Eronnen, en eronne, eronnen ennen kuin erotetaan. Estän eroosion. Eron saan.

Eronen, kuhanen - kuhasenko eronen, vai erosenko kuhanen? Eronenko entinen? Eronneeko Kuhanen?

Eronneeko ero sen erosista entisten? Erotitko erheen erosen? Missä on ero sen?

Ei, eronne en.

Kuhan häntä ehdottelen.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: April 20, 2012, 21:42:50 »
Täältähän löytyy tosi taidetta! Todorgilaiset voivat perehtyä runouteni hämmentävään hehkuun Harranin Vapaavuorossa.

Jotenkin viime päivien keskustelua seuratessa tuli mieleeni että tämä presidentinvaalien jälkitilassa syntynyt pölähdys olisi jälleen ajankohtainen. On siinä muihinkin suuntiin kuin nuivistoliittoon ainakin vähän vittuiltu.

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: April 20, 2012, 22:17:06 »
Täältähän löytyy tosi taidetta! Todorgilaiset voivat perehtyä runouteni hämmentävään hehkuun Harranin Vapaavuorossa.

Jotenkin viime päivien keskustelua seuratessa tuli mieleeni että tämä presidentinvaalien jälkitilassa syntynyt pölähdys olisi jälleen ajankohtainen. On siinä muihinkin suuntiin kuin nuivistoliittoon ainakin vähän vittuiltu.

Onpa tuo hurjaa tuo politiikka! Taidat olla myös ennustaja, sillä runosi keskeltä löysin nämä selvänäköiset lauseet:

"päästä pääsi pieru, suusta sammakoita

ei päivää ilman perseilyä

pässiäkin pannahan jo hui halavalla

muodossa mylvivät

hirveä lauma hirviä liian pienellä saarella

halpa hallanvaara ankealla aholla"

Aikamoinen meedio...

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: April 22, 2012, 17:12:42 »
Taidat olla myös ennustaja, sillä runosi keskeltä löysin nämä selvänäköiset lauseet:

Ehkä minusta kun aika jättää joku vielä kaivaa kaikki luonnostelmani ja tekee minusta uuden Nostradamuksen.  ;D

On aina hauskaa kun joku löytää niistä jotain. Tuota selvänäköä kyllä esiintynyt eräissä sukuhaaroissani ja vaikka ne ajat alkavat olla menneisyyden maailmaa, ehkä siitä on minulle asti tihkunut vähän ilmaisutapaa ja kykyä aivovisualisoida irrallisia yksittäishavaintoja ja mielleyhtymiä. Se miten ne hahmottuvat sanallisten tai kuvallisten töherrysten kautta muille on minulle arvoitus paitsi mitä kommenteista pystyn lukemaan.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: April 24, 2012, 23:29:52 »
Foorumeilla esiintyvästä runsaasta porsastelusta, eritoten rähmäporsastelusta inspiroituneena pyöräytin tämmöisen pikku runosen.

Se kertoo siitä miten helmet ravitsevat monenlaisia tarpeita mutta sioille heitettyinä ne sopivasti vähän deaktivoivat sikamaisinta menoa. ;)

On muuten tuhmaa huutaa julkisilla paikoilla "fasistit on sikoja." Ei pitäisi sillä tavoin leimata. Siat ovat oikein vekkuleita otuksia ja suhtaudun suurella lämmöllä ja suvistelulla myös niitä popsiviin ihmisiin. :P

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: April 24, 2012, 23:39:48 »
MAAHANMUUTTOKRIITIKON MUOTOKUVA

Rasistinen raakalainen
nettineidot raiskailee,
huivipäiset pikkutytöt
junasta pois paiskailee,
apinoiksi nimitellä
heitä kokee aina hän,
suuttuupi jos siitä joku,
dhimmiksi vain sanoo tän.
Halla-ahon lakikirjan
ainoaksi julistaa,
huviksensa mamun, mokun
hengiltä pois kuristaa.
Breivik häll'on sankarina,
koska tappoi nuoria:
"demarithan ovat aina
hinttejä ja huoria!"
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.