Author Topic: Hyvää pääsiäissunnuntaita :)  (Read 7876 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
Re: Hyvää pääsiäissunnuntaita :)
« Reply #75 on: April 13, 2012, 23:18:12 »
Katoilta kai vain äänestetään, mutta tietty yhdenlainen munchilainen huuto sekin.

Höpsistä, taas olet rajoittunut. Hartaan kristityn tulisi muistaa Herransa sanaa, Luukkaan mukaan: Niinpä se, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te neljän seinän sisällä kuiskaatte toisen korvaan, se kuulutetaan julki katoilta."
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #76 on: April 13, 2012, 23:20:47 »
Jos silmistä heijastuu kuvani, tarkoittaako se, että minussa asuu Narkissos?

Joskus se voi tarkoittaa sitä. Joskus se voi tarkoittaa että istut keinovalaistussa junassa ja katsot ikkunaan jonka takana on öinen todellisuus jota et näe ellet astu pysäkillä ulos.

Offline metrics

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #77 on: April 13, 2012, 23:28:03 »

Joskus se voi tarkoittaa sitä. Joskus se voi tarkoittaa että istut keinovalaistussa junassa ja katsot ikkunaan jonka takana on öinen todellisuus jota et näe ellet astu pysäkillä ulos.

Juna saapuu asemalle, tai edes jonnekin keskiöisestä pikkukaupungista.

Ei parane lopettaa uskomasta, jos välillä muuhunkin kuin itseensä.

Katoilta kai vain äänestetään, mutta tietty yhdenlainen munchilainen huuto sekin.

Katoilta huudellaan kaikenlaista, joskus myös Allahu akbaria, ja joskus katu vastaa. Harvemmin äänestetään, ellei käsityksesi äänestämisestä ja demokratiasta ole sama kuin rosvoregiimien snaippereilla.

Akkurat. Jotkut huutavat saareltakin.
« Last Edit: April 13, 2012, 23:31:16 by metrics »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
« Reply #78 on: April 13, 2012, 23:41:11 »

Josko hää Pauluksen pauloihin on jäänt? Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline metrics

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #79 on: April 13, 2012, 23:43:20 »
Josko hää Pauluksen pauloihin on jäänt? Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

Taitaa vaatia enemmän kuin yhden hevosen ylikävelyn.

Offline Harran

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #80 on: April 13, 2012, 23:50:53 »
Juna saapuu asemalle, tai edes jonnekin keskiöisestä pikkukaupungista.

Ei parane lopettaa uskomasta, jos välillä muuhunkin kuin itseensä.

Älä erehdy sekoittamaan junaa määränpäähän. Junia kulkee kyllä, eikä öinen pikkukaupunki merkitse välttämättä että olet eksyksissä. Ihminen on luotu vahvaksi, selviytyjäksi - jos on astunut ulos väärällä pysäkillä voi kävellä tuntemattomaan kaupunkiin, kysellä tietä ja seuraavia junia, tai mitä keinoja sitten käyttääkin. Se panikoi, jolle juna oli itsessään muuttunut päämääräksi - ei se, joka luottaa hyvään Jumalaan. Itseensä uskominen ei ole hullumpi apu etsiessä tietä sinne mihin olet menossa, eivät usko Jumalaan ja usko itseen ole toistensa vastakohtia. Sen sijaan usko junaan tarkoittaa että joku muu ohjaa tietäsi "anywhere," ja silloin on totisesti syytä istua oikeassa junassa.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #81 on: April 14, 2012, 00:25:07 »
Etkö ole nähnt ristisaattoja? Pörräävät keskellä yötä kirkon ympärillä ja mumisevat loitsujaan. Ei tarvita kuin lupa poliisilta, niin mikä ettei. Rauhallisia ne ovat ainakin täällä päin olleet. Sekä ortodoksikirkko että luterilainen lyhyen välimatkan päässä toisistaan, vanhojen mäen päällä sijainneiden uhripaikkojen päällä jokivarressa.

Olen seurannutkin ristisaattoja (sekä ortodoksisia että muita). Tarkoitin nyt riehumisella Lähi-idässä harjoitettavaa pääsiäisperinnettä että aamuyöllä mennään hakkaamaan kirkon ovia ja huutamaan kunnes pappi suostuu avaamaan ja päästämään väen sisään, ja siitä messut alkavat. Puhumattakaan joukkotappeluperinteistä joiden vuoksi mm Pyhän haudan kirkon avaimet annettiin lopulta neutraalille muslimisuvulle.

Totta ja niin hyvä. Kreikkalaiset ovat aina olleet ylimielisiä moukkia  ;D  Antiokian istuin sentään on peruspoppoon hallussa. Aleksandriasta ja vielä Jerusalemista jaksavat krekut pitää kiinni.