Author Topic: Metakeskustelu  (Read 187026 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi Jalonen

• Guest
Re: Olin jo sitä mieltä...
« Reply #30 on: April 30, 2010, 10:53:00 »
Muistaakseni ennen presidentinvaaleja, kun tuota huhua levitettiin, niin sen alkuperä jäljitettiin jonnekin Suomen Sisun foorumeille. Jäljet johtavat nuivatehtaalle.

Piti tehdä verkkohaku. Olin nimittäin itse ollut siinä käsityksessä, että vappupuhe-legenda olisi ollut Pro Karelian käsialaa, mutta ilmeisesti Pro Karelia ei ollut huhun alullepanija; järjestö vain meni vipuun ja välitti tätä huhua omissa tiedotuskanavissaan tarkistamatta sitä mitenkään. Jälkikäteen he sentään reilusti pahoittelivat asiaa, mutta heidän kärkkäytensä tarrata tähän kertomukseen kyllä kertoo jotain sellaista, mistä ei pahoittelullakaan oikein selviä.

Varhaisin versio näyttää ainakin oheisen artikkelin perusteella olevan Sisun keskustelupalstalta lähtöisin. Tämä oli itselleni yllätys.

Itse en erityisemmin istuvasta presidentistä pidä, mutta rajansa kaikella.

Cheers,

J. J.

Offline Steffers

• Full Member
    • View Profile
« Reply #31 on: April 30, 2010, 11:22:02 »
Eikös vappupuhe-huhu ollut alunperin erään tamperelaisen performanssitaiteilijan tuotoksia?

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #32 on: April 30, 2010, 11:26:31 »
Kuten aiemmin kommentoin, me kaikki tiedämme mikä tuon foorumin raison d'ªtre on. Minusta koko maahanmuuttokeskustelussa tulisi unohtaa tuo sakki ja pyrkiä vuoropuheluun sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole sisäänrakennetun rasistista agendaa. Parhaiten se onnistuu, kun lakkaa lukemasta tuota palstaa.

Toisi varmasti myös helpotusta niille, joilta ei onnistu oikein muu kuin hommalaisista vaahtoaminen.

Jos eletään demokraattisessa valtiossa tuo ei vain onnistu.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #33 on: May 02, 2010, 12:52:26 »
Kuten aiemmin kommentoin, me kaikki tiedämme mikä tuon foorumin raison d'ªtre on. Minusta koko maahanmuuttokeskustelussa tulisi unohtaa tuo sakki ja pyrkiä vuoropuheluun sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole sisäänrakennetun rasistista agendaa. Parhaiten se onnistuu, kun lakkaa lukemasta tuota palstaa.

Toisi varmasti myös helpotusta niille, joilta ei onnistu oikein muu kuin hommalaisista vaahtoaminen.

Mitenköhän nämä asiat nyt liittyvät toisiinsa? Hommalaisia pitää kuunnella koko ajan kaikessa, koska DEMOKRATIA?

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #34 on: May 02, 2010, 14:18:49 »

Mitenköhän nämä asiat nyt liittyvät toisiinsa? Hommalaisia pitää kuunnella koko ajan kaikessa, koska DEMOKRATIA?

Missä olen väittänyt "koko ajan kaikessa"?

ps. Eilen muuten taas kolme "vain silmät näkyy" bongattu Pasilassa. Rauhanaseman vieressä odottamassa sporaa.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Outo Lintu

• Guest
« Reply #35 on: May 02, 2010, 14:40:00 »
Hommawatch ehdottomasti takaisin. Toki myös hommalaisia tulee kuunnella, vaikka tiettyjen tahojen kanssa keskustelu uhkaa menny joo-ei -väittelyksi. On se muuten kumma, kuinka tietyille tahoille burkhaan pukeutuneet musliminaiset ovat muodostuneet pakkomielteeksi. Mitä sitten, jos jollakin on burkha, mustat meikit (musta huulipuna, luomiväri tms) ja 300 läväriä naamassa? Antakaa ihmisten olla rauhassa ja pukeutua niin kuin haluavat. Jos itseänne häiritsee toisten ulkonäkö, peittäkää silmänne tai katsokaa toisaalle, kun "kummituksenne" kävelee ohi, mutta älkää rajoittako toisten pukeutumista vain, koska se itseänne häritsee. Sehän olisi aika kaukana demokraattisesta ihanteesta, eikö totta?

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #36 on: May 02, 2010, 15:59:05 »

Missä olen väittänyt "koko ajan kaikessa"?

No poistetaan sitten se, eli miten ne asiat liittyvät toisiinsa.

ps. Eilen muuten taas kolme "vain silmät näkyy" bongattu Pasilassa. Rauhanaseman vieressä odottamassa sporaa.

Vois käydä perjantaina katsomassa.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #37 on: May 02, 2010, 18:28:19 »

Siten, että demokratiassa on pakko kuunnella kaikkia osapuolia. Enemmistö sitten lopulta vie voiton.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #38 on: May 02, 2010, 20:15:20 »

Siten, että demokratiassa on pakko kuunnella kaikkia osapuolia. Enemmistö sitten lopulta vie voiton.

Mitäs demokratiaa sellainen on? Demokratiassa otetaan kaikkien mielipiteet huomioon. Jos enemmistö saa päättää, se on enemmistödiktatuuri.

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #39 on: May 03, 2010, 10:28:48 »

Nyt puhutaan kuitenkin maahanmuuttokeskustelusta, ei mistään äänestämisestä. Jos yhden porukan koko anti keskusteluun on huutaa ja mesota ja vihata kaikkia, eivät he anna keskustelulle yhtään mitään. Miksi porukalle, jolle ei kelpaa yhtään mikään muu kuin heidän oma näkemyksensä ja jonka piirissä on levinnyt laajalti melko ärsyttävä nettihorinan ja nimittelyn kulttuuri, pitäisi lotkauttaa korvaansakaan silloin, jos käydään keskustelua maahanmuuttopolitiikan nyansseista?

Eikä keskustelussa se, että jotain mielipidettä on enemmän, tarkoita sitä, että se mielipide olisi jotenkin enemmän oikeassa.

Offline Lady Manhattan

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • lady manhattan - kaikilla mausteilla
Hommawatch tarve
« Reply #40 on: May 04, 2010, 09:22:18 »
...että Hommawatchia ei tarvita.

Tarve tuskin on loppunut, mutta näemmä myöhästyin koko kekkereistä ja löysinkin rekisteröidyttyäni ilmoituksen koko hommawatchin lakkauttamisesta. Hommawatchin ylläpitäjälle: Olisiko mahdollista/aiheellista estää rekisteröitymiset kuolleelle ja kuopatulle paikalle kokonaan?

Nyt siis tutkiskelen tätä foorumia, säännöt vaikuttivat aika tiukoilta, lieneköhän lainkaan sopivaa materiaalia tänne..?  ;D
Hyvääjatkoa, jos ei oma riitä.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
    • View Profile
« Reply #41 on: May 04, 2010, 09:30:05 »

Nyt puhutaan kuitenkin maahanmuuttokeskustelusta, ei mistään äänestämisestä. Jos yhden porukan koko anti keskusteluun on huutaa ja mesota ja vihata kaikkia, eivät he anna keskustelulle yhtään mitään.

Jos tälllainen porukka on olemassa. Itse en ole sellaista havainnut kuin yksittäistapauksia kummallakin äärilaidalla.

Äänestäminen ei muuten ole ainoa demokratian tunnusmerkki vaan myös vapaa ja kaikki osapuolet huomioiva kansalaiskeskustelu kuuluu siihen. Esimerkiksi Vihreät tätä tosin haluavat rajoittaa kuten Laturi on todennut.

Miksi porukalle, jolle ei kelpaa yhtään mikään muu kuin heidän oma näkemyksensä ja jonka piirissä on levinnyt laajalti melko ärsyttävä nettihorinan ja nimittelyn kulttuuri, pitäisi lotkauttaa korvaansakaan silloin, jos käydään keskustelua maahanmuuttopolitiikan nyansseista?

Sellaista porukkaa olen kyllä havainnut aivan muilla palstoilla enemmän kuin Hommassa. Esimerkiksi täällä on pari kirjoittajaa, jotka pesevät tuhatkertaisesti hommalaiset nimittely, nettihorinan ja ärsyttävyyden saralla.

« Last Edit: May 04, 2010, 09:31:38 by Julmuri »

Pyy

• Guest
« Reply #42 on: May 04, 2010, 14:36:05 »
Äänestäminen ei muuten ole ainoa demokratian tunnusmerkki vaan myös vapaa ja kaikki osapuolet huomioiva kansalaiskeskustelu kuuluu siihen. Esimerkiksi Vihreät tätä tosin haluavat rajoittaa kuten Laturi on todennut.
Onko linkkiä Laturin lausuntoon? Minä en muuta muista, kuin että mamukriitikot eivät vihreiden omiksi ehdokkaiksi kelpaa. Hyvä niin.

Vihreät ovat ajaneet näitä Muutos 2011:n vaatimia kansanäänestyksiä jo silloin kun homma oli vasta tippa Halla-ahon ja muiden rasistien housuissa. Kun viime aikaista "kansalaiskeskustelua" on seurannut, niin itse kyllä kallistun näitä äänestyksiä vastaan.

Alkoholiton Lager

• Guest
« Reply #43 on: May 05, 2010, 09:34:39 »

Nyt puhutaan kuitenkin maahanmuuttokeskustelusta, ei mistään äänestämisestä. Jos yhden porukan koko anti keskusteluun on huutaa ja mesota ja vihata kaikkia, eivät he anna keskustelulle yhtään mitään.

Jos tälllainen porukka on olemassa. Itse en ole sellaista havainnut kuin yksittäistapauksia kummallakin äärilaidalla.

Katso ihan jokaista netin keskustelupalstaa.

Missä he haluavat? Lähde?

Lisäksi kannattaa huomata, että kansalaiskeskustelu ei tarkoita, että jokainen on oikeassa, vaan sitä, että asioista puhutaan järkevästi. Ei se tarkoita, että se porukka, joka huutaa eniten, olisi oikeassa tai että heidän argumenteillaan on jotain pohjaa.

En käsitä miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää. Äänestäminen on äänestämistä. Keskustelu on keskustelua. Jos jollain porukalla ei ole mitään annettavaa koko keskustelulle, niin ei heitä ole pakko kuunnella. Jos heillä sitten on jotain järkevää sanottavaa, niin go ahead.

Offline Kourumies

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: May 05, 2010, 11:16:42 »

Ja luonnollisestikaan et pidä merkittävänä kansalaiskeskustelun rajoittamisena sitä, että rakkjaat aateveljesi spämmäävät evankeliumiaan joka ikiselle nettifoorumille vaivautumatta oikeasti keskustelemaan (vihje: sanasta sanaan samojen juttujen neuroottinen peistaaminen joka paikkaan ei ole keskustelua), etkä sitä, että he salanimien ja anonyymipalvelinten turvin uhkailevat ja häiritsevät ihmisiä, jotka sattuvat olemaan eri mieltä. Etkä sitä, että he pitävät sensuurina ja kunnianloukkauksena sitä, että heidän kanssaan ylipäätään ollaan eri mieltä.

Tasan ainoa osapuoli, joka on keskustelua sensuroinut ja sananvapautta rajoittaneet, ovat olleet ns. maahanmuuttokriittiset. Heille itselleen on annettu hyvin paljon sanan- ja häirinnänvapautta, ennen kuin oikeusjutut ovat alkaneet.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.