Author Topic: Juha Mäki-Ketelä  (Read 145071 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Steffers

• Full Member
    • View Profile
SKS olisi pärjännyt paremmin jos Mäenpäällä olisi edes hippunen yhteistyökykyä elimistössään.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Ööh, anteeksi jos olen kutsunut sinua ääriliikkeen kusipääksi JM-K.
Saat anteeksi. Minä puolestani pyydän anteeksi kaikilta, joille olen ilman heidän omaa syytään aukonut päätäni. Semmoistakin välillä on päässyt käymään.

Tämän eron yhteydessä kirjoittamasi viestit ovat olleet vallan jees.
No noista asioista minä alun perinkin halusin meteliä nostaa ja ylläpitää, mutta maaperä ei oikein ollut vastaanottavainen oikeastaan missään porukassa.

Jos nyt politiikan suunnasta olisinkin eri mieltä, niin enimmäkseen ne kuulostivat täyspäisen (etäisesti jopa humaanin) ja kansakuntamme (tm) tulevaisuudesta oikeasti huolestuneen ihmisen puheelta.
Tuo täysipäisyys pitää kyllä ottaa ihan kohteliaisuutena! En minä välttämättä maailman täysipäisin ja tasapainoisin otus ole, mutta yleensä yritän pysyä asiassa. Paitsi jo aletaan tarkoituksella aukoa päätä. Siihen on pakko vastata, sehän on ihan sääntö.

Humaanista en nyt niin tiedä, enemmänkin pragmaattis-realistinen kyynikko. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettenkö humaaniin ajatteluun kykenisi ja usein jopa taipuisi. Sanotaanko nyt vaikka, että olen kohtuullinen humanisti.

Kyllä, olen ihan oikeasti huolissani kansakuntamme tulevaisuudesta. Monestakin syystä. Onnistunut maahanmuuttopolitiikka on yksi osa tuota kokonaisuutta, mutta sen rooli ainakaan minun maailmankuvassa ei ole läheskään niin suuri kuin mitä sen luullaan minulle olevan (olipas kömpelö lause, mutta olennainen tullee selväksi).

Maahanmuuttopolitiikkaa on tietysti tarkasteltava kriittisesti ja perusteellisest, mutta ei siitä mitä Suomen kohtalonkysymystä pysty leipomaan, jos elää reaalimaailmassa. Hyvä poliittinen teema se varmasti joillekin on.

Kuten siellä toisella foorumilla joku jo osuvasti totesi että ei tällainen huoli nuivien ytimeen iske.
Näin aika on minulle osoittanut.

Vääräuskoisista -rotuisista ja -kulttuurisista ihmisistä siellä halutaan vauhkota.
Ei saa yleistää. Siellä on ihan järkevääkin porukkaa messissä myös. Heidän äänensä vaan ei valitettavasti pääse läheskään niin kuuluviin kuin se vääräusko-vääräväri-vääränimi -osaston meuhka. Tämä johtuu luonnollisesti siitä, että ei kukaan selväpäinen jaksa kuukaudesta toiseen sitä kilpalaulantaa aatteensa omaksuneiden kanssa. Minä olen aika sitkeä äijä (pragmaattisrealistinen kyynikko...) vaan mehut tuo jankutus vei minultakin. Näin, vaikka tiesin, että iso osa siitä on tarkoituksellista masinointia meikäläisen hyydyttämiseksi.

Kaikkea hyvää sinulle etenkin yksityishenkilönä.
Kiitos samoin!

Toki muutosta tarvitaan myös syömään persujen ääniä.
Tätähän se vaalimatematiikka on.

Vetäkää oikein onnistunut kampanja!
Jos olen Muutoksen ehdokkaana, niin vedän ihan megalomaanisen onnistuneen kampanjan. Kaikenmaailman konnuutta on jo nyt suunniteltuna takataskussa.

Kirjoitin jos siksi, että katselen nyt hieman, tapahtuuko Muutoksen menossa muutosta johonkin suuntaan. Jos tapahtuu ja jos suunta ei miellytä minua, niin sitten keskityn hamsterinhoitoon ja Transportterin puunaamiseen. Virkistäviä ja eheyttäviä puuhia molemmat!

Ai jo vielä tosiaan! Kuten siellä toisella foorumilla joku penäsi, että eikö Muutoksen pitänyt olla jotain HC-persuja?
On olemassa ainesta, jotka halusivat/haluaisivat (viitaten hommafoorumilla käytyyn keskusteluun) Muutoksesta jonkun etnopluralistiviritteissävytteisen (vai mikä helvetti nyt sitten olikin) panssarinyrkin. Toivotaan, ettei käärme luikertele paratiisiin.

Ja onhan noita matkan varrella ollut kaiken maailman "mediajulkkiksia" sun muita leipureita kyselemässä, että pääsiskö messiin. Ei pääse.

Minua ihan oikeasti yllätti, että muutama oikeasti tuntui olevan sitä mieltä, että kärkenä olisi suora demokratia. No en minä tuohon edelleenkään usko mutta silti.
No ainakin minulle suora demokratia on se juttu numero uno. Sen takia minä koko touhuun lähdinkin. Usko tai älä, se on ihan sinun valintasi.

Vanhoista puolueistahan vihreäthän ovat jo iät ja ajat puhuneet kansanäänestyksistä ja nyt uudemmista Piraattipuolue. Kamoon, vittu oikeasti jo.
Olen vähän huolissani seuraillut, että vihreät eivät enää puhu siitä. Vielä pari vuotta ministeri Brax esitti sitä aika mielenkiintoisena versiona lakiin, mutta nyt se on matkan varrella muuttunut joksikin, että "jos triljoona ihmistä haluaa, eduskunnan vaksit voi lukaista jonkun adressin, mutta mikään ei vaikuta mihinkään" -höpsötykseksi.

Eikös tämä maahanmuutto sekä valtionkirstun vartioiminen olisi ihan rehellisesti nostettava ykkösvaltiksi?
Tarkoititko, että kun maahanmuutto vaikuttaa valtionkirstuun, sitä yhteyttä on vatvottava?

Huono maahanmuuttopolitiikka tulee toki kalliiksi, mutta vaikka koko maahanmuutto stopattaisiin nyt heti ja kaikki mamut roudattaisiin Ruotsiin saman tien (siis en tietenkään ehdota tällaista), niin eipä se juuri Suomen kurssia kohti karikkoon muuttaisi. Isoista rahoista toki puhutaan, mutta ei riittävän isoista. Tietysti nuokin rahat pitäisi pyrkiä käyttämään mahdollisimman järkevästi, mutta ei jaksa nyt alkaa enää siitä jauhamaan.

Marginaaliin toki jäätte, jos ette nuole lähiörasistien persettä mutta so what? Parempi kuolla saappaat jalassa, oletan
Ei minulla ole minkäänlaista aikomusta eikä tarvetta "nuolla lähiörasistien persettä". Ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaankaan.

Oi, ja vietä täällä vielä hetki kanssamme. Mielelläni vielä kyselisin/tarkentelisin näitä kieltämättä etanolinhöyryisiä pistoksia, vai miksiköhän näitä oikein kutsuisi!?
Toki vietän. Kysy kysy!

Sen verran tarkennuksena, että en ole nettiin kirjoittanut etanoleissa kuin kerran: Fabulous Rommitsätti -iltana. Silloinkin lopetin, kun aine alkoi vaikuttaa (kirjoittaminen hidastuu pirusti...). Aika vähän tulee muuten nykyisin röpöteltyä. Tänä vuonna olen tainnut viinahuumekseen koskea viisi kertaa, jos en väärin muista. Viinahumes on kamala myrkky. Viikon huono olo.

Eli ihan selvin päin minä täällä turinoin. Kutsun itse niitä toisinaan ehkä varsin hämmentäviäkin kirjoituksia nimellä "Tohtori Mäki ja Mister Ketelä" -kirjoituksiksi. Kiitos vaan eräälle moderaattorille!

Jussi Jalonen

• Guest
propsit omasta puolesta ketelälle, ihme kun herran hermot kesti näinkin kauan. Itsellä loppui hermot sen meuhkaamisen kanssa jo kotva sitten, ei the päällikön mutta monien muiden.

Huomasin. Pitää kyllä muuten laittaa hatunnosto Taavitsaiselle siitä tiukan linjan vetämisestä siellä ketjun loppuvaiheessa. Niin järeää tykitystä en ole nähnyt minkään forumin moderaattorilta sitten ikinä.

Aikamoinen performanssi. Itselläni on jäänyt sattumalta selain auki sivulle, missä on tämä Päällikön viesti:

"Olen vanhana kitaranvinguttajana ja entisenä pitkätukkana edelleen erityisen ihastunut jenkkibändiin nimeltä Blackfoot. Äijien musa ja meno on mielestäni edelleen yhtä kovaa ja tykittävää kuin joskus 80-luvullakin. Mielelläni lukisin ukkojen kuulumisia edes musiikkilehdistä. Arvata saattaa, että ei heistä missään mitään kirjoiteta. En silti kuvittele kyseessä olevan salaliiton, jolla minulle tärkeää Blackfootia yritetään dissata ja vastaavasti pakkosyöttää jotain ihan käsittämätöntä tuubaa tyyliin NRJ:n soittolista tai räp. Näin tämä maailma vaan menee."

Laitetaanpa siis kaksi tilanteeseen kenties sopivaa kappaletta: "Too Hard to Handle" ja "Fly Away".

Best,

J. J.
« Last Edit: July 25, 2010, 23:39:23 by Jussi Jalonen »

Kuuma peruna

• Guest
SKS olisi pärjännyt paremmin jos Mäenpäällä olisi edes hippunen yhteistyökykyä elimistössään.

Eipä ole muutoslaisillakaan sen paremmin.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Näin kytkintä nostettua tämä Highway song on ehkä sopivampi: http://www.youtube.com/watch?v=8MYM9OU6cuE

Sori, en osaa linkata suoraan noita biisejä.

Kuuma peruna

• Guest
Eikös Rick Medlocke soita enää Lynyrd Skynyrdissä? Näin ne vuonna 1996 Puistobluesissa.
« Last Edit: July 26, 2010, 00:22:15 by Kuuma peruna »

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Eikös Rick Medlocke soita enää Lynyrd Skynyrdissä?

Juu soittaa ja perskeleen hienosti soittaakin! Kovia pappoja.

Harri

• Guest

Eli ihan selvin päin minä täällä turinoin. Kutsun itse niitä toisinaan ehkä varsin hämmentäviäkin kirjoituksia nimellä "Tohtori Mäki ja Mister Ketelä" -kirjoituksiksi. Kiitos vaan eräälle moderaattorille!

Kiitos kommenteista. Etanolista puhuttaessa tarkoitin itseäni.

Jussi Jalonen

• Guest
Kas vain, on muuten kaksi tusinaa vierasta lukemassa tätä viestiketjua. Saattaa kohta tulla pieni uteliaisuudesta sairaiden invaasio tähän ketjuun, vallankin kun se toinen forum pisti lapun luukulle. Tarkkaavaisuutta siis valvojien ja ylläpidon taholta. En tietenkään tarkoita, että kenenkään tuloa pitäisi estää tai rajoittaa, mutta... no, se toinen forum siis tosiaan joutui pistämään lapun luukulle. Katsotaan nyt, etteivät ne siellä käsiin räjähtäneet ongelmat leviä vahingossa tänne kuten palavat lähiöt leviävät maahanmuuton mukana.

Mutta mitäs Päällikkö tuumaa Jiri Kerosen ilmoittautumisesta puhemieskisaan? Tuntuisikos rauhalliselta jättää se luotsivene niihin käsiin?

Siellä muuten oli ketjussa mainintaa, että viime keskiviikkona oli muutoslaisia ollut Porissa. Mikäs reissu siinä oli kyseessä, liittyikö niihin kesäisiin poliittisiin areenakeskusteluihin?

Best,

J. J.

Offline Kellottaja

• Hero Member
    • View Profile
Ei Muutos mihinkään katoa.
Puoluejohtajien vaihdokset (nuorempaan) ovat arkipäivää.
Kai Muutoksella olisi ollut hyvä olla oma viestikanava (Tapion email on ok) , ei tota Homman meuhkaamista varmaan kukaan kestä pitkään.
Jotenkin turhauttavaa on ollut toi median/"yleisön" suhtautuminen maahanmuuttokriittiset sitä ja tätä ja totta kai rasisteja kaikki. Ei muutos ole juuri edes jauhanut mamuasioista. Toisaalta ei ole tarvetta, kun aina jutut alkavat maahanmuuttokriittiset....

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Mutta mitäs Päällikkö tuumaa Jiri Kerosen ilmoittautumisesta puhemieskisaan? Tuntuisikos rauhalliselta jättää se luotsivene niihin käsiin?
Kaukaa viisaana (vähemmän tyhmänä?) jätän tuohon kommentoimatta yhtään mitään. Jottei joku kuitenkin tee tuostakin jotain liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, niin totean megadiplomaattisesti, että Jirillä on vahvuutensa.

Siellä muuten oli ketjussa mainintaa, että viime keskiviikkona oli muutoslaisia ollut Porissa. Mikäs reissu siinä oli kyseessä, liittyikö niihin kesäisiin poliittisiin areenakeskusteluihin?
Jotain semmoista vissiin.

Offline domokun

• Newbie
  • *
    • View Profile
Vaikuttaa siltä, että Muutoksesta saattaisi olla järki matkalla jonnekin muualle. En olisi kovinkaan yllättynyt, jos Teh Päällikölle olisi tulossa seuraa puolueesta pakenevista liian maltillisista. Sääli. Sinällään harmi että on tullut jätettyä nämä paskamyrskyt ainoastaan lukemiseksi viimeisen parin kuukauden osalta.

Kuuma peruna

• Guest
Jotenkin turhauttavaa on ollut toi median/"yleisön" suhtautuminen maahanmuuttokriittiset sitä ja tätä ja totta kai rasisteja kaikki.

Senhän näkee jokainen kun katsoo hommaa ja Iltalehden "maahanmuutto"-foorumia, mitä kriittiset oikeasti ovat. On joskus sanottu, että jos homma ei halua leimautua rasistien mellastusfoorumiksi, potkii se rasistit pois. Mutta ei, siellä ne einopillut yhä jaanaavat.

Kuuma peruna

• Guest
En ole mode, mutta täältäkin joutuu banaanisaarille, jos haukkuu muita kirjoittajia.

EDIT: Aijaa, Seppo poistettiinkin saman tien.
« Last Edit: July 26, 2010, 00:47:09 by Kuuma peruna »

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Sinällään harmi että on tullut jätettyä nämä paskamyrskyt ainoastaan lukemiseksi viimeisen parin kuukauden osalta.
Meikä puolestaan olisi aika iloinen, jos olisin voinut jättää lukematta nämä "paskamyrskyt" viimeisen kahden kuukauden osalta. Saati että jouduin niihin osallistumaan. Tuommoinen 20 hehtolitraa löysää kakkulia valahti tänäänkin niskaan.

Pilasinkohan nyt jonkun pikku patriootin vallankumouksen ja avasin Mordorin portit? Tuleeko nyt ikuinen pimeys? Pitäisiköhän ostaa taskulamppu? Onkohan merkillä väliä?

Kuten toisaalla jo ehdin toteamaan, niin siitä olen kuitenkin iloinen, että tässä maassa on niin monta ihmistä, jotka tietävät ihan täsmälleen, kuinka hommat pitäisi hoitaa. Jostain syystä eivät vaan itse saa tehtyä yhtään mitään. Onneksi sentään nimimerkin takaa uskaltavat räksyttää. Sekin on monelle nobodylle jo paljon.